2023-07-04, 16:52
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Det snackas ju om att Arteta avser att vilja spela Havertz i Xhaka-rollen. Hur "förståsigpåare" nu ska kunna veta det, tror ju knappast Arteta snackar öppet om sin taktik.

Hursomhelst är ju det lite intressant. Lite som när Wenger skolade om Henry från ytter till en av världens bästa anfallare.

Men 20 för Xhaka, 30-40 för Partey och kanske 20-40 till för Holding/Pepe/Tavares så finns det ju att punga upp för Caicedo också, framför ögonen på Chelsea.

Jo det har jag ju också läst, och Arteta sa själv att Havertz kommer tillföra saker till mittfältet. Men då har vi endast Jorginho och Rice som CM och DM. Det är lite väl tunnt. Räknar inte riktigt med att Elneny kommer bidra mer än lagmoral, enstaka inhopp och ligacupen. Det vore dumt att räkna med att Havertz på mittfältet kommer fungera direkt(eller överhuvudtaget).

Det känns som att det händer saker med Caicedo och Lavia och att dom hamnar i Chelsea och Liverpool om ingen annan klubb blandar sig i och budar.
Citera
2023-07-04, 17:22
Medlem
HycklarSveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg
Jo det har jag ju också läst, och Arteta sa själv att Havertz kommer tillföra saker till mittfältet. Men då har vi endast Jorginho och Rice som CM och DM. Det är lite väl tunnt. Räknar inte riktigt med att Elneny kommer bidra mer än lagmoral, enstaka inhopp och ligacupen. Det vore dumt att räkna med att Havertz på mittfältet kommer fungera direkt(eller överhuvudtaget).

Det känns som att det händer saker med Caicedo och Lavia och att dom hamnar i Chelsea och Liverpool om ingen annan klubb blandar sig i och budar.

Timber har ju också spelat som defensiv mittfältare vid några tillfällen. Dock är han la inte den mest optimala i den rollen, men hade kanske funkat om det skulle vara nödvändigt.
Citera
2023-07-04, 18:05
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HycklarSverige
Timber har ju också spelat som defensiv mittfältare vid några tillfällen. Dock är han la inte den mest optimala i den rollen, men hade kanske funkat om det skulle vara nödvändigt.

Jo, men jag gissar att Timber värvas främst för andra positioner(HB+MB). Vi såg hur lätt det föll ihop förra året med dubbla skador på Saliba och Tomi. Orolig att liknande ska hända med mittfältet om vi går runt på Jorginho och Rice som sexor, Elneny som backup är lite som Holding istället för Saliba. Timber har enligt transfermarkt endast gjort 1 officiell match som DM, och det var i ett U17-lag säsongen 2016/17.

När vi nu också har CL så blir det mer viktiga matcher, så att gå in i säsongen med en central mittfältare mindre än vad vi avslutade förra, det känns ärligt talat lite som att skjuta sig i foten med mening.
Citera
2023-07-04, 18:06
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Någon som är sugen på ny offside bedömning 24/25? Blir test här och var 23/24..
https://www.primenewsghana.com/sports/fifa-set-to-trial-new-wenger-offside-rule-from-next-season.html
givemesport

Love it.

Jag har tjatat om denna förändring i många år, trodde aldrig det skulle hända!
Citera
2023-07-04, 18:30
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thebandit777
Love it.

Jag har tjatat om denna förändring i många år, trodde aldrig det skulle hända!

Kommer bli lika mycket tjaffs och bedömningar ändå.

Sporten är fan död. Leve allsvenskan.
Citera
2023-07-04, 18:43
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Kommer bli lika mycket tjaffs och bedömningar ändå.

Sporten är fan död. Leve allsvenskan.

Jo visst äre så, tycker nya reglerna är alldeles för offensivt lagda. Använd tekniken som användes i VM så slipper man 90% av tjafset.

