2023-06-09, 08:22
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Handfatstrallaren
Toknisse från 2016-08-31, 22:04 länk…

Toknisse skulle ha tänkt på det innan hen skrev ut ”Jag är med viss tvekan100% säker…” på Facebook…

nyfikenmedvetskap från 2022-01-06, 11:14 länk…

Vem verkar vara misstänkt idiot nu…

Man biter inte den hand som föder en...

Frågan är om vi någonsin mer kommer att "höra av" Mr P? Inte kul att bli avslöjad i tråden och stå med byxorna nerdragna, kränkande dessutom.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2023-06-09 kl. 09:05.
Citera
2023-06-09, 09:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kramiklon
Nu har vi fått en tydlig beskrivning av vägarna. Klart är att cyklisten kom via Kontorsvägen, i alla fall enligt cykelvittnet. Synd bara att det inte finns fler vittnen som iakttog någon cyklist den där kvällen.

Jag tror att Laban sprang före Eva - sannolikt var han uppe vid föräldrahemmet (stenkast från vägen) när cyklisten kom. Skulle han ha varit på vägen borde han ha mött cyklisten och troligtvis sprungit efter, och i allra högsta grad om han skulle ha känt igen personen. Jag tror inte ett ögonblick på att han var i närheten av Eva när hon attackerades, för i så fall hade han aldrig lämnat platsen - sannolikt hade han varit kvar på platsen, gått runt och skällt, eller kanske gått till angrepp.

Varför inte höra med cykelvittnet om man vill få en lösning på historien.
Han borde vara 78 idag och bor nära cykel-incidenten.
Senast redigerad av BerraSWE 2023-06-09 kl. 09:48.
Citera
2023-06-09, 15:30
Medlem
Handfatstrallarens avatar
Handfatstrallaren från 2023-06-07, 13:01 länk
Kent blev mobbad hela skoltiden-Hämnades som vuxen
Sanninggerfrihet från 2021-11-10, 06:33 länk
Citat:
Ursprungligen postat av Sanninggerfrihet
Att hämnas kan vara en befrielse.

Jag själv har under fem års tid och stor planering förberett en gruvlig hämnd hur jag ska gå till väga.

När man känner sig så kränkt till den grad jag gör finns ingen annan utväg än krig, men kriget ska vara noga planerat in i minsta detalj.

Jag ser inget fel att ta med nuvarande familj i drabbningen. Personen ska överleva men tappa sitt liv, jag tappade ju mitt.

Jag ser Inga problem att trasa sönder personens liv och vardag, jag kommer att njuta i fulla drag.

Det jag utsattes för har tyvärr format mina tankar, men jag behöver ingen terapi, det enda jag behöver är känslan av en moralisk rättvisa.

Att hämnas kan vara en befrielse....!
Uppsala666 från 2021-11-10, 08:32 länk
Citat:
Ursprungligen postat av Uppsala666
Det bästa sättet att hämnas är att personen får lida, å det gör man bäst genom att angripa dem hen älskar, jag ser inget problem i det!

Jag är inte i behov av hjälp på nåt sätt, vill bara ha hämnd på en viss person, en sadistisk kvinna som förtjänar all jävulskap man kan ge...
Uppsala666 från 2021-11-10, 10:36 länk
Citat:
Egentligen inget förhållande alls, hon är nog bara sjuk i huvudet och efter det hon gjort hatar jag henne, på riktigt alltså.

Rykten vill att hon gjort flera människor illa, men nu snart är det slut 😃

Mina hämndlystna planer avslöjar jag inte.
Sanninggerfrihet från 2021-11-28, 09:46 länk
Citat:
Ursprungligen postat av Sanninggerfrihet
Sluta snacka skit! Tar inte emot nån kärlek i det här fallet. Mobboffren var också oskyldiga!
Du är säkert nån typ som tror att vända andra kinden till, men det tror inte jag på. Känns inget annat än underbart att få hämnas, hoppas för din skull att du inte står i vägen 💪😄
Uppsala666 från 2021-04-05, 13:17 länk
Citat:
Jag tror inte att gärningspersonen skyddas efter 34 år, lojaliteter dör ut. Evas kontaktsnät fanns ju även i Sundsvall, så utåtriktad hon verkade vara. Hade säkert nån lärare som såg henne som en måltavla för sin kärlek. Hon var ju singel.

