Ni som sett partiledardebatten igår uppmärksammade kanske Jimmie's kommentar om att en "skamlös vinhora" inte borde få skattemedel för att ha sagostund med barn.
Vinhoran själv får nu gråta ut i SVT där han försvarar sina obehagliga möten med barnen.
Inte en enda motfråga ställs från SVT, exempelvis varför svenska skattebetalare skall åläggas att försörja denna man och hans sexuella böjelser, som han känner är så viktiga att dela med sig av till barn.
– Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta, säger Miss Shameless till Kulturnyheterna.
– Jag tycker att det är helt vansinnigt att ”Skamlös vinhora” får skattepengar för att läsa sagor för barn. Där går åtminstone min gräns, sade Jimmie Åkesson under debatten.
Miss Shameless svarar på kritiken:
– Jag har två namn. Miss Shameless läser sagor för barn när jag åtar mig det uppdraget. Sedan har jag ett annat namn, Miss Shameless Winehore, när jag gör vuxenevenemang. Sagostunderna är framtagna för barn och anpassade för barn. Jag undrar om han har varit på någon av våra sagostunder. Jag tror inte han har varit det med tanke på allt som han påstår. Budskapet i sagostunderna handlar om acceptans, vänskap, kärlek och att våga uttrycka sig på det sätt man vill.
https://www.svt.se/kultur/miss-shame...ta-eller-grata
Diskussion:
Är det verkligen sånt här som vi skattebetalare i Sverige anser att det är lämpligt att våra skattepengar går till?
Varför kan inte en helt vanlig förskolepedagog läsa sagor för barnen som tar upp acceptans, kärlek, vänskap och allt det där? Varför måste det vara en söndersminkad gubbe med en kink att gå runt i kvinnokläder?
Kommer "Drag Story Hour" vara transparenta i vilka män och vilken "litteratur" som används under dessa minst sagt underliga stunder?
Skulle "Drag Story Hour" vara en "thing" om det inte finansierades med skattemedel?
Vänligen diskutera och ge er syn på saken.
Mvh, Bengtochjag