2025-02-05, 21:59
Medlem
Timeouts avatar
Vad hade PAJ för bil vid den tiden? Kunde han slänga in en cykel i den och köra tillbaka den till där han hade tagit den?
Inlägg från 2017-01-23
Citat:
Ursprungligen postat av Vidje
Han hade en vit 245:a.
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Gott om plats med andra ord.
Citera
2025-02-05, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
En svag böj var det ja och PAJ stannade en bit uppe i backen och sprang rakt in i skogen till där Evas kropp låg.
Han sprang inte in från parkeringen.

Det är ingen skarp kurva där PAJ vita bil inte syns.
Hur många gånger ska den uppgiften behöva upprepas?

2016-11-07 gjorde echoesofglory en sammanfattning som sedan är påfylld ett antal gånger med uppgifter.
Vägen böjer sig och man kan inte se ner till slutet av vägen när man står högst uppe i backen. Men du har tydligen inte varit där själv och tittat hur det ser ut eller ljuger du med flit? Det där med skarp kurva hittade du på själv. Det var inte vad jag sa men vägen är inte rak och du kan inte se ner dit i vilket fall som helst.Oavsett om bilen står vid vägen eller på parkeringen och då har det ingen betydelse vilken färg bilen har. Den kan vara vit, grön eller orange. Du ser varken bilen eller mrP
Citera
2025-02-05, 23:17
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MamaGris
Vägen böjer sig och man kan inte se ner till slutet av vägen när man står högst uppe i backen. Men du har tydligen inte varit där själv och tittat hur det ser ut eller ljuger du med flit? Det där med skarp kurva hittade du på själv. Det var inte vad jag sa men vägen är inte rak och du kan inte se ner dit i vilket fall som helst.Oavsett om bilen står vid vägen eller på parkeringen och då har det ingen betydelse vilken färg bilen har. Den kan vara vit, grön eller orange. Du ser varken bilen eller mrP
Jag skrev att det INTE är någon skarp kurva. Du skrev att det är en svag böj.

Allt är som vanligt. Uppgifter som har funnits länge i tråden är lögn och jag ljuger hela tiden.
Ingen uppgift finns på att dom stod vid huset. Dom stod längst upp i backen och PAJ stannade en bit upp i backen...
Förstår du vad en bit upp i backen betyder? PAJ stannade inte ner vid parkeringen för det var inte där kroppen låg.

Ja just ja... det är lögner bara från alla sedan 1987...SUCK
Citera
2025-02-05, 23:50
Medlem
Citat:
Jag skrev att det INTE är någon skarp kurva. Du skrev att det är en svag böj.

Allt är som vanligt. Uppgifter som har funnits länge i tråden är lögn och jag ljuger hela tiden.
Ingen uppgift finns på att dom stod vid huset. Dom stod längst upp i backen och PAJ stannade en bit upp i backen...
Förstår du vad en bit upp i backen betyder? PAJ stannade inte ner vid parkeringen för det var inte där kroppen låg.

Den lilla biten upp i backen räcker inte för att kunna se honom om de själva stod längst upp i backen. Varför nämner du om att dom stod vid huset? Jag har inte påstått något sådant. Och ja, du ljuger om du säger att de kunde se honom när de står längst upp i backen.
Citera
2025-02-06, 01:09
Avstängd
Vid tiden för mordet på Eva hade PAJ en vit 245:a med gott om plats att slänga in en cykel i den.

Citat:
Vad hade PAJ för bil vid den tiden? Kunde han slänga in en cykel i den och köra tillbaka den till där han hade tagit den?
Inlägg från 2017-01-23
Citat:
Ursprungligen postat av Vidje
Han hade en vit 245:a.
Citat:
Gott om plats med andra ord.

Är det för att PAJ hade en inslängd cykel i sin vita 245:a som han istället körde Evas bil till Sundsvall för att tömma hennes lägenhet, t.o.m innan polisen?

Utdrag från echoesofglory:s PM (2016):
Citat:
Ursprungligen postat av echoesofglory
..helt sjuka grejer...han ska ha kört till evas lägenhet i Evas bil t.o.m, innan polisen....

Det är helt sjuka grejer att echoesofglory påstår att PAJ ska ha kört till evas lägenhet i Evas bil, t.o.m innan polisen, för att, som boanchga hävdar, tömma lägenheten på bl.a. dagboken.
Som om dagboken inte skulle få plats tillsammans med cykeln inuti PAJs vita 245:a.
Citat:

Det kommer mera helt sjuka grejer om echoesofglory.
Citera
2025-02-06, 02:07
Avstängd
Citat:
Du gör det igen. Citerar bara delar av mitt svar.

Jag förstår faktiskt inte vad du menar med att jag bara citerar delar av ditt svar.

Citat:
Vi tar det igen det du borde ha citerat om du nu ska citera mig.

Jag citerar bara de delar av ditt svar som jag faktiskt vill kommentera.

Som det här:

Citat:
Min förlust

Skrattar bäst som skrattar sist.
Citera
2025-02-06, 02:54
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Tramsout

Vad sägs om den här helt sjuka grejen från echoesofglory om att mordvapnet skulle ligga i Eva's grav.

2021-06-24, 21:14
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Ja eller före kremeringen då man plockar bort sådant innan vad jag kan förstå.
Om vi spekulerar vilt så kan det mycket väl vara så att mordvapnet dumpades i graven också, vore ju det perfekta gömstället.
Mordet var kanske planerat i minsta detalj i såna fall.

