2023-06-08, 00:48
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Handfatstrallaren
Handfatstrallaren från 2023-05-15, 18:30 länk
Sanninggerfrihet HATAR boanchga, Anneli och Marpet1.
Vad skall jag göra åt grannens hund som skäller konstant?
Sanninggerfrihet från 2021-02-22, 20:07 länk
Grannhund som är livsfarlig!
Uppsala666 från 2023-03-30, 08:58 länk
Kent blev mobbad hela skoltiden-Hämnades som vuxen
Sanninggerfrihet från 2021-11-10, 06:33 länk
Uppsala666 från 2021-11-10, 08:32 länk
Uppsala666 från 2021-11-10, 10:36 länk
Sanninggerfrihet från 2021-11-28, 09:46 länk
• Vad var det som hände fem år innan 2021-11-10 som fick Sanninggerfrihet att förbereda en gruvlig hämnd?

LÄNK
PUBLICERAD: 27 OKTOBER, 2016
Svenska fall för FBI del 1
https://www.tv4.se/klipp/va/3501212/svenska-fall-for-fbi-del-1
Säsongsstart. Den 25 september 1987 var Eva Söderström från Kramfors på väg hem med hunden Laban. Dagen efter hittades hon och Laban knivmördade. Fallet blev aldrig löst och Mark och Bosse åker till Kramfors för att följa upp nya spår.
• Det bästa sättet att hämnas är att personen får lida, å det gör man bäst genom att angripa dem hen älskar, enligt Uppsala666.

Undrar just om boanchga:s hundar ätit några råttgifts-preparerade köttbullar utmed gamla E4:an i Sandöverken innan hens husförsäljning blev klart i februari 2022?

Brevbärarnas rutter går ju även utmed gamla E4:an i Sandöverken.

Handfatstrallaren från 2023-05-13, 13:57 länk
Jag är INTE en aning skeptisk längre, jag är en aning övertygad NU!

Bra grävt! Nu råder det inga tvivel längre för min del.
Jag tror att vederbörande kände sig minst lika kränkt när han blev dumpad -86 och att han sedan under 1 års tid planerade en gruvlig hämnd mot ex-flickvännen...

"Det bästa sättet att hämnas är att personen får lida, å det gör man bäst genom att angripa dem hen älskar"

Det här verkar vara en beprövad metod, ett modus operandi som tidigare har visat sig fungera.
Dom öppet avslöjade planerna om "hämd genom att angripa en älskad närstående" var förmodligen det öde som drabbade Eva den 25 sept 1987.
Jag får känslan av att GM avslöjade sig själv här.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2023-06-08 kl. 01:43.
Citera
2023-06-08, 01:56
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Jag har tagit upp tidigare att motivet till mordet på Eva och hunden Laban möjligen kan ha sitt ursprung i obesvarad kärlek från systern Anneli som hade lämnat Mr P efter ett 3-års långt förhållande en tid innan mordet begicks. Det skulle alltså betyda att det var Anneli som var måltavlan.

Att bestraffa sitt ex. genom att i hämndsyfte utsätta den som har övergivit, svikit och lämnat en för det allra värsta tänkbara är inget nytt, här är 2 exempel på liknande mord:

Dalarömorden 2013
2 bröder 3 och 5 år gamla mördas av sin 39-åriga pappa, en 7 årig dotter överlever.
GM och hustrun gick skilda vägar 2012, småbarnspappan ville hämnas på sin före detta sambo genom att mörda deras tre gemensamma barn. Hustrun fick sedan ett meddelande: ”Hämnden är ljuv din jävla idiot”, ett annat uttalande från mannen var: "Det konstiga är att jag känner mig inte det minsta ledsen, dum, elak för det jag gjorde i natt". Mannen genomgick en rättspsykiatrisk undersökning som kom fram till att han inte lider av någon allvarlig störning. Ett utlåtande som kan vara värt att ha i åtanke då det spekuleras mycket om PAJ's psykiska hälsa.

Arbogamorden 2008
2 barn, 1 och 3 år gamla mördas med en hammare av styvpappans nya flickvän, mamman blir svårt skadad men överlever. Den 32-årig kvinnan hade tidigare varit tillsammans med barnens bonuspappa men inte kunnat släppa taget om honom, hon var besatt av sin tidigare kärlek en besatthet som trappades upp och övergick till en avancerad form av förföljelse med starka manipulativa inslag.

