2022-10-10, 19:54
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Nejdå. Bara för att det saknar betydelse för dig betyder inte att det gör det för oss andra. Sluta projicera

Samhället är bara en radikaliserad, postmodern, feministisk angelägenhet...och det sätter det faktiska värdet, när det kommer till kritan.

Håller du inte med, är du NaZiSt
Ett tidigare inlägg drog det nya fräsha "incell-kortet".

Lycka till med ditt försvar av vad som inte ens har en kultur, enl. din elit
Citera
2022-10-10, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tangentinkontinens
Sluta ljug!
Folk har aktivt röstat för allt åt alla. Detta medelst sosseri, moderateri(också en typ av socialdemokrati) och miljöpartisteri(även det socialdemokrati).
Svenska folket har onekligen röstat för det.

Allt åt alla är inte gratis. Det är snarare snordyrt och räkningen kommer att komma.
Gick kärnkraftsnedläggningen bra?
Kommer planekonomi inom energisektorn att gå bra?

Jag föreslår att du tar dig i kragen och slutar ljuga konstant

Om du påstår at jag är en lögnare, så är det du som ljuger.

Nej. Det har folk inte gjort. Flertalet människor röstar för att de själva/deras närmaste ska få det bättre. Eller av rädsla för något. På vilket vis skulle folk få det bättre av att dela välfärden med en massinvandring? De röstar på rött för att själva/deras närmaste ska få det bättre. Eller av rädsla för att de själva/deras närmaste ska få det mycket sämre med blå politik. De röstar blått för att de själva/deras närmaste ska få det bättre. De röstar grönt av rädsla för klimathotet. De röstar gult för rädsla för nya främmande kulturer och vad dessa kan föra med sig för eventuellt elände/för att själva få sämre ekonomiskt osv.

Du verkar tro att flertalet människor röstar altruistiskt. Fint, du har en mycket bättre människosyn än vad jag har (trots att jag är humanist). Men nej, flertalet människor ser främst om sin egen gård först.

Sedan finns det givetvis vissa människor som genuint bryr sig om andra människor och lider när de vet hur flyktingar har det. Men även då: de vill givetvis att flyktingar får hjälp, men det innebär inte att de själva vill ta emot en massa flyktingar. Jag är en av dem: jag vill att alla flyktingar ska få hjälp, men av alla länder, så att Sverige kan föra en mycket restriktiv migrationspolitik. Vi har sådana stora integrationsproblem, så vi bör i princip ha totalstopp på invandringen ett tag för att hinna ta itu med integrationsproblemen här och utvisa dem som begått brott här och inte har svenskt medborgarskap. Och ställa hårda krav på de som utnyttjar vår välfärd, utan att bidra själva. Ska man bo här, ska man bidra, lära sig språket och följa svensk lag. Detta för att alla människor som bor här ska må bra. I övrigt är jag också som flertalet människor: ser om min egen gård först.

Och sedan finns det givetvis vissa som verkligen vill hjälpa så många flyktingar som möjligt. Men de är inte många. Oftast är de också väldigt unga och har inte ens rösträtt. Fina människor, absolut, men jag delar inte deras synsätt.
Citera
2022-10-10, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Coffee
Vad är det här för jävla incelinställning? Gillar du inte jämställdhet?

Jag funderade en stund över din fråga...
TS frågeställning är inte incellig någonstans, oavsett hur bekvämt det än må vara.

T.o.m. USA har massiva rekryteringsproblem till sin krigsmakt. Problemet stavas T I L L I T och progressivismen är en aktiv part i det problemet. Summa summarum, är det inte värt att lägga sitt liv i falska progressivisters händer.
Citera
2022-10-10, 20:25
Avstängd
Citat:
Samhället är bara en radikaliserad, postmodern, feministisk angelägenhet...och det sätter det faktiska värdet, när det kommer till kritan.

Håller du inte med, är du NaZiSt
Ett tidigare inlägg drog det nya fräsha "incell-kortet".

Lycka till med ditt försvar av vad som inte ens har en kultur, enl. din elit

Nej.
Citera
2022-10-10, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Om du påstår at jag är en lögnare, så är det du som ljuger.