Något jag undrar över är hur lika GNs mamma och Eva var varandra.
Kan det finnas ett släktskap däremellan ?
Det är ju inte långt mellan gårdarna.

2021-06-24, 22:04
Citat:
Ja ingen normal människa skulle ju komma på tanken att leta där. Om så är fallet är man nästan inne på rituella handlingar, lite som att cirkeln var sluten.

Jag fick faktiskt ett PM för ca 4 år sedan med infon att mordvapnet finns i Eva's grav så man bör nog inte utesluta det helt.

Har sett för få bilder på GN's mamma för att kunna uttala mig om det. Men jag tror inte att det finns något släktskap men osvuret är nog bäst. Kan dock tycka att GN själv som ung var ganska lik Eva.
* PM (2017)
Citat:
Qwast tyckte det var för vagt, så det blev inget 92, ja de hade bestämt sig för Sture.
Ja jag tolkar det som att det var Anneli, Berit, Eva och Paj, ett kompisgäng som inte kartlades, första gången P berättade bry de sig inte.

Hoppas någon granskar det ordentligt, om du har en metalldetektor, kolla vid Evas grav, enligt ett tips ligger mordvapnet där. Den uppgiften kanske man ska ta med en nypa salt dock...
* PM (2017)
Citat:
Ett alibi borde ju nämnts nån gång under alla år, men vi får acceptera att vi inte vet just nu. Enligt Pia ska PAJ anmält programmet! Kan du inte köra med metalldetektorn, bara lite hehe
Vilka föremål får man lägga ner i kistan?
Det vanligaste är att lägga ner enklare föremål i kistan såsom fotografier, blommor, brev, smycken eller en favoritägodel. Föremål som kan orsaka skada eller förstöra ugnen, exempelvis explosiva föremål, glas, batterier och stora metallföremål såsom tyngdtäcke, är inte lämpligt att lägga ner.

Om ni ska ordna en begravning och önskar hjälp med vilka föremål som ni får lägga i kistan är ni varmt välkommna att kontakta er lokala Fonusbyrå.
Bisättning
Vid bisättningen kan ni anhöriga lägga ner minnessaker och/eller blommor i kistan.
Ja, vem vet, kanske lade någon anhörig ner ett 30 cm långt mordvapen i Evas kista innan kremeringen?
Senast redigerad av Tramsout 2025-02-06 kl. 03:08.
Citera
2025-02-06, 12:03
Avstängd
Citat:
Se där. Pudelfrillan skriver igen var blocket hittades. Case closed.
Har grannkvinnan bidragit till hjärntvätten också?
2019-12-06 postat av Pudelfrillan och det finns flera inlägg där hen skriver att blocket hittade på parkeringen.
Enligt Pudelfrillan "Blocket hittades på parkeringen (vid vägen) = nere vid Långbackens början där vägen och parkeringen går ihop.

Se där. Blocket hittades på samma plats där cykeln sågs vara slängd i diket; Blocket hittades på parkeringen (vid vägen) = nere vid Långbackens början där vägen och parkeringen går ihop.

Parkeringen låg alltså till höger nere vid Långbackens början, där vägen och parkeringen går ihop, i riktning upp mot föräldrahemmet. Case closed.
Senast redigerad av Tramsout 2025-02-06 kl. 12:19.
Citera
2025-02-06, 12:23
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MamaGris
Den lilla biten upp i backen räcker inte för att kunna se honom om de själva stod längst upp i backen. Varför nämner du om att dom stod vid huset? Jag har inte påstått något sådant. Och ja, du ljuger om du säger att de kunde se honom när de står längst upp i backen.
Hur fan vore det om du slutade säga att jag ljuger. Det är dom på platsen som har sagt det sedan 1987.
Det har sagt hela tiden att dom stod uppe i backen och så nämns att föräldrahemmet ligger där.
Ingenstans är det sagt att dom stod vid/utanför föräldrahemmet.
Dessutom stannade han en bit upp i backen. När ska det gå in?
Men du kanske var där också så du vet vad dom såg? Varför skriver du annars "den lilla biten"?
Citera
2025-02-06, 12:31
Avstängd
Citat:
Det är dom på platsen som har sagt det sedan 1987.

Det var Anneli och hennes dåvarande pojkvän som stod längst upp i backen.

Anneli är nog inte att lita på till 100%.
Citera
2025-02-06, 12:37
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Det har spritts så mycket felaktigheter om detta och det görs för att förvilla.
Anneli stod uppe vid föräldrahemmet tillsammans med flera. Ingen stod i närheten av mordplatsen och inga kunde titta så långt bort så att Paj kunde följa deras blick ca 100 m kanske lite till.

Det är vad Anneli har sagt till Svenska Fall, hon är själv potentiell GM!
Citera
2025-02-06, 12:37
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tramsout

Utdrag från echoesofglory:s PM (2016):

[spoiler]2016-11-06, 23:57

Nu gör jag precis som du gör, citerar bara en del.

Hur kan det komma sig att du har tillgång till echoesofglorys pm när hen inte har varit aktiv sedan 2019-12-09 på Flashback?
Du Tramsout reggade dig 2024-11-08???

Du drar upp och citerar bara delar av det hen skriver också och du utelämnar helt att hen skrev gång på gång att Anneli har alibi som är kontrollerat. Så jävla fult
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in