Om man utgår ifrån Mr P. hade ett liknande motiv, dvs. att hämnas på Anneli för att hon lämnat honom så måste man tänka, vilka kunde han tänkas angripa för att orsaka A så stor skada och så stort lidande som möjligt? Anneli hade inga barn så dom onda planerna riktades mot systern Eva och AS hund Laban. Offren placerades symboliskt intill varandra efter mordet vilket kan tolkas som att det var adresserat till Anneli. Dalarömördarens signatur löd "Hämnden är ljuv din jävla idiot" i det här fallet uttalades det via symbolik.

Motivbilden (hämd) ger en logisk förklaring till varför även hunden Laban dödades (vilket av experter anses som ett mycket udda beteende av en mördare) samt varför PAJ iklädde sig rollen som Eva's pojkvän. Det sistnämnda gjordes helt uppenbart för att avleda misstankarna från sig själv. Efter att ha arrangerat mordplatsen som ett sexmord kunde han i egenskap av pojkvän själv inte bli misstänkt.

Ovanstående inlägg är från 2016 så jag har varit inne på den här teorin tidigare. Det var ingen slump att Mr P ringde Anneli tidigt på morgonen och bad henne att ge sig ut och leta efter Eva. Han ville att hon skulle hitta sin älskade syster brutalt mördad för att orsaka mest tänkbara lidande för henne - den ultimata hämden.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2023-06-08 kl. 02:54.
Citera
2023-06-08, 10:41
Medlem
Handfatstrallarens avatar
Uppsala666 från 2021-05-23, 08:49 länk
Citat:
Ursprungligen postat av Uppsala666
Tycker nog att kvinnan gav ett närmast maniskt och sjukligt intryck. Om det nu är så att han är skyldig, då borde hon väl vara rädd om sin egen livhanke.

Han kanske ruvar på hämnd och ensam konfronterar henne nån gång.
Tycker nog att kvinnan gav ett närmast maniskt och sjukligt intryck.
Om det nu är så att han är skyldig, då borde hon väl vara rädd om sin egen livhanke.
Han kanske ruvar på hämnd och ensam konfronterar henne nån gång.
Här är ytterligare ett förtäckt hot mot kvinnan av Uppsala666.
Senast redigerad av Handfatstrallaren 2023-06-08 kl. 11:08.
Citera
2023-06-08, 12:08
Medlem
Handfatstrallaren från 2023-05-13, 15:08 länk
Alltså, vi är så förda bakom ljuset av en tillförordnad ställföreträdande närmaste ”kvinna” till PG att jag är nödd att hålla med Sanninggerfrihet att tråden har urartat.
Det är INTE den tillförordnade ställföreträdande närmaste ”kvinnan” till PG som har fört oss bakom ljuset, det är Sanninggerfrihet, Uppsala666 med flera som har fått tråden att urarta.
Senast redigerad av Handfatstrallaren 2023-06-08 kl. 12:15.
Citera
2023-06-08, 12:18
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sanninggerfrihet
Man har nästan glömt alltihop. Brukar gå in här ibland och se hur det skrivs och anklagas, fantasin hos er debattörer är det inte fel på.

Hur är det möjligt att du "nästan glömt alltihop"?
Då kan jag påminna dig om att det var P*r A*ne Jakobs*on som mördade Eva för att hämnas på sitt ex Anneli (jag har tyvärr väldigt dålig fantasi)

Citat:
Under sommaren 1987 träffade jag MrP och Eva på Ikea i Sundsvall. (Kände honom då). Vart förvånad när jag såg dom hand i hand. Hade för mig att P hade ihop det med lillasyster Annelie.

Varför ljuger du? det väcker misstankar. Du låtsas som att du "kände" P*r A*ne Jakobs*on sommaren -87 men du kände inte Eva? eller hur fan menar du?
Jag vet att du inte träffade Mr P och Eva "hand I hand" på IKEA så varför vill du få tråden att tro det?

Citat:
Eva hade flyttat ner under sommaren och skulle ha saker till nya hemmet, det var vad dom sa om jag inte minns fel.

Visst var det så. Men det här var inget som P*r A*ne eller Eva sa till dig på IKEA, det vet du också.

Citat:
Att få lyssna på en podd i ämnet gjorde mig full i skratt, ytterligare två småflickor som trodde sig veta lite mer än andra. Dom kanske gör det, vad vet jag?

Passa dig så ditt skratt inte fastnar i halsen snart. Du verkar ha en aversion mot det kvinnliga släktet.

Citat:
Kan väl säga att jag tycker tråden har urartat.
Rena rama David Lynch stuket 😄

Det är mer David Lynch stuk över Eva mordet än vissa trådskribenters villfarelser.
Mordet begicks av P*r A*ne, eller rättare sagt av en galning, ett odjur som Anneli själv sa.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2023-06-08 kl. 13:14.
Citera
2023-06-08, 12:55
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
MrP var nog alldeles för svag att utföra ett mord, både fysiskt och psykiskt. Han är nog för normal för sånt. Han har nog inte kunnat hålla tyst om det.

