Citat:
Ursprungligen postat av
Ugglan.
Det är irrelevant i det specifika sammanhanget. DisappointedTuna skrev att det lika gärna kan vara PK som är gärningsmannen - ja, han fann det till och med troligare (än att skulle ha varit PU, antar jag att han menar) - och då frågade jag om hur hans teori ser ut eftersom PK av allt som är känt har alibi från stadsparken precis efter det att Stadt hade stängt. PK figurerar också i en tidningsartikel i TSL med två vänner några dagar efter försvinnandet, i vilken de tre berättar om händelsen med invandrarna. Jag har svårt att se hur PK skulle ha kunnat vara gärningsmannen utifrån just de parametrarna. Av den anledningen ställde jag två mycket enkla frågor till DisappointedTuna som han vägrar att svara på. (Jag frågade först, så han ska givetvis svara först.) Frågarna var hur DisappointedTuna menar att PK skulle ha hunnit vara gärningsmannen, och hur DisappointedTuna menar att det skulle ha gått till. Svar har märkligt nog uteblivit.
Oavsett vem och hur PK var, känns det osannolikt att han skulle vara gärningsmannen utifrån innehållet i stycket ovan, men självklart kan jag inte veta det. Jag har flera gånger varit mycket tydlig med att ifrågasätta om PK har sagt allt. Jag har tydligt ventilerat min farhåga om att han skulle ha kunnat utelämna viss information. Det faktum att PK kan ha väntat så länge som till 1997 innan han kontaktade polisen, kan tyda på att han var rädd för lagen om brott mot griftefriden - som preskriberades just 1997. Jag utesluter inte att PK skulle ha kunnat vara inblandad i eftermälet.
Jag kan passa på att igen flika in att jag vet att PN och PU ofta besökte samma gym samtidigt. De bör som minst (egentligen måste) ha känt till varandra. Det lustiga var att PU sin vana trogen först förnekade att han hade varit på något annat gym "än sitt eget", för att sedan - efter mitt inlägg - tillstå att han "en gång" hade varit på Vadsbo gym med en kompis. Tja, PU håller stilen.
Du skrev så här:
Citat:
Så svara gärna på frågan:
"gärna" betyder inte "du måste svara på frågan" Du har ju dessutom inte svarat på frågan jag hade innan du skrev det inlägget, nämligen
Citat:
Varför säger du det?
Om han var inne redan på utfrågning 98 och sedan ytterligare två gånger, varför har polisen efter detta haft två andra anhållna och inte honom, på vilket sätt gör det honom till huvudmisstänkt.
Om vi ska ta saker i rätt ordning så ska ju du svara på den frågan först enligt din logik.
Dessutom har jag svarat flera gånger på din fråga, men jag ska försöka skriva så att även du förstår.
Citat:
Om mötet mellan PK och hans vänner och invandrarna skedde i stadsparken en stund efter det att Stadt hade stängt - säg runt 02:10 - och att invandrarna gick tillbaka till bilen och körde från centrum vid kanske 02:15, hur menar du då att PK skulle ha hunnit vara gärningsmannen? Hur menar du att det skulle ha gått till? Jag menar att det redan här är omöjligt för PK att vara gärningsmannen.
Det är just
OM mötet skedde och vid den tiden.
PK visste från början när han skrev inte vilka som varit där, senare verkar han helt säker på att det varit just 7 personer och helt säker på vilka detta varit.
Eftersom jag tycker det finns från det jag hört om PK, en hel del tecken på att han skulle kunna vara sociopat, en sådan brukar både ljuga och manipulera andra.
Jag har inga hinder till att detta möte i stadsparken kan vara en lögn, visst kan det ha inträffat och han varit där. Men vilken tid? han kan ju lika gärna kommit dit senare på natten, fulla människor brukar inte hålla reda på vem som varit var och när, kan tycka att jag såg ju honom där och tro att han var där hela tiden, även om han inte varit det.
Hur vet du att bara för att PK och ett par andra påstår detta, vad är det som säger att dessa andra inte är med på det hela, skyddar PK, han kan ju även sagt att han gjort något annat till dem, och de av den anledningen skyddar honom. Sedan var väl flera i det gänget lite halv-suspekta och såna som kanske inte "golar" på sina polare.
Så
OM mötet
INTE skett på det sätt eller på den tid PK påstår så kan han ju ha varit var som helst eller hur?
Det bygger på MITT antagande att det är möjligt att det finns möjlighet till lögner här och då faller ju hela DITT antagande OM mötet skett som påståtts så ska jag komma fram med en teori som följer DINA krav, när jag skiter i dina diktatoriska krav, det är bara en härskarteknik för att försöka trycka ner andra och diktera vad som får diskuteras och inte