2015-06-25, 00:46
Avstängd
Tatturerad.m.Tofss avatar
Tänk hur sjukt vårt samhälle har blivit I går 23 juni läste jag i en tidning att en hyresgästförening hänvisade till Fria tider ang hyressättning då blev dom nerringda av Vänsterpartister och fick stänga hänvisningen.

I dag skulle jag läsa Anders Linbergs krönika men slutade tvärt när han hänvisade till EXPO (Expo granskar, dokumenterar, analyserar och upplyser om intoleranta, rasistiska och högerextrema grupper och idéer för att stävja dess inflytande i samhället)

Expo tycker att i dagsläget är 20% av Svenska befolkningen deras värsta motståndare Sverigedemokraterna dom EXPO verkar för att stävja dess inflytande i samhället.

Då säger jag när Anders Linberg börjar sin krönika med att hänvisa till EXPO då läser jag inte mer från hans krönika och vill absolut inte ens hänvisa till källa. Så låst är vårt samhälle.

Hmm. jag måste ändå hänvisa annars slängs tråden.

http://www.aftonbladet.se/ledare/led...cle21017278.ab
Senast redigerad av Tatturerad.m.Tofs 2015-06-25 kl. 00:53. Anledning: Rubrik:
Citera
2015-06-25, 01:15
Avstängd
NoFeelingss avatar
Det är inte så sjukt Anders Linberg hänvisar till en nätsida som finansieras av svenska staten medan Fria Tider inte får det så det är precis som med oss som skriver här vi gör det gratis men Anders Lindberg uppbär lön. Sen tycker jag att hans krönika visar på ett desperat rop på hjälp från Svenska väljare, tyck som mig ..Snälla jag har så bra åsikter.

"Enligt tidningen Expo har minst 76 attacker skett mot EU-migranter som tigger i Sverige de senaste 1,5 åren. På ett trettiotal nätforum sprids hat och hot mot tiggare.
Det är bra att regeringen på pressträffen var så tydlig med att detta våld ska bekämpas, förhoppningsvis kommer även polisen att byta inställning och i framtiden ta brotten på större allvar?"

Det är synd att Skribenten inte ställer sig frågan varför det är så Tyskarna tvingade folk till en åsikt på 30 talet det blev inte så bra?

http://www.aftonbladet.se/ledare/led...cle21017278.ab

Anders Linberg är nog en person som är väldigt upprörd över hur våra Nordiska grannar ser på verkligheten både när det gäller Tiggare och Massinvandring av folk som söker bostad och arbete och vi har det redan fullt..
Citera
2015-06-25, 08:19
Medlem
Jodkulas avatar
Fria Tider har ju inte direkt gjort dig kända för sin trovärdighet. Deras nyheter är ofta minst lika vinklade som public service, fast med en helt annan vinkel. Dessutom är den åskådning de ofta saluför inte särkilt rumsren. Att det används som vapen mot den som hänvisar till Fria Tider är inte så förvånande. Att ifrågasätta källan på en allmän trovärdighetsgrund är ingen ny debattaktik och får nästan anses som vedertagen.

Att Lindberg väljer att hänvisa till EXPO är däremot ganska uppseendeväckande. Eller borde i alla fall vara. Expo sysslar med åsiktsregistrering och kartläggning av privatpersoner som vi knappast sett sen brunhögerns registrering av "judevänliga" på 30-talet. Den sortens verksamhet är självfallet fullkomlig förkastlig oavsett om den bedrivs av nazister, folkpartister eller någon annan. Expo utgör ett stort och allvarligt samhällsproblem och borde naturligtvis inte förekomma i en demokrati. Det gör såklart hänvisningar av Lindbergs typ djupt problematiskt.

Jag har ingen koll på den där Lindberg och det är möjligt att han inte alls är någon antidemokrat utan bara lite aningslös, på samma sätt som jag misstänker att hyresgästföreningen var. Men bortsettj från det tycker jag inte man kan göra någon direkt liknelse mellan de två fallen.
Senast redigerad av Jodkula 2015-06-25 kl. 08:23.
Citera
2015-06-25, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tatturerad.m.Tofs
(Expo granskar, dokumenterar, analyserar och upplyser om intoleranta, rasistiska och högerextrema grupper och idéer för att stävja dess inflytande i samhället)
[...]

Då säger jag när Anders Linberg börjar sin krönika med att hänvisa till EXPO då läser jag inte mer från hans krönika och vill absolut inte ens hänvisa till källa.

Sviker du inte ditt parti då? Är det inte så att SDs officiella linje är att man delar expos värderingar. Brukar inte SDare dra på sig offerkofftan när det påpekas att partiet är fullt av rasister?

Om du ska kämpa för partiet, vore det inte bättre att stå för partilinjen? Varför hittar man aldrig några SDare som faktiskt stödjer partiet på flashback?
Citera
2015-06-25, 11:18
Medlem
Den s.k. "trovärdigheten" baseras ju inte på i vilken omfattning källan har rapporterat sanningsenligt.
Trovärdigheten består i att källan bär samma lojalitet som du själv.
Citera
2015-06-26, 18:25
Avstängd
Bejruts avatar
Sanningen kommer alltid fram

Ibland gissar folk fel ibland gissar man rätt. När Anders Lindberg skriver så pennan glöder så kan Anders Lindberg inte veta vad som ska hända i framtiden? Jag kan inte heller se in i framtiden men att det blivit så illa folk i EU vill knappt ta i Araber med TÅNG måste bero på någonting?

