2023-07-13, 08:15
Medlem
EXTREMFETMAs avatar
Jaha, finns det lyssnare ännu? Eller är det typ bara Tardulv som sitter och flämtar efter att få vara lika 45-årig antirasist som hans största idoler?
Citera
2023-07-14, 23:24
Medlem
postvagns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nytorgsprinsessa
Avsnitt 189 med Lady Dahmer som gäst. Kändes intressant och jag misstänker att många av Haveristernas följare tänker likadant.

Henko styr upp det hela med frågor som radikalfeminismens vägval 2023 men även den kritik som riktats mot Lady Dahmer för uttalanden hon gjort om bantning.

Men det som kunde blivit ett intressant samtal med en av den svenska feminismens portalfigurer trasas snabbt sönder av en från sina sinnen berusad Axel. Ju längre tiden går ju mer patetiskt blir hans skränande och ständiga avbrytande av det pågående samtalet.

Att Axel är alkoholist är ingen hemlighet och inget han själv verkar skämmas över. Men både han och Henko gillar att tjäna pengar och det här kommer på sikt att innebära att man tappar lyssnare. Att lyssna på en asfull Axel kan kanske upplevas som kul några enstaka gånger men sen blir det bara tjatigt. Kommer Henko att acceptera Axels ständiga fyllor i podden eller är det en brytning på gång nu?

Jag känner igen den roll Axel har från min bekantskapskrets. Clownen, festprissen som alltid förväntas leda dansen runt stången. Men bakom fasaden är allt missbruk, depression och missär.

Jag avskyr på många sätt Axel och hans grandiosa självbild men det är också obehagligt att uppleva hur någon är på väg att supa ihjäl sig. Vi har ju också några gemensamma bekanta som upplever det på samma sätt.

Det bästa för Axel vore att ta en lång paus från podden och ta kontakt med AA. Han borde också bearbeta sina känslor över sin mammas självmord ( ett trauma). Men har han den självinsikten? Jag tvivlar.

Ditt hat mot Axel är uppenbart. Det lyser igenom i alla poster du gör här. Men du har inga riktiga argument i den här posten (ovan). Tusen ord om att du hatar Axel och ogillar Henko. Du fattar att du kunde ha skrivit de frågor du efterfrågade eller skulle ha viljat att de ställde, här va? Nu framstår du som den stalker de säger att du är i podden. Du måste verkligen bli bättre på att uttrycka dig. Du kommer dessutom att svara på detta inom 12h...eftersom du inte har ett liv.
Citera
2023-07-15, 01:52
Medlem
Nytorgsprinsessas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av postvagn
Ditt hat mot Axel är uppenbart. Det lyser igenom i alla poster du gör här. Men du har inga riktiga argument i den här posten (ovan). Tusen ord om att du hatar Axel och ogillar Henko. Du fattar att du kunde ha skrivit de frågor du efterfrågade eller skulle ha viljat att de ställde, här va? Nu framstår du som den stalker de säger att du är i podden. Du måste verkligen bli bättre på att uttrycka dig. Du kommer dessutom att svara på detta inom 12h...eftersom du inte har ett liv.

Vi kan alltid diskutera hur jag ser på Axel och Henko som rent objektivt sett gjort sitt bästa för att förnedra kvinnor som de uppfattar som " problematiska". Men om du läser det jag skrev i mitt senaste inlägg så handlade det om genuin oro över Axels alkoholism och inte om hat. Lär dig att skilja på äpplen och päron innan du yttrar igen .
Citera
2023-07-15, 06:12
Medlem
Citat:
Vi kan alltid diskutera hur jag ser på Axel och Henko som rent objektivt sett gjort sitt bästa för att förnedra kvinnor som de uppfattar som " problematiska". Men om du läser det jag skrev i mitt senaste inlägg så handlade det om genuin oro över Axels alkoholism och inte om hat. Lär dig att skilja på äpplen och päron innan du yttrar igen .

Du vet att det finns en posthistorik va? Ändå vill du försöka lura någon att du känner en ”genuin oro” över Axel? LOL.

Intressant att du kallar det ”förnedring” när det handlat om är avslöjanden om hur uppburna och respekterade personer i offentligheten egentligen är grifters/lurendrejare/ormoljeförsäljare. Eller vilka kvinnor tänker du på?
Citera
2023-07-16, 11:46
Medlem
Hotar Axel fortf tonåringar och äldre pensionärer med våld? Svårt att veta vad som händer i hans liv när hans twitterkonto är låst.
Citera
2023-07-17, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wrezanini
Det är ingen som blir upprörd av det, din äckliga jävla hora. Anti-tonpolisargumentet måste vara det tröttaste som finns 2023, och kör man med det fortfarande så har man tungan långt uppe i två rätt korkade typers rövhål.

Du är smart nog att fatta vad det handlar om, egentligen.

