2023-11-10, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
Ebba babblar på inför rikstinget. Lovar mycket och medlemmarna applåderar pliktskyldigt.
Ett väckelsemöte där Ebba försöker få medlemmarna att tro att Kd är stora och viktiga. Trots att varenda oppositionsundersökning visar precis tvärt om.

Faktum är att Kd och speciellt Ebba känns passé, att bäst före datum för länge sen gått ut.
Dessutom anklagar hon S för antisemitism. Handlar om kritik mot den israeliska politiken. Det vet hon men försöker vinna poänger. KD ner mot 2%.
Citera
2023-11-10, 12:24
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Postino
Dessutom anklagar hon S för antisemitism. Handlar om kritik mot den israeliska politiken. Det vet hon men försöker vinna poänger. KD ner mot 2%.
Helt rätt, man kan inte anklaga ett parti för antisemitism bara för att de har Hamasanhängare i ledningen. Det är bara högerparter som blir bruna om de någon gång någonstans har haft en nazist som anhängare.
Citera
2023-11-10, 16:27
Medlem
DeValeras avatar
Citat:

Ja och? S har en Hamas-kille som riksdagsledamot och SSU i Skåne är mycket pro-Hamas. Margot Wallström blev väl också utsedd till Årets Antisemit av någon jude-organisation.
Citera
2023-11-10, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Ja och? S har en Hamas-kille som riksdagsledamot och SSU i Skåne är mycket pro-Hamas. Margot Wallström blev väl också utsedd till Årets Antisemit av någon jude-organisation.
Menar du därmed att Margot Wallström är antisemit? Judiska organisationer är tyvärr ofta dåliga på att skilja mellan kritik mot Israels politik och antisemitism. Det måste väl t.ex vara helt legitimt att kritisera bosättningpolitiken?
Citera
2023-11-10, 17:10
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Menar du därmed att Margot Wallström är antisemit? Judiska organisationer är tyvärr ofta dåliga på att skilja mellan kritik mot Israels politik och antisemitism. Det måste väl t.ex vara helt legitimt att kritisera bosättningpolitiken?

Jag menar att jude-organisationer, eller åtminstone en av dessa anser att Margot är antisemit. Judiska intresseorganisationer håller säkert inte med dig angående att kritisera ockupationen och bosättningspolitiken.
Citera
2023-11-10, 17:59
Medlem
Hjälp Antisemitism!!!
Jag bor i mellan Sverige och har bara träffat en eller två judar??
En jude eller palestinier på 1980 talet och en jude i början av 2000 talet. Kändisvärlden har man fått reda på att den och den är jude. Så min ständiga fråga är hur kan jag veta om någon är jude??
Vem och vilka etniska svenskar bryr sig om vem som är jude, kristen eller ateist?? Inte jag iallafall.
Dock är det inte samma sak med dessa arab muslimer som härjar och gapar i Sverige. Dem är jag jävligt trött på, då de är otrevliga, pratar och skriker mestadels på arabiska, fastän se kan prata på svenska. De trycker ner oss etniska svenskar.
Alla dessa arab muslimer vill inte heller vara svenskar utan de talar hela tiden om att de är Kurder, Turkar, Syrianer, Somalier och de pratar hela tiden på arabiska både barnen och de vuxna. Fyfan vad jag är trött på dessa människorna.
Citera
2023-11-10, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Jag menar att jude-organisationer, eller åtminstone en av dessa anser att Margot är antisemit. Judiska intresseorganisationer håller säkert inte med dig angående att kritisera ockupationen och bosättningspolitiken.
Nu skärper Usa tonen mot Israel vad gäller krigföringen enligt Aktuellt. Blir de därmed antisemiter?
Citera
2023-11-10, 18:27
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Nu skärper Usa tonen mot Israel vad gäller krigföringen enligt Aktuellt. Blir de därmed antisemiter?

Det är fullt möjligt att jude-organisationer och judiska företrädare anser detta vara ett utslag av antisemitism.
Citera
2023-11-11, 01:00
Medlem
Merrybums avatar
Man vet inte om man ska skratta eller gråta när Ebba Busch under en och samma dag säger sig stå en värdeorienterad pragmatism och skylla sossarna för att banat vägen för antisemitism.
Citera
2023-11-11, 06:51
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Man vet inte om man ska skratta eller gråta när Ebba Busch under en och samma dag säger sig stå en värdeorienterad pragmatism och skylla sossarna för att banat vägen för antisemitism.
Det mest konstruktiva är väl att gråta en stund och sedan omvärdera sin politik? Det är extremt antisemitiskt att kritisera Israel när de försvarar sig mot terroristorganisationen Hamas. S har alltid agiterat för PLO och Palestina, det gör att man har extremt svårt att kritisera Hamas som vill åstadkomma samma sak som PLO men genom våld. Att S stöttar Hamas genom att uttrycka sitt stöd för deras mål, även om man kritiserar medlen, verkar vara svårt att förstå för många sossar. Men givetvis banar man på det sättet väg för antisemitism och hat mot staten Israel. Det hatet har alltid funnits inom S.
Citera
2023-11-11, 06:55
Jag missade inte hennes insändare i nån rutten blaska häromdagen. Hon påstod över mitt huvud att judisk-kristna värderingar är det västerlandet ska byggas på. Det är svårt att ta in all ondska som hon är fylld av. Tror hon ens på gud eller är det bara påhitt det också?
Citera
2023-11-11, 10:10
Medlem
Vad är Judisk- Kristen...... Judar och Kristna har väll alltid hatat varandra?..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in