Citat:
Ursprungligen postat av
Prinzezzan
Ur SLA, den 18 juli 1992:
"-Vi känner inte igen
den misstänkte mannen.
Det är absolut ingen som
Helena brukade umgås
med.
Det säger hennes syst-
rar som fanns med vid
häktningsförhandlingar-
na.
[---]
Ulrika är ett år äldre än Hele-
na och den som umgåtts mest
med henne. En kort tid före för-
svinnandet var de två på semes-
ter tillsammans.
-Jag skulle absolut känt till
om hon umgåtts med den miss-
tänkte mannen, säger hon.
Rykten har talat om att Hele-
na skulle umgåtts med en utlän-
ning och kanske rent av ha flyt-
tat till Danmark, men de uppgif-
terna avfärdar systrarna som
helt absurda.
-Dessutom har Helena aldrig
rört sig i såna kretsar, säger Ul-
rika och syftar på uppgiften att
den misstänkte är narkotika-
missbrukare."
Reservation för fel vid avskrivning.
Citat:
Ursprungligen postat av
Badboy rider
Om detta är korrekt återgivet, Varför ljög Ulrika?
Både hon och Helena umgicks ju med personer som brukade narkotika.
Finns det mer hon undanhållit eller ljugit om?
Min fetning första citatet.
Ulrika och Gabriella tror ju förstås inte att Helena skulle umgåtts frivilligt eller åkt med i en bil med dessa danskar: ErAn och PeNi. PeNi kom till Mariestad 19890213 från Ålborg och bosatte sig på Vasavägen 3. ErAn kom också han från Ålborg men kom några månader senare : 19890619 och bosatte sig först i Töreboda.
Jag har ju fått tidigare i PM att dessa danskar som bosatte sig i Mariestad ofta åkte runt och tutade på tjejer, jag tror ju att dessa två var opportunister och kan ha legat bakom med bil en gåendes Helena ensam eller med sällskap. Det är ju så att det är inte alls säkert att Helena ens satt i bilen , utan endast som död eller medvetslös i bagaget på Ford Sierran på en svart plastsäck redan från Kohagen. ErAn som var närmast en yrkesarbetande svarttaxichaufför på helgerna, och var noga med sin bil hade säkerligen plast i bilen om någon full tjej/kille höll på att spy ner hans baksäte.
Därför hittade inte Polisen någonting från Helena, fibrer, hår eller dylikt, plus att han dammsög bilen grundligt med all säkerhet.
"Polisen hittade inte ens ett hundhår", som han sade (
Mardrömmen i Mariestad). Jag tror ju inte han hade hund själv utan det var hår från Helenas hund Nita som hade slagit honom senare med fasa och etsat sig fast i minnet, högst troligt.
Detta brott kan aldrig ha utförts av några vanliga grabbar från Mariestad . Av vänner genom ett fyllebråk eller liknande , fullkomligt bisarrt. Nej. Dessa människor är förhärdade, råa och iskalla som inte slutar med det de håller på med i Kohagen trots att Helena (enligt vittnet "Hanna") uppges illskskrika under totalt fem hela minuter av och till med pauser. En normal person eller skrajsen smågangster drar ju. Det måste vara så att de försöker få med henne i bilen med våld. Hon försöker fly, men de hinner ifatt och mördar henne . De kör runt bilen kyligt, lastar i och gör sig av med kroppen samt kniper tyst. Hela detta brott tyder på att detta inte var några duvungar som gjort detta. No way. Frågan är vad för skit kan ha hänt tidigare i deras liv innan de kom till Sverige ? Frågan måste ställas.
Att ErAn är en person som känner till Mariestads omgivningar väldigt bra framkommer ju tydligt i förhören på SRs hemsida. Ekudden känner han ju till bra för därnere vid båtkranen vid båtvarvet skulle han ju av någon konstig anledning polera sin bil . Jag kan misstänka att han även hade båt , kanske på Ekudden ? JohLa nämner i någon artikel som finns på KB att dessa danskar, ErAn bl a skulle ha sökt efter Helena vid Sjöängen. Varför då ? Nämnandet av Sjöängen är intressant ändock ur ett mer misstänkt perspektiv. Jag tror för övrigt inte dessa danskar var särskilt intresserade att söka efter Helena. Nej, nej. Samt, startade av insamlingsfond. Bull, rakt av.
För övrigt undrar jag om verkligen JohLas psyke skulle klara av att kunna vara inblandad i en sådan här sak som eventuell tredje man, då han skulle vara en snäll kille trots allt enligt tråden samt framförallt mycket pratglad och skrävlande. Han som landsman kan kanske ha känt en instinktiv lojalitet för ErAn och därför vill ge han alibi, om så klantigt. Hm.