Njut så länge du kan, Reinfeldt o "gänget" får nog som dom vill tillslut tyvärr..
Citera
2023-07-04, 19:28
Medlem
Generalanderssons avatar
Paddy Kenny är man nog till att ta bladet från munnen, och visa den inkvoterade och totalt okunniga negerfittan (Eni Aluko) vart skåpet ska stå. Frågan är bara hur lång tid det tar innan hon drar fram racistkortet?
Senast redigerad av Generalandersson 2023-07-04 kl. 19:31.
Citera
2023-07-04, 19:32
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laddkingen
i en månad har jag fått läsa ditt jävla bullshit från avstängingsbåset men nu tar jag tiny arse bladet från munnen och skriver av mig

den där så kallade liverpool maffian och sviniga beteendet du gör gällande att fansen till liverpool skulle ha hållit på med här är inget jag någonsin märkt av eller minns någonting utav kan du påminna oss med lite citat för att friska upp vårat minne snälla annars är det hög tid att sluta fantisera ihop och nämna det där igen tack

en sak man däremot minns är hur det från ingenstans förra säsongen poppa upp alldeles för många tiny arse fans här som att det inte räckte med dig hahah men det försvann lika kvickt när det inte var medvind längre nu är det du och 2 andra töntar kvar nu när vi ändå ska snacka maffia det var ingen rolig period för tråden !!!!!!

Välkommen tillbaka!
Citera
2023-07-04, 19:36
Medlem
laddkingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Välkommen tillbaka!

tack broder 💙 ny tränare och kulan klar är du nöjd ?
Citera
2023-07-04, 20:02
Medlem
DidierDrogba02s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Paddy Kenny är man nog till att ta bladet från munnen, och visa den inkvoterade och totalt okunniga negerfittan (Eni Aluko) vart skåpet ska stå. Frågan är bara hur lång tid det tar innan hon drar fram racistkortet?

Alex Scott som är en fd svart damspelare i ditt kära Arsenal är mycket mer PK än Eni Aluko bara så du vet. Aluko tycker jag personligen som expert har vettiga synpunkter när hon varit med i BT:s studio under Champions League. Tycker fd damspelare är bättre experter i England jämfört med Sverige.

Men kom ihåg en sak, snälla för helvetes skull lär dig stava korrekt någon gång!
Citera
2023-07-04, 20:52
Medlem
HycklarSveriges avatar
Citat:
Jo, men jag gissar att Timber värvas främst för andra positioner(HB+MB). Vi såg hur lätt det föll ihop förra året med dubbla skador på Saliba och Tomi. Orolig att liknande ska hända med mittfältet om vi går runt på Jorginho och Rice som sexor, Elneny som backup är lite som Holding istället för Saliba. Timber har enligt transfermarkt endast gjort 1 officiell match som DM, och det var i ett U17-lag säsongen 2016/17.

När vi nu också har CL så blir det mer viktiga matcher, så att gå in i säsongen med en central mittfältare mindre än vad vi avslutade förra, det känns ärligt talat lite som att skjuta sig i foten med mening.

Jaha okej. Jag hade läst att han har spelat i den rollen några gånger under Ten Hag i Ajax också, men det kanske var falska uppgifter då.

För att komma med en annan lösning på problemet så föreslår jag Zinchenko i mittfältet. Det är ju hans position i landslaget, och i Arsenal har han ju skapat bra chanser när han rört sig uppåt. Hans defensiva sidor var svaga i slutet mot förra säsongen, vilket vi tappade på. Kanske borde han flyttas upp, likt Trent?
Citera
2023-07-04, 20:53
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Xhaka lämnar, Leverkusen får punga upp hela £20m för honom. En bra deal tycker jag. När han kom till Arsenal 2016 för £30m så blev han Arsenals tredje dyraste spelare genom tiderna.. det är verkligen nya tider på Emirates nu och jag hoppas att inte summorna ökar ännu mer.

Partey kommer nog bara säljas om någon mer värvas, har inte heller hört något från hans camp om han vill stanna eller lämna. Så jag antar att han är fine med bägge.

Valverde som DM, spännande men låter också som en rejäl chansning. 😁
Ja Leverkusen är nästa stopp om allt går enligt plan för honom. Ganska bra affär till slut sett till vad ni fick ut av honom framförallt 22/23.

Är väl 50/50 med Partey, tycker klubben borde varit tydligare om han skulle stanna.

Alltid spännande att göra om spelare, fråga tex VvD. Tror han har förutsättningar med sin lungkapacitet att löpa åt båda håll sen är han kanske ointresserad av en sån till. Lite hänger på hur staben tänkt spela 23/24, någon större förändring förväntar jag mig framförallt hur man försvarar sig om pressen inte funkar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in