2023-04-02, 16:34
Medlem
NoTruces avatar
Limpan ställde i alla fall upp och gick på Ganman och Panshiris releaseparty, det ska han ha. I övrigt kan han gå och dränka sig. Jag har inga problem med att folk tycker annorlunda, men den här jäveln försöker inte ens förstå andra. Han är bara ute efter att provocera/fixa klick och shekels till husbonn'.
Citera
2023-04-03, 01:34
Medlem
Vedervärdigare varelse får man leta efter, han skriver spaltmeter efter spaltmeter med den underligaste dynga någon har sett.
Visst är mycket bara för att provocera, men han tror säkert själv på det mesta.

Han får pansargeneralen att framstå som frisk.
Hur 17 kan han vara med i den politiska toppen på Aftonbladet? Är det för att han är/var politruck i facket?

Skulle vilja höra vad hans kollegor typ Oisin Cantwell egentligen tycker om honom.

Inte ens den snorätande kärringen Mellin kan väl dela hans rabiata åsikter och alster?

Tänk- Anders+En Asfaltsvält.
*Splofff*
Citera
2023-04-03, 05:46
Medlem
jymdjakets avatar
Ni fattar att ni gör honom glad genom att kommentera i den här tråden oavsett vad ni skriver, va?
Citera
2023-04-03, 06:39
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mudspike
Jag stör mig enormt på honom. Senaste krönikan:

https://www.aftonbladet.se/ledare/a/3Ex3Pd/richard-jomshofs-muslimnoja-kommer-bara-bli-varre

Har Anders ensamrätt på att definiera ordet "svensk"? Vilket ord ska man istället använda för att åsyfta etnisk svensk? Om jag skulle lära mig kinesiska, är jag då kines?

Framför allt är det komiskt att han börjar snöa in på "det bruna30-talet", precis som den verifierade fullblodsdåren Arnstad.
Citera
2023-04-03, 18:12
Medlem
bl-gr-ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jymdjaket
Ni fattar att ni gör honom glad genom att kommentera i den här tråden oavsett vad ni skriver, va?
Kanske blir Lindberg glad av att se vad som skrivs i hens tråd.
Fast vi blir gladast, av att läsa vad LO/SAP egna Bagdad Bob kommenderats att skriva av f.d arbetarrörelsen (Numera globalist-Woke-multikulti-klimatalarmist) högvälborna herrar.

Är det verklig någon som betalar Aftonbladet (eller andra MSM publikationer) enkom för alla dessa tyckare/krönikörer.
Generar Anders Lindberg några extra sålda lösnummer?
Citera
2023-04-03, 18:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bl-gr-n
Kanske blir Lindberg glad av att se vad som skrivs i hens tråd.
Fast vi blir gladast, av att läsa vad LO/SAP egna Bagdad Bob kommenderats att skriva av f.d arbetarrörelsen (Numera globalist-Woke-multikulti-klimatalarmist) högvälborna herrar.

Är det verklig någon som betalar Aftonbladet (eller andra MSM publikationer) enkom för alla dessa tyckare/krönikörer.
Generar Anders Lindberg några extra sålda lösnummer?

Det är iofs för freakshowen man läser AB.
Citera
2023-04-23, 13:37
Avslutad
https://www.aftonbladet.se/ledare/a/VPoO21/akessons-drom-ser-allt-mer-ut-som-osttyskland
Citat:
Åkessons dröm ser allt mer ut som Östtyskland

Nu ägnade han alltså en hel spalt till att spoila en film för att försöka skohorna in att SD inte är nazister utan egentligen DDR-kommunister.

Den filmen utspelar sig i en tid då flera personer i Anders närhet brukade skicka välgångsönskningar till den regimen.

Att den här personen är gift med en ledande sosse i Stockholm är beklämmande.

Kan vi inte fråga lite av vad folk som levt under den diktaturen tycker om Anders jämförelser?
Citera
2023-04-25, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NewRomancers
https://www.aftonbladet.se/ledare/a/VPoO21/akessons-drom-ser-allt-mer-ut-som-osttyskland

Nu ägnade han alltså en hel spalt till att spoila en film för att försöka skohorna in att SD inte är nazister utan egentligen DDR-kommunister.

Den filmen utspelar sig i en tid då flera personer i Anders närhet brukade skicka välgångsönskningar till den regimen.