Spaningsmord är ibland som korsord, man kör fast vid ett ord som verkar omöjligt, sen när man ser lösningen tänker man: varför tänkte jag inte på det?

Kan vara så att gärningspersonen åxå är död vid det här laget.

Ryktet vill att det fanns flera alternativ till GM, inom den geografiska cirkeln på 1km.

Kan ju även vara så att ingen egentligen vet vem som mördade henne, på den tiden hade det börjat komma asylsökande till orten som sedan flyttade antingen tillbaka eller nån annan stans.

Bara spekulationer både här och hos polisen vem som är skyldig. Får verkligen hoppas att fallet kommer till sin lösning med den nya tekniken som nu finns att tillgå.

Kan ju säga att tråden verkligen är långlivad. Är nog en manisk människa med flera inlogg som håller igång den
Evas kontaktsnät fanns ju även i Sundsvall, så utåtriktad hon verkade vara.
Hade säkert nån lärare som såg henne som en måltavla för sin kärlek.
Hon var ju singel.
Citat:
Ursprungligen postat av echoesofglory
Han inte bara fiskade, Pia råkade berätta för Mr P att Eva hade en partner, han fick något "mörkt i blicken". Han måste blivit galen inombords, han inser att Eva lurat honom, han har stått där och packat hennes saker inför hennes nya liv, med en annan man. Fick det honom att gå över gränsen? Jag tror det, om inte Mr P kunde få Eva, skulle ingen få det..
Pia råkade berätta för Mr P att Eva hade en partner, han fick något "mörkt i blicken".
Han måste blivit galen inombords, han inser att Eva lurat honom, han har stått där och packat hennes saker inför hennes nya liv, med en annan man.
Fick det honom att gå över gränsen?
Jag tror det, om inte Mr P kunde få Eva, skulle ingen få det...
Citat:
Ja, fan vad konstigt? Men det kanske var den riktiga pojkvännen som skrev dikten och lade den på kransen? Var båda på begravningen, kanske samtidigt som exet Mr M?? Jag tolkade det som att den nya kom från Sundsvall, hon skulle ju bo där så ett särboförhållande kanske inte var lockande? Och skulle den nya killen bo med Eva, fick det bägaren att rinna över för Mr P? Han verkar ju inte känt till detta förrän Pia berättat det, men det framgår inte när P får reda på det.

Kanske finns fler ledtrådar i lokalpressen...
Jag tolkade det som att den nya kom från Sundsvall, hon skulle ju bo där så ett särboförhållande kanske inte var lockande?
Och skulle den nya killen bo med Eva, fick det bägaren att rinna över för Mr P?
Han verkar ju inte känt till detta förrän Pia berättat det, men det framgår inte när P får reda på det.
Citat:
Som tv-poliserna var inne på, så var det här ingen vanlig dag, det var början på ett nytt liv för Eva. Hur stor är chansen att en slumpmässig missbrukare skulle slå till just den dagen mot just Eva, och lyckas tysta Laban. Varför Eva just då? Det är ju där man skulle börja, istället anhöll man Glada Hudik-Sture...
Hur stor är chansen att en slumpmässig missbrukare skulle slå till just den dagen mot just Eva, och lyckas tysta Laban.
Varför Eva just då?
Citat:
Det kan nog inte varit mordkvällen, eftersom Pia inte var med då. Men "P" kan ju ha fattat beslutet innan mordkvällen, behöver ju inte ha triggats utan något som växt fram.
Men "P" kan ju ha fattat beslutet innan mordkvällen, behöver ju inte ha triggats utan något som växt fram.
Enligt Uppsala666 så fanns det säkert nån lärare i Sundsvall som hade Eva som måltavla för sin kärlek, hon var ju singel!

Kan Sundsvalls-läraren vara Mr M?

Att hämnas kan vara en befrielse....!
Senast redigerad av Handfatstrallaren 2023-06-09 kl. 16:18.
Citera
2023-06-09, 18:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Crime-boy2
Men skulle en pundare hållit käften om det i alla år? Jag tror att det här fallet skulle varit löst för länge sen om andra poliser fått sköta utredningen. Jmfr Brattåsmordet.

