2023-02-12, 09:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
...ahhhhHahahahahaha!

Inte en chans i helskotta att du vare sig är blatte eller är anknuten till någon form av krigstjänstgöringsberedskap..!!!

Med alla dina PK-floskelinlägg utan något som helst djup eller insikt, ditt 'lajvande' icke-binär och allmänt ointelligenta framträdande här.. .., nigga please!!

Du är antingen en tonåringstjej eller en övervintrad 50+ svensk grundskoleutbildad kärring som suttit i white trash miljö/jobb hela ditt liv och nu försöker hitta ett alter ego på nätet. (förtidspensionerad?)
TomatKungen kan vara allt från undersköterska, renhållningsarbetare, elektriker, rörmokare, busschaufför, ekonomibiträde, programmerare, journalist, informatör, ljudtekniker, barnskötare eller kirurg och få en krigsplacering. Finns massa yrkesgrupper som behövs i krigstid.
Senast redigerad av Ipsi 2023-02-12 kl. 10:04.
Citera
2023-02-12, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Nej, jag ses nog som för gammal för det. Men man vet ju aldrig. Men mycket troligare är att det blir en krigsplacering i civilförsvaret. Där kommer jag göra betydligt mer nytta med min ålder och kvaddade rygg, än vad jag skulle göra med ett vapen i hand. Som 20-åring hade jag gjort betydligt mer nytta med vapen i hand.

Jag vill att mina barn ska ha ett land som är deras att växa upp i. Och Sverige är deras land. Så jag kommer kämpa för Sverige. Men först placera mina barn i säkerhet. Så kan de återvända till deras land Sverige när kriget är över. Slippa vara invandrare i något annat land. Så jo, jag kommer återvända. Av den orsaken.

Nu är dock så att jag starkt misstänker att om kriget väl når Sverige så är det kört för oss alla i Sverige. Går det så långt, så är det kärnvapen man har börjat ta till. Så ingen kommer kunna fly. Ingen kommer strida. Ingen kommer jobba i civilförsvaret. Utan vi kommer slås ut som små flugor.

Så andra ska riskera livet för dig, för du kommer inte göra det. Lätt att snacka men när det kommer till kritan så inte för dig…
Citera
2023-02-12, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
...riiiiiight.

Suck.
Det jag har forskat i, är inget jag överhuvudtaget skriver om på FB.
Pga. anonymiteten och pga. att det inte är något att debattera om.

Jag skriver här om saker jag har åsikter om som mer eller mindre insatt lekman.
Där finns saker att debattera om.
Citera
2023-02-12, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m.g.t.o.w
Så andra ska riskera livet för dig, för du kommer inte göra det. Lätt att snacka men när det kommer till kritan så inte för dig…

Att jobba inom civilförsvar inom ett land som är i krig. Är att riskera sitt liv. Men så långt tänkte du givetvis inte.
Citera
2023-02-12, 10:27
Medlem
Citat:
Suck.
Det jag har forskat i, är inget jag överhuvudtaget skriver om på FB.
Pga. anonymiteten och pga. att det inte är något att debattera om.

Jag skriver här om saker jag har åsikter om som mer eller mindre insatt lekman.
Där finns saker att debattera om.

Din genusvetenskapliga forskning kommer inte inte behövas under ett krig. Om du menar allvar med att landet ska försvaras borde du kriga och riskera ditt liv.
Citera
2023-02-12, 10:28
Medlem
Citat:
Att jobba inom civilförsvar inom ett land som är i krig. Är att riskera sitt liv. Men så långt tänkte du givetvis inte.

Det är en helt annan sak att vara vid fronten med vapen. Tramsig genusforskning räknas inte.
Citera
2023-02-12, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av expat2021
Din genusvetenskapliga forskning kommer inte inte behövas under ett krig. Om du menar allvar med att landet ska försvaras borde du kriga och riskera ditt liv.

Menar du att "gensuvetenskap" är "samhällsviktig" verksamhet? Ge dig.
Jag har en utbildning som givit mig ett yrke inom "samhällsviktig" verksamhet.
Ett yrke som med stor säkerhet kommer ge mig en krigsplacering.
Häng med lite i debatten.

Har i övrigt inte läst en enda poäng "genusvetenskap". Som sagt.

Och du själv? Vad ska du bidra med i händelse av krig?
Citera
2023-02-12, 10:35
Medlem
Citat:
Menar du att "gensuvetenskap" är "samhällsviktig" verksamhet? Ge dig.
Jag har en utbildning som givit mig ett yrke inom "samhällsviktig" verksamhet.
Ett yrke som med stor säkerhet kommer ge mig en krigsplacering.
Häng med lite i debatten.

Har i övrigt inte läst en enda poäng "genusvetenskap". Som sagt.

Och du själv? Vad ska du bidra med i händelse av krig?

Nej precis, din forskning saknar värde. Ställ dig vid fronten med vapen om du menar allvar med att landet ska försvaras. Att gömma sig bakom ett skrivbord när män riskerar sina liv visar bara att du är en hycklare.
Citera
2023-02-12, 10:40
Medlem
Citat:
Nej precis, din forskning saknar värde. Ställ dig vid fronten med vapen om du menar allvar med att landet ska försvaras. Att gömma sig bakom ett skrivbord när män riskerar sina liv visar bara att du är en hycklare.

Jag kommer jobba praktiskt, med det jag praktiskt gör idag. Som är nödvändigt.
Som sagt: läs på MSB vad "samhällsviktig" verksamhet är. Nyttig läsning för dig.

Vad kommer du själv göra? Fly?
Citera
2023-02-12, 10:44
Medlem
Citat:
Jag kommer jobba praktiskt, med det jag praktiskt gör idag. Som är nödvändigt.
Som sagt: läs på MSB vad "samhällsviktig" verksamhet är. Nyttig läsning för dig.

Vad kommer du själv göra? Fly?

Gömma dig bakom ett skrivbord alltså och låta andra riskera sina liv med vapen vid fronten.
Citera
2023-02-12, 10:50
Medlem
Citat:
Gömma dig bakom ett skrivbord alltså och låta andra riskera sina liv med vapen vid fronten.

Jag har forskat. Inte inom "gensuvetenskap". Jag forskar inte längre, utan jobbar helt och hållet praktiskt numera, inom det gebit jag tidigare forskade i. Häng med i debatten, som sagt. Jag sitter inte bakom något skrivbord. När jag forskade jobbade jag praktiskt samtidigt som jag forskade. Så jag har aldrig i mitt yrkesverksamma liv suttit enbart bakom ett skrivbord.

Men du ska fly, har jag förstått. Så jag förstår att du har ett behov av att försöka racka ner på oss som inte kommer fly. Du försöker givetvis blunda för dina egna tillkortakommanden. Snacka om att kasta sten i glashus...
Citera
2023-02-12, 10:53
Medlem
Citat:
Jag har forskat. Inte inom "gensuvetenskap". Jag forskar inte längre, utan jobbar helt och hållet praktiskt numera, inom det gebit jag tidigare forskade i. Häng med i debatten, som sagt. Jag sitter inte bakom något skrivbord. När jag forskade jobbade jag praktiskt samtidigt som jag forskade. Så jag har aldrig i mitt yrkesverksamma liv suttit enbart bakom ett skrivbord.

Men du ska fly, har jag förstått. Så jag förstår att du har ett behov av att försöka racka ner på oss som inte kommer fly. Du försöker givetvis blunda för dina egna tillkortakommanden. Snacka om att kasta sten i glashus...

Yadda yadda yadda, vapen i hand vid fronten säger du nej till, sådana risker ska andra ta för dig. Hycklare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in