Citat:
Ursprungligen postat av
Stopp.Belagg
Jag förstår inte riktigt hur han menar, men inslaget är väl ett argument för att han inte gärna kommer att göra sig av med bitcoin för att komma över något i den fysiska världen. Men om han verkligen vill köpa något, en lyxyacht eller en egen söderhavsö till exempel, måste han väl icke desto mindre vara beredd att hosta upp en viss mängd bitcoin som överförs till säljaren? Dvs när fiatvalutorna helt är ur bruk.
Som sagt, hade du haft 5 kvarter av down town Manhattan för 100 år sedan så hade du varit en a världens rikaste idag. Detta utan att ha sålt en enda kvadratmeter av Manhattan, eller hur? På samma sätt säger Saylor att du kan kapitalisera på Bitcoin utan att sälja dem.
Saylor kommer kunna skaffa 10 söderhavsöar och 20 lyxyachter utan att sälja en enda Bitcoin. Iom att folk inte vill skiljas från sina Bitcoin så kommer betalningen ske på annat sätt (det är rätt ointressant exakt hur).
Jag vet att du tidigare pratat om att någon gång i framtiden sälja några dina Bitcoin, vilket fortfarande är häpnadsväckande givet vad jag känner till om dig i övrigt. Jag säger att du inte kommer behöva göra det, du kommer kunna skaffa det du vill ha ändå, på liknande sätt som den som har mark på Manhattan kan köpa nya saker utan att sälja sin mark.