Roland stämmer in på beskrivningen av cyklisten, 32 år.
Mordet handlade om Laban, Rolands hund?
Mördaren hade känslomässiga band till hunden och till AS.
Om han inte fick Laban skulle ingen få honom, därav dräptes Laban.
Senast redigerad av BerraSWE 2023-06-09 kl. 19:03.
Citera
2023-06-10, 11:42
Medlem
nyfikenmedvetskap från 2021-12-27, 15:15 länk
Citat:
Ursprungligen postat av nyfikenmedvetskap
Döden kan lika gärna vara en kvinna (PG).

Echoesofglory och Boanchga kan lika gärna tillhöra samma familj...😄😄😄👍💪
Echoesofglory och Boanchga kan lika gärna tillhöra samma familj...😄😄😄👍💪
Det här är intressant!!! VÄLDIGT INTRESSANT!!!

Handfatstrallaren från 2023-02-09, 11:27 länk
Citat:
Ekon Av Ära förknippas med ordet kritiska.

LÄNK
https://www.facebook.com/Kanal5/videos/3154916298125556/
Under den kritiska tiden, mellan 00.00-01.20 har Lars genomfört 27 samtal eller sms-meddelanden.
LÄNK
https://press.discoverynetworks.se/post/nya-uppgifter-framkommer-i-discovery-dokumentaren-om-det-uppmark
Under den kritiska tiden, mellan 00.00 och 01.20 har Lars genomfört 27 samtal eller sms. Detta talar väldigt, väldigt starkt intill visshetgränsande sannolikhet att Lars är utesluten som gärningsman till de här brotten.
LÄNK
https://sverigesradio.se/artikel/753156
Men vilka konsekvenserna kommer att bli av den kritiska rapporten är oklart, enligt Bo Åström.
LÄNK
https://www.expressen.se/gt/bo-astrom-sa-jobbar-polisen-i-lisa-fallet/
Polisen bör även undersöka andra händelser i och omkring den aktuella platsen under den kritiska tidpunkten.
– Polisen tar även ner information om all mobiltrafik i området under den kritiska tidpunkten, säger Bo Åström.
2. Kolla andra händelser i och omkring den aktuella platsen under den kritiska tidpunkten som parkeringsanmärkningar, fartkameror, övervakningskameror med mera.
4. Ta ner information om all mobiltrafik i området under den kritiska tidpunkten.
LÄNK
https://www.svt.se/nyheter/granskning/ug/svar-mordutredning-pa-hogsta-politiska-niva
I vart fall inte under den kritiska tidsperioden då planeringen skulle ha ägt rum, berättar Bo Åström.
I det här kritiska läget dök det tredje vittnet, , upp.
LÄNK
https://podcastaddict.com/podcast/fallen-jag-aldrig-glommer/3303719
80. 48 timmar
A Jul 07 2022 © 19 mins
"22-0" Åström om motivet bakom mordet och de 48 kritiska timmarna utredarna hade på sig för att lösa fallet.
I tråden om Mordet på Eva Söderström, Kramfors (1987-09-25) skrevs ordet kritiska ut ENDAST 11 gånger av TOTALT 3 olika användare.

LÄNK
https://www.flashback.org/sok/?t=715098&query=Kritiska&search_post=1&sp=1&date_f rom=2000-01-01&date_to=2023-02-09&so=ta

echoesofglory från 2016-10-30, 19:31 länk
Så antingen två kritiska lögner eller en sanning och en lögn?
echoesofglory från 2016-11-20, 00:35 länk
Men det finns alltså ett annat påstått samtal vid den kritiska tidpunkten 23.15, som kanske inte heller är bekräftat, som handlade om att P ville berätta att han var sjuk, och kanske inte kunde köra släpet dagen efter.
Pudelfrillan från 2016-11-20, 14:23 länk
Eftersom Mr P. aldrig har varit misstänkt för mordet så utgår jag från att han måste ha ett vattentätt alibi som sträcker sig från den kritiska tidpunkten ca. 22.40 (när Eva och "vänninan" lämnade lägenheten) och fram till åtminstone 23.30, eller kanske ända fram tills nästa "säkra" vittnesuppgift som är från kl. 00.40 då P. befinner sig på nattklubben Kramm, den stora frågan är vem som har gett honom detta alibi?
Pudelfrillan från 2016-11-27, 15:00 länk
Förhörd har han givetvis blivit, men knappast "rejält". PAJ's bodde i samma port som sin mamma på Björstagatan 18, hon tros av vissa kunna vara den som har gett honom alibi för den kritiska tidpunkten kring mordet.
echoesofglory från 2016-11-27, 20:09 länk
Jag tror som andra att det kan finnas andra alibin, det kritiska 23.15-samtalet förnekas ju, liksom samtalet 23.20, synd att programmet inte förklarade om det fanns andra alibin.
echoesofglory från 2016-12-03, 13:02 länk
Två av samtalen är kritiska då de sker vid den tidpunkt då Eva troligen mördas.
Pudelfrillan från 2016-12-08, 23:15 länk
Det kan vara så, men å andra sidan behövde han inte Kramm-alibit eftersom han visste att han enkelt kunde få ett vattentätt alibi för den kritiska tidpunkten av sin mor.
echoesofglory från 2016-12-22, 17:10 länk
LGWP jobbade inom BRÅ 1987 och satte förmodligen aldrig sin fot i Kramfors under utredningens kritiska fas.
echoesofglory från 2017-03-11, 11:39 länk
PAJ uppgav tidigt att han ringt flera för honom kritiska telefonsamtal, hade polisen kontrollerat telefonsamtalen och upptäckt att han ljugit hade det kanske funnits skäl för en husrannsakan.
echoesofglory från 2019-12-01, 13:00 länk
Trots fel finns det ganska kritiska uppgifter för Paj i programmet, hur kunde han hitta kroppen direkt?
kramiklon från 2019-12-29, 11:41 länk
Det gör givetvis att det kan finnas risk för en del dunkla ingredienser, vilket gör att man måste granska det hela med kritiska ögon.
echoesofglory skrev ut ordet kritiska 7 gånger.

Pudelfrillan skrev ut ordet kritiska 3 gånger.

kramiklon skrev ut ordet kritiska 1 gång.

I Svenska fall för FBI säsong 2 del 1 nämns dock inte ordet kritiska av Ekon Av Ära.

LÄNK
https://www.tv4.se/klipp/va/3501212/svenska-fall-for-fbi-del-1

Ekon Av Ära förknippas ENDAST med Pia G genom tv4:s dokumentärserie Svenska fall för FBI säsong 2 del 1.
Ekon Av Ära förknippas med ordet kritiska.
Det är inte bara Ekon Av Ära som förknippas med orden kritiska och tidpunkten, även personer som tillhör samma familj kan förknippas med de polisiära uttrycksorden.

echoesofglory från 2019-10-02, 15:08 länk
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Badkarsrunkaren
Den 2:a augusti 2019 var det Diggilo på Skulebergets Naturscen på Höga Kusten!

Här är en länk från tidningen Allehanda.

Bild 1

Bild 2 från Facebook.

Men hur relevant är detta för mordet på Eva Söderström tycker du?
Men hur relevant är detta för mordet på Eva Söderström tycker du?
Det är inte irrelevant tycker jag!
Citera
2023-06-10, 11:56
Medlem
Pudelfrillan från 2023-06-09, 08:22 länk
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Frågan är om vi någonsin mer kommer att "höra av" Mr P? Inte kul att bli avslöjad i tråden och stå med byxorna nerdragna, kränkande dessutom.
Det första en avslöjad Mr P med neddragna byxor gör är att ytterligare anonymisera sin Facebook.

Det måste kännas rätt kränkande att bli avslöjad med det också…
Citera
2023-06-10, 12:11
Medlem

Citat:
Jag tror inte att gärningspersonen skyddas efter 34 år, lojaliteter dör ut. Evas kontaktsnät fanns ju även i Sundsvall, så utåtriktad hon verkade vara. Hade säkert nån lärare som såg henne som en måltavla för sin kärlek. Hon var ju singel.

Spaningsmord är ibland som korsord, man kör fast vid ett ord som verkar omöjligt, sen när man ser lösningen tänker man: varför tänkte jag inte på det?

Kan vara så att gärningspersonen åxå är död vid det här laget.

Ryktet vill att det fanns flera alternativ till GM, inom den geografiska cirkeln på 1km.

Kan ju även vara så att ingen egentligen vet vem som mördade henne, på den tiden hade det börjat komma asylsökande till orten som sedan flyttade antingen tillbaka eller nån annan stans.

Bara spekulationer både här och hos polisen vem som är skyldig. Får verkligen hoppas att fallet kommer till sin lösning med den nya tekniken som nu finns att tillgå.

Kan ju säga att tråden verkligen är långlivad. Är nog en manisk människa med flera inlogg som håller igång den
Hon var ju singel.
Handfatstrallaren från 2023-06-09, 15:30 länk
Citat:
Enligt Uppsala666 så fanns det säkert nån lärare i Sundsvall som hade Eva som måltavla för sin kärlek, hon var ju singel!

