2023-07-14, 01:26
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Du har verkligen skapat dig en alternativ verklighet där rösterna runt dig säger saker som du vill höra.
Och du fortsätter bara med att gå till personangrepp. Tröttnar du aldrig? Känns det inte löjligt och argumentlöst?

Att denna regering är hårt styrd av vad SD tycker i olika frågor, är väll något aven du måste hålla med om. Tänker du aldrig att Ebba måste filtrerat sina åsikter i olika frågor genom Jimmie?

Jag menar, att hon gör kovändningar ibland måste väl även du hålla med om.
Citera
2023-07-15, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Och du fortsätter bara med att gå till personangrepp. Tröttnar du aldrig? Känns det inte löjligt och argumentlöst?

Att denna regering är hårt styrd av vad SD tycker i olika frågor, är väll något aven du måste hålla med om. Tänker du aldrig att Ebba måste filtrerat sina åsikter i olika frågor genom Jimmie?

Om någon tillskriver andra personer citat och åsikter som inte stämmer med verkligheten är det inte ett personangrepp att påpeka detta.

Vad du tycker om regeringen och SD bryr jag mig inte det minsta om, inte heller vilka kovändningar du möjligen har sett. Jag vill diskutera konkreta frågeställningar om vice statsminister Ebba Busch och KD:s politik, inte sånt som nantale och du har fantiserat ihop.
Citera
2023-07-15, 15:54
Medlem
smoerreboms avatar
Citat:

Vem bryr sig om ifall sd ligger bakom? Kan inte bli mkt sämre än den förra som förstörde landet bit för bit
Citera
2023-07-15, 21:01
Medlem
Citat:
Om någon tillskriver andra personer citat och åsikter som inte stämmer med verkligheten är det inte ett personangrepp att påpeka detta.

Vad du tycker om regeringen och SD bryr jag mig inte det minsta om, inte heller vilka kovändningar du möjligen har sett. Jag vill diskutera konkreta frågeställningar om vice statsminister Ebba Busch och KD:s politik, inte sånt som nantale och du har fantiserat ihop.
Om du följer medier såsom du påstår så förstår du säkert att det finns många som undrar över Ebbas kovändningar och bortförklaringar.
Citera
2023-07-15, 22:00
Medlem
Merrybums avatar
Citat:

Det är ju nye jag som har tycker att regeringen styrs av SD, det är valresultatet, Tidöavtalet är ett konkret exempel på det.

Det är inte heller jag som tycker att Ebba gör kovändningar och inte står för sina ord. För att lyfta fram några konkreta exempel kan jag säga el priset, bensinpriset och vindkraften (https://www.op.se/2023-02-13/kovandn...-pa-ebba-busch)

Det är näst intill omöjligt att diskutera konkreta frågor med dig. När man tycker någon ofördelaktigtDet är ju nye jag som har tycker att regeringen styrs av SD, det är valresultatet, Tidöavtalet är ett konkret exempel på det.

Det är inte heller jag som tycker att Ebba gör kovändningar och inte står för sina ord. För att lyfta fram några konkreta exempel kan jag säga el priset, bensinpriset och vindkraften (https://www.op.se/2023-02-13/kovandn...-pa-ebba-busch)

Det är inte möjligt att diskutera konkreta frågor med dig. Om man har någon form av kritik mot Ebba och att argumenterar om det, kommer du inte med motargument, utan går direkt till personangrepp.

Citat:
Ursprungligen postat av smoerrebom
Vem bryr sig om ifall sd ligger bakom? Kan inte bli mkt sämre än den förra som förstörde landet bit för bit
Jag tycker den förra regeringen gjorde det bra mycket bättre än ryggdunkande Kristersson och Ebba Slebba Bitsch och övriga pajasar.
Citera
2023-07-16, 00:17
Medlem
Citat:
Det är inte möjligt att diskutera konkreta frågor med dig. Om man har någon form av kritik mot Ebba och att argumenterar om det, kommer du inte med motargument, utan går direkt till personangrepp.

