2021-11-22, 11:27
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sanninggerfrihet
... Jag ser inget fel att ta med nuvarande familj i drabbningen. Personen ska överleva men tappa sitt liv, jag tappade ju mitt..!

Citat:
Ursprungligen postat av Uppsala666
Det bästa sättet att hämnas är att personen får lida, å det gör man bäst genom att angripa dem hen älskar, jag ser inget problem i det!...

Jävligt ledsamt att läsa era lynnen. Tidig mobbing sabbar sannerligen personer och liv och jag känner sympati för behovet av hämnd. Men. Det har slagit rejält slint hos er båda. Trots år av planering är ni inte mer raffinerade än att ge er på personernas familj. Ni förnekar att det är nåt fel på er men förutsätter att hämnd på oskyldiga kommer ge er tillfredsställelse. Funkar den störda logiken på den störda empatin?

Jag får önska er stor kärlek, det är det enda som kan få ordning på er och ge er tillfredsställelse, inte hämnd på oskyldiga.
Citera
2021-11-22, 11:49
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Jävligt ledsamt att läsa era lynnen. Tidig mobbing sabbar sannerligen personer och liv och jag känner sympati för behovet av hämnd. Men. Det har slagit rejält slint hos er båda. Trots år av planering är ni inte mer raffinerade än att ge er på personernas familj. Ni förnekar att det är nåt fel på er men förutsätter att hämnd på oskyldiga kommer ge er tillfredsställelse. Funkar den störda logiken på den störda empatin?

Jag får önska er stor kärlek, det är det enda som kan få ordning på er och ge er tillfredsställelse, inte hämnd på oskyldiga.

Det finns risker med att bilda familj med en gangster.
Citera
2021-11-22, 12:49
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Det finns risker med att bilda familj med en gangster.

Vad det nu har med saken att göra. Gäller det att hämnas på en kvinnlig sadist (som i ena fallet) får man nog förutsätta att familjen redan kan vara offer.
Citera
2021-11-22, 12:54
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Vad det nu har med saken att göra. Gäller det att hämnas på en kvinnlig sadist (som i ena fallet) får man nog förutsätta att familjen redan kan vara offer.

Det har allt med saken att göra, det kan vara farligt att bilda familj med en gangster, inser man inte det är man korkad.
Citera
2021-11-22, 13:00
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Det har allt med saken att göra, det kan vara farligt att bilda familj med en gangster, inser man inte det är man korkad.

Men en gangster är knappast synonym med en mobbare eller sadist. Båda sorter skall dock hållas kort och avvecklas så snart som möjligt.
Citera
2021-11-22, 13:02
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Men en gangster är knappast synonym med en mobbare eller sadist.

Jo
Citera
2021-11-22, 13:31
Medlem
Går man på familj som har noll med saker att göra pga att man blivit mobbad är man djupt obehaglig och förmodligen var 'mobbarna' inte fel ute från början 😅
Citera
2021-11-22, 13:51
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Internetsnubbe
Går man på familj som har noll med saker att göra pga att man blivit mobbad är man djupt obehaglig och förmodligen var 'mobbarna' inte fel ute från början 😅

De har inte noll med saken att göra, de är ihop med en gangster.
Citera
2021-11-28, 05:36
Medlem
En kille som blev mobbad under högstadiet var jag med och hackade på vid ett tillfälle. Detta fick vår gemensamma lärare reda på och skällde ut mig ordentligt. Blev tvingad att ta kontakt med killen och be om förlåtelse face to face vilket jag gjorde då jag hade sådant dåligt samvete. Idag i vuxen ålder är vi bekanta vänner som hörs av då och då. Är tacksam över läraren som gav mig den där brutala avhyvlingen. Jag var också smått utanför i plugget men inte lika utsatt som den här killen och jag hade inte förmågan eller modet att bete mig bättre.
Senast redigerad av MbNa 2021-11-28 kl. 05:39.
Citera
2021-11-28, 09:46
Medlem
Citat:

Sluta snacka skit! Tar inte emot nån kärlek i det här fallet. Mobboffren var också oskyldiga!
Du är säkert nån typ som tror att vända andra kinden till, men det tror inte jag på. Känns inget annat än underbart att få hämnas, hoppas för din skull att du inte står i vägen 💪😄
Citera
2021-11-28, 16:15
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sanninggerfrihet
Sluta snacka skit! Tar inte emot nån kärlek i det här fallet. Mobboffren var också oskyldiga!
Du är säkert nån typ som tror att vända andra kinden till, men det tror inte jag på. Känns inget annat än underbart att få hämnas, hoppas för din skull att du inte står i vägen 💪😄

Syftade inte på kärlek från förövare utan annan vettig kärlek som får ordning på folk. Det är rätt jävla oändamålsenligt att gå runt och vara förbannad och att tänka på hämnd, det kan fördärva personer så på djupet att de blir oförmögna till vettiga relationer. Det är jävligt ledsamt men Nej, jag är knappast för att vända andra kinden till och jag ger aldrig någon två chanser.

Jag förstår att det är underbart att hämnas men hämnden ska riktas till individen som gjort dig illa, inte mot anhöriga. När jag läser om hämnd som tas ut över anhöriga tänker jag förstås att offret fortfarande alltså inte vågar ge igen på rätt sätt.
Citera
2021-11-28, 16:24
Medlem
ZugMaskins avatar
Leta upp svinen men hela delas familj kanske ör overkill. Vad han än hittar på så får han tummen upp från mig. Men då ska de vara allvarligt det som skett. Såååå, varför inte?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in