I dag har 26/6 2015 vi haft Terrordåd i Tunisien, Frankrike och en explosion som skakade natten mot fredagen norra Helsingborg. Hur många gäng som är muslimer och bråkar med varandra vet nog inte ens Polisen!

De som gör dessa illdåd är människor som kommer från sandlådan dom är Araber. Sen är det världens värsta "timing" att skydda och tala sig varm för dessa folkgrupper just nu.

Vad ännu värre är vi försöker vara snälla och släpper in dom men bevisligen så är det närmare ett TUSENTAL Svenska muslimer som återvänder och krigar för sin snedvridna syn på Islam?

Sen undrar Anders Lindberg och Karin Pettersson varför folk inte går på deras lögner om att Araber är bra längre och ska ges fri lejd?
Senast redigerad av Bejrut 2015-06-26 kl. 18:30. Anledning: Rubrik:
Citera
2015-06-26, 19:55
Medlem
AL är tokvänster och riktigt jävla korkad.

Är det någon som vet om han lever som han lär? Alltså om han bor multikulti (med så få svenskar som möjligt)? Han hatar ju svenskhet och vurmar för MEA-kultur!
Citera
2015-06-26, 20:14
Avstängd
Tatturerad.m.Tofss avatar
Jag kommer aldrig att hålla käft så länge som PK pressen försöker med att släta över bristerna med att Palme och hans småfurstar hyllade Araber för 30 år sedan.

Det är så enkelt nästan alla industrijobb försvinner till andra länder där dom är demokratiska och gör ett bra jobb. Där staten fungerar och ingen svälter. Det kunde varit folkgrupper som vi kunde släppt in i stället Ungrare, Polacker, Vitryssar och folk från Baltikum.

Nej nu valde vi den "svåra vägen" integrera folk som är skitjobbiga att ha att göra med och inte liknar oss ett skit? Ingen politiker har lovat oss en lätt väg men bara för att Palme valde sämsta vägen kan ingen inom vänstern inse att den var fel och väldigt destruktiv?

Till råga på allt så tar just dessa länderna jobben i från oss medan vi sitter med en och en halv miljoner Araber som inte ens kan Engelska?
Citera
2015-06-26, 20:33
Medlem
Nostradumbasss avatar
Här finns zigenartiggarsnyft i samma tidning:

http://story.aftonbladet.se/tiggarna2#section-3

"Dom hotade att hälla bensin på oss och elda iupp oss"

Så dom tvingades fly hem. Dock bekräftar ju nu Aftonbladet att det var andra ziggisar som körde hotet. Män från Bacău enligt offren själva. Romer hotar att elda upp romer således.

Samtidigt håller AL på med 75 attacker mot ziggisar i år...jaha? Hur många av de attackerna mot zigenartiggare utförs inte av andra zigenartiggare eller zigenartiggarhallickar?

Så det är ju bara att skita i vad AL och Expo råkar tycka.

Märk också att AL kör det eviga tjatet om "vi måste göra mer", men precis som alltid annars så är det så att man aldrig ser något konkret av vad man ska göra. Vi ska bara göra mer. Mer. Mer.

Mer av vad?

Sanningen är den att vi ska:

1. Förbjud tiggeri
2. Inför viseringskrav vid inresa från Rumänien
3. Skicka hem tiggarna.

Det är inte att göra mer. Vi ska göra mindre.

Och det här också med att "det inte går" att införa viseringskrav, det har ju också visat sig vara skitprat eftersom Tyskland alldeles nyligen införde temporära visumregler trots att dom är medlemmar i Schengen.

Kan Tyskland kan Sverige. Punkt.
Senast redigerad av Nostradumbass 2015-06-26 kl. 20:47.
Citera
2015-06-26, 20:40
Avstängd
Harigapas avatar
Det är lätt att hålla med om att nästan bara Sverige har hjälpt det folk med sämst förutsättningar. Att partiledare de senaste 8 åren säger att vi står inför stora utmaningar är inga tomma ord. Så sent som för bara 9 år sedan"Göran Persson" ville ingen partiledare ge ett folk som araber automatiskt uppehållstillstånd för man har vetat i över 100 år att arabvärlden är en krutdurk med så många motsättningar och religioner inom Islam. Man kan anslå en lätt religiös ådra och hoppas att vi Svenskar får det bättre i himlen när vi dör?

Men för alla dom som är ateister så är nog sanningen mer vi har blivit exceptionellt lurade av folk som tror sig veta bättre än vad vanligt folk gör.
Citera
2015-06-26, 20:49
Medlem
FlabbeMcFloppys avatar
Lindberg har alltid varit ett troll och fått ta emot kritik i kommentarsfältet. När det är fritt att kommentera. Alltid en liten grupp som hyllar hans alster, alltid fler som kommer med kritik TS du verkar vara ny dock. Expressen och tv4 nyheterna har rätt oftast lyft fram sekten Expo som källa eller låtit någon från Expo uttala sig i media. Till och med Expos Daniel Poohl ska sommartala i år. Så att en vänsterextremist som Lindberg länkar till vänsterextrema Expo är inget att höja på ögonbrynet för.
Citera
2015-06-26, 21:07
Medlem
9797s avatar
Anders Lindberg är fullständigt dum i huvudet. För en normal människa är det direkt farligt för hälsan att läsa så mkt som ett ord av vad han skriver då man blir så ledsen och förbannad att man riskerar att få ett slaganfall.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback