2022-11-14, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EIIer
Finns en del rykten om den som driver FS4!

Jag vet inget om vad som är sant eller inte men skulle aldrig vara där. FS3 visade sitt rätta ansikte och man får välja mer med omsorg nu!

Förstår.
Men den som driver FS4, kan inte bara sitta och sluka folks pengar. Ingen skulle försvara den i så fall. Inte du, inte någon annan.
Citera
2022-11-14, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kattens-pappa
Jag påstår inte att det inte finns en riktig FS4. Det är möjligt. Men den som jag registrerade mig på verkar inte vara korrekt. Dom har dock fullt med säljare och produkter så jag vet inte riktigt hur det där går till.
Bra scam i varje fall. Måste ge en del gratispengar. För den som gillar att begå den typen av brott som drabbar personer, istället för företag eller myndigheter.

Men Kharma kommer ta er. Just saying.
De rippar ju sidan helt av vad jag förstår. Och det är inte bara en länk som leder dit utan 100 kanske!

Finns omorlaiskt folk så klart - men det finns sidor som är klart bättre!
Citera
2022-11-14, 23:24
Medlem
Citat:
Jag vill bara varna för eventuell scam här.

Jag har lagt en större summa BTC till insättningskonto i FS4. Det är under 10 lax, men inte så långt under om man säger så

Pengarna har gått igenom verifiering och landat hos mottagaren. Men det finns inget i kontot trots att ett par dagar passerat.

Har startat supportärende, dom svarar, roligt nog:
att att jag kan ha fått en phishing länk. Viket såklart kan stämma, men,
det är samma länk, så vem orkar sitta och svara i supporten, när dom precis rippat mig på en större summa.

Vilken skojare i så fall.

Jag börjar räkna med att pengarna är borta. Vad ska jag säga. Det finns inget sätt att hitta såna här typer så vad ska jag göra. Jag har varit med förut när dom här marknaderna var reko så jag tvekade inte att skicka över en större slant på en gång. Borde ha testat med ett mindre belopp först.

Jag påstår inte att det inte finns en riktig FS4. Det är möjligt. Men den som jag registrerade mig på verkar inte vara korrekt. Dom har dock fullt med säljare och produkter så jag vet inte riktigt hur det där går till.
Bra scam i varje fall. Måste ge en del gratispengar. För den som gillar att begå den typen av brott som drabbar personer, istället för företag eller myndigheter.

Tyvärr så är ju FS4 en enda stor röra av scammers. Gå över till Archetyp.

Inlägg om att man blivit blåst på FS4 ser vi nästan hela tiden i denna tråd, så håll dig borta därifrån.
Citera
2022-11-15, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EIIer
De rippar ju sidan helt av vad jag förstår. Och det är inte bara en länk som leder dit utan 100 kanske!

Finns omorlaiskt folk så klart - men det finns sidor som är klart bättre!

Dumt av mig att peta in så mycket pengar på en gång.
Det var ett tag sen jag använde den här metoden alls. På den tiden funkade allt.

Men ja, det är såklart ett super bra och enkelt scam att göra, om man är en ohelig avkomma ur någon typ av bordellhärva. Vad ska man säga. Grattis, hoppas dom drabbas av allvarlig nageltrång, kondylom i ögonen och hemoröjder långt upp på insidan av ändtarmen. Så att dom får använda pengarna till evig smärtsam intimkirurgi. Gud ser allt.

Citera
2022-11-15, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av getupnow
Tyvärr så är ju FS4 en enda stor röra av scammers. Gå över till Archetyp.

Inlägg om att man blivit blåst på FS4 ser vi nästan hela tiden i denna tråd, så håll dig borta därifrån.

Vad är det som säger att inte samma människor också kopierar Archetyp och gör samma samma grej där?

Finns det ens något sätt att verifiera att den sidan man är på, INTE är en scam site?

Det som hänt mig, är att jag registrerade ett nytt konto. Kontot funkar, det har säljare och produkter. Dom är så hala att dom t o m svarar i supporten. Men dom svarar som riktiga indier, med lite google stil på svenskan. Och dom försöker föreslå att man blivit utsatt för Phishing och har använt en dålig länk och BTC adress (no shit, det kunde jag räknat ut själv, dessutom av någon som är så fräck att dom använder supporten för att berätta för mig hur dom just snott mina cash :/ ). Helt magiskt efterblivet. Tror dom jag kommer stoppa in mer pengar då eller?

Om det finns en FS4. Vilken länk ska man ens använda?

Och vill inte dom som driver den veta, hur det här scammet ser ut?
Dvs på vilka landningssidor dom lägger ut phishinglänkar?
Hade jag hanterat FS4 och den är på riktigt. Så hade jag velat veta vem som pippar mina kunder, och hur.

Vill dom inte veta vilka resellers namn som ligger där mm?

Jag hade varit mycket intresserad så jag kunde försöka motarbeta tramset och få ekosystemet att fungera igen.
Citera
2022-11-15, 16:53
Medlem
Citat:
Jag vill bara varna för eventuell scam här.

Jag har lagt en större summa BTC till insättningskonto i FS4. Det är under 10 lax, men inte så långt under om man säger så

Pengarna har gått igenom verifiering och landat hos mottagaren. Men det finns inget i kontot trots att ett par dagar passerat.

