2024-06-05, 13:44
Medlem
torrenttobbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Varför skulle City gå vinnande? Deras stämning är ju typ "det är orättvist med demokrati".

Det här är ännu ett försök att förhala hela processen.

Tror det med. Ser det här mer som ett tecken på att City börjar bli desperata.
För första gången så tror jag att City kommer åka dit riktigt rejält.
Citera
2024-06-05, 13:59
Medlem
Drickbacks avatar
Passa på och skriv av er sedan har ni rykande färsk tråd att skriv i.
(FB) Allt om engelsk fotboll 24/25
Citera
2024-06-05, 15:19
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Det sjuka är ju att dessa regler City försöker bråks bort är sånt som majoritet av klubbarna själva varit med och bestämt om. Och det ganska nyligen. På sin höjd får man med sig sina arab sportwashingpolare i Newcastle så att ägarna kan sponsra sig själva och pumpa in oändligt med pengar.

Undanhåller fakta och dokument. Försöker ändra regler man är anklagade för att ha brutit mot. Och ändå finns det muppar som försvarar. Vad har man och dölja.

Citys ägare ute och pratar nu också om detta.

Citat:
You won’t see the same level [of competition] as we’ve seen in the last years, because of the levels of regulations that have come into place over the last 12 months.
Less competetive säger han. Om en liga som haft samma vinnare 4 år i rad. En vinnare som av någon anledning undanhållit viktig information angående att man håller sig inom regelverket.

En annan punkt han tar upp är deras multi club strategy

Citat:
Mubarak is concerned that other agreed regulations are preventing player loans and swaps, which CFG makes easier between the clubs under its umbrella. “There’s also been a lot of restrictions now put in place on swaps and loans, so even that is now much more restricted,” he said.

“I think the level of manoeuvrability that was in place before that allowed teams to do what they were able to do in the past, is much more restricted this year and that’s going to be reflected, I believe, this summer.”

Mubarak är ledsen att City och deras 19 fosterlag inte ska kunna kringgå ekonomiska system genom att låna ut till varandra, sälja och köpa spelare av varandra under marknadsvärdet.

Såna råttor som avslöjar sig själva. Som sagt att klubben nu pratar om öppet om detta och utmanar systemet visar inte på annat än ren desperation då deras legal team nog klargjort för dom att slaget är förlorat. Nu är man inne på plan B fasen. Går inte längre och försvara sig mot att man brutit mot reglerna. Så låt oss istället få reglerna att framstå som felaktiga och ändra dom.
Citera
2024-06-05, 15:58
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HycklarSverige
Du och jag jonte! Mitt förakt mot Chelsea överstiger det mot Spurs med råge.

Nu ryktas det ju om att Chelsea ger sig in i kampen om Sesko också, så vi kan la tacka adjö till den transfern nu, då de säkert kommer erbjuda det dubbla för honom…

Jag känner noll hat för Spurs i jämförelse med Chelsea och Barca
Citera
2024-06-05, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torrenttobbe
För första gången så tror jag att City kommer åka dit riktigt rejält.
Det stod klart redan när Everton fick sitt avdrag på 10 poäng för en enda mindre förseelse. Då hade redan den stora utredningen mot City presenterats.

Om FA hade för avsikt att sopa Citys brott under mattan så hade man låtit Everton komma undan med en mindre bot och noll poängavdrag. Nu måste man nästan i konsekvensens namn sparka ut klubben från PL.
Citera
2024-06-05, 16:30
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenshult
Det stod klart redan när Everton fick sitt avdrag på 10 poäng för en enda mindre förseelse. Då hade redan den stora utredningen mot City presenterats.

Om FA hade för avsikt att sopa Citys brott under mattan så hade man låtit Everton komma undan med en mindre bot och noll poängavdrag. Nu måste man nästan i konsekvensens namn sparka ut klubben från PL.

Det är väl om UAE hotar regeringen så pass mycket med olika oljeavtal osv så att regeringen lägger sig i FAs affärer, men det borde inte få FA att droppa åtalen helt - men däremot så lär straffet inte bli lika hårt.

Men ärligt talat så bryr jag mig inte om straffet just nu, bara att City blir dömda fuskare samt att dom inte längre får fortsätta pumpa in egna pengar som dom gjort.
Citera
2024-06-05, 22:32
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Lite rolig var den.

https://x.com/Kev1Lfc/status/1798233602104148156?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5 Etweetembed%7Ctwterm%5E1798233602104148156%7Ctwgr% 5E6a3e594840a7a78652f589d6a1ad20417139ef50%7Ctwcon %5Es1_&ref_url=https%3A%2F%2Fwww.redcafe.net%2Fthr eads%2Fcity-and-financial-doping-charged-by-pl-with-numer ous-ffp-breaches.464361%2Fpage-236

Annars har det kommit fram lite mer om City grejen. Är inga officiella grejer dock utan från Twitter.

Arsenal anklagas för att ha läckt Citys utmaning mot Premier League.

3 lag står bakom City. Newcastle, Chelsea och Everton. Surprises ingen. Newcastle vet vi. Chelsea har redan en del questionable sponsorer som dels är kopplade till både Boehly men även Egbhali. Everton lite mer svårförståeligt. Dom borde med näbbar och klor kämpa för att City ska straffas likt dom själva. Å andra sidan är dom i skiten ekonomiskt och 777 affären sjunkit då dom försöker väl hitta ägare som kan sponsra dom likt City kanske.

