2023-05-09, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Vad hade jag snurrat till då iom att du inte verkade se något problem med klippet jag visade? Citera gärna vad jag skrivit där du anser att jag "snurrat till" det.

Mår du inte dåligt när du försvarar att en pedofil ska hålla sagostunder för barn?

Du hävdade att det var en rekommendation riktad till barn vilket det helt tydligt inte är.
Jag vill gärna ha konkreta bevis innan jag kallar nån för pedofil.
Citera
2023-05-09, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lallisen
Det är en ganska stor genre med målarböcker för vuxna. Läs på lite innan du uttalar dig om ett ämne.
Förstår fortfarande inte vad det spelar för roll vad som är målgruppen. Boken innehåller sexualisering av barn, är vi inte överrens om att det är så jävla fel oavsett om målgruppen är vuxna?
Citera
2023-05-09, 17:05
Medlem
Citat:
Förstår fortfarande inte vad det spelar för roll vad som är målgruppen. Boken innehåller sexualisering av barn, är vi inte överrens om att det är så jävla fel oavsett om målgruppen är vuxna?

Har du själv läst boken?
Citera
2023-05-09, 17:06
Medlem
bengtochjags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tfwnobf
jag har helt ok koll på the kinsey scale, blanchards typologi, autogynefili osv, vad kring det är det du vill diskutera?

jag läser bara nyheter vid stora happenings, då jag inte orkar fylla min dag med onödigt trams, men jag gick in på SVT och scrollade hela sidan, inte en enda bögartikel! Jag blev nästan lite besviken.

Hur ser du på att hbtq-rörelsen, RFSL och andra använder sig av Kinseys ”forskning” för att rättfärdiga sin syn på sexualitet?

Klart du blev besviken, du förespråkar ju den formen av indoktrinering
Citera
2023-05-09, 17:08
Medlem
Stön. Konservatistisk moralpanik, förekommit i alla tider.

Men nu vet vi då, att nu helt plötsligt är det okej att 'främja ultra-PKism' igen?
Och vad hände med konstnärlig uttrycksfrihet och yttrandefriheten, som nyss skulle försvaras med näbbar och klor?
Vips, borta helt plötsligt?

Nån som minns Staffan Westerbergs "Vilse i pannkakan" t.ex.? Eller Beppe Wolgers Godnattstunden? Karate kid? Eddie Meduza? Stockholmsnatt? Osv osv. Alla som fick kritik för att förvränga vår ungdom.
Skedde detta?

Och kan ni tänka er, att vissa vill att vi ska införa skräckscenariot där barn ska tro- och hoppas på att en rödklädd skäggig tjock gubbe, som sägs bor på Nordpolen, som ska komma farandes över himlavalvet i en släde dragen av renar, och enbart kring jul. En släde som gubb-fan har laddat smockfull med julklapps-paket som innehåller alla barns innersta önskningar?
Och att det ska bli nära nog likt en smärre religion, som barn uppmuntras till och även är rädda för? Därför om man varit elak, då kommer ju inte den där gubben till ens familj och verkställer alla önskningar.
Alltså Fy FAAN!! SNACKA om att förvrida barns verklighetsuppfattning alltså!

Åkesson klättrar nu upp på moralistiska högsta hyllan och säger sig 'vara orolig barnen'? Antar det inte gäller muslimska barn som vanligt då, för såna kan ju inte vara svenska - vilket han bokstavligen sa bara häromdagen.

Och vart är hans stöd? Var är barnpsykologins motsvarande utbrott och opinionsbildning i frågan? Var är dom som förstår vilka effekter det faktiskt får för barn, att se en man utklädd till kvinna, eller en kvinna utklädd till man?

Ni som klagar, vari består erat stöd? Ska kvinnan vara hemma i köket barfota och gravid, medan mannen är ute och jobbar, spelar kort och super upp halva familjekassan? Vad detta gör med barns verklighetsbild, det kan ni fråga era egna far- och morföräldrar om. Dom var med om precis detta.

Är JÅ orolig för att förvrida en hel generation, borde JÅ själv fördöma all pennalism, åtskiljande- och fördrivande inställning till människor baserad på hudfärg- och utseende, inklusive nedmonteringen av åsiktsfriheten, som han själv bokstavligen skapar och eldar på i samhället, och som han aldrig fördömer.