Har startat supportärende, dom svarar, roligt nog:
att att jag kan ha fått en phishing länk. Viket såklart kan stämma, men,
det är samma länk, så vem orkar sitta och svara i supporten, när dom precis rippat mig på en större summa.

Vilken skojare i så fall.

Jag börjar räkna med att pengarna är borta. Vad ska jag säga. Det finns inget sätt att hitta såna här typer så vad ska jag göra. Jag har varit med förut när dom här marknaderna var reko så jag tvekade inte att skicka över en större slant på en gång. Borde ha testat med ett mindre belopp först.

VARNING: darknetone.com/

Det minsta jag kan göra så ingen mer behöver göra mitt misstag och förlora pengar i onödan.
Jag hittade länken till FS4 här:
https://darknetone.com/a-complete-gu...mp-4-0-market/

Om den sajten refererar till en svampinfektion i underlivet, instället för en Flugsvamp 4.0 på mörka nätet. Så vet dom nog om det (vem gör en recension om något dom inte kollat upp). Det betyder nog att alla URLer på den domänen, kan referera till en infekterad marknad, som äter BTC.

Vidare,
kan jag tänka mig att dom sparar dina credentials,
och försöker logga in på alla marknader, och se om dom kan tömma på fler ställen.

Detta gäller nog inte säljare, men köpare är nog inte ovanligt att dom använder samma lösenord på fler marknader.

Jag personligen skapade ett nytt konto, och har inga andra, så för mig är det lugnt. Finns inget mer att hämta. Men ifall jag hade fler konton, med anvnamn och lösen som stämde, och uttagspin. Så hade dom varit tomma nu. Är jag rätt säker på.

Hoppas detta hjälper någon.

Och ifall någon vill guida mig till en marknad som funkar,
och hur jag kan verifiera att den inte är samma skräp.
Så hade jag uppskattat det.

Tyvärr nej, jag kan inte ta emot PM tydligen.
Mitt konto är från i år. Hade tappat lösen mm till mina tidigare FB konton. Så jag reggade ett nytt tidigare i år.
Citera
2022-11-15, 17:58
Medlem
Citat:
Vad är det som säger att inte samma människor också kopierar Archetyp och gör samma samma grej där?

Finns det ens något sätt att verifiera att den sidan man är på, INTE är en scam site?

Det som hänt mig, är att jag registrerade ett nytt konto. Kontot funkar, det har säljare och produkter. Dom är så hala att dom t o m svarar i supporten. Men dom svarar som riktiga indier, med lite google stil på svenskan. Och dom försöker föreslå att man blivit utsatt för Phishing och har använt en dålig länk och BTC adress (no shit, det kunde jag räknat ut själv, dessutom av någon som är så fräck att dom använder supporten för att berätta för mig hur dom just snott mina cash :/ ). Helt magiskt efterblivet. Tror dom jag kommer stoppa in mer pengar då eller?

Om det finns en FS4. Vilken länk ska man ens använda?

Och vill inte dom som driver den veta, hur det här scammet ser ut?
Dvs på vilka landningssidor dom lägger ut phishinglänkar?
Hade jag hanterat FS4 och den är på riktigt. Så hade jag velat veta vem som pippar mina kunder, och hur.

Vill dom inte veta vilka resellers namn som ligger där mm?

Jag hade varit mycket intresserad så jag kunde försöka motarbeta tramset och få ekosystemet att fungera igen.

Archetyp.cc (eller liknande) lös captcha så finner du en riktig länk.
Citera
2022-11-15, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grabbar
Archetyp.cc (eller liknande) lös captcha så finner du en riktig länk.

Registreringen är stängd, och snubben har inget konto på Archetyp
Citera
2022-11-15, 18:32
Medlem
Tommyshelbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dsfarfeg
Registreringen är stängd, och snubben har inget konto på Archetyp

Vad menar folk med att registreringen är stängd? Jag skapade ett konto för två dagar sedan?
Citera
2022-11-15, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tommyshelby
Vad menar folk med att registreringen är stängd? Jag skapade ett konto för två dagar sedan?

Gissar på att du hade en referral-kod isåfall, för det finns inga nyheter om att registreringen är öppnad igen, och jag testade precis att skapa ett konto, och följande meddelande dyker upp:

The registration is currently closed

Varför du nu skippade att nämna att du hade en referral-kod kan man ju undra.
Om du nu inte ljuger det vill säga.
Citera
2022-11-15, 19:06
Medlem
Tommyshelbys avatar
Citat:
Gissar på att du hade en referral-kod isåfall, för det finns inga nyheter om att registreringen är öppnad igen, och jag testade precis att skapa ett konto, och följande meddelande dyker upp:

Haha jag ljuger inte och har inte någon referral kod? Vi snackar archetyp eller?
Fick länken via luffarn. Har jag registrerat mig på någon bluffsida? Har inte beställt något än men den ser ut precis som enligt länkarna och bilderna
Citera
2022-11-15, 19:12
Medlem
Tommyshelbys avatar
Citat:

testar jag att registrera mig igen via länken får jag automatiskt upp en referral kod(optional) som redan är inskriven när jag registrerar mig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in