2023-09-12, 22:32
Medlem
Elsantonantos avatar
Kommer saker fram nuförtiden?
Minns att det var ett jävla strul för några månader sedan.
Vilken hemsida ska man köra på arch elr fs?
Citera
2023-09-12, 23:00
Medlem
DeletedUsers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dsfarfeg
Om du inte vet skillnaden mellan en "app", en marknadsplats och en exchange så ifrågasätter jag ifall du verkligen borde syssla med att köpa knark online.

Vad exakt vill du växla "till" bitcoin? Monero?
... nu är jag tyvärr för van vid noobs så jag utgår från att du egentligen vill KÖPA bitcoin för att senare kunna köpa knark.
Dock nämner du LocalMonero så jag tror att du egentligen vill köpa MONERO, inte bitcoin...

Via LocalMonero så köper du Monero från privatpersoner (aldrig använt sidan själv, men enligt vissa inlägg i denna tråden så golar en del säljare beroende på beloppet du köper, så kan inte rekommendera sidan baserat på dessa rykten).

Kraken är en Amerikansk Crypto exchange.
Flera svenska banker blockerar tyvärr överföringar till Kraken, så jag rekommenderar att du skaffar ett konto hos Revolut (online bank), så du kan använda Revolut som en mellanhand (tillkommer inte extra avgifter för överföringen).

Kraken är bästa och billigaste alternativet. Dessutom så säljer dom flera olika sorters crypto. Bland annat Monero och Bitcoin.

Aa precis, jag är faktiskt noob och jag försöker skaffa mig så mycket förkunskaper som möjligt innan jag sätter igång och börjar handla. Verkar som att hemsidan jag ska handla hos både godtar pengar i form av bitcoin och Monero. Antar att Kraken är mest lönsamt att investera i då 🤔
Citera
2023-09-12, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elsantonanto
Kommer saker fram nuförtiden?
Minns att det var ett jävla strul för några månader sedan.
Vilken hemsida ska man köra på arch elr fs?

"Några månader sedan" antyder till sommaren. Det är ALLTID, varje år, problem med långa och uteblivna leveranser av knark under sommartiden i Sverige.

Archetyp är den bästa sidan att handla från, baserat på de hundratals inläggen i denna tråd som rör just problem med Flugsvamp 4.
Jag har själv 0 erfarenhet av Flugsvamp 4, men jag har både läst ALLA inlägg i denna tråd (och läser alla nya) och baserat på det så är min uppfattning av FS4 INTE är pålitlig.
Det går att handla därifrån, absolut, men det är MASSOR med inlägg i denna tråd om insättningar som försvinner, trots att dom använder officiella (alltså inte phishing-sidor) onion-länkar till FS4.

Citat:
Ursprungligen postat av DeletedUser
Aa precis, jag är faktiskt noob och jag försöker skaffa mig så mycket förkunskaper som möjligt innan jag sätter igång och börjar handla. Verkar som att hemsidan jag ska handla hos både godtar pengar i form av bitcoin och Monero. Antar att Kraken är mest lönsamt att investera i då 🤔

Rekommendation:
1. Skaffa ett Revolut-konto (detta är en online-bank, så du kommer behöva uppge fullständig personlig information + foto av pass)
2. Skaffa ett Kraken-konto (samma sak här som Revolut, foto på pass etc kommer behövas)
3. Ladda ner "Cake Wallet" till telefonen (väldigt enkel wallet som stödjer flera sorters crypto, bland annat XMR (XMR=Monero) och Bitcoin
4. För över pengar från ditt privata bankkonto till Revolut (jag använder mitt vanliga bankkort för detta), växla till Euro, skicka till Kraken (banköverföring), köp valfri cryptovaluta
(rekommenderar XMR/Monero då det är så otroligt mycket billigare med överföringar med Monero, och köp från ditt vuxengodis via Archetyp)

Notera. Det är inte illegalt att köpa crypto så bli inte paranoid över att du behöver lämna personliga uppgifter till revolut och kraken.
Monero går dessutom inte att spåra, iallafall inte lika lätt som bitcoin, så oroa dig inte över det.

VÄLDIGT viktigt dock, för ALDRIG över crypto valuta från en marknad/exchange direkt in på en drogmarknad. Skicka alltid din crypto från marknaden till en personlig wallet först (cake wallet exempelvis), SEN skickar du den vidare till valfri drogmarknad.

Alternativ:
Om du är mer van vid Bitcoin och inte har problem med att betala ca 100-200kr för att växla till XMR/Monero (det är själva överföringarna från stället du köpt, till din plånbok, sedan till växlingssidan, som kostar) så kan du annars köpa bitcoin från valfritt ställe (safello, btcx och liknande), föra över dessa till din bitcoin wallet i "cake wallet", och sedan använda växlingsfunktionen i "cake wallet" för att växla till Monero. Tar ca 30min till 1h att göra en växling från bitcoin till XMR.

