2023-10-12, 10:18
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IB03
Åklagaren Marianne Alden sade att Mariestadspolien gjort ett mycket gott arbete, och det hade de nog gjort när de t e x låter ErAn snacka i förhören ,gör han ju bort sig på egen hand, ett mönster som följer honom även senare med intervjun med Lotte. Alden säger vidare i P4-dok. att det är nu det verkliga arbete börjar, alltså forma åtalet. När huvudvittnet AnLa tar tillbaka sitt vittnesmål och att han hittat på alltsammans undermineras detta åtal totalt, de har inget konkret längre som kan fälla ErAn,de väljer att släppa honom. MEN det fortsätter att misstänka honom ända tills 19930329. Det säger något.

Precis, det säger något, dvs att den (dom) riktiga GM hade gått under radarn och nu hade 9 månaders försprång.
Citera
2023-10-12, 14:14
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Ja, först minns han ingenting alls, sedan nämner att han kommer ihåg detta videotittande så detaljerat även i tid hemma i sin lägenhet. Han bör då för det första kunnat visa upp ett videoband som räcker till för dessa filmer, inspelat med LongPlay då.

Vad gäller Danmarksresan så nämnde han nog den inte alls den för Polisen, till dem sade han nog bara att han var hemma sjuk i sin lägenhet. Detta med Danmarksresan slank ur honom mycket senare när han pratat med Lotte under 2020-2021 cirkus, han sade alltför mycket till henne, bekväm med en jämnårig danska...Detta måste ha slagit honom senare att tabbade sig rejält. Som lögnare har han även inte tillräcklig disciplin heller för att komma ihåg rätt filmer, då han ordagrant säger till henne: "Jag kunde ju inte haft någonting med det att göra för jag var ju hemma och såg på "Döden på Larvfötter".

Han var ju svarttaxichaufför på helger till och från Stadt och Restaurang/discotek Hembygden. Tänk bara på det faktum att: Hur många hade sett Helena ? Gåendes över torget , ja det bör vara helt klart. Gåendes med en man på Österlånggatan, ja det tycker jag också är högst sannolikt. Sedan blir det mer tunnsått med folk som sett Helena. På bron ? Kanske eller kanske inte, svårt.

Åklagaren Marianne Alden sade att Mariestadspolien gjort ett mycket gott arbete, och det hade de nog gjort när de t e x låter ErAn snacka i förhören ,gör han ju bort sig på egen hand, ett mönster som följer honom även senare med intervjun med Lotte. Alden säger vidare i P4-dok. att det är nu det verkliga arbete börjar, alltså forma åtalet. När huvudvittnet AnLa tar tillbaka sitt vittnesmål och att han hittat på alltsammans undermineras detta åtal totalt, de har inget konkret längre som kan fälla ErAn,de väljer att släppa honom. MEN det fortsätter att misstänka honom ända tills 19930329. Det säger något.

Om man anhåller och häktar en kille som i detta fallet bör väl rimligtvis förhörsledarens första fråga vara: Var var du lördag natt? Fråga två bör ha varit: Vad gjorde du de närmaste dagarna efteråt?

Sedan verifierar förhörsledaren med samtliga nära till den häktade att uppgifterna är korrekta, detta borde väl gjorts på några dagar typ? Hur lång tid tog det från ErAn anhölls tills det att AnLa ballade ur och erkände falsk vittnesbörd?

Det är klart att visar det sig att ErAn ljuger som en häst travar så kommer fallet i en annan dager..

Kanske någon journalist orkar ta kontakt med honom och reda ut dessa frågetecknen?
Citera
2023-10-12, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Jag gör ett undantag till den som registrerade sig precis efter det att radiodokumentären hade sänts.

Jag har redan blivit konfronterad med detta - och jag har också kommenterat det. Egentligen borde du få leta fram det själv, men jag ska hjälpa dig.

Det där blev mycket riktigt inte bra, men just då - 2019 - hade jag skäl att skriva som jag gjorde. Med tiden ändrade sig förutsättningarna och jag insåg att jag lika gärna kunde säga som det var. Men du verkar inte fatta att det inte var att "ljuga" i ordets rätta mening. Jag har till och med fått stöd i tråden för min försiktiga approach. Dessutom led inte tråden någon skada. Du får lära dig att hålla isär saker och ting. Men jag kunde ha varit rakare från början, absolut.

