2022-09-27, 13:32
Medlem
Enydrions avatar
'I Kristerssons Sverige har clownerna makten'

Skriver han idag och där får jag väl hålla med honom då Maggan Morgan Ygeman och Ann Linde forfarande utgör regeringen...
Citera
2022-09-27, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
'I Kristerssons Sverige har clownerna makten'

Skriver han idag och där får jag väl hålla med honom då Maggan Morgan Ygeman och Ann Linde forfarande utgör regeringen...

Anders Lindberg är riktigt skadad i huvudet. Han är riktigt obehaglig , hörde honom på tv nu.
Citera
2022-09-27, 14:45
Medlem
Stones avatar
Han sitter i SVT just nu och är helt frånkopplad från verkligheten. Han dödsdömmer hela kommande regeringen. Han är verkligen helt knäpp stackarn.
Citera
2022-09-27, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Svårt att klå Lindberg i att vara efterbliven, snacka om skev verklighetsuppfattning. Även en fegis som såklart inte vill svara på fakta som folk skickar till han. Men det är sant, det är alltid lättast att bara blunda och leva i sin fantasi värld.

Han är som övriga 99% av media/journalister vänster, då är det lite svårt med logiskt tänkande
Citera
2022-09-27, 15:14
Medlem
MillivaBillis avatar
Karln är skogstokig. Maggan pratade om Putinpriser. Lindberg talar nu om ”Kristerssonräntor”, som ”kommer driva folk från hus och hem”. Vet Lindberg inte att det är Riksbanken som sätter räntan?

Och vem är upphovsmannen till alla dessa etiketter? Jag gissar på Daniel Suhonen, en marxist med kopplingar till Aftonbladet. Han skrev även Håkan Juholts installationstal.
Citera
2022-09-27, 15:24
Medlem
"Att ledamöterna även valde Julia Kronlid (SD), som inte tror på evolutionen utan att jorden skapades av Gud för 6000 år sedan, till andre vice talman var dock på allvar."

Undra om Anders känner till att det finns religösa i sverige. Och att det är väldigt vanligt att alla muslimer också tror på detta.

Känner anders till att det är väldigt vanligt i många länder att flera ledare är religösa

Hade anders skrivit såhär om det var en muslim som blev vald?
Citera
2022-09-27, 15:33
Medlem
CyberIngmars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El-Gepetto
"Att ledamöterna även valde Julia Kronlid (SD), som inte tror på evolutionen utan att jorden skapades av Gud för 6000 år sedan, till andre vice talman var dock på allvar."

Undra om Anders känner till att det finns religösa i sverige. Och att det är väldigt vanligt att alla muslimer också tror på detta.

Känner anders till att det är väldigt vanligt i många länder att flera ledare är religösa

Hade anders skrivit såhär om det var en muslim som blev vald?

Innebär det att Lindberg är emot muslimer på höga positioner? Var Lindberg emot Kaplan som bostadsminister när det var aktuellt? Vad skrev han när en muslim blev inröstade till riksdagen 2018.

Jobba hemifrån, nära till ...rödvin...
Citera
2022-09-27, 15:40
Medlem
MillivaBillis avatar
Nu är han igång igen i SVT. Han tror att högern får svårt att leverera vilket leder till vänsterns återkomst om fyra år. Det han glömmer är att SD tagit mycket av S politik och verklighetsanpassat den. Där S är låsta vid gamla dogmer och uttalanden är SD fria att agera för landets bästa. Man skulle därmed kunna se den nya regeringen som en mix av såväl vänster- som liberal och högerpolitik.

Konsekvens: S blir överflödiga framöver.

Det är den verkliga anledningen till att Lindberg är så bitter och orolig. 100 års maktinnehav kan vara slut. Och då vet vi hur det går för Aftonbladet.
Citera
2022-09-27, 15:41
Medlem
Vill spy varje ggn jag ser det där jävla namnet...
Citera
2022-09-27, 15:47
Medlem
CyberIngmars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MillivaBilli
Nu är han igång igen i SVT. Han tror att högern får svårt att leverera vilket leder till vänsterns återkomst om fyra år. Det han glömmer är att SD tagit mycket av S politik och verklighetsanpassat den. Där S är låsta vid gamla dogmer och uttalanden är SD fria att agera för landets bästa. Man skulle därmed kunna se den nya regeringen som en mix av såväl vänster- som liberal och högerpolitik.

Konsekvens: S blir överflödiga framöver.

Det är den verkliga anledningen till att Lindberg är så bitter och orolig. 100 års maktinnehav kan vara slut. Och då vet vi hur det går för Aftonbladet.

Nu har vi också centerpartister som vill se en partiledare som kan tala med alla partier.

Centern har förlorat på att man svek alliansen. Tänk om den nya partiledaren gör en Lööf (kappvändare) och går tillbaka till team tuffe-Uffe. Svettigt för kamrat Lindberg.
Citera
2022-09-27, 15:59
Medlem
MillivaBillis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyberIngmar
Nu har vi också centerpartister som vill se en partiledare som kan tala med alla partier.

Centern har förlorat på att man svek alliansen. Tänk om den nya partiledaren gör en Lööf (kappvändare) och går tillbaka till team tuffe-Uffe. Svettigt för kamrat Lindberg.
Så är det. Ingen vill sitta i loser-laget. L klippte banden i tid och nådde regeringsmakten (antingen som stödparti eller som medlem i regeringen, oklart när detta skrivs), vilket C inte gjorde. De envisades med att utesluta inflytande för två partier som man måste förhålla sig till och gick till val på den ”breda mitten”. Den visade sig bestå av endast C, ett parti med 6,7% av rösterna. Inte konstigt att många inom C vill något annat nu.

Jag tycker C ska sitta i skamvrån nu några år då de möjliggjort fyra års destruktivt MP/S-styre. Ska de tillbaka i högerfållan är det med en acceptans av SD samt med utbytt partiledning.
Citera
2022-09-28, 06:35
Medlem
BenjaminTheDonkeys avatar
Inte så att jag hade väntat mig objektivitet från sossarnas propagandamaskin men när jag läser Anders Lindeborg blir jag fan deprimerad.

Hans världsbild och skriverier är ju på en annan nivå av dumhet.

Om det åtminstone fanns lite skicklig manipulation i artiklarna så hade man ju åtminstone kunnat ha en viss respekt för karln, men är bara pinsamt att läsa.

Skulle typ gå bättre för sossarna om han bara höll käften.
Senast redigerad av BenjaminTheDonkey 2022-09-28 kl. 06:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in