2021-12-27, 11:31
Medlem
Handfatstrallarens avatar
2019-10-02, 20:39 länk
boanchga
Citat:
Ursprungligen postat av boanchga
Oj oj oj, det tog lite skruv där tror jag😂😂😂. Träff mittiprick! Nu är det ju så att jag, boanchga vet så mycket mera än du någonsin kan föreställa dig och det märks att du blir väldigt aggressiv när det tar lite extra på dig😃 var inte ledsen att andra tror på mig, var inte ledsen över mitt höga IQ. Men, jag förstår att det är blir lite stökigt i ditt huvud när du förstår att jag vet så mycket....Klart att mordet kommer att bli uppklarat, dna tågar på hela tiden så det är bara en tidsfråga tills antagligen, England kommer att testa det...då sitter psykopaten i ett skruvstäd. Jag behöver inte människor att tro på mig...bara rätt människor gör det och, RÄTT MÄNNISKOR TROR JU PÅ MIG😃😃😃 åh så glad jag är😂😂😂
Jag behöver inte människor att tro på mig...bara rätt människor gör det och, RÄTT MÄNNISKOR TROR JU PÅ MIG😃😃😃 åh så glad jag är😂😂😂
echoesofglory var RÄTT MÄNNISKA att tro på boanchga.

Så varför trodde då echoesofgloryboanchga?

Svaret är den att boanchga fick echoesofglory att tro på osanning genom övertygande argumentation.

Teorin på ovanstående svar är "Vad kom först, hönan eller ägget"?

Först (Hönan) kom inspelningen av ”Svenska fall för FBI del 1 - säsong 2”.

Därefter (ägget) kom echoesofglory:s första inlägg i tråden om ”Mordet på Eva Söderström, Kramfors (1987-09-25)”.

2016-05-22, 12:24 länk
echoesofglory
Citat:
Ursprungligen postat av echoesofglory
Det här fallet verkar vara bortglömt, men nu finns det lite mer här https://dacostarkivet.wordpress.com/2016/05/22/mordet-pa-eva-soderstrom/
För er som direkt vill hoppa till pressmaterialet klickar här
Förhoppningsvis blir detta mordfall uppklarat och Eva får rättvisa.

Problemet ligger i att ingen av de båda rent logiskt kan ha uppstått utan den andra; hönor kläcks ur ägg och ägg kommer som bekant ur hönor.

Wikipedia: Hönan och ägget

Ett filosofiskt dilemma.

Så här ligger det nämligen till:

Pressmaterialet kom före både ”Hönan och ägget”.

2021-12-22, 23:17 länk
Handfatstrallaren
SITT LUGNT I BÅTEN!
Jag har nämligen hittat en bild på echoesofglory:s pressmaterial ute på nätet.
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSZW3b0-kEvLHLOFEsGP5BDwzffSuEns08Nig&usqp=CAU
Pressmaterialet kanske tillhör någon närstående till Eva?
Eller också är det material som har samlats in till polisens FUP, förundersökningsprotokoll?
2016-11-12, 22:57 länk
Joe Blow
Som regel skall man aldrig tro på eller dra egna skutsatser med utgångspunkt i det som står i statsmedia och allehanda tidningar.
jag kollade själv i efterhand upp det jag påstått och talade om i tråden att att jag haft fel
jag vill åtminstone inte sprida rena felaktigheter vidare i onödan
Vad gör ni själva? mer än idisslar varandras påståenden och övertygar varandra in absurdum.
Joe Blow:s omdöme ligger hästlängder över echoesofglory:s.
Citera
2021-12-27, 12:12
Medlem
echoesofglory får mig utsökt att tänka på Per Lindeberg:s bok Döden är en man (PAJ)..

Kundrecensioner
Vartenda ord i den här boken är uppenbart objektivt och välgrundat. Catrine da Costa, Thomas Quick, Kevin... Man undrar ju hur det egentligen står till med rättssäkerheten i det här landet. Hur många liknande fall har aldrig uppmärksammats? Hur många oskyldigas liv har förstörts?
Hur många oskyldigas liv har förstörts?
Min tro på ett rättsväsende präglat av korrekthet har fått sig en törn. Leif GW Perssons tips om att läsa denna bok borde hörsammas av många. Att bli frikänd från anklagelserna om ett mycket grovt brott men ändå dömas i en "domstol" bestående av enskilda journalister och debattörer borde inte få förekomma i en rättsstat. Helt klart existerar ingen rättssäkerhet för de "dömda". Ett grymt öde.
Att bli frikänd från anklagelserna om ett mycket grovt brott men ändå dömas i en "domstol" bestående av enskilda journalister och debattörer borde inte få förekomma i en rättsstat.
Rekommenderades av Leif GW Persson i hans nyligen utkomna biografi (del 2) - man förstår varför. Boken är bra. Författaren har gjort en omfattande research och går verkligen ned på detaljnivå i beskrivningen av detta säregna fall. Resultatet blir en fullödig och, som det tycks, balanserad skildring av vad som av många betecknas som Sveriges värsta rättsskandal. Bör läsas av alla som har det minsta intresse av hur rättsordningen ser ut i det här landet och hur den på ett upprörande sätt sätts ur spel genom oskicklighet, fördomar och politiskt styrda kampanjer.
Bör läsas av alla som har det minsta intresse av hur rättsordningen ser ut i det här landet och hur den på ett upprörande sätt sätts ur spel genom oskicklighet, fördomar och politiskt styrda kampanjer.
Döden kan lika gärna vara en kvinna (PG).

Citat:
Ursprungligen postat av Handfatstrallaren

För övrigt anser jag Per Lindeberg vara lika omdömeslös som echoesofglory i sitt skrivande!
Senast redigerad av Handfatstrallaren 2021-12-27 kl. 12:58.
Citera
2021-12-27, 15:15
Medlem
”[b]Döden kan lika gärna vara en kvinna (PG).[/Bä

Echoesofglory och Boanchga kan lika gärna tillhöra samma familj...😄😄😄👍💪
Citera
2021-12-27, 16:46
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Handfatstrallaren
2019-10-02, 20:39 länk
boanchga
Jag behöver inte människor att tro på mig...bara rätt människor gör det och, RÄTT MÄNNISKOR TROR JU PÅ MIG😃😃😃 åh så glad jag är😂😂😂
echoesofglory var RÄTT MÄNNISKA att tro på boanchga.

Så varför trodde då echoesofgloryboanchga?

Svaret är den att boanchga fick echoesofglory att tro på osanning genom övertygande argumentation.

Teorin på ovanstående svar är "Vad kom först, hönan eller ägget"?

Först (Hönan) kom inspelningen av ”Svenska fall för FBI del 1 - säsong 2”.

Därefter (ägget) kom echoesofglory:s första inlägg i tråden om ”Mordet på Eva Söderström, Kramfors (1987-09-25)”.

echoesofglory

Problemet ligger i att ingen av de båda rent logiskt kan ha uppstått utan den andra; hönor kläcks ur ägg och ägg kommer som bekant ur hönor.

Wikipedia: Hönan och ägget

Ett filosofiskt dilemma.

Så här ligger det nämligen till:

Pressmaterialet kom före både ”Hönan och ägget”.

2021-12-22, 23:17 länk
Handfatstrallaren
SITT LUGNT I BÅTEN!
Jag har nämligen hittat en bild på echoesofglory:s pressmaterial ute på nätet.
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSZW3b0-kEvLHLOFEsGP5BDwzffSuEns08Nig&usqp=CAU
Pressmaterialet kanske tillhör någon närstående till Eva?
Eller också är det material som har samlats in till polisens FUP, förundersökningsprotokoll?
2016-11-12, 22:57 länk
Joe Blow
Som regel skall man aldrig tro på eller dra egna skutsatser med utgångspunkt i det som står i statsmedia och allehanda tidningar.
jag kollade själv i efterhand upp det jag påstått och talade om i tråden att att jag haft fel
jag vill åtminstone inte sprida rena felaktigheter vidare i onödan
Vad gör ni själva? mer än idisslar varandras påståenden och övertygar varandra in absurdum.

Bra grävt!

Här har vi "samarbetet och den dolda kopplingen mellan PG och Per Lindeberg serverat på ett silverfat av Handfatstrallaren.

Nu är den stora frågan - Hur stor input och vilket inflytande hade PG och Lindeberg på Svenska Fall's avsnitt om Eva-mordet?

Var det t.o.m. dom som bestämde att Mr. P var den som skulle bli misstänkt eller kom Mark Safarik och Bosse Åström själva, genom ett gediget utredningsarbete fram till att Mr P måste vara gärningsmannen?
Nej, givetvis gjorde dom inte det. Mr P var utpekad på förhand av Per Lindeberg, PG och Anneli.

