2023-05-19, 18:52
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Papper1512
Det är ju såklart negativt. Trenden är för ökad acceptans, inte minskad. Rätt riktning. Att det kommer ta tid är jag införstådd med.
Gemensamt för Bitcoin skeptikerna är att dom ofta inte är särkilt insatta utan tror att det är typ World Of Warcraft Guld som det handlar om. Dom skulle inte kunna förklara Proof of Work om någon bad dem, och då är man diskvalificerad att ha starka åsikter kring frågan, imo.
Citera
2023-05-19, 19:08
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Gemensamt för Bitcoin skeptikerna är att dom ofta inte är särkilt insatta utan tror att det är typ World Of Warcraft Guld som det handlar om. Dom skulle inte kunna förklara Proof of Work om någon bad dem, och då är man diskvalificerad att ha starka åsikter kring frågan, imo.
Just det, den ovannämnda presidentkandidaten är expert inom matematik och datavetenskap och har djupa kunskaper om bitcoin. Därför är han även vaccinmotståndare. En stor vetenskapsman helt enkelt.

De där mossiga akademikerna som är ”bitcoin skeptiker” kan slänga sig i väggen!
Citera
2023-05-19, 19:18
Medlem
Bitcoin har ett stort värde och brett användningsområde idag.

Håller inte med en tidigare brukare som sa bitcoin är ett cirkelargument där värdet är värdet.

Jag köper nästan mat varje vecka med hjälp av bitcoin åt nödgade personer i isolerat land. Utan bitcoin hade jag inte kunnat göra ett skit.

Jag betalar även ut löner till anställda i annat land med hjälp av bitcoin.
Citera
2023-05-19, 22:51
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theonlyrealbutcher
Bitcoin har ett stort värde och brett användningsområde idag.

Håller inte med en tidigare brukare som sa bitcoin är ett cirkelargument där värdet är värdet.

Jag köper nästan mat varje vecka med hjälp av bitcoin åt nödgade personer i isolerat land. Utan bitcoin hade jag inte kunnat göra ett skit.

Jag betalar även ut löner till anställda i annat land med hjälp av bitcoin.
Du undviker alltså att betala skatt och undviker penningtvättslagar och annat.

Det du gör är heller inget unikt för bitcoin utan kan åstadkommas med en mängd olika valutor (både riktiga sådana och "krypto").

Fundera dessutom på om exempelvis dollar blir mer värda om du kan skicka dem till fattiga nordkoreaner eller inte. Där har du även svaret på dina korkade exempel på "värde".
Citera
2023-05-19, 23:09
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kebabmedpommes

Det du gör är heller inget unikt för bitcoin utan kan åstadkommas med en mängd olika valutor (både riktiga sådana och "krypto").

Fundera dessutom på om exempelvis dollar blir mer värda om du kan skicka dem till fattiga nordkoreaner eller inte. Där har du även svaret på dina korkade exempel på "värde".
Du verkar tro att man undviker skatt och penningtvättslagar enbart av anledningen att man använder bitcoin. Det är helt fel och det vet du. Sluta upprepa den lögnen. Höj dig.
Citera
2023-05-20, 06:17
Medlem
Citat:
Det finns bevisligen ett värde i Bitcoin. 27 000 dollar per Bitcoin eller 500 miljarder dollar i market cap, närmare bestämt.

0,0037 Bitcoin ger dig 100 dollar. Om Bitcoin inte har ett värde, då har inte 100 dollar ett värde?

Krypto är som en aktie i ett företag som aldrig kommer ge någon utdelning och inte har några tillgångar. Visst, man kan köpa och sälja den för vilket pris som helst men det innebär inte att den har något värde. Pris över noll på en sådan aktie, och på krypto, är en felaktig värdering.
Citera
2023-05-20, 08:55
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fletchman
Krypto är som en aktie i ett företag som aldrig kommer ge någon utdelning och inte har några tillgångar. Visst, man kan köpa och sälja den för vilket pris som helst men det innebär inte att den har något värde. Pris över noll på en sådan aktie, och på krypto, är en felaktig värdering.
Som en hundralapp med andra ord, med skillnaden att hundralappen tappar 10% köpvärde varje år.
På bara fem år har den nästan halverats i värde.

Bitcoin har ingen inflation utan ökar istället i köpvärde över tid.
Citera
2023-05-20, 09:12
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Som en hundralapp med andra ord, med skillnaden att hundralappen tappar 10% köpvärde varje år.
På bara fem år har den nästan halverats i värde.

Så du menar att hemligheten för att hela befolkningen ska bli rika är helt enkelt att ett land skapar en deflationär valuta? Genialiskt! Varför har ingen gjort detta tidigare??
Citera
2023-05-20, 09:22
Medlem
Citat:

Nej jag betalar skatt så det stämmer inte.

Nej, det kan inte åstadkommas med andra fiat valutor, kanske yuan. Men jag vill inte handla med yuan. Bitcoin är en av de mest stabila krypto valutorna men kanske USDT är bättre. Men jag kommer inte byta nu.
Citera
2023-05-20, 09:27
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Så du menar att hemligheten för att hela befolkningen ska bli rika är helt enkelt att ett land skapar en deflationär valuta? Genialiskt! Varför har ingen gjort detta tidigare??
Nej, verkligen inte. Vilken otroligt konstig slutsats av det jag skrev.
De som har Bitcoin inte kommer tappa köpvärde pga inflation (utspädning av tillgången) så som de som istället valt att ha olika fiat.

Tidiga investerare kommer förstås bli rika som med allt annat, självklart.
Citera
2023-05-20, 09:33
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theonlyrealbutcher
Nej jag betalar skatt så det stämmer inte.

Nej, det kan inte åstadkommas med andra fiat valutor, kanske yuan. Men jag vill inte handla med yuan. Bitcoin är en av de mest stabila krypto valutorna men kanske USDT är bättre. Men jag kommer inte byta nu.
Tror du att de fattiga personer som du skickar "pengar" till gör det på sina bitcoins?

Bra motivering. Du "vill inte" handla med yuan. Uppenbart så är det alltså för att hålla sig undan myndigheterna som är ditt use case. Det har ingenting med bitcoin att göra.
Citera
2023-05-20, 09:35
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Tidiga investerare kommer förstås bli rika som med allt annat, självklart.
Ah, men tänk på de stackare som hade det dåliga omdömet att födas något decennium för sent. De är helt rökta i framtidens bitcoiniserade värld! Endast de som råkade köpa runt 2020 blir den nya finansiella eliten.

Citat:
Nej, verkligen inte. Vilken otroligt konstig slutsats av det jag skrev.
Det är den enda slutsatsen man kan dra från detta korkade inlägg:
Citat:
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in