Du kan lägga ner det där svamlet nu
Citera
2023-06-08, 13:18
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Spaningsmord är ibland som korsord, man kör fast vid ett ord som verkar omöjligt, sen när man ser lösningen tänker man: varför tänkte jag inte på det?

Precis så!
Citera
2023-06-08, 13:26
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Evas kontaktsnät fanns ju även i Sundsvall, så utåtriktad hon verkade vara. Hade säkert nån lärare som såg henne som en måltavla för sin kärlek. Hon var ju singel.

Kan vara så att gärningspersonen åxå är död vid det här laget.

Ryktet vill att det fanns flera alternativ till GM, inom den geografiska cirkeln på 1km.

Kan ju även vara så att ingen egentligen vet vem som mördade henne, på den tiden hade det börjat komma asylsökande till orten som sedan flyttade antingen tillbaka eller nån annanstans.

Många teorier och önsketänkanden, föga förvånande var inget rätt
Senast redigerad av Pudelfrillan 2023-06-08 kl. 13:59.
Citera
2023-06-08, 13:58
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theblackdahlia
Jag tycker än idag att pojkvännen är en skum typ. Har ryst de få gånger jag sett honom. Han jobbar som brevbärare, intresserad av hästar (såg att nån skrivit om en hästhage i närheten av mordplatsen tidigare). Han är väl lite av en kuf, men accepterad i samhället.

Citat:
Ursprungligen postat av Toknisse
Jag känner pojkvännen och han är inte alls någon kuf...

Du sysslar med ryktesspridning nu å det ska du verkligen akta dig för....

Senast redigerad av Pudelfrillan 2023-06-08 kl. 14:02.
Citera
2023-06-08, 14:01
Medlem
Toknisse från 2016-08-31, 22:04 länk…
Citat:
Ursprungligen postat av Toknisse
Här på flashback är man alltid anonym, men på Facebook får man nog akta sig vad man skriver.
Toknisse skulle ha tänkt på det innan hen skrev ut ”Jag är med viss tvekan100% säker…” på Facebook…

nyfikenmedvetskap från 2022-01-06, 11:14 länk…
Citat:
Ursprungligen postat av nyfikenmedvetskap
Du verkar vara den idiot som jag misstänkte....
Vem verkar vara misstänkt idiot nu…

Man biter inte den hand som föder en...
Senast redigerad av Handfatstrallaren 2023-06-08 kl. 14:43.
Citera
2023-06-08, 14:02
Medlem
Fanns det inget DNA som de säkrade från gärningsmannen på mordplatsen? Blodsspår etc?
Senast redigerad av Blacksabbath87 2023-06-08 kl. 14:13.
Citera
2023-06-08, 22:04
Medlem
Handfatstrallaren från 2021-06-08, 00:00 länk
Citat:
Ursprungligen postat av Handfatstrallaren
Är mordet på Eva ett skammord?

Pudelfrillan från 2023-06-08, 00:48 länk
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Bra grävt! Nu råder det inga tvivel längre för min del.
Jag tror att vederbörande kände sig minst lika kränkt när han blev dumpad -86 och att han sedan under 1 års tid planerade en gruvlig hämnd mot ex-flickvännen...

"Det bästa sättet att hämnas är att personen får lida, å det gör man bäst genom att angripa dem hen älskar"

Det här verkar vara en beprövad metod, ett modus operandi som tidigare har visat sig fungera.
Dom öppet avslöjade planerna om "hämd genom att angripa en älskad närstående" var förmodligen det öde som drabbade Eva den 25 sept 1987.
Jag får känslan av att GM avslöjade sig själv här.

Att bli dumpad är kränkande och rent utav skamligt.

boanchga från 2016-11-02, 21:50 länk
Citat:
Ursprungligen postat av boanchga
Kränk den mannen och det slutar som det tyvärr gjorde....

boanchga från 2019-04-21, 14:52 länk
Citat:
Ursprungligen postat av boanchga
Jag tror eller är ganska säker på att han inte kunde ta avvisningen av just Eva, avvisad av Anneli sen Eva, bara för mycket för den där tvistade mannen.

Ett skammord är det NEDRIGASTE sättet att hämnas på, å det gör man GRAVAST genom att angripa dem hen älskar.

Att hämnas kan vara en befrielse....!
Senast redigerad av Handfatstrallaren 2023-06-08 kl. 22:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in