I övrigt resonerar du inte lite konstigt. På fråga ett har jag flera gånger förklarat varför jag har besökt platsen flera gånger. Och här är jag i gott sällskap av ajnoshort, IB03, Judaland med flera. Men det klart, vi är väl alla inblandade ...

När det sedan gäller att kontakta vittnen, så är jag inte ensam om det heller. Jag antar att du kallar också ReimerDenYngre för lögnare, "inblandad", "rädd att de vet något" som Reimer "vill dölja"? Kanske vill också Reimer "plantera in minnen/osäkerhet" 31 år senare? Och vad gör du med Prinzezzan - hon som har pratat med många personer som figurerar här i tråden (dock inte vittnen, vad jag förstår)? Är också hon inblandad i försvinnandet?
Seriöst: Varför skulle någon som var inblandad springa omkring i området samt försöka "påverka vittnen" 31 år senare?

Vi är helt enkelt några användare i tråden som vill försöka försäkra oss om att polisen inte har missat något. Själv skakade jag fram det nya vittnet som såg en bil på cykelvägen runt 23:30 - ett vittne som inte hade varit i kontakt med polisen. Jag såg till att det vittnet blev känt för Peter Thylén på Kalla fall. Men det klart: Vad bevisar det? Jag hittar väl bara på. Det blir väl med dig om mig som med Pudelfrillan om Prinzezzan: Utan "fotobevis" är vi lögnare.
Min första feting, nej, du behöver inte leta fram det, jag vet att du blivit det, jag har redan hittat det, man får alltså inte upprepa saker? Bra då vet vi det, det slipper vi se dina upprepningar i fortsättningen då? Men detta är ju inte den enda lögnen du kommit med.

andra fetingen
Har svårt att förstå vad det skulle vara för skäl eftersom du nämner, är du inte den enda som pratat med "Hanna", vilka skäl skulle då kunna hindra det?

tredje fetingen
Det där var ju ett väldigt konstigt argument. Du ljög, men tycker i efterhand att eftersom du tycker du hade skäl att ljuga spå var det egentligen ingen lögn? Oavsett anledning så skrev du ju en sak, fast du själv visste att det du skrev inte var sant,
Citat:
Lögn är en oriktig utsaga som uttalas såsom varande sann, med avsikt att få dem som tar del av utsagan att anta dess riktighet trots att den som uttalar den vet att den är osann, att med ett påstående avsiktligt föra någon bakom ljuset. https://sv.wikipedia.org/wiki/L%C3%B6gn
Vilken konstig efterkonstruktion du än försöker med så är det fortfarande en lögn.

fjärde fetingen
Jag är inte intresserad av vilka andra som varit på platsen så länge det inte finns andra starka varnigsflaggor, blanda inte in andra i dina skumma förehavanden, det är den samlade bilden runt dig och ditt beteende i tråden som gör dig skum. De andra har jag inte riktigt samma intryck av, även om en del av dem är skumma på andra sätt.
En annan lögn är ju att du påstår att PU erkänt rivsår och bortförklarar det med att han passerat ett buskage. Det är ju inte sant och det vet du, det är något du fabricerat utefter PKs påstående, det enda PU sagt är den sagda passagen av buskaget, aldrig något om rivsår eller att han varit upprörd.

femte fetingen
Det var ju inte efter 31 år du kontaktade "Hanna" första gången, du får nog gå tillbaks och läsa dina egna inlägg om du inte kommer ihåg vad du skrivit.
Citera
2023-10-12, 20:51
Medlem
Citat:
Det är irrelevant i det specifika sammanhanget. DisappointedTuna skrev att det lika gärna kan vara PK som är gärningsmannen - ja, han fann det till och med troligare (än att skulle ha varit PU, antar jag att han menar) - och då frågade jag om hur hans teori ser ut eftersom PK av allt som är känt har alibi från stadsparken precis efter det att Stadt hade stängt. PK figurerar också i en tidningsartikel i TSL med två vänner några dagar efter försvinnandet, i vilken de tre berättar om händelsen med invandrarna. Jag har svårt att se hur PK skulle ha kunnat vara gärningsmannen utifrån just de parametrarna. Av den anledningen ställde jag två mycket enkla frågor till DisappointedTuna som han vägrar att svara på. (Jag frågade först, så han ska givetvis svara först.) Frågarna var hur DisappointedTuna menar att PK skulle ha hunnit vara gärningsmannen, och hur DisappointedTuna menar att det skulle ha gått till. Svar har märkligt nog uteblivit.

