2023-05-09, 14:42
Medlem
Bananbyxas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ENTP
Hahaha så vadå det sitter inte en liten plakett bredvid en tavla på nationalmuseum som varnar besökare för farliga konservativa budskap? Det var alltså inte så att ni aktivt motarbetade kärnfamiljen, kyrkan och alla uttryck för svensk/västerländsk kultur för att ni ansåg att den hade skadliga budskap? Ni har alltså inte infört lagkrav på att ha hemska bilder på ciggpaketen så att det inte ser så lockande ut?

Jag skulle kunna fortsätta hur länge som helst, det här är fan er paradgren. När sådana som jag sedan säger ifrån över att ni prompt vill normalisera en rätt avancerad (och direkt pervers) sexuell avart så är det helt plötsligt moralpanik? Please. Och blanda inte din skrumpna fitta i den här diskussionen tack.

Offerkoftan åkte på snabbt i vårvärmen. Jag vet ärligt talat inte vem "vi" är i ditt resonemang och det blir svårt att föra ett vettigt resonemang där du bara slänger ut påståenden till höger och vänster. Dessutom känner du dig tvungen att använda dig av könsord.

Däremot är samhället i en ständig förändring, för en del är detta smärtsamt. Och det har jag förståelse för. Vad var "normalt" för hundra år sedan, vad är "normalt" idag, vad är "normalt" om hundra år; allt förändras. Ständigt.

Frågan är vad som ger mest glädje i det korta liv man lever; att slå på andra eller att slå sig själv fri?
Citera
2023-05-09, 14:45
Medlem
Running_mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manginaz
😂
Snacka om harakiri för svt när dom plockade transan med det värsta namnet.
Vilka dumma djävla sopor kommunistludren på svt är.
😆 Jag dööör...så kul!
Det är inte SVT som bestämt vem som läser sagor eller vad transan i det här fallet heter. Jimmie är inte heller inblandad i det.

SVT bara rapporterar om eländet.
Citera
2023-05-09, 14:46
Medlem
bengtochjags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bofop
Du har inte barn, va? Det är inte alls ovanligt att barn i den åldern känner sig utanför bara för att de inte är som andra vill att de ska vara. Det har absolut ingenting med dålig uppfostran att göra utan snarare tvärtom. De som däremot brukar vara ouppfostrade är snorungar till inskränkta SD-troll som hatar allt och alla helt urskillningslöst - där kan vi snacka dålig uppfostran!

Nej, jag är glad att de barn jag kommer få kommer växa upp utan denna typ av dekadent lära i förskoleålder.

När jag var barn, och fick för mig att jag ville köra min storebrors moped ute på samhället när jag var 10 år gammal, så fick min far bestämt förklara för mig att tyvärr, du är inte där ännu. Du får vänta tills du blivit tillräckligt gammal för att köra moped.

Tråkigt tyckte jag, men det var bara att acceptera. Nu idag, när jag är vuxen och har en fullt utvecklad hjärna, så har jag en rätt så stor förståelse för detta, det känns jävligt vettigt faktiskt.

Varför är det skillnad om en pojke som är 5 känner att den vill bli flicka? Kommer verkligen denna pojke ha samma synsätt när han är 30, och blivit pumpad med droger och uppmuntrad att klippa sönder sitt kön för att passa in i sin infantila fantasi när han var 5 år gammal? Eller kan det vara läge för föräldrarna att gå in och förklara att tiden måste få ha sin gång innan ett definitivt beslut kan tas gällande pojkens sexuella läggning och könsdysfori, tycker du inte?

För i grund och botten är det detta det handlar om, vi vill förstöra våra barns världsbild till den milda grad att dom tror att det är ett könsbyte och homosexualitet som kommer få dem att må bra. Det stämmer inte. Självmord är oroväckande vanligt hos människor som genomgår ett könsbyte.

Det är helheten som jag har problem med. Hela denna LBTQ-agendan som matas ut i samhället är en sjuk, destruktiv idé.

Förstår att du kommer börja gråta av att läsa det här inlägget, stackars lilla miljöpartist.
Citera
2023-05-09, 14:47
Medlem
Tuors avatar
Alla HBTQ-missfoster hör hemma två meter under marken.
Citera
Medlem
BlyatMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bananbyxa
Du kan ha rätt. Men det är knappast de transsexuella som är det stora hotet...

