Citat:
Ursprungligen postat av
Bratis
Mustach är jag säker på att han inte hade när jag gav mig på honom för med den jävla attityden likt en snorunge hade det provocerat mig att klippa snabbare.
Vad jag minns är känslan av att slita tag i en gummitarsan som liksom försöker vrida sig ur greppet. Inte slå utan nypas och jävlas.
Minns också att han impade på småbarn i brist på att ha något att komma med bland jämnåriga troligtvis Haha!
Hade heller ingen aning om bröderna men blev visad att han har kvar tanten som för mig är okänd samt att han driver någon buss verksamhet.
Måste försöka få tag i skolkataloger från min tid för det kan hända att den äldre brodern finns med i dem trots att jag inte minns honom.
Jag förstår till 100%.
Omformulerar mig. Med svag musch menade jag mer en antydan. Mörk skäggstubb men glest mellan håren, så att säga.
Men vid några tillfällen sparade han ut för att se extra brutal ut i sin cowboy-hatt när han varvade mellan att plinka gura och skjuta luftpistolspilar på de mest "utsatta" deltagarna på ungdomsfesterna hemma i hans lgh.
Menade tidigare även smärt men inte pinnsmal. Han var eg ganska vältrimmad i kroppen, vägde runt 75 kg. Uppkäftig tills han fick verbal eller fysisk pisk. Alltså mer vek i sinnet än sett till den egentliga fysiken. Ja, vi umgicks till och från mellan 90-95 men hade våra dispyter också.
"Fritidsgården" för dem som ville ha någonstans att vara när de skolkade eller dricka sig fulla avvecklades iaf relativt omgående när han hittade sin polska kärlek. Jag kan inte erinra mig om att han haft någon relation tidigare så länge jag känt till honom.
Innanför den snacksaliga, uppkäftiga och självupptagna ytan var han en rätt känslig, rädd, romantisk och för all del, en rätt snäll typ med känsla för rätt o fel.
Nu vet jag inte riktigt hur tankegångarna gått tidigare i den här massiva tråden men personligen har jag ganska svårt att se honom som någon slags gärningsman.
Vet att vi pratade en del om försvinnandet, minns att han yttrade något om att det kändes jobbigt eftersom han o Helena var i samma ålder. Han var även med på skallgångar. Nåja, sånna dimridåer är iofs inte ovanliga och skenet kan bedra.
Såg att någon skrev att han arbetade på E-lux. Skulle tro att det var under andra halvan av 90-talet. Som jag minns det hade han under första halvan mest socialbidrag och möjligen några ströjobb av typen att kommunalt rensa sly. Gick säkert någon omgång på Komvux också för att få studiepengar men minnet sviker.
Han arbetade iaf på kyrkans second-hand en period runt 1996 men hur långvarig han blev där vet jag inte.
E-lux blev väl nästa anhalt, när han kammat till sig och fått fast familjeliv med barn och just det.. En kvinna som såg mannen innanför cowboy-attributen. På henne var det kanske inte lika lätt att imponera med leksakspistoler, dolkar och svärd.