Ska vi spendera våra surt förvärvade skattepengar till att betala folks rekord-lön, som inför sånt i den svenska kulturen och politiken, förvrider svenska barn till att internalisera- och normalisera såna värderingar?
Senast redigerad av Robbinist 2023-05-09 kl. 17:26.
Citera
2023-05-09, 17:08
Medlem
Det fanns ju en riksdagsledamot för centern, Fredrick Federley. Han kallade sig Ursula när han åkte på företagssponsrade resor. Så när han fick kritik skylde han på Ursula. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/e1a8kg/det-var-inte-jag--det-var-ursula . Sedermera blev han ihop med en pedofil och åkte ur Centern.
Han och hans sambo kanske vill läsa för barnen om någon frågar snällt..
Citera
2023-05-09, 17:09
Medlem
Citat:
Du hävdade att det var en rekommendation riktad till barn vilket det helt tydligt inte är.
Jag vill gärna ha konkreta bevis innan jag kallar nån för pedofil.
Visste att du skulle komma med en lögn vilket var anledningen till att jag bad dig citera haha...

Citat:
En person som rekommenderar en ritbok med pedofilt innehåll bjuds alltså in för att hålla sagostunder för barn och vuxna människor försvarar det? Vad i helvete är det som händer? Ska man kanske bjuda in nazister att sköta om asylboenden också när man ändå är igång?

Läs långsamt. Om du fortfarande menar på att jag hävdat att rekommendationen var riktad till barn så citera gärna den delen som du tolkar på det sättet.

Men det är alltså ok för dig att rekommendera böcker med sexualisering av barn bara man gör det till vuxna människor? Vet du vad definationen för pedofil är? du har redan fått konkreta bevis men din psykos gör ju att du applicerar din fantasi på bevisen så du feltolkar allting.
Citera
2023-05-09, 17:09
Medlem
PedoJoeBidens avatar
Pontus Rasmusson blev "cancelled" eftersom han gjorde underhållning för barn samtidigt som han pratade om sex. Ska bli intressant att se om det blir samma reaktioner här eller om det finns en dubbelstandard.
Citera
2023-05-09, 17:10
Medlem
Citat:
Har du själv läst boken?
Nej, men har sett utdrag från boken så vet att den innehåller sexualisering av barn. Vart ville du komma?
Citera
2023-05-09, 17:11
Medlem
Citat:
Visste att du skulle komma med en lögn vilket var anledningen till att jag bad dig citera haha...

Läs långsamt. Om du fortfarande menar på att jag hävdat att rekommendationen var riktad till barn så citera gärna den delen som du tolkar på det sättet.

Men det är alltså ok för dig att rekommendera böcker med sexualisering av barn bara man gör det till vuxna människor? Vet du vad definationen för pedofil är? du har redan fått konkreta bevis men din psykos gör ju att du applicerar din fantasi på bevisen så du feltolkar allting.

Vad är det pedofila innehållet? Även tecknat barnporr är numera förbjudet så är det sådana bilder i ritboken är det väl bara att polisanmäla adlibris och verigo förlag.
Citera
2023-05-09, 17:11
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Vad håller vi på med? En man som kallar sig winehore/vinhora och klär sig halvnaket anses som nåt sån dagisbarn måste se?

Förutom den rubbade själen ”vinhoran” har vi en lång kedja av rubbade individer från rektorer, föreståndare ner till förskolärare och lärare som tycker att det är en ”bra” ide.

Vad är det för UFO:n som anlitar transor som vinhoran?

De ÄR problemet. Vinhoran är en trasig exhibitionist och förtjänar inte en sekund mer av uppmärksamhet.

Men dagisföreståndarna och rektorerna har en hel del att förklara hur deras tankar gick och om de är omdömesfulla och förtroendeingivande att ta hand om barn och deras uppväxt.
Senast redigerad av TyrgilScramasax 2023-05-09 kl. 17:16.
Citera
2023-05-09, 17:12
Medlem
Citat:
Nej, men har sett utdrag från boken så vet att den innehåller sexualisering av barn. Vart ville du komma?

Kan du ge exempel gärna länkar. Det du hävdar är ju ett lagbrott om det är sant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in