Oavsett vem och hur PK var, känns det osannolikt att han skulle vara gärningsmannen utifrån innehållet i stycket ovan, men självklart kan jag inte veta det. Jag har flera gånger varit mycket tydlig med att ifrågasätta om PK har sagt allt. Jag har tydligt ventilerat min farhåga om att han skulle ha kunnat utelämna viss information. Det faktum att PK kan ha väntat så länge som till 1997 innan han kontaktade polisen, kan tyda på att han var rädd för lagen om brott mot griftefriden - som preskriberades just 1997. Jag utesluter inte att PK skulle ha kunnat vara inblandad i eftermälet.

Jag kan passa på att igen flika in att jag vet att PN och PU ofta besökte samma gym samtidigt. De bör som minst (egentligen måste) ha känt till varandra. Det lustiga var att PU sin vana trogen först förnekade att han hade varit på något annat gym "än sitt eget", för att sedan - efter mitt inlägg - tillstå att han "en gång" hade varit på Vadsbo gym med en kompis. Tja, PU håller stilen.
Du skrev så här:
Citat:
Så svara gärna på frågan:
"gärna" betyder inte "du måste svara på frågan" Du har ju dessutom inte svarat på frågan jag hade innan du skrev det inlägget, nämligen
Citat:
Varför säger du det?
Om han var inne redan på utfrågning 98 och sedan ytterligare två gånger, varför har polisen efter detta haft två andra anhållna och inte honom, på vilket sätt gör det honom till huvudmisstänkt.
Om vi ska ta saker i rätt ordning så ska ju du svara på den frågan först enligt din logik.

Dessutom har jag svarat flera gånger på din fråga, men jag ska försöka skriva så att även du förstår.
Citat:
Om mötet mellan PK och hans vänner och invandrarna skedde i stadsparken en stund efter det att Stadt hade stängt - säg runt 02:10 - och att invandrarna gick tillbaka till bilen och körde från centrum vid kanske 02:15, hur menar du då att PK skulle ha hunnit vara gärningsmannen? Hur menar du att det skulle ha gått till? Jag menar att det redan här är omöjligt för PK att vara gärningsmannen.
Det är just OM mötet skedde och vid den tiden.
PK visste från början när han skrev inte vilka som varit där, senare verkar han helt säker på att det varit just 7 personer och helt säker på vilka detta varit.
Eftersom jag tycker det finns från det jag hört om PK, en hel del tecken på att han skulle kunna vara sociopat, en sådan brukar både ljuga och manipulera andra.
Jag har inga hinder till att detta möte i stadsparken kan vara en lögn, visst kan det ha inträffat och han varit där. Men vilken tid? han kan ju lika gärna kommit dit senare på natten, fulla människor brukar inte hålla reda på vem som varit var och när, kan tycka att jag såg ju honom där och tro att han var där hela tiden, även om han inte varit det.
Hur vet du att bara för att PK och ett par andra påstår detta, vad är det som säger att dessa andra inte är med på det hela, skyddar PK, han kan ju även sagt att han gjort något annat till dem, och de av den anledningen skyddar honom. Sedan var väl flera i det gänget lite halv-suspekta och såna som kanske inte "golar" på sina polare.

OM mötet INTE skett på det sätt eller på den tid PK påstår så kan han ju ha varit var som helst eller hur?

Det bygger på MITT antagande att det är möjligt att det finns möjlighet till lögner här och då faller ju hela DITT antagande OM mötet skett som påståtts så ska jag komma fram med en teori som följer DINA krav, när jag skiter i dina diktatoriska krav, det är bara en härskarteknik för att försöka trycka ner andra och diktera vad som får diskuteras och inte
Senast redigerad av DisappointedTuna 2023-10-12 kl. 21:36.
Citera
2023-10-12, 22:20
Medlem
IB03s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greensky
Om man anhåller och häktar en kille som i detta fallet bör väl rimligtvis förhörsledarens första fråga vara: Var var du lördag natt? Fråga två bör ha varit: Vad gjorde du de närmaste dagarna efteråt?