Svenska Fall-redaktionen kontaktades förmodligen under 2015 av den kände författaren och "krimexperten" Lindeberg eller möjligen PG och fick ett förslag att göra ett avsnitt om Eva-mordet. Per Lindberg levererade råmaterialet med Mr P som gärningsman och hade storyn klar med alla detaljer för avsnittet, bara för supursnutarna att följa det redan färdiga manuset och åka upp och filma.

Nu behövde man bara spela lite teater och filma avsnittet. Åström intervjuade PG i egenskap av "påstådd" vän till Eva samt inför experterna Mark & Bosse's privata utredning av mordet - helt opartisk)

Sanningen är alltså förmodligen helt tvärtom.
Det var med största sannolikhet PG och Anneli tillsammans med Per Lindeberg som låg bakom avsnittet och hade byggt upp hela storyn om Mr P.

Båda dök sen upp här i tråden med samma avsikt, dvs att fortsätta pusha på och peka ut Mr P. Andra teorier om tänkbara gärningsmän förkastades och var "förbjudna" att ta upp till diskussion. T.o.m. alternativa scenarion med Mr P var "förbjudna", mordet kunde endast ha gått till på det sättet som beskrevs i Kalla Fall avsnittet.

Tack vare Handfatstrallaren vet vi nu hur det här gick till.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2021-12-27 kl. 17:00.
Citera
2021-12-27, 16:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av nyfikenmedvetskap
”[b]Döden kan lika gärna vara en kvinna (PG).[/Bä

Echoesofglory och Boanchga kan lika gärna tillhöra samma familj...😄😄😄👍💪

Det skulle nog vara bäst för alla om mördaren bara erkände och lämnade en förklaring.
Jag tror många skulle tycka det vore bra, både för mördaren själv och för andra.
Måste vara hemskt att bära på något sådant, måste vara enorma skuldkänslor.
Citera
2021-12-27, 16:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Bra grävt!

Här har vi "samarbetet och den dolda kopplingen mellan PG och Per Lindeberg serverat på ett silverfat av Handfatstrallaren.

Nu är den stora frågan - Hur stor input och vilket inflytande hade PG och Lindeberg på Svenska Fall's avsnitt om Eva-mordet?

Var det t.o.m. dom som bestämde att Mr. P var den som skulle bli misstänkt eller kom Mark Safarik och Bosse Åström själva, genom ett gediget utredningsarbete fram till att Mr P måste vara gärningsmannen?
Nej, givetvis gjorde dom inte det. Mr P var utpekad på förhand av Per Lindeberg, PG och Anneli.

Svenska Fall-redaktionen kontaktades förmodligen under 2015 av den kände författaren och "krimexperten" Lindeberg eller möjligen PG och fick ett förslag att göra ett avsnitt om Eva-mordet. Per Lindberg levererade råmaterialet med Mr P som gärningsman och hade storyn klar med alla detaljer för avsnittet, bara för supursnutarna att följa det redan färdiga manuset och åka upp och filma.

Nu behövde man bara spela lite teater och filma avsnittet. Åström intervjuade PG som med största sannolikhet tillsammans med Lindeberg låg bakom avsnittet och hade byggt upp hela storyn om Mr P.

Båda dök sen upp här i tråden med samma avsikt, dvs att fortsätta pusha på och peka ut Mr P. Andra teorier om tänkbara gärningsmän förkastades och var "förbjudna" att ta upp till diskussion. T.o.m. alternativa scenarion med Mr P var "förbjudna", mordet kunde endast ha gått till på det sättet som beskrevs i Kalla Fall avsnittet.

Tack vare Handfatstrallaren vet vi nu hur det här gick till.

P och A pekade ut Mr P, för att skydda sig själva ?
A vågade inte ställa upp i TV utan hon skickade sin väninna P.
PAB vill mina kusiner minnas
Vad var Bs roll ?
Att hon skjutsade Eva?
Gudfadern=Hundvittnet
Det börjar klarna nu.
Senast redigerad av BerraSWE 2021-12-27 kl. 16:55.
Citera
2021-12-27, 17:08
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
P och A pekade ut Mr P, för att skydda sig själva ?
A vågade inte ställa upp i TV utan hon skickade sin väninna P.
PAB vill mina kusiner minnas
Vad var Bs roll ?
Att hon skjutsade Eva?
Gudfadern=Hundvittnet
Det börjar klarna nu.