EXTRA VIKTIGT!!!!

Använd ENDAST följande sida för att gå in på Archetyp:

https://archetyp.cc

(alternativt din privata länk som du hittar efter att du loggat in på archetyp och går till: "Settings -> Private Mirrors")

EDIT:
Läste ditt inlägg igen och du skrev att sidan du ska handla från godtar både "Bitcoin och Monero", vilket betyder att du ska handla från FS4.
Min personliga rekommendation är Archetyp före FS4 alla dagar i veckan, men du väljer själv var du ska handla ifrån såklart.
Men om dina pengar inte kommer fram på FS4 så kan jag redan nu säga att det är meningslöst att komma in i denna tråd senare och fråga om det då det inte finns något vi kan göra åt det.
FS4 har dessutom obefintlig "Support", till skillnad mot Archetyp så kommer inte dina pengar fram på FS4 så finns det inget någon kan göra för att hjälpa dig.
Archetyp har både ett verktyg för att tvinga in insättningar ifall det blir problem och aktiv support/helpdesk/vad man nu ska kalla det.
Senast redigerad av Dsfarfeg 2023-09-12 kl. 23:45.
Citera
2023-09-13, 07:47
Medlem
Dags för alla flugsvampare och byta sida. Inlägg om ditten och datten hela tiden. Vid det här laget får ni skulle er själva...
Citera
2023-09-13, 10:11
Medlem
Intemittandrakontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notreg89
Dags för alla flugsvampare och byta sida. Inlägg om ditten och datten hela tiden. Vid det här laget får ni skulle er själva...
Folk som skriver in fel adress menar du? Det är dom som får skylla sig själv har inget med fs att göra. Själv har 2 av 2 ordnar jag lagt på archetyp inte kommit fram medans varje order sen fs4 startades har kommit utan problem.
Citera
2023-09-13, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intemittandrakonto
Folk som skriver in fel adress menar du? Det är dom som får skylla sig själv har inget med fs att göra. Själv har 2 av 2 ordnar jag lagt på archetyp inte kommit fram medans varje order sen fs4 startades har kommit utan problem.

Fast vad har det med Archetyp att göra? Det är inte Archetyp och ASNT som säljer varorna, utan säljare som mest troligt både finns på Archetyp och FS4.
Och hur gick det med dispyterna? Öppnade du några? Om så, fick du reship/pengarna tillbaka? Lycka till med det på FS4.
Citera
2023-09-13, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dsfarfeg
Fast vad har det med Archetyp att göra? Det är inte Archetyp och ASNT som säljer varorna, utan säljare som mest troligt både finns på Archetyp och FS4.
Och hur gick det med dispyterna? Öppnade du några? Om så, fick du reship/pengarna tillbaka? Lycka till med det på FS4.

Sant inte svårt handla på darknet
Behöver inte vara hacker för kunna det
Citera
2023-09-13, 19:05
Medlem
FS4 har inte fungerat för mig på hela dagen. Skumt. Fungerar det för någon annan?
Citera
2023-09-13, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ajjram
FS4 har inte fungerat för mig på hela dagen. Skumt. Fungerar det för någon annan?

Du är inte ensam, märkte det nu när man skulle släppa pengar för en betalning för en order och sidan är offline.
"Onion Site has disconnected" och "Details: 0xF2 — Introduction failed, which means that the descriptor was found but the service is no longer connected to the introduction point. It is likely that the service has changed its descriptor or that it is not running.".

Testat flera identiteter och verkar ligga nere helt för stunden av något skäl, lite smått störande.
Avvaktar, men det löser sig nog under kvällen, får man hoppas...

Rätt tveksam kring exit-scam, snarare inkompetens.
Citera
2023-09-13, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shalkek

[...]

Rätt tveksam kring exit-scam, snarare inkompetens.

Och där kom det. Det vanliga ordet så fort FS eller Archetyp åker ner.
Nu antyder du motsatsen, att det inte är en exit-scam, men nog fan ska det order dyka upp SÅ FORT en av darknet marknaderna åker ner.

Citerar ett inlägg jag gjorde för ca 3 veckor sedan i tråden.
Det är specifikt denna del jag dock mest vill belysa:

Bara för att du nu har nämnt order "exit-scam" kommer andra knarkare säkert få panik. Förhoppningsvis motverkar mitt inlägg nu att vi får massor med spekulationer om exit-scam i tråden.
Det är snarare om FS ligger nere i ett par dagar man kan börja spekulera.
Citera
2023-09-13, 19:55
Medlem
Ligger uppe nu. Inge mer strul.
Citera
2023-09-13, 20:19
Medlem
funderar på att lägga en order på lsd men är nojjig om posten ni vet. lsd varken luktar eller tar plats, så borde la inte märkas??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in