2021-04-03, 19:43
Medlem
Annullera mitt inlägg

Citat:
Ursprungligen postat av MamaGris
Om du känner henne skulle du väl kunna bekräfta eller dementera detta så vi vet om det är sant eller inte?

Jag kan genom en bekant bekräfta att PG är en mkt speciell person. Dom var ett par en tid på åttiotalet. Hon jagade honom med en förskärare, han hoppa ut genom ett fönster och sitter nu i rullstol. En av hennes fd svärmödrar sa att PG var den knepigaste tjejen sonen haft.
Hennes senaste jobb var ett lönebidragsjobb, hon klarar förmodligen inte en vanlig anställning. Just nu jobbar hon inte alls. Hon verkar vara manisk men det ingår väl i hennes ev. diagnos.
Det här vet hon själv om....
Gonatt
Senast redigerad av Uppsala666 2021-04-03 kl. 19:46. Anledning: Ångrade mig, blir för personligt
Citera
2021-04-04, 15:27
Medlem
Apropå ingenting såg jag nyligen en gammal röd cykel med grå handtag när jag körde förbi Timmergatan 10 häromdagen. Det huset som brunnit ned för ett par år sedan. Den och en till cykel låg slängda på backen. Det är säkert inget men jag minns att det har vart rätt stökigt i just det huset innan det brann där och någon som bott där skulle garanterat ha bra lokalkännedom men det är ju å andra sidan många som bott där eftersom det var ett sorts mindre hyreshus om jag minns rätt
Citera
2021-04-04, 16:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av boanchga
Vad gjorde Pia?

Pia verkar ju väldigt vettig i Svenska fall för FBI, men man vet ju inte.
https://www.tv4play.se/program/svenska-fall-f%C3%B6r-fbi/del-1-s%C3%A4song-2/3501212

Jag tycker det var märkligt att man gick helt på hennes story och inte intervjuade andra i gruppen kring Eva. Mr P ville ju inte direkt bli intervjuad men det fanns ju flera, BÅ och Anneli verkar tysta.
Det kan också vara så att hon medvetet vill rikta tankarna mot Mr P på grund av gammalt groll.

Gudfadern lär också ha känt Eva när hon gick hem och rastade hundarna där, är ganska övertygad om att gudfadern hade kunnat hantera Laban.

Personligen tror jag motivet är att Eva såg någon stor knarkaffär vid GNs hus och hon blev jagad på hemvägen av någon som ville tysta henne.

Om man tänker på mordvapnet tror jag också det är någon som måste ha bott i närheten som hade detta vapen på gården och bara tog det med sig i högsta hugg. Både cykeln och mordvapnet fanns troligen i området, detta då spåren tycks sluta och börja där i området.
Citera
2021-04-04, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Hela storyn om Mr P som mördare faller på BÅs uppgifter, jag tror inte han hade möjligheten att cykla till mordplatsen på den korta tiden. Det är något som inte stämmer i denna story som svenska Fall för FBI har haft.

"Svenska fall för FBI" har väl aldrig påstått att P cyklade från Björstagatan till Bruket. Har du överhuvudtaget sett programmet?

Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Hon hade många skummar typer i sin krets, varför hon umgicks med dessa typer är för mig en gåta.

Har du några som helst belägg för ditt påstående att Eva hade MÅNGA skumma typer i sin krets, och valde att umgås med det klientelet?
Citera
2021-04-04, 16:37
Medlem
Eva mordet och Brattås mordet tas upp i en artikel i Örnsköldsviks allehanda idag. Bland annat talas det om DNA-analys och traditionell släktforskning. Jag skulle tro att samma artikel kommer i ”Ångermanland” de närmaste dagarna.

Jag citerar en del av artikeln: "När det gäller det brutala knivmordet på den då 27-åriga Eva Söderström är Börje Öhman inte lika säker på att det blir via dna-som man fäller mördaren.
Det finns spår av dna från mördaren, men inte lika bra som från Brattås påpekar han.
Vid Eva-mordet fanns ju till en början starka misstankar mot en då 40-årig man, ”Cykel-mannen”. Han satt också häktad en tid men släpptes.
Tror du i dag att det var han som mördade Eva?
– Nej, det tror jag inte. Jag tror att det var någon annan. Någon i hennes kontaktnät. Och jag är övertygad om att mordet någon gång kommer att lösas.
Börje Öhman tror att mördaren fortfarande skyddas av någon eller några som av olika skäl inte vill eller vågar träda fram.
– Men när tiden går ändras lojaliteter och jag hoppas att de som vet något ska ta bladet från munnen."

Intressant så till vida att jag tror det är första gången Öhman säger "rent ut" att han inte tror att ”cykelsture” är skyldig till mordet. Vid tidigare uttalanden har han varit mer svårtolkad.

Man kan även konstatera att det DNA-spår som finns sannolikt inte är ”helt förstört”. Men ännu återstår ju att framställa en sökbar DNA-profil. Eftersom DNA-tekniken hela tiden förfinas, och att det behövs allt mindre biologiskt material för att framställa en DNA-profil, finns all anledning att hysa hopp på att man till slut kommer att lyckas.
Citera
2021-04-04, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kramiklon
Eva mordet och Brattås mordet tas upp i en artikel i Örnsköldsviks allehanda idag. Bland annat talas det om DNA-analys och traditionell släktforskning. Jag skulle tro att samma artikel kommer i ”Ångermanland” de närmaste dagarna.

Jag citerar en del av artikeln: "När det gäller det brutala knivmordet på den då 27-åriga Eva Söderström är Börje Öhman inte lika säker på att det blir via dna-som man fäller mördaren.
Det finns spår av dna från mördaren, men inte lika bra som från Brattås påpekar han.
Vid Eva-mordet fanns ju till en början starka misstankar mot en då 40-årig man, ”Cykel-mannen”. Han satt också häktad en tid men släpptes.
– Nej, det tror jag inte. Jag tror att det var någon annan. Någon i hennes kontaktnät. Och jag är övertygad om att mordet någon gång kommer att lösas.
Börje Öhman tror att mördaren fortfarande skyddas av någon eller några som av olika skäl inte vill eller vågar träda fram.
– Men när tiden går ändras lojaliteter och jag hoppas att de som vet något ska ta bladet från munnen."

Intressant så till vida att jag tror det är första gången Öhman säger "rent ut" att han inte tror att ”cykelsture” är skyldig till mordet. Vid tidigare uttalanden har han varit mer svårtolkad.

Man kan även konstatera att det DNA-spår som finns sannolikt inte är ”helt förstört”. Men ännu återstår ju att framställa en sökbar DNA-profil. Eftersom DNA-tekniken hela tiden förfinas, och att det behövs allt mindre biologiskt material för att framställa en DNA-profil, finns all anledning att hysa hopp på att man till slut kommer att lyckas.

Vad bra, nu blir Hen snart avslöjad
Citera
2021-04-05, 09:12
Medlem
Citat:
Vad bra, nu blir Hen snart avslöjad

Öhman har varit med längst och borde ha mycket god insyn i utredningen, i alla fall tills han gick i pension för drygt två år sen.
Nu kan det i och för sig ha kommit till uppgifter sen han gick i pension som han inte känner till, men hans kategoriska uttalanden är högst oväntade.
Citera
2021-04-05, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kramiklon
Öhman har varit med längst och borde ha mycket god insyn i utredningen, i alla fall tills han gick i pension för drygt två år sen.
Nu kan det i och för sig ha kommit till uppgifter sen han gick i pension som han inte känner till, men hans kategoriska uttalanden är högst oväntade.

Ja det var verkligen överraskande. Att dom misstänker någon i hennes nätverk. Hon hade väl inte så stort nätverk i Kramfors antar jag, eftersom hon endast var hemma på helgerna. Och att hon träffat på någon okänd galning faller ju också bort nu.

Då får man väl bara väga in det du sa tidigare om Penntinen som tyckte att det borde ha gjorts någon geografisk analys och så hade han väl sagt något om att ifall de hade haft dagens resurser när det gäller avlyssning av telefontrafiken(eller något i den stilen) så hade det också varit till stor hjälp

Sedan är det ju också till hjälp att veta att GM skyddas av en eller flera nu levande personer som antingen av rädsla eller missriktad lojalitet håller tyst om saken. Men varför skulle man känna någon lojalitet mot en sådan människa? Är det för att man inte vill erkänna fakta för sig själv eller är det så att man på något vis känner sig medskyldig. Tyckte man själv illa om brottsoffret och anser att det var hennes eget fel eller är man bara korkad?
Citera
2021-04-05, 13:17
Medlem
Citat:
Ja det var verkligen överraskande. Att dom misstänker någon i hennes nätverk. Hon hade väl inte så stort nätverk i Kramfors antar jag, eftersom hon endast var hemma på helgerna. Och att hon träffat på någon okänd galning faller ju också bort

Sedan är det ju också till hjälp att veta att GM skyddas av en eller flera nu levande personer som antingen av rädsla eller missriktad lojalitet håller tyst om saken. Men varför skulle man känna någon lojalitet mot en sådan människa? Är det för att man inte vill erkänna fakta för sig själv eller är det så att man på något vis känner sig medskyldig. Tyckte man själv illa om brottsoffret och anser att det var hennes eget fel eller är man bara korkad?

Jag tror inte att gärningspersonen skyddas efter 34 år, lojaliteter dör ut. Evas kontaktsnät fanns ju även i Sundsvall, så utåtriktad hon verkade vara. Hade säkert nån lärare som såg henne som en måltavla för sin kärlek. Hon var ju singel.

Spaningsmord är ibland som korsord, man kör fast vid ett ord som verkar omöjligt, sen när man ser lösningen tänker man: varför tänkte jag inte på det?

Kan vara så att gärningspersonen åxå är död vid det här laget.

Ryktet vill att det fanns flera alternativ till GM, inom den geografiska cirkeln på 1km.

Kan ju även vara så att ingen egentligen vet vem som mördade henne, på den tiden hade det börjat komma asylsökande till orten som sedan flyttade antingen tillbaka eller nån annan stans.

Bara spekulationer både här och hos polisen vem som är skyldig. Får verkligen hoppas att fallet kommer till sin lösning med den nya tekniken som nu finns att tillgå.

Kan ju säga att tråden verkligen är långlivad. Är nog en manisk människa med flera inlogg som håller igång den
Citera
2021-04-06, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uppsala666
Jag tror inte att gärningspersonen skyddas efter 34 år, lojaliteter dör ut. Evas kontaktsnät fanns ju även i Sundsvall, så utåtriktad hon verkade vara. Hade säkert nån lärare som såg henne som en måltavla för sin kärlek. Hon var ju singel.

Spaningsmord är ibland som korsord, man kör fast vid ett ord som verkar omöjligt, sen när man ser lösningen tänker man: varför tänkte jag inte på det?

Kan vara så att gärningspersonen åxå är död vid det här laget.

Ryktet vill att det fanns flera alternativ till GM, inom den geografiska cirkeln på 1km.

Kan ju även vara så att ingen egentligen vet vem som mördade henne, på den tiden hade det börjat komma asylsökande till orten som sedan flyttade antingen tillbaka eller nån annan stans.

Bara spekulationer både här och hos polisen vem som är skyldig. Får verkligen hoppas att fallet kommer till sin lösning med den nya tekniken som nu finns att tillgå.

Kan ju säga att tråden verkligen är långlivad. Är nog en manisk människa med flera inlogg som håller igång den

Ja tråden har varit igång sedan 2008 såg jag. Många har gett upp och nu är det min tur. Det kommer nog att lösa sig till sist. Det finns ju folk från MENSA här som kan hoppa in och styra upp tråden i rätt riktning så det ordnar sig nog.
Citera
2021-04-06, 19:44
Medlem
Handfatstrallarens avatar
2021-04-04, 16:37 länk
kramiklon
Eva mordet och Brattås mordet tas upp i en artikel i Örnsköldsviks allehanda idag.
Jag citerar en del av artikeln:
"När det gäller det brutala knivmordet på den då 27-åriga Eva Söderström är Börje Öhman inte lika säker på att det blir via dna-som man fäller mördaren.
Någon i hennes kontaktnät.

2021-03-21, 12:44 länk
bosnchga
Citat:
Nej då var det nog 85, problem att hålla ordning på åren.
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Ok men vänta lite nu.. det här lät lite konstigt.
Så du lärde alltså känna Anneli först 1986? Laban var ju 9 år när han dödades och du skrev att du kände hunden i drygt 1 år?
boanchga är sedan 1985 någon i Evas kontaktnät (bekantskapskrets) genom systern Anneli.

2016-11-06, 22:28 länk
boanchga
Citat:
Lampan och Linkan som jag nämnde är två reko killar, vad de såg i att vara med den där gamla gubben ca 10 år äldre var att den utpekade var så fruktansvärt barnslig, 30 år ca och leker krig i skogen med ett gäng grabbar. Den utpekade jagade alla typer av tjejer även unga, bra att ha unga kompisar då. Till dig som antydde att Eva hade varit tillsammans med den utpekade ett bra tag, vilket skämt, han knullade Evas, i det här fallet, okända kompis bakom ryggen på Eva, ytterligare en orsak för eva att backa ur något som aldrig blev. Den så kallade kompisen bodde i Ullånger då, var gift eller sambo, hon och Eva bröt sitt kompisskap efter det. Hon heter Agneta eller Gunilla.
Eva Anneli och en kompis till dem, även en jobbarkompis till den utpekade och Anneli, var hos den P den kvällen enbart för att planera flytten av hästen, P skulle köra släpet. A åkte tidigare till sin pojkvän som hon haft sen ca ett år tillbaka i tiden. Resten vet ni. Glöm inte att det finns ingen som inte lände Laban hade kunnat kalla in honom.
Eva Anneli och en kompis till dem, även en jobbarkompis till den utpekade och Anneli, var hos den P den kvällen enbart för att planera flytten av hästen, P skulle köra släpet.
En KOMPIS till Eva och Anneli tordes vara DENSAMMA som en JOBBARKOMPIS till den utpekade och Anneli, det vill säga BERIT

2021-03-21, 17:02 länk
boanchga
Citat:
Citat:
Nej jag har bara hört att BÅ hon jobbade på samma ställe som P vet dock inte om det stämmer, det kan ju vara en skröna?
Eftersom du vet frågar jag dig.

Hur var BÅ's relation till systrarna? Vem kände hon bäst, vem av dom brukade hon umgås med? Var hon en barndomsvän till Eva?
Dom red tillsammans och Anneli jobbade med BÅ på posten.
Anneli jobbade med BÅ på posten.
Annelis JOBBARKOMPIS på posten var BERIT.

2021-03-27, 11:11 länk
Handfatstrallaren
Citat:
Ursprungligen postat av Handfatstrallaren
Svenska Fall för FBI 2016 del 1
16:00
Enligt polisen var Eva hemma hos ”mr P” tillsammans med systern och en väninna.
... tillsammans med systern och en väninna.
Väninnan skjutsade Eva hemåt vid halv elva-tiden ... och släppte av henne vid korsningen Limstagatan Ringvägen
Väninnan skjutsade Eva hemåt vid halv elva-tiden ...

Väninnan?

Varför nämner inte Pia kompisen under intervjun?

Är väninnan kompisen?

Vem var det som skjutsade Eva, egentligen?
Svenska Fall för FBI 2016 del 1
16:00
Enligt polisen var Eva hemma hos ”mr P” tillsammans med systern och en väninna.
Väninnan skjutsade Eva hemåt vid halv elva-tiden ... och släppte av henne vid korsningen Limstagatan Ringvägen
BERIT var VÄNINNA till Eva och Anneli.

2021-03-20, 20:15 länk
boanchga
Citat:
Citat:
Men om du nu vet så mycket kan du väl svara på dom frågor jag ställer?

Var du också i P's lägenhet samma kväll som mordet begicks?
Nej jag var inte med. Jag åkte med Anneli i Bollsta.
Nej jag var inte med. Jag åkte med Anneli i Bollsta.
Det här tordes visa att boanchga INTE var i den P:s lägenhet samma kväll som mordet begicks; det var VÄNINNAN, KOMPISEN och JOBBARKOMPISEN BERIT som var där tillsammans med Eva, Anneli och den P.

De var FYRA i lägenheten, my mistake!
Citera
2021-04-06, 20:55
Avslutad
BÅ flydde garanterat från Kramfors, hon sökte nog en ny arbetsplats dagen efter mordet, eller vad tror ni ?
Varför fick hon så bråttom ?
Var hon rädd för Mr P ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in