Omröstning om VAR imorgon. Väntade beslutet är att VAR behålls. Spurs City och Man United alla för. Enligt BBC. Inget om övriga lag. Men behövs ju 14 majoritet så inte mycket utrymme kvar med dom 3 borta.
Citera
2024-07-18, 17:23
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Lite rolig var den.

https://x.com/Kev1Lfc/status/1798233602104148156?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5 Etweetembed%7Ctwterm%5E1798233602104148156%7Ctwgr% 5E6a3e594840a7a78652f589d6a1ad20417139ef50%7Ctwcon %5Es1_&ref_url=https%3A%2F%2Fwww.redcafe.net%2Fthr eads%2Fcity-and-financial-doping-charged-by-pl-with-numer ous-ffp-breaches.464361%2Fpage-236

Annars har det kommit fram lite mer om City grejen. Är inga officiella grejer dock utan från Twitter.

Arsenal anklagas för att ha läckt Citys utmaning mot Premier League.

3 lag står bakom City. Newcastle, Chelsea och Everton. Surprises ingen. Newcastle vet vi. Chelsea har redan en del questionable sponsorer som dels är kopplade till både Boehly men även Egbhali. Everton lite mer svårförståeligt. Dom borde med näbbar och klor kämpa för att City ska straffas likt dom själva. Å andra sidan är dom i skiten ekonomiskt och 777 affären sjunkit då dom försöker väl hitta ägare som kan sponsra dom likt City kanske.

Omröstning om VAR imorgon. Väntade beslutet är att VAR behålls. Spurs City och Man United alla för. Enligt BBC. Inget om övriga lag. Men behövs ju 14 majoritet så inte mycket utrymme kvar med dom 3 borta.

Vad mer har kommit fram om City? Det senaste jag läste var att snubben som är football leaks har sagt via sin advokat att han kommer att läcka alla miljontals mail/dokument osv som har med City att göra.

Vad menas med Citys utmaning mot PL? Är det den där City försökte ändra reglerna?

Dog inte den omröstningen om VAR? Eller är det en annan än den som Wolves tvingade fram.
Citera
2024-07-18, 23:07
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg
Vad mer har kommit fram om City? Det senaste jag läste var att snubben som är football leaks har sagt via sin advokat att han kommer att läcka alla miljontals mail/dokument osv som har med City att göra.

Vad menas med Citys utmaning mot PL? Är det den där City försökte ändra reglerna?

Dog inte den omröstningen om VAR? Eller är det en annan än den som Wolves tvingade fram.
Nä det var den jag kommenterade. Alla lag röstade emot utom Wolves då tyvärr.

Ja City försöker ändra reglerna man brutit mot snarare än att svära sig oskyldiga. Nu har man fått med sig vissa av klubbarna som har problem med FFP på det. Förhoppningsvis står resten upp emot.

Nä det senaste nya är ju det du tar upp. Ja annat än Citys såkallade försvar där man snarare försöker säga att reglerna är fel och de som utreder har agenda mot dom och samarbetar med övriga klubbar. Sen får vi vänta på läckor efter domen. Även om vi alla är otåliga att se det och se City straffas är dokumenten olagligt införskaffade och släppa dom under utredningen hade nog snarare varit kontraproduktivt.

Förövrigt en notis är att Labour nu lagt fram och ska verkställa en slags organisation som ska kontrollera Engelsk fotboll och framförallt skydda den mot utländska influenser och ägare. Exakt hur detta påverkar och exakt roll återstår och se men ett steg i rätt riktning och något som kommer gå emot Citys förslag då denna kommission ska företräda hela Engelska fotbollspyramiden, även de lägre divisionerna som kämpar emot nya regler i Premier League som ska öka klyftor.
Citera
2024-07-19, 00:02
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Nä det var den jag kommenterade. Alla lag röstade emot utom Wolves då tyvärr.

Ja City försöker ändra reglerna man brutit mot snarare än att svära sig oskyldiga. Nu har man fått med sig vissa av klubbarna som har problem med FFP på det. Förhoppningsvis står resten upp emot.

Nä det senaste nya är ju det du tar upp. Ja annat än Citys såkallade försvar där man snarare försöker säga att reglerna är fel och de som utreder har agenda mot dom och samarbetar med övriga klubbar. Sen får vi vänta på läckor efter domen. Även om vi alla är otåliga att se det och se City straffas är dokumenten olagligt införskaffade och släppa dom under utredningen hade nog snarare varit kontraproduktivt.

Förövrigt en notis är att Labour nu lagt fram och ska verkställa en slags organisation som ska kontrollera Engelsk fotboll och framförallt skydda den mot utländska influenser och ägare. Exakt hur detta påverkar och exakt roll återstår och se men ett steg i rätt riktning och något som kommer gå emot Citys förslag då denna kommission ska företräda hela Engelska fotbollspyramiden, även de lägre divisionerna som kämpar emot nya regler i Premier League som ska öka klyftor.

Haha ja jag såg nu att jag kommenterade ditt inlägg från förra säsongens tråd..

City och deras superdyra advokater gör verkligen allt för att inte bli åtalade. Jag hoppas football leaks släpper alla miljoner filer han har på dom.

Jag är som sagt orolig att UAE kommer gå den politiska vägen för att förhindra ett hårt straff. Men för mig spelar det ingen roll hur dom blir straffade och spelare/tränare ska inte bli av med några medaljer, men klubben ska stämplas som fuskare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in