Att den här personen är gift med en ledande sosse i Stockholm är beklämmande.

Kan vi inte fråga lite av vad folk som levt under den diktaturen tycker om Anders jämförelser?

Haha, tveksamt om Anders Lindberg ens varit i DDR då det var DDR.
Tveksamt om han ens varit i Tyskland överhuvudtaget på senare tid heller.

OMG, skulle Anders Lindberg varit lite äldre så skulle han kunnat se ut precis som Erich Honecker ?

Någon som har kvar bilderna på Lindberg när han bär glasögon som liknade Hoeneckers brillor ?
Nej det här är väl typiskt för Lindberg att han kan bara tänka i 180-graders envägsdimensioner, han tror att Go Full Arnstad alltid innebär 180-grader åt andra hållet.

Någon som vet något skvaller om parets ekonomi ?
Ja, de har i och för sig en fin lägenhet, men det är ju inte riktigt allt...

Har för mig att det skvallrades om att det var Anders käring som stod för pengarna i början av deras förhållande.
Att Anders inte hade någon större inkomst i början.
Mest CSN-skulder tydligen...
Först när han nästlat in sig hos Sossarna och sedan landade jobbet på Aftonbladet så började
kosingen trilla in, typ...
Citera
2023-04-25, 16:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BabianBlatten
Haha, tveksamt om Anders Lindberg ens varit i DDR då det var DDR.
Tveksamt om han ens varit i Tyskland överhuvudtaget på senare tid heller.

OMG, skulle Anders Lindberg varit lite äldre så skulle han kunnat se ut precis som Erich Honecker ?

Någon som har kvar bilderna på Lindberg när han bär glasögon som liknade Hoeneckers brillor ?
Nej det här är väl typiskt för Lindberg att han kan bara tänka i 180-graders envägsdimensioner, han tror att Go Full Arnstad alltid innebär 180-grader åt andra hållet.

Någon som vet något skvaller om parets ekonomi ?
Ja, de har i och för sig en fin lägenhet, men det är ju inte riktigt allt...

Har för mig att det skvallrades om att det var Anders käring som stod för pengarna i början av deras förhållande.
Att Anders inte hade någon större inkomst i början.
Mest CSN-skulder tydligen...
Först när han nästlat in sig hos Sossarna och sedan landade jobbet på Aftonbladet så började
kosingen trilla in, typ...

Bryr mig inte om folks ekonomi. Men konfabulera kring en film som handlar om korruptionen i den kommunistdiktatur flertalet av Anders kompisar hyllat är vad människor helt utan samvete pysslar med.
Citera
2023-04-29, 07:25
Avslutad
Man surfar in på Changens blaskblogg för att se om Johannes lagt några roliga rubriker, de borde skaffa företagsswish så man kan ge dem en kopp kaffe och en sarkasm om att hade de varit snällare människor hade jag bjudit på en kanelbulle också, vad får man läsa? Jo att Anders verkligen är det monster som jag hela tiden trott.

https://nyheteridag.se/lindberg-rasar-nar-regeringen-ska-stoppa-s-lotterier-angrepp-pa-grundlaggande-demokratiska-principer /

Anders saknar egen moral. Jag låter mig fascineras av den typen av människor och ibland när jag lekt med elden har jag bränt mig duktigt, men Anders är en säregen psykologisk profil och jag låter mig sakta intresseras.

Han är gift med Åsa Westlund, https://sv.wikipedia.org/wiki/%C3%85sa_Westlund som tillhör det socialdemokratiska partiets hårda kärna.

Citat:
Westlund inledde sin politiska bana i den socialdemokratiska studentklubben Demos i Växjö, medan hon läste Internationella samhällsvetarprogrammet vid Växjö universitet. Hon flyttade senare till Göteborg, där hon fortsatte sina studier i statsvetenskap vid Göteborgs universitet, där hon blev fil. mag. Hon blev ordförande för studentklubben Göteborgs sociademokratiska studentförening (GSHF), innan hon valdes till förbundsordförande för Sveriges socialdemokratiska studentförbund (S-studenter). Hon arbetade sedan som politisk sekreterare innan hon invaldes i Europaparlamentet genom en kampanj organiserad av bland andra S-studenter och SSU. I denna kampanj hade hon bland annat stöd av Ingvar Carlsson och en rad andra ledande socialdemokrater.