Sedan verifierar förhörsledaren med samtliga nära till den häktade att uppgifterna är korrekta, detta borde väl gjorts på några dagar typ? Hur lång tid tog det från ErAn anhölls tills det att AnLa ballade ur och erkände falsk vittnesbörd?

Det är klart att visar det sig att ErAn ljuger som en häst travar så kommer fallet i en annan dager..

Kanske någon journalist orkar ta kontakt med honom och reda ut dessa frågetecknen?

Ja, i det andra förhöret som ligger uppe på SR-hemsida så börjar han ju att minnas helt plötsligt motsatt till det första då han inte kom ihåg någonting. Han har med sin advokat i det andra och har blivit rådd att börja prata misstänker jag. Han har bl a sett film säger han.

De frågar honom vad han gjorde på Söndagen, då säger han att han ätit frukost hos sin flickvän som bor i samma trappuppgång. Vilket framgår i detta SR-förhör inte stämmer, då hon tidigare har svarat Polisen nekande om detta. Det ägde aldrig rum. Då säger ErAn ,att "ja det måste varit någon annan gång då", i en undanflykt.

Det var bestämt att flickvännen skulle fått låna bilen på Söndagen, hon hade frågat ErAn vart bilen var på Söndag eftermiddag, ErAn kommer inte ihåg att flickvännen har sagt detta...Han minns förstås det han vill minnas.

Han skall då varit och polerat kompisens bil istället, men inte tvättat den före. Ordet "TVÄTT" på denna Söndag är mycket känsligt för ErAn i detta förhör. Han säger ju i förhöret att han ALDRIG sagt till flickvännen att han och( . . .)= Pe*r har tvättat sina bilar på Söndagen, minsann poängterar han. INTE tvättat bilar endast polerat. Jajemen, då vet vi.

Polisen frågar honom vad han gjort på Måndagen och får reda på att han gått hem tidigare från jobbet och sjukskrivet sig på Tisdagen (P4-dok.) Det e klart att de har frågat honom vad han gjorde resten av veckan också. Då bör han ha svarat att han var sjukskriven resten av arbetsveckan också. Självklart sade han inte mer än han behövde utan att han var sjuk hemma uppe i sin lägenhet.

Det var till Lotte i och med sin bok som han säger för tok för mycket. Då kommer det fram att han rest till Danmark på sin sjukskrivning, självklart behövde han ju då ha resten av veckan "ledigt" från jobbet till detta.

ErAn inblandad i Helenas försvinnande ? Svar JA. Det finns inga frågetecken att räta ut här mer. ErAn har svarat och ljugit tillräckligt och TACK, ja det räcker för att vi kan lägga ihop två och två och se att allt detta och mer därtill inte är någon olycklig slump varför han ser så starkt f-ing misstänkt ut.

Vill KF lösa detta brott åt familjen Andersson skall de gå på detta danskspår. Frågan är ju då om det verkligen kan och vill avsätta resurser till detta igen. De kanske tänker att de vill familjesöka på skon först när det blir lagligt och se om det kan finna en intressant persons DNA på den först, innan de vill inleda en ny undersökning.
Senast redigerad av IB03 2023-10-12 kl. 22:22.
Citera
2023-10-12, 23:10
Medlem
Ugglan.s avatar
Jag ingår i en skara som har pratat med vittnen och/eller varit på platser som är relevanta i försvinnandet. Alla förstår varför (nästan alla ...). De personerna som har jobbet är jag, Reimer, rattugglan, Prinzezzan, Judaland, ajnoshort, IB03, KungKarl med flera. Det känns tryggt att ingå i detta seriösa team av människor. Men förvånansvärt nog är vi alla inblandade! Trådens Sherlock Holmes hur nu löst fallet och kunnat peka ut minst åtta (!) inblandade ... Då återstår bara för detektiven att kontakta polisen.

I verkligheten är det så att vi åtta (plus många fler) är ett seriöst team som vill hitta lösningen på fallet. I teamet ingår också Thord, Victoria med flera.