Hur kunde Uppsala666 veta att Eva var singel runt den kritiska tidpunkten för hennes mord den 25 september 1987?
Citera
2023-06-10, 12:31
Medlem
För tillfället så har jag Mr P1:a plats!

GN, boanchga och Anneli; jag ber er om ursäkt!!!
Citera
2023-06-10, 13:24
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:

Hon var ju singel.
Handfatstrallaren från 2023-06-09, 15:30 länk

Hur kunde Uppsala666 veta att Eva var singel runt den kritiska tidpunkten för hennes mord den 25 september 1987?

Uppsala666 vet detta eftersom han umgicks med Eva runt den kritiska tidpunkten för hennes mord den 25 september 1987.
Och Sanninggerfrihet skrev i sitt senaste inlägg att han kände Mr P "på den tiden", dvs dommaren 1987, då han även påstod sig ha träffat Eva och Mr P (hand i hand) på IKEA I Sundsvall.

Uppsala666 och Sanninggerfrihet förefaller vara trådförvillare med ett enda syfte - att vilseleda.
Citera
2023-06-10, 14:07
Medlem
Pudelfrillans avatar
När det 3 år långa förhållandet med Anneli tog slut -86 blev Mr P besatt av tanken att hämnas.
Han måste ha varit oerhört upprörd över AS nya stora kärlek, pojkvännen i Bollstabruk. Jag tror att han försökte provocera Anneli genom att stöta på systern Eva under sommaren -87. Kanske inbillade han sig att Anneli skulle bli lika arg och svartsjuk som han själv var om dom blev ett par.
Misstänker att Eva blev en bricka i Mr P's sjuka spel , hon drogs in i hämdplanen mot Anneli som initialt gick ut på att såra/skada Anneli's känslor. Han började därför umgås allt mer med Eva, han hjälpte henne att flytta till nya lägenheten i Sundsvall, följde med henne till IKEA (men dom höll givetvis aldrig ens handen!). Mot slutet av sommaren insåg Mr P att planen hade gått åt h-vete. Anneli var lycklig, helt oberörd och Eva var totalt ointresserad av honom. Misslyckandet gjorde Mr P allt mer frustrerad och han blev besatt av sina hämdtankar. Det var då, i slutet av sommaren -87 som planen på en betydligt mer gruvlig och ondskefull hämd mot Anneli började ta form. En hämnd hon inte skulle undkomma eller kunna värja sig ifrån.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2023-06-10 kl. 14:24.
Citera
2023-06-10, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Det var då, i slutet av sommaren -87 som planen på en betydligt mer gruvlig och ondskefull hämd mot Anneli började ta form. En hämnd hon inte skulle undkomma eller kunna värja sig ifrån.
Kanske var hämnden istället riktad mot nån lärare som såg henne som en måltavla för sin kärlek?
Senast redigerad av Handfatstrallaren 2023-06-10 kl. 15:18.
Citera
2023-06-10, 16:05
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Kanske var hämnden istället riktad mot nån lärare som såg henne som en måltavla för sin kärlek?

Har svårt att tro att hämnden var riktad mot nån lärare. Varför skulle Mr P hämnas på någon som han inte kände, nån som dessutom inte hade gjort honom något personligen? Nej för mig blir det ologiskt.

Men visst, vem vet hur en psykopat tänker?
I sådant fall mördade han Eva pga att kärleken var obesvarad. Det går inte att utesluta. Men då var hämnden riktad enkomt mot henne, förmodligen kände han sig kränkt. Att ingen annan skulle få Eva om han inte fick henne kan också ha varit en tanke då givetvis (vanligt förekommande)

Om man ska ta psykopaten på orden, och det ska man nog (leakage), så verkar besattheten ligga i att orsaka en kvinna mest tänkbara lidande genom att angripa den hon älskar mest, dvs en närstående. Detta makabra uttalande gör mig allt mer övertygad om att Anneli var måltavlan och att Eva blev en bricka I psykopatens gruvliga och ondskefulla hämndplan. Det förklarar även varför hunden dödades ("mycket ovanligt" enigt FBI's Mark Safarik), Laban var Anneli's hund.

Med rätt motiv faller alla bitar på plats.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2023-06-10 kl. 17:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in