Nej men kärnfamiljen och värdegrunden.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av scrafty
Varför vill ni högertroll inte förstå varför sagostunderna hålls? Er panik över något så oskyldigt har att göra med att ni är fascister samt projicerande pedofiler.

Skärpning för fan.

Det är du som kastar Alexander Andersson på en så fort någon ifrågasätter varför någon med artistnamn som shameless whinewhore ska läsa böcker för barn och hur det på något sätt kommer göra barn mindre utstötta i skolan eller vad som är bildande på något sätt med det.

Du kan ju själv ta och skärpa till dig först så blir du bemött därefter.
Citera
Medlem
ENTPs avatar
Citat:
Offerkoftan åkte på snabbt i vårvärmen. Jag vet ärligt talat inte vem "vi" är i ditt resonemang och det blir svårt att föra ett vettigt resonemang där du bara slänger ut påståenden till höger och vänster. Dessutom känner du dig tvungen att använda dig av könsord.

Däremot är samhället i en ständig förändring, för en del är detta smärtsamt. Och det har jag förståelse för. Vad var "normalt" för hundra år sedan, vad är "normalt" idag, vad är "normalt" om hundra år; allt förändras. Ständigt.

Frågan är vad som ger mest glädje i det korta liv man lever; att slå på andra eller att slå sig själv fri?
Om könsstympning av psykiskt sjuka barn för att synkronisera deras kroppar med deras psykiskt sjuka föreställningar är vad som är "normalt" idag så är jag ledsen men jag är inte med. Kommer aldrig någonsin att ändra mig heller, jag kommer nog aldrig att anse att det är okej att operera sönder ett psykiskt sjukt barns kropp för skattemedel, mer eller mindre på uppmaning av ett gäng jväligt rubbade förvuxna barn på HBO. Tyvärr. Att du kan tänka dig att gå med på det och till och med försvara det med allt du har är allt jag behöver veta om dig.

Använd inte ord som offerkofta för övrigt, du är vänster, hela er jävla rörelse är en enda stor offerkofta.
Citera
2023-05-09, 14:49
Medlem
Bananbyxas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlyatMan
Nej men kärnfamiljen och värdegrunden.

Och du menar att det är drag queens som orsakar det?
Citera
2023-05-09, 14:50
Medlem
bengtochjags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrafty
Varför vill ni högertroll inte förstå varför sagostunderna hålls? Er panik över något så oskyldigt har att göra med att ni är fascister samt projicerande pedofiler.

Skärpning för fan.

Ja men snälla, förklara för mig VARFÖR dessa sagostunder är en bra sak, det är hela syftet med mina frågeställningar. Tyvärr så klarar du inte av att svara på det, utan hakar upp dig på att vi "projicerar" pedofili. Kommer från den som förespråkar att sexuellt perverterade gubbar ska umgås med barn. Vettigt.
Citera
2023-05-09, 14:51
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ppp333
En äkta drag queen som tycker som Åkesson. Han tycker det är fullkomligt absurt att drag queens ska läsa sagor för barn.
Kort men kärnfullt..
https://m.youtube.com/watch?v=fMSZdI2KVko&pp=ygUdZHJhZyBxdWVlbiBhZ2FpbnN 0IHN0b3J5IGhvdXI%3D
Väl rutet.

Jag är inte stockkonservativ utan snarare "with it", men agendan att forma barn utifrån normkritiskt modetänk är bara fel. Barnen är förvirrade nog ändå, I mean look at them

Barn behöver stabilitet, identitet och normer. Vad gäller normkritik har de sin egen att utgå ifrån om de så vill. Återigen, det är bara att titta på dem.
Citera
2023-05-09, 14:54
Medlem
BlyatMans avatar
Citat:
Och du menar att det är drag queens som orsakar det?

Yes!
Citera
2023-05-09, 14:54
Medlem
Tuors avatar
Citat:

Det beror ju helt och hållet på vad det handlar om. Eller du kanske menar att det någonsin kan bli normalt att knulla sönder röven på 2-åringar?

Citat:

HBTQ-människor får gärna slå sig fria; genom kasta sig ut från ett stup.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in