Nej. Det har folk inte gjort. Flertalet människor röstar för att de själva/deras närmaste ska få det bättre. Eller av rädsla för något. På vilket vis skulle folk få det bättre av att dela välfärden med en massinvandring? De röstar på rött för att själva/deras närmaste ska få det bättre. Eller av rädsla för att de själva/deras närmaste ska få det mycket sämre med blå politik. De röstar blått för att de själva/deras närmaste ska få det bättre. De röstar grönt av rädsla för klimathotet. De röstar gult för rädsla för nya främmande kulturer och vad dessa kan föra med sig för eventuellt elände/för att själva få sämre ekonomiskt osv.

Du verkar tro att flertalet människor röstar altruistiskt. Fint, du har en mycket bättre människosyn än vad jag har (trots att jag är humanist). Men nej, flertalet människor ser främst om sin egen gård först.

Sedan finns det givetvis vissa människor som genuint bryr sig om andra människor och lider när de vet hur flyktingar har det. Men även då: de vill givetvis att flyktingar får hjälp, men det innebär inte att de själva vill ta emot en massa flyktingar. Jag är en av dem: jag vill att alla flyktingar ska få hjälp, men av alla länder, så att Sverige kan föra en mycket restriktiv migrationspolitik. Vi har sådana stora integrationsproblem, så vi bör i princip ha totalstopp på invandringen ett tag för att hinna ta itu med integrationsproblemen här och utvisa dem som begått brott här och inte har svenskt medborgarskap. Och ställa hårda krav på de som utnyttjar vår välfärd, utan att bidra själva. Ska man bo här, ska man bidra, lära sig språket och följa svensk lag. Detta för att alla människor som bor här ska må bra. I övrigt är jag också som flertalet människor: ser om min egen gård först.

Och sedan finns det givetvis vissa som verkligen vill hjälpa så många flyktingar som möjligt. Men de är inte många. Oftast är de också väldigt unga och har inte ens rösträtt. Fina människor, absolut, men jag delar inte deras synsätt.

Du säger "skall få"...
Få vadå? Vem skall ge det?

Sluta ljug och sträck på dig istället, ditt jävla luder.
Citera
2022-10-10, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neuron-drone
jag tror det handlar om vissa killars fantasier.

Många är besatta av sexbrott mot kvinnor. De vill att det på ytan ska se ut som de skyddar kvinnor, men det handlar mer om att de vill vara de som gör sexbrotten, de är avundsjuka.

Sedan är det faktiskt så att män råkar ut för sexbrott i krig med.

Självklart kommer det inte komma en massa soldater hit och slåss man mot man.

Ja, låter troligt. De är sexualsadister, i sin fantasi. Men skulle aldrig handla så. Men njuter av tanken på att kvinnor far sexuellt illa och blir brutalt våldtagna.

Vad de inte tycks fatta är att i krig våldtas både kvinnor, män och barn... Ingen kommer klara sig undan våldtäkter under tortyrliknande förhållande. Så. De borde samarbeta med kvinnor, istället för att förkasta dem. Alla mellan 16-70 kommer behövas om det blir närstrid. Antingen som soldater eller som sjukvårdare etc. för skadade soldater.
Citera
2022-10-10, 20:30
Medlem
Citat:
Du säger "skall få"...
Få vadå? Vem skall ge det?

Sluta ljug och sträck på dig istället, ditt jävla luder.

Jag skrev den meningen fler än en gång. Vilken gång syftar du på?

Jag ljuger inte. Flertalet människor är "egoister". Inget fel med det, men så är det. De ser först och främst om sin egen gård. Och röstar givetvis därefter. Det är ju inte så att socialbidragstagaren röstar blått och höginkomsttagaren röstar på V. Och i princip ingen röstar/har röstat för massinvandring. Det skulle ju sänka deras egen standard på ett eller annat sätt. Det fattar folk, tro mig.

Men makthavarna, som lever rikt och skyddat, kan kosta på sig att ha PK-åsikter kring massinvandring, om inte deras röstsiffror drabbas. För självklart vill de hjälpa flyktingar, bara de själva slipper lida för det på ett eller annat sätt. Folk vill i regel att andra ska få hjälp, bara de själva slipper lida för det.

Jag ljuger inte. Lägg ner det där, du låter mer som en härmapa. Löjligt.
Just intressant "luder" jag i så fall är, som har levt i celibat i en jädra massa år.
Senast redigerad av TomatKungen 2022-10-10 kl. 20:42.
Citera
2022-10-10, 20:34
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:
Ja, låter troligt. De är sexualsadister, i sin fantasi. Men skulle aldrig handla så. Men njuter av tanken på att kvinnor far sexuellt illa och blir brutalt våldtagna.