Tack till alla SERIÖSA för givande inlägg - och PM de gånger som det sker!
Senast redigerad av Ugglan. 2023-10-12 kl. 23:26.
Citera
2023-10-12, 23:26
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ja, i det andra förhöret som ligger uppe på SR-hemsida så börjar han ju att minnas helt plötsligt motsatt till det första då han inte kom ihåg någonting. Han har med sin advokat i det andra och har blivit rådd att börja prata misstänker jag. Han har bl a sett film säger han.

De frågar honom vad han gjorde på Söndagen, då säger han att han ätit frukost hos sin flickvän som bor i samma trappuppgång. Vilket framgår i detta SR-förhör inte stämmer, då hon tidigare har svarat Polisen nekande om detta. Det ägde aldrig rum. Då säger ErAn ,att "ja det måste varit någon annan gång då", i en undanflykt.

Det var bestämt att flickvännen skulle fått låna bilen på Söndagen, hon hade frågat ErAn vart bilen var på Söndag eftermiddag, ErAn kommer inte ihåg att flickvännen har sagt detta...Han minns förstås det han vill minnas.

Han skall då varit och polerat kompisens bil istället, men inte tvättat den före. Ordet "TVÄTT" på denna Söndag är mycket känsligt för ErAn i detta förhör. Han säger ju i förhöret att han ALDRIG sagt till flickvännen att han och( . . .)= Pe*r har tvättat sina bilar på Söndagen, minsann poängterar han. INTE tvättat bilar endast polerat. Jajemen, då vet vi.

Polisen frågar honom vad han gjort på Måndagen och får reda på att han gått hem tidigare från jobbet och sjukskrivet sig på Tisdagen (P4-dok.) Det e klart att de har frågat honom vad han gjorde resten av veckan också. Då bör han ha svarat att han var sjukskriven resten av arbetsveckan också. Självklart sade han inte mer än han behövde utan att han var sjuk hemma uppe i sin lägenhet.

Det var till Lotte i och med sin bok som han säger för tok för mycket. Då kommer det fram att han rest till Danmark på sin sjukskrivning, självklart behövde han ju då ha resten av veckan "ledigt" från jobbet till detta.

ErAn inblandad i Helenas försvinnande ? Svar JA. Det finns inga frågetecken att räta ut här mer. ErAn har svarat och ljugit tillräckligt och TACK, ja det räcker för att vi kan lägga ihop två och två och se att allt detta och mer därtill inte är någon olycklig slump varför han ser så starkt f-ing misstänkt ut.

Vill KF lösa detta brott åt familjen Andersson skall de gå på detta danskspår. Frågan är ju då om det verkligen kan och vill avsätta resurser till detta igen. De kanske tänker att de vill familjesöka på skon först när det blir lagligt och se om det kan finna en intressant persons DNA på den först, innan de vill inleda en ny undersökning.

Man kan ju tycka att polisen borde ha gått till botten med EA, men jag tvivlar. Kan det ha varit så illa att även de poliserna som skötte förhören med EA var lika "bakom" som de poliserna var som skötte förhören med "Hanna"? Kan de ha bommat alla dessa märkligheter? Och/eller blev de så förblindade av Töreboda-Anders utpekande av EA att allt grävande detektivarbete avstannade? Man undrar. Och vad hindrar polisen från att ta ett omtag om EA - men den här gången med EA som typ chaufför och inte gärningsman? Det skulle onekligen vara intressant att få höra hur polisen svarar på de analytiska frågor som har uppkommit i tråden! "Kan inte kommentera det ...", lär väl svaren bli.

Familjesökning och DNA, ja ... Om det blir lagligt, vill polisen ens låta en sådan sökning ske? De vill kanske inte riskera att sökningen skulle kunna visa att någon av deras egna gubbar har råkat hosta på sandalen.
Citera
2023-10-13, 07:01
Medlem
Sunsets avatar
Jag nämnde tidigare att jag eventuellt skulle skriva om en annan tråddeltagare och det gör jag nu (igen). Personen är SanningenSvider1.0

Se mina fetmarkeringar i respektive citat

Citat:
Ursprungligen postat av sanningensvider1.0
Frälst. Vad snackar du om?

Ingenting som jag går omkring och tänker på dagligen.

Jag skiter precis i om veteraner går igång på vad jag skriver.

Har samma rätt att skriva här precis som dig eller?

Saken är att jag var på statt och känner alla som det talas om. Gör du?

Citat:
Ursprungligen postat av Legooo
Några frågor till ”Sanningen svider 1.0”:

Antar att du även var inne på stadshotellet denna kväll?
Såg du Helena?
Kan du minnas vilka Helena hängde med där inne?
Kan du minnas vem PU hängde med där inne? Var det TA enligt PU´s egna utsaga?
[...]

Citat:
Ursprungligen postat av sanningensvider1.0
Var inte inne på Statt.

Kände inte ens Helena.

Vi satt i parken och spelade och PK och DL kom dit efter stängning.

Det som gäller PK får man ta med honom. Jag vet det han och andra sagt till mig och det är just bara förstahandsuppgifter som är vad det är.

Tror på det som vi i "gänget" talat om men det finns redan beskrivet.

Uppenbarligen så har Sanningensvider svårt att hålla koll på sina egna förehavanden, så hur skulle han då ha koll på andras?
Citera
2023-10-13, 08:58
Medlem
Sunsets avatar
Citat:
Jag ingår i en skara som har pratat med vittnen och/eller varit på platser som är relevanta i försvinnandet. Alla förstår varför (nästan alla ...). De personerna som har jobbet är jag, Reimer, rattugglan, Prinzezzan, Judaland, ajnoshort, IB03, KungKarl med flera. Det känns tryggt att ingå i detta seriösa team av människor. Men förvånansvärt nog är vi alla inblandade! Trådens Sherlock Holmes hur nu löst fallet och kunnat peka ut minst åtta (!) inblandade ... Då återstår bara för detektiven att kontakta polisen.

I verkligheten är det så att vi åtta (plus många fler) är ett seriöst team som vill hitta lösningen på fallet. I teamet ingår också Thord, Victoria med flera.

Tack till alla SERIÖSA för givande inlägg - och PM de gånger som det sker!

Och var blev länken av till inlägget där PU medger rivsår? Kanske kan ditt självutnämnda team hjälpa dig att hitta den?

Jag är rätt säker på att några av dem du nämner inte har någon lust att vara med i ditt team.
Citera
2023-10-13, 10:53
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:

Nej, ett familjesök på skon skulle leda tlll Mik*ael Kjel*quist, det är hans (eller BW's) DNA som finns på Helena's sko.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2023-10-13 kl. 11:43.
Citera
2023-10-13, 15:39
Medlem
Ugglan.s avatar
Passade på att läsa alla inlägg av sanningensvider1.0. Jag gick via "Medlemslista" längst ner på sidan och sökte med användarnamnet i sökrutan. (Kanske fungerar den här direktlänken? https://www.flashback.org/find_posts_by_user.php?userid=1450587)

Det är faktiskt en intressant läsning om man också läser de inlägg och (kritiska) frågor som föregår varje svar från sanningensvider1.0. sanningensvider1.0 berättar entydigt om vad som hände i stadsparken och ger stöd åt PK:s uppgifter - sånär som på att sanningensvider1.0 menar att PK blev hemkörd av polisen redan runt 03:00 eller strax efter. (PK har ju pratat om 04:20.) Ska man tro på det som sanningensvider1.0 skriver om stadsparken eller ska man inte tro på det? Eller ska man ta det med en nypa salt? Eller kan texten i TSL om att ungdomarna skingrades vara en felbeskrivning, trots allt? Men överlag dyker det upp intressanta aspekter i inläggen, och i början kommer det flera kritiska inlägg av Prinzezzan, Thord och mig själv.
Citera
2023-10-13, 19:20
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DisappointedTuna
Jag väntar fortfarande på svar på,
Om PU är huvudmisstänkt, varför har han aldrig varit anhållen, det är ju förutom PR två andra som varit det?
Om nu hönan gjort så bra jobb under sina sju år och PK påstår att han givit polisen alla uppgifter och PU efter det varit inne på förhör. Hur kommer det sig då att polisen och sedan KF riktat in sig på KM och CL?

PU är givetvis helt ointressant för polisen.
En vilseledning i vanlig ordning. Det här maniska ältandet om PU är bara trams och dessutom extremt genomskinligt. Alla normalbegåvade med ett IQ över sitt skonummer har räknat ut hur det ligger till med detta för länge sen 😅
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in