Citat:
Ursprungligen postat av
Kattens-pappa
Jag vill bara varna för eventuell scam här.
Jag har lagt en större summa BTC till insättningskonto i FS4. Det är under 10 lax, men inte så långt under om man säger så
Pengarna har gått igenom verifiering och landat hos mottagaren. Men det finns inget i kontot trots att ett par dagar passerat.
Har startat supportärende, dom svarar, roligt nog:
att att jag kan ha fått en phishing länk. Viket såklart kan stämma, men,
det är samma länk, så vem orkar sitta och svara i supporten, när dom precis rippat mig på en större summa.
Vilken skojare i så fall.
Jag börjar räkna med att pengarna är borta. Vad ska jag säga. Det finns inget sätt att hitta såna här typer så vad ska jag göra. Jag har varit med förut när dom här marknaderna var reko så jag tvekade inte att skicka över en större slant på en gång. Borde ha testat med ett mindre belopp först.
Jag påstår inte att det inte finns en riktig FS4. Det är möjligt. Men den som jag registrerade mig på verkar inte vara korrekt. Dom har dock fullt med säljare och produkter så jag vet inte riktigt hur det där går till.
Bra scam i varje fall. Måste ge en del gratispengar. För den som gillar att begå den typen av brott som drabbar personer, istället för företag eller myndigheter.
Men Kharma kommer ta er. Just saying.
VARNING: darknetone.com/
Det minsta jag kan göra så ingen mer behöver göra mitt misstag och förlora pengar i onödan.
Jag hittade länken till FS4 här:
https://darknetone.com/a-complete-gu...mp-4-0-market/
Om den sajten refererar till en svampinfektion i underlivet, instället för en Flugsvamp 4.0 på mörka nätet. Så vet dom nog om det (vem gör en recension om något dom inte kollat upp). Det betyder nog att alla URLer på den domänen, kan referera till en infekterad marknad, som äter BTC.
Vidare,
kan jag tänka mig att dom sparar dina credentials,
och försöker logga in på alla marknader, och se om dom kan tömma på fler ställen.
Detta gäller nog inte säljare, men köpare är nog inte ovanligt att dom använder samma lösenord på fler marknader.
Jag personligen skapade ett nytt konto, och har inga andra, så för mig är det lugnt. Finns inget mer att hämta. Men ifall jag hade fler konton, med anvnamn och lösen som stämde, och uttagspin. Så hade dom varit tomma nu. Är jag rätt säker på.
Hoppas detta hjälper någon.
Och ifall någon vill guida mig till en marknad som funkar,
och hur jag kan verifiera att den inte är samma skräp.
Så hade jag uppskattat det.
Tyvärr nej, jag kan inte ta emot PM tydligen.
Mitt konto är från i år. Hade tappat lösen mm till mina tidigare FB konton. Så jag reggade ett nytt tidigare i år.