Oj du verkar ha väldigt nära till ilskan. Har svårt att tro att du inte blir upprörd när du svarar sådär 😄 Men det var du som grinade över titlarna på avsnitten om Cissi Wallin och tyckte att de var såååå himla hemska. Vad är det om inte att vara tonpolis? Om A och H kallar dig eller någon annan något elakt i sin podd, vet du vad jag kan rekommendera? Svälj hårt, tänk på något kul och gå vidare i livet. Att hålla på och hota och fjanta sig för att man är kränkt är så jävla töntigt.
Citera
2023-07-17, 10:55
Medlem
Citat:
Ja, jag är JETEARJ nu!!!11!!

Svälja hårt förstår jag att du rekommenderar, du verkar inte bara vara en äcklig hora, du är en jävligt dum hora också!

Fattar du poängen än? Och sluta grina för att jag kallar dig för så hemska fula saker så att det får dig att tro att jag är arg.

Nej du verkar inte vara intresserad av att utveckla vad din poäng är eftersom du bara kastar en massa invektiv omkring dig som en annan hysterika. Sätt dig ner och andas lite. Återkom sen och förklara vad som är problemet med titlarna på CW-avsnitten och Axels och Henriks ton i podden.
Citera
2023-07-17, 11:39
Medlem
Citat:
Om jag lägger till lite obehagliga hot mot dig också, fattar du poängen då? Vad sägs om att jag kommer hem till dig och sparkar dig i ansiktet, din dumma äckliga hora?

Återkoppla gärna snarast, jag är nämligen så arg att jag nästan spricker nu!

PS. Sluta tonpolisa mig.

Haha ja om någon du tror att A eller H skulle förverkliga något eventuellt hot de framfört i podden så beklagar jag sorgen, då är du förmodligen stendum och knappt förmögen att verka som människa i samhället.

Så fort någon säger något elakt/hotfullt till dig på internet så räknar du med att de hoten kommer förverkligas? Har jag förstått dig rätt då? Du verkar ha ett jobbigt liv 😄
Citera
2023-07-17, 11:56
Moderator
Carlboms avatar
Citat:

Tycker inte alkoholismen är så illa. Jag gissar han inte sitter på dagarna och smygsuper för sig själv. Men han blir helt klart för full, särskilt sista 30-40 minuterna. Har en liten stund kvar att lyssna på senaste avsnittet och precis när jag stängde av förut så påpekade de själva att Axel är för slirig för att kunna diskutera vettigt. Man hör hur han har svårt att prata rent och han får pressa fram sina ord.

Henko låter helt nykter men han sitter väl också och hinkar? Måste vara helt annan takt på drickandet hos honom. Axel låter som han började dricka 6-7 timmar tidigare och att klockan nu är 03:00.
Citera
2023-07-17, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Tycker inte alkoholismen är så illa. Jag gissar han inte sitter på dagarna och smygsuper för sig själv. Men han blir helt klart för full, särskilt sista 30-40 minuterna. Har en liten stund kvar att lyssna på senaste avsnittet och precis när jag stängde av förut så påpekade de själva att Axel är för slirig för att kunna diskutera vettigt. Man hör hur han har svårt att prata rent och han får pressa fram sina ord.

Henko låter helt nykter men han sitter väl också och hinkar? Måste vara helt annan takt på drickandet hos honom. Axel låter som han började dricka 6-7 timmar tidigare och att klockan nu är 03:00.

Diskussioner om vem som har druckit vad, hur mycket och hur länge de druckit och hur mycket alkohol de tål är väl ungefär det intresse podden skapar hos sina lyssnare, man får nostalgi-flashbacks från sina tonår när såna var ämnen som upptog ens uppmärksamhet. Det känns inte speciellt lockande att lyssna på avsnittet faktiskt, det finns mängder av lajvs på facebook där folk sitter och super, skapar intriger och draman, samt att de låter lyssnarna chatta med dem samtidigt - och det bästa av allt? Det är GRATIS!
Citera
2023-07-17, 20:17
Medlem
wrezaninis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silence-is-wild
Haha ja om någon du tror att A eller H skulle förverkliga något eventuellt hot de framfört i podden så beklagar jag sorgen, då är du förmodligen stendum och knappt förmögen att verka som människa i samhället.

Så fort någon säger något elakt/hotfullt till dig på internet så räknar du med att de hoten kommer förverkligas? Har jag förstått dig rätt då? Du verkar ha ett jobbigt liv 😄

Det är absolut ingen i hela världen som tror att Axel eller Henko kommer förverkliga några hot. Det var en väldigt komisk slutsats att jag skulle utgöra ett undantag från det.
Citera
2023-07-18, 02:07
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Det är absolut ingen i hela världen som tror att Axel eller Henko kommer förverkliga några hot. Det var en väldigt komisk slutsats att jag skulle utgöra ett undantag från det.

Intressant, hade ingen aning om att lagboken gör skillnad på om ett hot kommer från höger eller från vänster, är det från vänster så räknas det inte...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in