2023-05-08, 20:37
Medlem
bengtochjags avatar
Ni som sett partiledardebatten igår uppmärksammade kanske Jimmie's kommentar om att en "skamlös vinhora" inte borde få skattemedel för att ha sagostund med barn.

Vinhoran själv får nu gråta ut i SVT där han försvarar sina obehagliga möten med barnen.
Inte en enda motfråga ställs från SVT, exempelvis varför svenska skattebetalare skall åläggas att försörja denna man och hans sexuella böjelser, som han känner är så viktiga att dela med sig av till barn.

– Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta, säger Miss Shameless till Kulturnyheterna.

– Jag tycker att det är helt vansinnigt att ”Skamlös vinhora” får skattepengar för att läsa sagor för barn. Där går åtminstone min gräns, sade Jimmie Åkesson under debatten.

Miss Shameless svarar på kritiken:

– Jag har två namn. Miss Shameless läser sagor för barn när jag åtar mig det uppdraget. Sedan har jag ett annat namn, Miss Shameless Winehore, när jag gör vuxenevenemang. Sagostunderna är framtagna för barn och anpassade för barn. Jag undrar om han har varit på någon av våra sagostunder. Jag tror inte han har varit det med tanke på allt som han påstår. Budskapet i sagostunderna handlar om acceptans, vänskap, kärlek och att våga uttrycka sig på det sätt man vill.

https://www.svt.se/kultur/miss-shame...ta-eller-grata

Diskussion:

Är det verkligen sånt här som vi skattebetalare i Sverige anser att det är lämpligt att våra skattepengar går till?

Varför kan inte en helt vanlig förskolepedagog läsa sagor för barnen som tar upp acceptans, kärlek, vänskap och allt det där? Varför måste det vara en söndersminkad gubbe med en kink att gå runt i kvinnokläder?

Kommer "Drag Story Hour" vara transparenta i vilka män och vilken "litteratur" som används under dessa minst sagt underliga stunder?

Skulle "Drag Story Hour" vara en "thing" om det inte finansierades med skattemedel?

Vänligen diskutera och ge er syn på saken.

Mvh, Bengtochjag
Senast redigerad av bengtochjag 2023-05-08 kl. 20:53.
Citera
2023-05-08, 20:44
Medlem
Brentstols avatar
"Varför får jag inte leva ut mina perversa fantasier bland barn? "

Att detta ens är en diskussion. Dessa bör skjutas, varenda en av dem.

Man tycker det är okej att göra det med pedofiler, men dessa krypto-pedofiler har man inget emot. Det är progressivt och bra helt plötsligt.

Jag vill spy. Alla som tillåter detta beteende är inget annat än pedoapologer.
Citera
2023-05-08, 20:45
Medlem
Asb3rger1337s avatar
Kritiken av åkesson är rimligt. De finns i drag en uppenbart sexuell och vuxen-underhålning över det hela. Beror på va som händer på sagostunder vill jag tillägga, så jag och åkesson kan ha fel. Så jag får lugna mig lite tills dess.
Citera
2023-05-08, 20:46
Medlem
DenlysandeJarls avatar
Varför har dom sådant behov av att blanda in barn i deras perversa, onormala lekar? det måste ju handla om pedofili på något sätt, det är sjukt! Fyfan jag tycker synd om dessa barn, och att det bara är SD av alla riksdagspartier som tar avstånd gör mig oroad.
Citera
2023-05-08, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asb3rger1337
Kritiken av åkesson är rimligt. De finns i drag en uppenbart sexuell och vuxen-underhålning över det hela. Beror på va som händer på sagostunder vill jag tillägga, så jag och åkesson kan ha fel. Så jag får lugna mig lite tills dess.
Varför är det viktigt för transor att få läsa sagor för andras barn?
Citera
2023-05-08, 20:51
Medlem
Brentstols avatar
Citat:

Det är ju uppenbart att han får en kick av att läsa sagor för barn iklädd kvinnokläder. Syftet är uppenbart. Använda barn för sexuellt syfte är fel, oavsett om inget "händer". Det är sjukt beteende, och detta ska inte hända kring barn. Om du är av annan åsikt så hör du hemma i ugnen.
Citera
2023-05-08, 20:55
Medlem
bengtochjags avatar
Citat:

Varför ska drag queens få ta del av skattebetalarnas pengar för att åka runt och uppträda och läsa HBTQ-certifierade "sagor" för barn?

Vi betalar väl redan förskolepedagoger för att lära barnen grundläggande kunskap inom respekt, vänskap och beteende?

Är det inte i grund och botten barnets mor & far som ska lära barnet dessa grunder?
Senast redigerad av bengtochjag 2023-05-08 kl. 20:58.
Citera
2023-05-08, 20:56
Medlem
I US upptäckta några föräldrar att Dragen var pedofil och avslöjades det mitt under sago läsning, vilket gjorde att dragen försvann därifrån.
Citera
2023-05-08, 20:58
Medlem
DevilsDens avatar
Min syn på saken är att hela den här agendan är till för att sexualisera barn tidigt. Sexualisera precis som pedofiler gör.

Mira Aksoy nedan på Twitter ger sin syn.

https://twitter.com/miraaksoys/statu...n-1-000-ord%2F
Citera
2023-05-08, 20:59
Medlem
bengtochjags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swedis53
I US upptäckta några föräldrar att Dragen var pedofil och avslöjades det mitt under sago läsning, vilket gjorde att dragen försvann därifrån.

Ja, flera fall av drag queen pedos som uppträder inför barn har uppmärksammats i USA.
Citera
2023-05-08, 21:00
Medlem
DenlysandeJarls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swedis53

Fan vad bra, jag lovar att om man bara gräver lite på dessa sjuka drag-män så kommer man hitta peddo skit. Granska dom och häng ut!
Citera
2023-05-08, 21:00
Medlem
Bra ändå att ämnet togs upp, tidigare var det endast dom som var klart för eller emot som brydde sig men nu börjar gemene man tänka, tror det varit diskussioner på många arbetsplatser samt "stor" nyhet i media.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback