Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-04-23, 04:36
  #1
Medlem
Drapåtrissors avatar
Anser själv mobbare som den lägsta sortens varelser så visst har han mångas sympati. Men är det rätt att även utsätta mobbarnas familjer för sin sk "helande" hämnd? Att så systematiskt stalka och terrorisera sina gamla plågoandar rätt eller fel? Visst har nog många andra mobboffer samma tankar kanske liksom Kent efter en helvetisk skoltid?
http://nwt.se/sunne/2015/04/22/mobbo...r?refresh=true
Citera
2015-04-23, 04:36
  #2
Moderator
blomvattnares avatar
Lite citat:

Citat:
2010 dömdes han för ofredande mot två av sina tidigare klasskamrater och deras fruar. Kent Lokvist kartlade familjernas vardagsmönster och förvandlade deras liv till ett helvete:

– Jag skickade sms i mängder, ringde nattetid och anmälde dem till socialen flera gånger. De skulle få lida lika mycket som jag hade gjort. Planen var att få dem till en rättegång, sitta öga mot öga. Jag nöjde mig med att trakassera dem under två års tid, sedan anmälde jag mig själv till polisen, säger han.

Citat:
I boken skildras hur han mobbades nästan dagligen från årskurs ett till sju. Hur han som elvaåring hölls fast mot ett träd, piskades och fick en taggig gren upptryckt i ändtarmen.

– Jag var helt förstörd och fick självmordstankar efter den händelsen.

Ett enormt hat fyllde honom och han var ”väldigt nära” att kidnappa sina plågoandar – och mörda dem. Han skulle köra ut dem i skogen, binda fast dem nakna vid varsitt träd, den ene mannen vid en myrstack:

”Jag skulle hälla sirap över hela kroppen och låta myror och andra insekter långsamt ta kål på honom. Han skulle också få lite mat och dryck men enbart för att hålla i gång kroppen och förlänga pinan. Själv skulle jag bara stå och flina.”
Citera
2015-04-23, 04:40
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drapåtrissor
Men är det rätt att även utsätta mobbarnas familjer för sin sk "helande" hämnd? Att så systematiskt stalka och terrorisera sina gamla plågoandar rätt eller fel?

Föräldrarna har makten i sina händer att spela sitt barn så att mobbning upphör, oftast beror det på att de har det tufft hemma. Familjen förtjänar skit.

Citat:
Ursprungligen postat av Drapåtrissor
Visst har nog många andra mobboffer samma tankar kanske liksom Kent efter en helvetisk skoltid?

Ja. Det helvetet jag sattes igenom tvingade mitt ego in i ett missbruk av steroider i ung ålder, och jag hämnades på en del och än idag väntar jag på att stöta på den sista av dem för att ge honom en jävla omgång.

- Samtidigt skiter jag i vilket idag, tiden formade förmodligen min personlighet och jag är mycket nöjd över hur min mentalitet är idag där rädsla är icke-existentiell och där jag inte visar en annan sida för omvärlden än en narcissistisk och iskall personlighet. Men självklart vill man spöa upp den sista, barn skall inte behöva genomlida ett helvete....

Respekt till Kent.
__________________
Senast redigerad av testocyp 2015-04-23 kl. 04:42.
Citera
2015-04-23, 04:48
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Awa92
Fyfan vilken tönt du är

Mvh

Din åsikt är du befogad till. Har du upplevt helvetet själv? Tre år av att hellre vilja ta självmord än att gå till skolan varje dag? Tror du att detta är någonting som är hälsosamt för det sköra pre-pubertala sinne som ett litet barn har?

Efter helvetet har jag alltid sökt och provocerat bråk, jag blir mycket nöjd av att bli kallad tönt. Om någonting går käpp rätt åt helvete i samhället vet jag att det är jag som kommer klara mig bra och du som kommer säcka ihop.
Citera
2015-04-23, 04:51
  #5
Medlem
nabbolbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av testocyp
Din åsikt är du befogad till. Har du upplevt helvetet själv? Tre år av att hellre vilja ta självmord än att gå till skolan varje dag? Tror du att detta är någonting som är hälsosamt för det sköra pre-pubertala sinne som ett litet barn har?

Efter helvetet har jag alltid sökt och provocerat bråk, jag blir mycket nöjd av att bli kallad tönt. Om någonting går käpp rätt åt helvete i samhället vet jag att det är jag som kommer klara mig bra och du som kommer säcka ihop.
Men du kan ju inte skylla ditt svaga psyke på dina föräldrar.
Citera
2015-04-23, 04:53
  #6
Medlem
Ultraviolences avatar
Rätt eller fel låter jag vara osagt, men hämnd kan vara terapeutiskt. Nu hade ju mannen kunnat avliva mobbarna, något han inte gjorde. Jag hade med stor sannolikhet försökt att döda mobbarna.
Citera
2015-04-23, 04:54
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nabbolb
Men du kan ju inte skylla ditt svaga psyke på dina föräldrar.

Ett svagt psyke besitter jag inte idag, jag nämnde ett skört pre-pubertalt sinne vilket jag hade i ung ålder och som förmodligen står till grund för de problemen och den mentaliteten jag har idag. Tittar jag upp till både min mors och fars sida är detta ingenting jag ser hos vardera i släkten. Farsan gick hem till den ene mobbarens familj, det upphörde efteråt ifrån hans sida och jag hade mycket riktigt gjort det för mitt barn också.
Citera
2015-04-23, 05:00
  #8
Medlem
Hämnd är bara ytterligare en svaghet 😉

(Hatar mobbare!)
Citera
2015-04-23, 05:45
  #9
Medlem
nabbolbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Colan33
Hämnd är bara ytterligare en svaghet 😉

(Hatar mobbare!)
Ja om den inte kommer direkt.
Citera
2015-04-23, 05:54
  #10
Medlem
Europes avatar
Kort sagt legitimerar han sitt beteende som vuxen man utifrån hur vissa betedde sig som barn. Det är rätt stört. Nu förtjänar han verkligen att få en pinne uppkörd i ändtarmen.
Citera
2015-04-23, 06:40
  #11
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av testocyp
Föräldrarna har makten i sina händer att spela sitt barn så att mobbning upphör, oftast beror det på att de har det tufft hemma. Familjen förtjänar skit.

Men nu var det ju inte mobbarnas uppväxtfamiljer han trackade.
Ur artikeln:

Citat:
2010 dömdes han för ofredande mot två av sina tidigare klasskamrater och deras fruar. Kent Lokvist kartlade familjernas vardagsmönster och förvandlade deras liv till ett helvete:

– Jag skickade sms i mängder, ringde nattetid och anmälde dem till socialen flera gånger. De skulle få lida lika mycket som jag hade gjort. Planen var att få dem till en rättegång, sitta öga mot öga. Jag nöjde mig med att trakassera dem under två års tid, sedan anmälde jag mig själv till polisen, säger han.

Mobbarnas fruar kan väl knappast hållas ansvariga för vad deras äkta män gjorde under skoltiden?

http://nwt.se/sunne/2015/04/22/mobbo...r?refresh=true
Citera
2015-04-23, 06:53
  #12
Medlem
Man kan hämnas med utmärkta ickevåldmetoder.
Fst skriva en bok är ju helande i sig.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback