Citat:
Ursprungligen postat av
MamaGris
Ja det var verkligen överraskande. Att dom misstänker någon i hennes nätverk. Hon hade väl inte så stort nätverk i Kramfors antar jag, eftersom hon endast var hemma på helgerna. Och att hon träffat på någon okänd galning faller ju också bort
Sedan är det ju också till hjälp att veta att GM skyddas av en eller flera nu levande personer som antingen av rädsla eller missriktad lojalitet håller tyst om saken. Men varför skulle man känna någon lojalitet mot en sådan människa? Är det för att man inte vill erkänna fakta för sig själv eller är det så att man på något vis känner sig medskyldig. Tyckte man själv illa om brottsoffret och anser att det var hennes eget fel eller är man bara korkad?
Jag tror inte att gärningspersonen skyddas efter 34 år, lojaliteter dör ut. Evas kontaktsnät fanns ju även i Sundsvall, så utåtriktad hon verkade vara. Hade säkert nån lärare som såg henne som en måltavla för sin kärlek. Hon var ju singel.
Spaningsmord är ibland som korsord, man kör fast vid ett ord som verkar omöjligt, sen när man ser lösningen tänker man: varför tänkte jag inte på det?
Kan vara så att gärningspersonen åxå är död vid det här laget.
Ryktet vill att det fanns flera alternativ till GM, inom den geografiska cirkeln på 1km.
Kan ju även vara så att ingen egentligen vet vem som mördade henne, på den tiden hade det börjat komma asylsökande till orten som sedan flyttade antingen tillbaka eller nån annan stans.
Bara spekulationer både här och hos polisen vem som är skyldig. Får verkligen hoppas att fallet kommer till sin lösning med den nya tekniken som nu finns att tillgå.
Kan ju säga att tråden verkligen är långlivad. Är nog en manisk människa med flera inlogg som håller igång den