2016-10-19, 08:34
Medlem
Enydrions avatar
Ok, hade som vanligt inte läst vad han skrivit, rubriken att riva flyktinglagen, tolkade jag som att neka alla redan vid gränsen

Men så menade han tydligen inte...

Om man låtsas att någon som helst logik ligger bakom vad han skrev, så är enda slutsatsen att han vill få hit 100k blivande S röstare per år oavsett de oerhörda nackdelar det för med sig för nuvarande invånare.

Redan idag tar vi emot 30 k per år vilket är ungefär 1000 till 10000 gånger för många, mellan 3 och 30 St vore mer lagom, men det skulle ändå förutsätta att minst 30k per år skickades hem till sina egna länder samtidigt.

30k per år som nu är fortsatt en katastrofsituation.
Senast redigerad av Enydrion 2016-10-19 kl. 08:39.
Citera
2016-10-25, 01:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tatturerad.m.Tofs
Jag kommer aldrig att hålla käft så länge som PK pressen försöker med att släta över bristerna med att Palme och hans småfurstar hyllade Araber för 30 år sedan.

Det är så enkelt nästan alla industrijobb försvinner till andra länder där dom också är demokratiska och gör ett bra jobb. Där staten fungerar och ingen svälter. Det kunde varit folkgrupper som vi kunde släppt in i stället Ungrare, Polaker, Vitryssar och folk från Baltikum.

Nej nu valde vi den "svåra vägen" integrera folk som är skitjobbiga att ha att göra med och inte liknar oss ett skit? Ingen politiker har lovat oss en lätt väg men bara för att Palme valde sämsta vägen kan ingen inom vänstern inse att den var fel och väldigt destruktivt?

Till råga på allt så tar just dessa länderna jobben i från oss medan vi sitter med en och en halv miljoner Araber som inte ens kan Engelska och trycker på?

Skulle jag vara Anders Lindberg så skulle jag känna mig kränkt att vara en person som skriver i Sveriges största tiding men så väldigt få bryr sig om vad han skriver det är bra.

För ärligt han skriver såna extrema krönikor varje dag så inte ens hans moderparti bryr sig längre.
Nu kommer jag inte skriva om hen för en 2017 tidigast.

Låt han försvinna tig ihjäl killen.// Bejrut
Citera
2016-10-25, 13:32
Bannlyst
Skulle jag vara Anders Lindberg skulle jag begå harakiri över vilket monumentalt landsförräderi jag begått, och hur många oskyldiga svenskor som lidit/lider just nu.

Kräket skall hängas när hans tid är kommen för sin oansvarighet och presstyranni. Om inte annat hängas ut offentligt för de synder han gjort.

Anders Lindberg är totalt indoktrinerad och hänsynslöst psykopatisk i sin sekteristiska journalistik.
Citera
2016-10-25, 20:28
Medlem
Wajis avatar
Roligaste med herr Lindberg att det är hans egna ord som är hans största last Vad karln än säger och skriver så blir verkligheten någon annan och när han sedan skriver tvärtemot vad han tidigare skrivit så förnekar han det

Lindberg ska man vara rädd om. Förmodligen S sämsta valarbetare men framförallt är han SD bästa
valarbetare med sina ständiga grodor.
Så länge han får vara kvar på Aftonbladet så skrattar SD tillsammans med Alliansen. Även om folk skrattar åt hans krönikor och ständiga floskler på twitter så njuter man att en företrädare för S gör bort sig vecka ut och vecka in.
Personligen tycker jag det är en fröjd att få skratta åt herr Lindberg varje dag . Och ingen kan ju skylla på näthat eller mobbing då man endast behöver citera Lindberg för att det ska bli komiskt
Om 50år kommer man blocka fram gamla inlägg och ledare från Anders och konstatera att i början av 2000-talet och prata om de nativa optionsbildarna som försökte sänka Sverige.

Så låt Anders vara Sveriges största hovnarr
Citera
2016-10-27, 00:34
Bannlyst
Anders Lindberg är värre än Kommunisterna

Jag litar på Moderaterna enligt dom så kommer vi totalt få 290 000 invandrare totalt före 2019 folk som söker sig hit utan utblidning!
Anhöriginvandrig och familje återförering är ett helvete för den Svenska välfärden.

Ivar Arpi skriver bra krönikor hela tiden även om han har kristna som utgångspunkt det är väl ett måste för att få skriva i SVD?
http://www.svd.se/stralande-tider-for-martyrer/om/ledare Läs dom Lindberg.