Det går iofs inte att utesluta att Anneli och PG faktiskt har misstänkt Mr. P för mordet under alla dessa år och att man nu såg chansen att få hjälp av Kalla Fall med att sätta dit honom.
Problemet är att storyn inte är väl underbygd, den har för många brister för att hålla hela vägen. Förmodligen beror det på att Mark och Bosse inte har stått för grävandet och själva "hittat" Mr. P utan att man istället direkt utgick från Mr. P som man fick "serverad" som mördare av författaren o krim-skribenten Lindeberg, PG och Anneli.

Men det finns ju inga bevis för att Lindeberg, PG och Anneli är rätt ute här, det kan precis lika gärna vara GN som är gärningsmannen.

Om man endast låter sig styras av sina känslogrundade tankar och värderingar kan vad som helst bli till en sanning för en själv. T.o.m. Mr. P "kan bli" Eva's mördare även om han inte är det.

Enligt Börje Ö är Mr. P noggrant utredd och har aldrig varit misstänkt. Det kan vara bra tänka på det i det här sammanhanget. GN däremot har mig veterligen aldrig kollats upp ordentligt.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2021-12-27 kl. 17:45.
Citera
2021-12-27, 18:38
Avslutad
Citat:
Det går iofs inte att utesluta att Anneli och PG faktiskt har misstänkt Mr. P för mordet under alla dessa år och att man nu såg chansen att få hjälp av Kalla Fall med att sätta dit honom.
Problemet är att storyn inte är väl underbygd, den har för många brister för att hålla hela vägen. Förmodligen beror det på att Mark och Bosse inte har stått för grävandet och själva "hittat" Mr. P utan att man istället direkt utgick från Mr. P som man fick "serverad" som mördare av författaren o krim-skribenten Lindeberg, PG och Anneli.

Men det finns ju inga bevis för att Lindeberg, PG och Anneli är rätt ute här, det kan precis lika gärna vara GN som är gärningsmannen.

Om man endast låter sig styras av sina känslogrundade tankar och värderingar kan vad som helst bli till en sanning för en själv. T.o.m. Mr. P "kan bli" Eva's mördare även om han inte är det.

Enligt Börje Ö är Mr. P noggrant utredd och har aldrig varit misstänkt. Det kan vara bra tänka på det i det här sammanhanget. GN däremot har mig veterligen aldrig kollats upp ordentligt.

Ja det låter rimligt.
Undra om polisen ens kollade upp närmaste grannar.
Citera
2021-12-27, 21:33
Medlem
Citat:
Tveksamt, det gjordes aldrig någon vittneskonfrontation trots att hundvittnet bad om detta. Hade han kunnat identifiera cyklisten hade det framkommit i media.

Visst var det så att hundvittnet sa att han SKULLE känna igen mannen på cykeln( om de hittade rätt gubbe att jämföra med), inte att han KÄNDE igen honom. Då borde han väl ha känt igen att det var Gudfaderen isåfall om det hade varit han. Det kanske inte är han ändå. Och samma sak med PAJ och cykelsture är väl rätt så kända figurer eller?
Citera
2021-12-27, 22:19
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MamaGris
Visst var det så att hundvittnet sa att han SKULLE känna igen mannen på cykeln( om de hittade rätt gubbe att jämföra med), inte att han KÄNDE igen honom. Då borde han väl ha känt igen att det var Gudfaderen isåfall om det hade varit han. Det kanske inte är han ändå. Och samma sak med PAJ och cykelsture är väl rätt så kända figurer eller?

Eller så är Gudfadern gärningsmannen och hundvittnet.

6 dagar efter mordet kontaktar han polisen och påstår sig ha sett en cyklist som svängde in mot bruket strax före kl 23.

Hundvittnet bor liksom Gudfadern i Limstaområdet.

Det görs en rekonstruktion med hundvittnet som visar att det tar honom ca 11 min att promenera ner till Norrskog på bruket.

Om man tar en promenad från Gudfaderns hus ner till Norrskog och klockar tiden, tar det ca 10-11 min - en ren slump givetvis.

Att Gudfadern har jobbat på krematoriet och stulit tandguld från de döda är allmänt känt. Så nog är det väl ändå ett lite lustigt sammanträffande att Lindeberg nämnde för mig att mordvapnet enligt ett rykte ligger i Eva's grav - även det en ren slump givetvis.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2021-12-27 kl. 23:14.
Citera
2021-12-28, 00:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MamaGris

