2012-11-21, 17:25
Medlem
kungkarl12es avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan

Angående den vita bilen så har jag för mig att jag sett en bild på en biltyp som liknade den aktuella bilen, och som polisen var intresserad av inledningsvis. Någon som kommer ihåg bilden? Kanske har den länkats till här i tråden?

Det har hela tiden talats om en mindre vit/ljus bil. Oavsett märke på "mindre bilar", så kanske spårvidden är olika på olika modeller?

Det efterforskas i aktuella biltyper, fler än jag tror någon eller fler ljuger på tråden framförallt då från föredettingar som skrivit. Både om biltyp och en ev färg på biltyp.
kanske färgen på biltypen kan vara betydande varför någon kanske ljuger och sår sått ut ev. desinfo?

Mitt stalltips är en orange opel.

Din fråga det kanske kan finnas en länk bild på aktuell biltyp som polisen var intresserad av inledningvis tror jag sett på tråden också. Men tyvärr så har jag slarvat bort det rullorna.
Någon annan som vet kanske kan länka?
Senast redigerad av kungkarl12e 2012-11-21 kl. 17:27.
Citera
2012-11-21, 18:08
Medlem
En fråga till kk12
Befann du dig på ek udden och storatorget i Mariestad natten då Helena Andersson försvann ?
Har du stor områdes kännedom ekudden-sandviken ?
Vet du överhuvud taget vilka alla dessa personer du hängt ut här är ?

Min spekulation är att du är mer inblandad än du säger, det är även svårt att få riktiga svar från dig.
Om man Spekulerar i din inblandning angående Helena uppstår genast problem, Antingen tystnar du eller så skyller du från dig. Jag är mycket intresserad av vad ditt försvar är, för du har hängt ut mig med namn och falska vänner och platser så nu kanske du ska svar
Citera
2012-11-21, 18:19
Medlem
Vad är det för orange opel du syftar på, och vem skulle vara ägare till den. Du har tidigare kopplat den till Peter Krä**, har du hittat en ny presumtiv ägare till sagda fordon.

Du som har så mycket information om alla Mariestadsbor, kanske vill informera oss noviser i ämnet om Patrik Vesten , vem han är och vilka han umgiks med 1992. Vet du något i om honom ?
Citera
2012-11-21, 18:20
Medlem
Rompetrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av surdegsbulle
En fråga till kk12
Befann du dig på ek udden och storatorget i Mariestad natten då Helena Andersson försvann ?
Har du stor områdes kännedom ekudden-sandviken ?
Vet du överhuvud taget vilka alla dessa personer du hängt ut här är ?

Min spekulation är att du är mer inblandad än du säger, det är även svårt att få riktiga svar från dig.
Om man Spekulerar i din inblandning angående Helena uppstår genast problem, Antingen tystnar du eller så skyller du från dig. Jag är mycket intresserad av vad ditt försvar är, för du har hängt ut mig med namn och falska vänner och platser så nu kanske du ska svar

(min markering)

Det börjar bli tjatigt nu.
Du framhäver gång på gång att du har blivit outad och uthängd.
Från början hade du väl kontakt med en närstående person som var uthängd. Sedan övergick du till att vara den uthängde. Gång på gång.

Jag kan inte få det till att du är outad.
Det står ingenstans att "Surdegsbulle är ** som gjorde si och så när Helena försvann".

Därtill är ingen skyldig att outa sig och svara på frågor. Det är helt upp till var och en.
Men du borde tänka till själv ang det. Gör du det du förväntar av andra?
Mvh
Senast redigerad av Rompetroll 2012-11-21 kl. 18:30.
Citera
2012-11-21, 19:20
Medlem
Så kk12....... ska du svara om dina förehavanden, eller fortsätta skylla på alla invånare i Mariestad allt från berggren till Linder.
Citera
2012-11-21, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rompetroll
(min markering)

Från början hade du väl kontakt med en närstående person som var uthängd. Sedan övergick du till att vara den uthängde. Gång på gång.

Det står ingenstans att "Surdegsbulle är ** som gjorde si och så när Helena försvann".

Därtill är ingen skyldig att outa sig och svara på frågor. Det är helt upp till var och en.
Mvh
Jag tycker inte att "surdegsbulle" är tjatig, han har ställt några frågor till den förvirrade kk12e som kk12e inte verkar kunna/vilja svara på. Svarar kk12e på frågorna istället för att komma på nya märkliga infallsvinklar behöver inte "surdegsbulle" fråga mer.
Citera
2012-11-21, 21:15
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rompetroll
(min markering)

Mvh

Citat:
Ursprungligen postat av yrrol1
Jag tycker inte att "surdegsbulle" är tjatig, han har ställt några frågor till den förvirrade kk12e som kk12e inte verkar kunna/vilja svara på. Svarar kk12e på frågorna istället för att komma på nya märkliga infallsvinklar behöver inte "surdegsbulle" fråga mer.
Fortsatta diskussioner om vad man tycker är tjatigt eller ej i tråden får tas via PM, nu återgår tråden till ämnet och undviker metadiskussioner om tråden och skribenterna.