Tänk om regeringen tog med alla som kom hit med Svenska pengar som slipper gränsen?
Mp sitter i bakgrunden och skrattar dom ljuger.
Senast redigerad av Dirrtyfingers 2016-10-27 kl. 00:41.
Citera
2016-11-03, 20:47
Medlem
JDAMs avatar
Citat:
För 80 år sen festade tyska nazistledare under Grand Hôtel kristallkronor. Nu är det SD:s tur.

Rudolf Hess
Jimmie Åkesson har försökt sälja in tillställningen som en "alternativ Nobelfest" men i historiens ljus har den nog mer gemensamt med Rudolf Hess tal 14 maj 1935.
Talet finns i sin helhet bevarat och består av ett politiskt försvar för två år med naziststyre i Tyskland och en varning för vänstern. Rudolf Hess lyfter även fram den svenske statsvetaren Rudolf Kjellén som inom SD fortfarande ses som en viktig ideolog.
Den högerextrema cirkeln sluts.

http://www.aftonbladet.se/ledare/ledarkronika/anderslindberg/article23847131.ab

Hur mår Anders Lindberg ?
Citera
2016-11-03, 22:29
Moderator
Lobengulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JDAM
Citat:
För 80 år sen festade tyska nazistledare under Grand Hôtel kristallkronor. Nu är det SD:s tur.

Rudolf Hess
Jimmie Åkesson har försökt sälja in tillställningen som en "alternativ Nobelfest" men i historiens ljus har den nog mer gemensamt med Rudolf Hess tal 14 maj 1935.
Talet finns i sin helhet bevarat och består av ett politiskt försvar för två år med naziststyre i Tyskland och en varning för vänstern. Rudolf Hess lyfter även fram den svenske statsvetaren Rudolf Kjellén som inom SD fortfarande ses som en viktig ideolog.
Den högerextrema cirkeln sluts.

http://www.aftonbladet.se/ledare/ledarkronika/anderslindberg/article23847131.ab

Hur mår Anders Lindberg ?

Ok, så en känd svensk statsvetare hade idéer som Hess gillade. Några inom SD gillar också dessa idéer. Alltså är SD nazistiskt

Heja!

Lindberg borde nog noga kontrollera allt som han gillar så att ingen som han inte gillar, gillar samma sak.
Citera
2016-11-04, 06:38
Medlem
fostroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lobengula
Ok, så en känd svensk statsvetare hade idéer som Hess gillade. Några inom SD gillar också dessa idéer. Alltså är SD nazistiskt

Heja!

Lindberg borde nog noga kontrollera allt som han gillar så att ingen som han inte gillar, gillar samma sak.

Guilt by association är vad som återstår när argument saknas. Lindberg är patologiskt besatt av SD. Om så hela Sverige stod i lågor och Aftonbladet var ett minne blott, så skulle den stackars mannens största bekymmer vara SD. Det är kusligt hur världsfrånvända Lindberg och kollegan Lars Lindström på Expressen är. Då herrarna helt verkar sakna sjukdomsinsikt, borde någon i deras närhet förbarma sig över dem. Det kan omöjligt gagna deras situation att vecka efter vecka framstå som politiska dårar i offentligheten.
Citera
2016-11-04, 14:20
Medlem
5549s avatar
Hur lång är han? Han verkar vara extremt liten.
Citera
2016-11-04, 17:01
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lobengula

Heja!

Litauens och Tjeckiens tidigare presidenter deltar i tillställningen. Liksom Nigel Farage.

Då blir det litet problematiskt när man kallar deltagarna extremister och gör associationer till nazister.

Farage må ha många epitet; häcklare, motvalls, separatist och liknande. Men högerextremist med nazistiska böjelser har han väl aldrig varit i närheten av?

(Själv är jag inte särskilt förtjust i dom som träffas på Grand Hotel, men jag har ingen förståelse för dom som ska sabla ner och förstöra. Ni som håller på så där: kom med bra argument istället; har ni inga utan bara brölar istället så förklarar ni för omvärlden att ni inte har något konstruktivt att komma med).
Senast redigerad av TorkelSnorkel 2016-11-04 kl. 17:14.
Citera
2016-11-08, 10:36
Medlem
Om Trump vinner så kan vi få se århundradets kappvändning och Lindberg kommer ut som Sd.
Kommer att bli underhållande.
Citera
2016-11-08, 12:19
Medlem
No-n-sences avatar
I senaste krönikan ondgör han sig över vinster i välfärden och tycker de skall vara 0%.

Det jag ställer mig frågande till är att han själv arbetar på en tidning som har presstöd? Omsättning på 2,2 miljarder renderade en vinst på 283 miljoner? Och hur ligger lönesättningen hos de tidningar som får presstöd?

Dubbelmoral?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in