2023-05-08, 21:02
Medlem
bengtochjags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DevilsDen
Min syn på saken är att hela den här agendan är till för att sexualisera barn tidigt. Sexualisera precis som pedofiler gör.

Mira Aksoy nedan på Twitter ger sin syn.

https://twitter.com/miraaksoys/status/1588821289778974720?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5 Etweetembed%7Ctwterm%5E1588821289778974720%7Ctwgr% 5Ebb4375f1cc659496d0853ba0bf2ed6ac5d3bdcca%7Ctwcon %5Es1_&ref_url=https%3A%2F%2Fwww.covid-19-informationscentret.se%2F2022%2F11%2F05%2Fen-woke-bild-sager-verk ligen-mycket-mer-an-1-000-ord%2F

Om det hon skriver där stämmer så har vi ju bevis på att Miss Shameless Winewhore är en äcklig jävla pedofil som tar våra pengar för att åka runt och leva ut sina perversa sexuella fantasier med barn.

Vem fan är det som godkänner sånt här?
Citera
2023-05-08, 21:03
Medlem
Manginazs avatar
😂
Snacka om harakiri för svt när dom plockade transan med det värsta namnet.
Vilka dumma djävla sopor kommunistludren på svt är.
😆 Jag dööör...så kul!
Citera
2023-05-08, 21:05
Medlem
Slöseriet med skattepengar kan och ska man kunna ha en synpunkt på (det gäller JÄÄÄVLIGT mycket mer än detta såklart). Jag skulle vilja veta vad den här personen har för jobb utanför sina sagostunder, den bistra sanningen är nog att det inte finns något riktigt jobb och att detta spektakel egentligen (om man ska se nyktert på det) ENDAST är ett sätt att ge dessa människor en inkomst så de kan säkerställa en A-kassa.

Det finns ingen glam och glamour någonstans, allt är bara en fasad som är så tunn att ett korthus känns som "ett stabilt bygge".
Citera
2023-05-08, 21:21
Medlem
bengtochjags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revolutions
Slöseriet med skattepengar kan och ska man kunna ha en synpunkt på (det gäller JÄÄÄVLIGT mycket mer än detta såklart). Jag skulle vilja veta vad den här personen har för jobb utanför sina sagostunder, den bistra sanningen är nog att det inte finns något riktigt jobb och att detta spektakel egentligen (om man ska se nyktert på det) ENDAST är ett sätt att ge dessa människor en inkomst så de kan säkerställa en A-kassa.

Det finns ingen glam och glamour någonstans, allt är bara en fasad som är så tunn att ett korthus känns som "ett stabilt bygge".

Det känns som att han har en historia med sjukskrivningar och psykisk ohälsa. Förmodligen en samhällsparasit som förväntar sig att alla andra ska betala hans leverne och vika sig för hans skeva världsbild.

Är det verkligen så illa att svenska folket är för denna typ av indoktrinering av barn?
Citera
2023-05-08, 21:22
Medlem
apanola IIs avatar
Det är verkligen dags att börja syna de här männen som har som böjelse att klä ut sig till kvinnor och "läsa sagor" för barn.
Vem är det som egentligen döljer sig bakom namnet shameless winewhore? Vad heter transvestiten egentligen? Vad drar personen in genom sina olika uppdrag? Fällande domar? Känner transvestiten andra pedofiler? Vilka umgås den här sjuka människan med ?

Nu är det banne mig dags att rikta strålkastarljuset mot de här sjuka pedofilerna och deras skumma agendor !
Citera
2023-05-08, 21:25
Medlem
No-n-sences avatar
Varför ska dom över huvud taget läsa sagor för barn? Är inte det något för bibliotekarier?
Kan vilken person som helst slumpmässigt deklarera att de ska läsa sagor för barn och få betalt av Staten för det?
Har man gjort något utdrag på dessa personer som ska jobba nära små barn?
Citera
2023-05-08, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DevilsDen
Min syn på saken är att hela den här agendan är till för att sexualisera barn tidigt. Sexualisera precis som pedofiler gör.

Mira Aksoy nedan på Twitter ger sin syn.

https://twitter.com/miraaksoys/status/1588821289778974720?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5 Etweetembed%7Ctwterm%5E1588821289778974720%7Ctwgr% 5Ebb4375f1cc659496d0853ba0bf2ed6ac5d3bdcca%7Ctwcon %5Es1_&ref_url=https%3A%2F%2Fwww.covid-19-informationscentret.se%2F2022%2F11%2F05%2Fen-woke-bild-sager-verk ligen-mycket-mer-an-1-000-ord%2F
Det är oavsett vad en utan tvekan olämplig person för att samtidigt artista som sagoboksläsare. Jag bryr mig inte om män i klänning men att vara vulgär och sexuellt hämningslös är inte något som gör det lämpligt till samarbete med frågor som rör barn. Mina barn hade absolut inte släppts iväg (om jag hade haft några) till någon som vill sprida skamlöshet och kallar sig själv för hora. Det är inte attityder och värderingar jag skulle acceptera att samhället skulle påtvingat mina barn.