Gudfadern flyttar in 1986, Eva mördas 1987. Han har velat göra tatueringen förgör du mig i 28 års tid, alltså sedan 1986 då han flyttar in. Han nämner också monogrammet PAB vill minas kusiner minnas, i samma veva. Finns på Instagram helt öppet.
Den som är lite klurig kan lista ut vad PAB står för. Pi•, *nneli, Ber*th.
Vad som menas med tatueringen vet nog bara Gudfadern.
Citera
2021-12-28, 19:48
Medlem
echoesofglory
https://dacostarkivet.wordpress.com/2016/05/22/mordet-pa-eva-soderstrom/
här
2016-06-21, 22:16 länk
echoesofglory
http://s1033.photobucket.com/user/daCosta_arkivet/media/Ovrigt/Ovriga%20brottsfall/Eva%20Soderstrom%201987/Scan%20296%20Page%2060_zpsdkrhrqdj.jpg.html
2016-07-12, 22:26 länk
echoesofglory
http://s1033.photobucket.com/user/daCosta_arkivet/media/Ovrigt/Ovriga%20brottsfall/Eva%20Soderstrom%201987/Doc%20-%202016-07-12%2014-57%202_zpssaclvmeq.jpg.html
http://s1033.photobucket.com/user/daCosta_arkivet/media/Ovrigt/Ovriga%20brottsfall/Eva%20Soderstrom%201987/Doc%20-%202016-07-12%2014-56%202_zpsimrinonw.jpg.html
http://s1033.photobucket.com/user/daCosta_arkivet/media/Ovrigt/Ovriga%20brottsfall/Eva%20Soderstrom%201987/Doc%20-%202016-07-12%2014-57%202%201_zpsvlcmu5ww.jpg.html
http://s1033.photobucket.com/user/daCosta_arkivet/media/Ovrigt/Ovriga%20brottsfall/Eva%20Soderstrom%201987/Doc%20-%202016-07-12%2014-58%202_zps4qgqdvvv.jpg.html
http://s1033.photobucket.com/user/daCosta_arkivet/media/Ovrigt/Ovriga%20brottsfall/Eva%20Soderstrom%201987/Doc%20-%202016-07-12%2014-55%202_zps6azfszge.jpg.html
http://s1033.photobucket.com/user/daCosta_arkivet/media/Ovrigt/Ovriga%20brottsfall/Eva%20Soderstrom%201987/Doc%20-%202016-07-12%2014-54%202_zpst99ua4n1.jpg.html
2016-07-13, 16:23 länk
echoesofglory
http://s1033.photobucket.com/user/daCosta_arkivet/media/Ovrigt/Ovriga%20brottsfall/Appojaure%201984/AB%2019840719_zpsbutelk7j.jpg.html
2016-07-13, 17:10 länk
echoesofglory
http://s1033.photobucket.com/user/daCosta_arkivet/media/Ovrigt/Ovriga%20brottsfall/Eva%20Soderstrom%201987/karta%20eva%20s_zpsktltk99h.jpg.html
2016-08-21, 18:58 länk
echoesofglory
http://s1033.photobucket.com/user/daCosta_arkivet/media/Ovrigt/Ovriga%20brottsfall/Eva%20Soderstrom%201987/AB%2019871010_zpsaaawxokk.jpg.html
2016-10-22, 14:23 länk
echoesofglory
http://s1033.photobucket.com/user/daCosta_arkivet/library/Ovrigt/Ovriga%20brottsfall/Eva%20Soderstrom%201987
2016-10-27, 23:34 länk
echoesofglory
https://dacostarkivet.wordpress.com/2016/10/27/svenska-fall-for-fbi/
2016-10-27, 23:36 länk
MyBladeIsSharp
Citat:
Ursprungligen postat av MyBladeIsSharp
Tack så mycket Echoes! Du är helt fantastisk som lägger upp de gamla tidningsartiklarna om det aktuella fallet.
Echoes
Du är helt fantastisk som lägger upp de gamla tidningsartiklarna om det aktuella fallet.
MyBladeIsSharp var först ut med att kalla echoesofglory för det förtroliga smeknamnet Echoes i den här tråden, därefter tackade hen för de upplagda gamla tidningsartiklarna om det aktuella fallet.

Halledudane mig då så kamratlig hen är med Echoes efter endast 23 minuter i tråden (och hens 4:e inlägg däri).

Hela 337 inlägg i tråden hann MyBladeIsSharp posta från 2016-10-27, 23:13 till 2016-12-31, 23:40 innan hen gjorde sorti ut från Flashback 2017-01-01 03:42.

Det är i snitt 5 inlägg per dag det.

Intressant läsning må jag säga med mycket tjafs med Joe Blow.
Senast redigerad av Handfatstrallaren 2021-12-28 kl. 20:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in