/Mod
Citera
2012-11-21, 23:27
Medlem
kungkarl12es avatar
Citat:
ursprungligen postat av Prinzezzan

Enligt uppgifter från en annan person ska Helena ha gått in i en bil efter bron (i höjd med polisen/fängelset).

Om nu de uppgifterna till dig kan stämma så skjuts ju dessa uppgifter till dig i sank av en föredetting på tråden: läs punkt 1, länken
https://www.flashback.org/sp23059434

vilken uppgiftlämnare ska vi tro på med tanke på ditt inlägg länken ovan?

Därmot tror jag på Delar av teorin länken inlägg av prinzessan nedan:
https://www.flashback.org/sp37303921
Citera
2012-11-22, 00:24
Medlem
Med tanke på att Patrick Vest** med bror befann sig på den fest som utspelade sig på Ekuddens camping/badstrand, så ligger det nära till hands att dessa herrar med kompisar, under rus tog sig till torget runt 01-02 tiden.
Det gör saken än intressantare att patrick ingick i den konstulation av missbruks individer soom föredragits som möjliga gärningsmän otaliga gånger här i tråden.
Vid denna tid umgicks Patrick som då hette Ta*o i efternamn med bla daniel liljest***na, karl lar**on, Conny qvi** mfl.
Om man funderar kring de tankar och ideer vi tilldelats av Kk12, så är det inte omöjligt att dessa individer träffat på helena vid lekplatsen, och i sitt påverkade tillstånd tagit livet av Helna av misstag.
och sedan kallt lyckats gömma henne tillfäligt för att senare hämta henne med en bil. Och kanske körde dom till lugnåsberget för att dumpa henne vid kusabron. Senare kanske någon ur sällskapet hämtade skallen som trofe (skallen skulle kunnavara den vi läst om tidigare i tråden).
bara en spekulation naturligt vis.
Citera
2012-11-25, 11:25
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2323
Den Dansken ni pratar om, Kände han Helena bra? Efter som man inte flyger på en människa utan vidare. Vad för problem hade han? Eftersom han var misstänkt. Jag tror inte det var någon som kände familjen så bra, eftersom det hände så nära huset. Kanske den som gjorde det kände Helena väldigt bra bara.Det är så klart att någon i Mariestad har gjort det, för hade det varit någon utifrån så hade ju kroppen legat kvar, Tror jag.

Ur SLA, den 18 juli 1992:

"-Vi känner inte igen
den misstänkte mannen.
Det är absolut ingen som
Helena brukade umgås
med.
Det säger hennes syst-
rar som fanns med vid
häktningsförhandlingar-
na.

[---]

Ulrika är ett år äldre än Hele-
na och den som umgåtts mest
med henne. En kort tid före för-
svinnandet var de två på semes-
ter tillsammans.
-Jag skulle absolut känt till
om hon umgåtts med den miss-
tänkte mannen, säger hon.
Rykten har talat om att Hele-
na skulle umgåtts med en utlän-
ning och kanske rent av ha flyt-
tat till Danmark, men de uppgif-
terna avfärdar systrarna som
helt absurda.
-Dessutom har Helena aldrig
rört sig i såna kretsar, säger Ul-
rika och syftar på uppgiften att
den misstänkte är narkotika-
missbrukare."

Reservation för fel vid avskrivning.
Citera
2012-11-25, 18:22
Medlem
Funderar på att det händer så lite i utredningen men kan personer varit inne på nya förhör utan att media vet om det.
Citera
2012-11-25, 19:41
Medlem
Rompetrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabardinbyxa
Funderar på att det händer så lite i utredningen men kan personer varit inne på nya förhör utan att media vet om det.

Dom kollar säkert upp ev tips som verkar seriösa. Och i det ingår säkert vissa "förhör" och att kontakta personer som kan veta mera om vissa detaljer/tips.
Jag tror inte att media står där och kollar vad som händer. Inte efter så här lång tid.
Det enda är kanske om personer sprider att polisen förhört dom om fallet. Men många vill säkert inte kopplas till Helenas försvinnande och berättar det inte. Alla vet hur snabbt rykten går.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in