Sexualundervisning eller sexuellt utmanande beteenden eller sexualiserande klädsel är inte någon rättighet för andra att utsätta barn för när barnen inte ens är utvecklade för att moraliskt kunna värdera saker såsom HBTQ och är väldigt avlägsna ens pubertet.

Sådant som har med sexualitet att göra kan barn ipens förstå. De har inte någon uppfattning om sex och det är övergrepp att tvinga in dem i vuxenvärldens områden när de inte ens kan klassificera helt vanliga saker om de blir för många eller för abstrakt placerade i jämförelse.

Jag förstår att det finns en tanke om att vilja tolka det till dragartisters del men jag kan absolut inte se någon som helst poäng med att HBTQ ska undervisa barn i deras frågor eftersom barnen sannolikt inte kan tolka 99% av all information mer än att det är en sminkad karl för att han tycker om smink.

Vi har stereotyper av "horan" vilket är en kul grej för de här människorna men det finns ingenting roligt med sexualiserande, objektifierande människor som är smaklösa och normbrytande. Vill de visa en man i klänning kan de likaväl ha en mer anständig teaterpjäs utan att man ska presentera "horan".

https://www.studocu.com/sv/document/karolinska-institutet/utvecklingspsykologi/intelligens-i-mellanbarndomen/12561477
Citera
2023-05-08, 21:26
Medlem
Detta är bara början, snart kommer någon heroinist och vill ha sagostund om rövpanna.
Citera
2023-05-08, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av No-n-sence
Varför ska dom över huvud taget läsa sagor för barn? Är inte det något för bibliotekarier?
Kan vilken person som helst slumpmässigt deklarera att de ska läsa sagor för barn och få betalt av Staten för det?
Har man gjort något utdrag på dessa personer som ska jobba nära små barn?
Ja de måste nog göra utdrag men att framföra sig själv smaklöst sexualiserat bör vara detsamma som om det finns något på en människa i papper.

Det värsta som kan hända barn är inte att utsättas för sexuella övergrepp eftersom alla övergrepp är likvärdigt svåra för barn med graden av våld och obehag för barnet som vad som skadar dem och deras särskilt sårbara position och utsatthet för vuxna.. Sedan är inte det skilnad på att ofredad sexuellt av en pedofil mot att ofredad sexuellt av vuxna som "undervisning" när barnen inte ens har uppnått någon ålder som innebär att sexualundervisningen fyller någon funktion.

Människan vill leva på en image av att vara promiskuös och hämningslös och är därmed olämplig för att "undervisa" barn.
Citera
2023-05-08, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av daTkonshens
Detta är bara början, snart kommer någon heroinist och vill ha sagostund om rövpanna.
Det var faktiskt en bra jämförelse. Man kan likaväl isåfall läsa sagor om missbruk och utsatthet i missbruksmiljöer för barnen eller låta en hemlös läsa sagor om att förlora sitt hem.

Kan tillägga att jag inte ser något fel i att pojkar har klänning eller att vissa vill måla naglarna eller att flickor gillar pojkleksaker istället. Jag hade utan tvekan låtit ett eget barn ha kjol till skolan om en pojke önskat det eller satt en flicka i fotboll eller bara köpt leksaksbilar om hon önskat sådana. Vi har inte problem i min släkt med att barn är olika. Däremot behöver de inte spackla sig eller se oss springa omkring i underklädeskläder och leka dramatiska.
Senast redigerad av SablarKonstaplar 2023-05-08 kl. 21:35.
Citera
2023-05-08, 21:40
Bannlyst
Helt klart en underhållning för vuxna, drag har en sexuell anspelning vilket diskvalificerar den som lämplig för småungar. Det tycker varje ansvarstagande förälder.

Pedofiler som groomar barnen, de klär sig i fula fruntimmerskläder rymliga nog för att ostört kunna spela fickpingis under "sagoläsningen". Briljant av Åkesson att så utstuderat smart få upp det här ofoget till debatt. Vänstern gick i fällan så det ryker
Citera
2023-05-08, 21:47
Medlem
YP4XQs avatar
Dessa jävla dårar i rampljuset, ständigt. Låt dem sitta i sin förtvivlan och ABSOLUT INTE komma i för mycket närheten av oss stora normala massan. Och ändå mer absolut inte våra barn!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in