Jag tycker den förra regeringen gjorde det bra mycket bättre än ryggdunkande Kristersson och Ebba Slebba Bitsch och övriga pajasar.
Det du skriver är inte kritik, det är personangrepp. Hur kan du då förvänta dig diskussioner om konkreta frågor?
Citera
2023-07-18, 08:03
Medlem
Citat:

Jag tror den här nätväktaren tyvärr är oförmögen att ifrågasätta sin ledare.

Det finns helt klart något sektlikt över Ebbas följare.
Hon luktar fortfarande Livets Ord, det märks att hon är fostrad där.
Undrar hur mycket kontakt hon har med fotfolket.
Citera
2023-07-18, 12:43
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Det du skriver är inte kritik, det är personangrepp. Hur kan du då förvänta dig diskussioner om konkreta frågor?
Det är du som får till personangrepp inte jag.

Men, vad skrev jag som du anser vara personangrepp?

Slutligen, om du anser att någon går till personangrepp på Ebba, vad ger dig då och rätt att svara med samma mynt?
Citera
2023-07-18, 14:07
Medlem
Citat:
Det är du som får till personangrepp inte jag.

Men, vad skrev jag som du anser vara personangrepp?

Slutligen, om du anser att någon går till personangrepp på Ebba, vad ger dig då och rätt att svara med samma mynt?

Anser inte du att nedanstående är personangrepp? Jag har aldrig skrivit något så elakt.

Citat:

Vad är din tolkning av personangrepp?
Citera
2023-07-18, 16:48
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Anser inte du att nedanstående är personangrepp? Jag har aldrig skrivit något så elakt.
Vad är din tolkning av personangrepp?
Så patetiskt, du klarar inte ens av att svara på den ämnesrelevanta frågan om vad jag skrev som var ett personangrepp på Ebba.

Jag googlade Ebba innan jag svarade på ditt inlägg, och valde att avgränsa googlingen till senaste timmen.

Då kom denna debatt artikel upp. Skribenten hävdar att uttalanden Ebba gör, är att likna vid Mussolinis Uttalanden om farsismen. Tänker du att denna debattartikel är personangrepp oxå?
https://www.etc.se/debatt/fascismen-...ska-modersmaal
Citera
2023-07-18, 18:24
Medlem
Citat:
Så patetiskt, du klarar inte ens av att svara på den ämnesrelevanta frågan om vad jag skrev som var ett personangrepp på Ebba.

Jag googlade Ebba innan jag svarade på ditt inlägg, och valde att avgränsa googlingen till senaste timmen.

Då kom denna debatt artikel upp. Skribenten hävdar att uttalanden Ebba gör, är att likna vid Mussolinis Uttalanden om farsismen. Tänker du att denna debattartikel är personangrepp oxå?
https://www.etc.se/debatt/fascismen-...ska-modersmaal
Den debattartikeln innehöll inte ett enda öknamn eller något personangrepp, den var ett inlägg om KD:s politik. Att göra paralleller till fascismen (inte farsismen) under Mussolinis tid är intressant och tänkvärt.

Det finns liksom lite mer substans i det än i dina barnsliga ”Ebba Slebba Bitsch-inlägg”.
Citera
2023-07-18, 21:54
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Den debattartikeln innehöll inte ett enda öknamn eller något personangrepp, den var ett inlägg om KD:s politik. Att göra paralleller till fascismen (inte farsismen) under Mussolinis tid är intressant och tänkvärt.

Det finns liksom lite mer substans i det än i dina barnsliga ”Ebba Slebba Bitsch-inlägg”.
Aha det var Ebba Slebba du retade upp dig på. Men hördu är det inte till att vara lite överdrivet känslig. Bitsch vet jag att Ebba skämtsamt kallat sig själv i intervjuer. Och hördu, Ebba Slebba är väl ganska allmänt sedan journalisten skrev det i sitt block.

Men tack för att du ärligt lyfte fram vad du retat upp dig på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in