2023-02-18, 00:48
Medlem
Litteraturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C.O.G.N.A.C
Asså SNÄLLA jag ber er om någon kan va snäll o hjälpa mig. Mitt konto va tydligen fryst på Safello och det är tydligen dom ända man kan köpa BC med swisch.
Sen lyckades jag hela vägen till de absolut sista med BTCX men då gick de inte pga av att jag har Icabanken är sååå sne just nu 😡😡😡
Ladda ner Trustwallet-appen och köp därigenom med kort.
Citera
2023-02-18, 07:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moment-of-truth
Gör inte det, vendorn ska inte ha någon refund!
Skapa en ticket i Support och beskriv ärendet så får du eventuellt tillbaka dina XMR

Tackar, gjorde en ticket.

Men satan vad man börjar bli trött och grinig, 3 brev som inte anlänt, 2st på över 2v nu. Förmodligen har jag blivit blåst. Massa dåligt snack i deras trådar.

Men i det fall där snuten plockat ens brev, håller de automatiskt koll på alla inkommande en bra tid framöver? Visst kan man skicka ett eget till sig själv och hälla i något så man kan se om de snokat?
Citera
2023-02-18, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litteratur

Tusentack 🙏🏻 en sista fråga bara, när jag köper bitcoin så lägger jag sen in säljarens länk till deras "plånbok" eller ska jag starta en plånbok på trustwallet och FÖRST lägga in dom på min egen och sen skicka den till säljarens? Sorry för mina nybörjar frågor men är färsk på detta, men lärde mig en hel del igår förutom att de krångla som sagt.

Mvh
Citera
2023-02-18, 12:34
Medlem
Litteraturs avatar
Citat:
Tusentack 🙏🏻 en sista fråga bara, när jag köper bitcoin så lägger jag sen in säljarens länk till deras "plånbok" eller ska jag starta en plånbok på trustwallet och FÖRST lägga in dom på min egen och sen skicka den till säljarens? Sorry för mina nybörjar frågor men är färsk på detta, men lärde mig en hel del igår förutom att de krångla som sagt.

Mvh
Inga problem. När du använt köpfunktionen så är det bara att vänta 5-10min och sedan landar de direkt i din Trustwallet btc-plånbok. Skicka sen till din plånbok på FS, sen är du redo att lägga ordrar. Skicka aldrig direkt till säljare. Använd den inbyggda köp-funktionen på FS istället.

Har inget minne av att jag skapade en Trustwallet-plånbok. Jag tror det ska finnas en btc-plånbok redo direkt när du öppnar appen.
Citera
2023-02-18, 12:43
Medlem
Citat:
Inga problem. När du använt köpfunktionen så är det bara att vänta 5-10min och sedan landar de direkt i din Trustwallet btc-plånbok. Skicka sen till din plånbok på FS, sen är du redo att lägga ordrar. Skicka aldrig direkt till säljare. Använd den inbyggda köp-funktionen på FS istället.

Har inget minne av att jag skapade en Trustwallet-plånbok. Jag tror det ska finnas en btc-plånbok redo direkt när du öppnar appen.

Okej så man ska aldrig skicka en betalning direkt till säljarna?
Och denna app har en eget plånbok redan? Annars så köper jag bitcoins där ifrån och sen laddar hem en app som blir min bitcoin-plånbok ?

Har sätt att F4 har problem nu så tänkte faktiskt beställa från en o samma sida.

Mvh 🙏🏻
Citera
2023-02-18, 12:51
Medlem
Litteraturs avatar
Citat:
Okej så man ska aldrig skicka en betalning direkt till säljarna?
Och denna app har en eget plånbok redan? Annars så köper jag bitcoins där ifrån och sen laddar hem en app som blir min bitcoin-plånbok ?

Har sätt att F4 har problem nu så tänkte faktiskt beställa från en o samma sida.

Mvh 🙏🏻
Precis, du skickar aldrig direktbetalningar till någon säljare. Tryck på köpknappen bara så sköter sig allt av sig självt.

Trustwallet är en plånbok. Tryck bara på buy-knappen och köp BTC så kommer de skickas till din Trustwallet inom kort. Sedan skickar du från din trustwallet till flugsvamp, men först måste du skapa en plånbok på flugsvamp som du kan skicka till. Detta gör du på konto-sidan, där det ska finnas en knapp där du generera ny plånbok.
Senast redigerad av Litteratur 2023-02-18 kl. 12:53.
Citera
2023-02-18, 13:09
Medlem
Okej STORT STORT tack min vän.

Mvh
Citera
2023-02-18, 13:40
Medlem
Jävla fittskit nu ser jag att localbitcoin lägger ner sin verksamhet och jag är bannad från varenda kryptobörs i Sverige förutom btcexpress men dom tar 40% i växling ser jag så generöst!

Vad fan ska jag göra nu? Min bank tillåter inte längre överföringar till t.e.x kraken.

Vilka banker accepterar krypto nuförtiden? Vilken wallet bör jag använda om jag vill testa monero litar definitivt inte på luffarns guide.
Citera
2023-02-18, 13:51
Medlem
Hejsan. Kopierade en adress till flugsvamp 4 från Luffarn.com för att göra en beställning, förde över bitcoin från Coinbase men pengarna har, efter 5 dagar, inte synts till. Antar att det är phishing? Men minns att jag kontrollerade insättningsadressen som jag genererade på flugsvamps sida..

Kan man alltså inte lita på Luffarns länkar längre eller kan det ha varit något annat som gått snett?

Mvh
Citera
2023-02-18, 14:11
Medlem
Jag satt flera timmar igår och flera timmar idag och har försökt att hitta nån sida där man kan köpa bitcoins med Icabanken men det finns INGEN verkar de som och mitt Safello konto är fryst. Helvete va frustrerande det är alltså 😡😡😡

SNÄLLA kan någon hjälpa mig med en lösning så Pma mig är ni snälla för annars måste jag gå till bank kontoret på måndag och sen vänta på ett nytt bank kort.

Mvh
Citera
2023-02-18, 14:35
Medlem
Citat:

Går inte köpa med Icabanken kortet där ☹️ men uphold ska de gå på när jag googlade. Tydligen har Icabanken restriktioner mot crypto eller vad de stod.

Tack för din hjälp iaf 🙏🏻
Citera
2023-02-18, 15:02
Medlem
Litteraturs avatar
Citat:
Går inte köpa med Icabanken kortet där ☹️ men uphold ska de gå på när jag googlade. Tydligen har Icabanken restriktioner mot crypto eller vad de stod.

Tack för din hjälp iaf 🙏🏻
Hmm vad surt, men det ska finnas typ 5-6 olika inbyggda tjänster att välja på i appen. Tryck buy -> bitcoin -> välj summa. På denna sista sida kan du även välja vilken tjänst du vill köpa genom.

Om det inte funkade med den första så borde åtminstone någon annan fungera, annars har du väldigt oflyt. Antar att du då antingen hade behövt låna en bekants kort, alternativt byta bank.

Ett annat alternativ, förutsatt att du har Paypal, är www.paxful.com
Har inte använt sidan själv men den ska vara legit.
Senast redigerad av Litteratur 2023-02-18 kl. 15:14.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in