Citat:
Ursprungligen postat av
Elsantonanto
Kommer saker fram nuförtiden?
Minns att det var ett jävla strul för några månader sedan.
Vilken hemsida ska man köra på arch elr fs?
"Några månader sedan" antyder till sommaren. Det är ALLTID, varje år, problem med långa och uteblivna leveranser av knark under sommartiden i Sverige.
Archetyp är den bästa sidan att handla från, baserat på de hundratals inläggen i denna tråd som rör just problem med Flugsvamp 4.
Jag har själv 0 erfarenhet av Flugsvamp 4, men jag har både läst ALLA inlägg i denna tråd (och läser alla nya) och baserat på det så är min uppfattning av FS4 INTE är pålitlig.
Det går att handla därifrån, absolut, men det är MASSOR med inlägg i denna tråd om insättningar som försvinner, trots att dom använder officiella (alltså inte phishing-sidor) onion-länkar till FS4.
Citat:
Ursprungligen postat av
DeletedUser
Aa precis, jag är faktiskt noob och jag försöker skaffa mig så mycket förkunskaper som möjligt innan jag sätter igång och börjar handla. Verkar som att hemsidan jag ska handla hos både godtar pengar i form av bitcoin och Monero. Antar att Kraken är mest lönsamt att investera i då 🤔
Rekommendation:
1. Skaffa ett Revolut-konto (detta är en online-bank, så du kommer behöva uppge fullständig personlig information + foto av pass)
2. Skaffa ett Kraken-konto (samma sak här som Revolut, foto på pass etc kommer behövas)
3. Ladda ner "Cake Wallet" till telefonen (väldigt enkel wallet som stödjer flera sorters crypto, bland annat XMR (XMR=Monero) och Bitcoin
4. För över pengar från ditt privata bankkonto till Revolut (jag använder mitt vanliga bankkort för detta), växla till Euro, skicka till Kraken (banköverföring), köp valfri cryptovaluta
(rekommenderar XMR/Monero då det är så otroligt mycket billigare med överföringar med Monero, och köp från ditt vuxengodis via Archetyp)
Notera. Det är inte illegalt att köpa crypto så bli inte paranoid över att du behöver lämna personliga uppgifter till revolut och kraken.
Monero går dessutom inte att spåra, iallafall inte lika lätt som bitcoin, så oroa dig inte över det.
VÄLDIGT viktigt dock, för ALDRIG över crypto valuta från en marknad/exchange direkt in på en drogmarknad. Skicka alltid din crypto från marknaden till en personlig wallet först (cake wallet exempelvis), SEN skickar du den vidare till valfri drogmarknad.
Alternativ:
Om du är mer van vid Bitcoin och inte har problem med att betala ca 100-200kr för att växla till XMR/Monero (det är själva överföringarna från stället du köpt, till din plånbok, sedan till växlingssidan, som kostar) så kan du annars köpa bitcoin från valfritt ställe (safello, btcx och liknande), föra över dessa till din bitcoin wallet i "cake wallet", och sedan använda växlingsfunktionen i "cake wallet" för att växla till Monero. Tar ca 30min till 1h att göra en växling från bitcoin till XMR.
EXTRA VIKTIGT!!!!
Använd ENDAST följande sida för att gå in på Archetyp:
https://archetyp.cc
(alternativt din privata länk som du hittar efter att du loggat in på archetyp och går till: "Settings -> Private Mirrors")
EDIT:
Läste ditt inlägg igen och du skrev att sidan du ska handla från godtar både "Bitcoin och Monero", vilket betyder att du ska handla från FS4.
Min personliga rekommendation är Archetyp före FS4 alla dagar i veckan, men du väljer själv var du ska handla ifrån såklart.
Men om dina pengar inte kommer fram på FS4 så kan jag redan nu säga att det är meningslöst att komma in i denna tråd senare och fråga om det då det inte finns något vi kan göra åt det.
FS4 har dessutom obefintlig "Support", till skillnad mot Archetyp så kommer inte dina pengar fram på FS4 så finns det inget någon kan göra för att hjälpa dig.
Archetyp har både ett verktyg för att tvinga in insättningar ifall det blir problem och aktiv support/helpdesk/vad man nu ska kalla det.