2023-04-07, 19:04
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kebabmedpommes
När du inte hänger med i diskussionen så får jag be dig att inte lägga dig i med trams:

Men det vore otroligt spännande att höra hur trafiken ska regleras utan att en myndighet har möjlighet att stoppa trafikanter och förbjuda vissa av dessa från att delta (eller beslagta deras fordon).
Du förstår fortfarande inte vad reglering betyder. Återkom när du lärt dig.
Citera
2023-04-07, 19:16
Medlem
Leastons avatar
Citat:

Men det vore otroligt spännande att höra hur trafiken ska regleras utan att en myndighet har möjlighet att stoppa trafikanter och förbjuda vissa av dessa från att delta (eller beslagta deras fordon).
Jag kan inte hjälpa dig mer än att hänvisa vad som är sagt i ämnet redan. Du har svaren där och med tanke på din låga argumentationsnivå så ger det mig inget att försöka mer. Jag är säker på att andra som läser däremot fattar bättre än dig, bra så.
Citera
2023-04-07, 20:26
Medlem
En annan förvillelse som bitcoin sekten har är att ni tror att världen ska bitcoiniseras och alla kommer bara acceptera att några skumma bitcoin whales ska äga 70% av världens nya reservvaluta. Skojaren Michael Saylor ska alltså kunna lösa ut Buffetts andel i Berkshire för en spottstyver endast för att Saylor tidigt köpta massa internet tokens. Haha
Citera
2023-04-07, 20:30
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Papper1512
Du förstår fortfarande inte vad reglering betyder. Återkom när du lärt dig.

Citat:
Det är svårt att följa ditt resonemang nu. Du känns arg och förvirrad. Kanske bättre att du tar påsk och återkommer nästa vecka?

Tvärtom så har jag otroligt bra förståelse för finansiella regleringar. Jag förstår dessutom vad råvaror och handelsvaror är. Något som inte kan sägas om alla andra skribenter.

Jag får be dig att inte lägga dig i med innehållslösa och störande inlägg i fortsättningen, om du inte har något med substans att skriva.
Citera
2023-04-07, 20:30
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bidet2
En annan förvillelse som bitcoin sekten har är att ni tror att världen ska bitcoiniseras och alla kommer bara acceptera att några skumma bitcoin whales ska äga 70% av världens nya reservvaluta. Skojaren Michael Saylor ska alltså kunna lösa ut Buffetts andel i Berkshire för en spottstyver endast för att Saylor tidigt köpta massa internet tokens. Haha
Vilka whales äger 70%?
Citera
2023-04-07, 20:31
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Tvärtom så har jag otroligt bra förståelse för finansiella regleringar. Jag förstår dessutom vad råvaror och handelsvaror är. Något som inte kan sägas om alla andra skribenter.

Jag får be dig att inte lägga dig i med innehållslösa och störande inlägg i fortsättningen, om du inte har något med substans att skriva.
Menar du tvärtom?
Citera
2023-04-07, 20:32
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Skojaren Michael Saylor ska alltså kunna lösa ut Buffetts andel i Berkshire för en spottstyver endast för att Saylor tidigt köpta massa internet tokens. Haha
Rimligt ändå.
Buffet blev ju rik av ganska exakt samma anledning en gång i tiden. Andra tillgångar men samma princip.
Citera
2023-04-07, 20:36
Medlem
Citat:
Vilka whales äger 70%?

www.businessinsider.com/bitcoin-whales-the-key-facts-figures-you-need-to-know-2021-1%3famp

2500 konton äger 40%. Visst en del av dessa konton kanske tillhör flera personer men samtidigt har nog enskilda whales flera egna konton också.
Citera
2023-04-07, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Rimligt ändå.
Buffet blev ju rik av ganska exakt samma anledning en gång i tiden. Andra tillgångar men samma princip.

Buffet blev rik på att köpa produktiva bolag och återinvestera utdelningar. Buffet kan teoretiskt bli fattig om alla hans bolag går i konkurs. Det är inte samma sak.
Citera
2023-04-07, 20:39
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
www.businessinsider.com/bitcoin-whales-the-key-facts-figures-you-need-to-know-2021-1%3famp

2500 konton äger 40%. Visst en del av dessa konton kanske tillhör flera personer men samtidigt har nog enskilda whales flera egna konton också.
Så nu har vi gått från ”några whales som äger 70%” till 2500 som äger 40%?

Nu gjorde du bort dig. Håll dig till sanningen. Vi kan med det säga att ditt argument att världen inte kommer acceptera bitcoin av den anledningen är falskt. Bra att det blev utrett.
Citera
2023-04-07, 20:41
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Buffet blev rik på att köpa produktiva bolag och återinvestera utdelningar. Buffet kan teoretiskt bli fattig om alla hans bolag går i konkurs. Det är inte samma sak.
Vilka utdelningar refererar du till? Buffet blev rik för att han hållit tillgångar som ökat i värde. Bitcoin är en tillgång som ökat i värde. Principen är densamma.
Citera
2023-04-07, 20:42
Medlem
Leastons avatar
Citat:

https://en.wikipedia.org/wiki/Distribution_of_wealth#/media/File:Global_Wealth_Distribution_2020_(Property).sv g

"Ok boomer"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in