Citat:
Westlund var ansvarig för kampanjen på socialdemokratiska partiets kongress 2001 för att homosexuella ska få rätt att adoptera barn. Hon vann med en rösts övervikt över partiledningen och lagen är nu genomförd i Sverige. På socialdemokratiska partiets kongress 2005 hade hon skrivit en motion om att äktenskapslagstiftningen ska göras könsneutral, som hon drev igenom mot partiledningens vilja.

Lindberg var aktiv i https://sv.wikipedia.org/wiki/Unga_europeiska_socialdemokrater där även Åsa satt i styrelsen.

Citat:
YES är officiellt ungdomsförbund till Europeiska socialdemokratiska partiet, ESP, där även de svenska socialdemokraterna är medlemmar. YES är det största europeiska politiska ungdomsförbundet. I Europaparlamentet är man representerade av 19 ledamöter som är nominerade och valda genom kampanjer organiserade av YES:s medlemsorganisationer. Från Sverige sitter Åsa Westlund, från s-studenter, i Europaparlamentet. Åsa Westlund satt i YES:s styrelse från 2000-2003 och var Feminist coordinator.

Detta powercouple sägs bo i Haninge enligt Wikipedia men återfinns av naturliga skäl inte i offentliga register.

Vad vi har har är en människa som skriver i en tidning som kallar sig "oberoende". Ingenting skulle kunna vara en större lögn när man har en politisk chefredaktör som är gift och jag skulle tro, svårt peggad och cuckad, av en riksdagsledarmot.

Han är ett språkrör för socialdemokratin och en sockpuppet. På vilket sätt skulle hans hållning någonsin vara oberoende? Eller hans tänkande?

Aftonbladet är en skittidning, men varför jobbar det så många fullblodspsykopater där? De är gifta med makten. Det förekommer ingenting "oberoende" där.
Citera
2023-04-29, 12:02
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NewRomancers
Bryr mig inte om folks ekonomi. Men konfabulera kring en film som handlar om korruptionen i den kommunistdiktatur flertalet av Anders kompisar hyllat är vad människor helt utan samvete pysslar med.

Hans taktik är som när förövaren polisanmäler offret för misshandel.
Citera
2023-04-29, 12:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Hans taktik är som när förövaren polisanmäler offret för misshandel.

https://en.wikipedia.org/wiki/Accusation_in_a_mirror

Citat:
Accusation in a mirror (AiM), mirror politics, mirror propaganda, mirror image propaganda, or mirror argument is a hate-speech incitement technique. AiM refers to falsely imputing to one's adversaries the intentions that one has for oneself and/or the action that one is in the process of enacting.

Det är en mycket vanlig auktoritär teknik som används av både höger och vänster och liberala.

Citat:
Mucchielli described "accusation in a mirror" as imputing to the adversaries the intentions that one has oneself and/or the action that you are in the process of enacting. Mucchielli explained how the perpetrator who intends to start a war will proclaim his peaceful intentions and accuse the adversary of warmongering; he who uses terror will accuse the adversary of terrorism. In this section in which Mucchielli inserts the paragraph on "accusation in a mirror", he included detailed references to the work of Serge Tchakhotine who was known for his opposition to the Bolshevik regime (1917–1919) and who warned against the rise of fascism in Europe—in Germany 1930–1933; Denmark 1933–1934; and France 1934–1945. The work of Chakhotin on how to resist propaganda—like that of Mucchielli—was informed by Sigmund Freud, Ivan Pavlov, and Frederick Winslow Taylor. Mucchielli also referred to the work of Joseph Goebbels—the Nazi Party's chief propagandist for the Reich, and Vladimir Lenin.

Att en socialdemokrat som har vigt sitt liv till ett parti som drivit Sverige som en enpartistat så pass länge som SAP gjort använder tekniker som är väldigt väl kända hos människor som lever i olika former av postauktoritära samhällen är inte förvånande.

Det skulle ju kunna vara så att Sverige är rätt efterblivet i sin naivitet kring hur långt en människa som Lindberg är beredd att gå för att försvara den hand som föder honom. Tydligen rätt långt, precis som alla de kreatur som har nära samarbeten med kommunister.
Senast redigerad av NewRomancers 2023-04-29 kl. 12:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in