Vad de inte tycks fatta är att i krig våldtas både kvinnor, män och barn... Ingen kommer klara sig undan våldtäkter under tortyrliknande förhållande. Så. De borde samarbeta med kvinnor, istället för att förkasta dem. Alla mellan 16-70 kommer behövas om det blir närstrid. Antingen som soldater eller som sjukvårdare etc. för skadade soldater.

Blir det en invasion så blir det väl gerillakrig. Tyvärr tror jag inte svenska försvaret lär ut det. Så då kan både män och kvinnor syssla med det. Man saboterar deras grejer.

Men mest troligt blir det krigföring på avstånd.

Skulle det bli krig på riktigt skulle vi svenskar bli sammansvetsade fort. Sedan att vissa säger att de hellre skulle sitta på sitt rum och dra i snabeln det tror jag faktiskt inte på. Kanske vissa då, men inte flertalet.
Citera
2022-10-10, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neuron-drone
Blir det en invasion så blir det väl gerillakrig. Tyvärr tror jag inte svenska försvaret lär ut det. Så då kan både män och kvinnor syssla med det. Man saboterar deras grejer.

Men mest troligt blir det krigföring på avstånd.

Skulle det bli krig på riktigt skulle vi svenskar bli sammansvetsade fort. Sedan att vissa säger att de hellre skulle sitta på sitt rum och dra i snabeln det tror jag faktiskt inte på. Kanske vissa då, men inte flertalet.

Ja, låter troligt.

Japp. Med kärnvapen, när Putin blivit galnare än vad han är nu och hamnar i ett trängt läge, där han anser att "alla ska förgöras" för att visa att det ändå någonstans är han som bestämmer.

Vi pratar alla samma språk och är uppvuxna med samma kultur som varandra. Så ja, det tror jag med.
Citera
2022-10-10, 20:46
Medlem
Citat:
Jag skrev den meningen fler än en gång. Vilken gång syftar du på?

Jag ljuger inte. Flertalet människor är "egoister". Inget fel med det, men så är det. De ser först och främst om sin egen gård. Och röstar givetvis därefter. Det är ju inte så att socialbidragstagaren röstar blått och höginkomsttagaren röstar på V. Och i princip ingen röstar/har röstat för massinvandring. Det skulle u sänka deras egen standard på ett eller annat sätt. Det fattar folk, tro mig.

Jag ljuger inte. Lägg ner det där, du låter mer som en härmapa. Löjligt.
Just intressant "luder" jag i så fall är, som har levt i celibat i en jädra massa år.

Förlåt!
Incell-luder, då.
Nu passar invektivet bättre i.a.f.

Du får ljuga ihop att radikalfeminismen är värd att dör för, för dig själv.
Gör det inte för andra.
Citera
2022-10-11, 01:55
Medlem
Citat:
Jag är inte mytoman. Det är du som har dålig läsförmåga. Läs om, läs rätt.

Ja, talat hölls alltså när Fredde fortfarande var statsminister. Vilket i princip är vad jag har skrivit.

Nej det var tvärtom mot vad du skrev din mytoman.

Du skrev att valet hölls efter valet trots att det hölls en månad innan valet.

Du skrev också att sossarna ströp massinvandringen när de kom till makten men det blev istället ett rekordår för massinvandringen 2015 ett år efter att sossarna tagit makten.

Du ljuger om allt.
Citera
2022-10-11, 02:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Kvinnor håller på vinnaren, det är en konsekvens av evolutionen och inget att lipa över.
Om svenska män har utgångspunkt att de inte är säkra på att det är "värt" att försvara svenska kvinnor, så förstå har de min fulla sympati för att de håller på motståndarlaget.
Ha lite ballar för fan.

Så är det och därför är det komiskt med simps som krälar för kvinnor, men sådana soya-pojkar föraktas av kvinnor. De kan möjligen få försörja kvinnorna och även ta hand om barnen de knullat fram med en annan riktig man, men dessa soya-pojkar kommer aldrig få mer än förakt tillbaks.

Sveriges "män" består till stor del av sådana sådana här soya-pojkar men de kommer aldrig kunna förvara kvinnor ens om de försöker. Den andra gruppen "män" i Sverige är våldsamma negrer och araber men de kommer å andra sidan heller aldrig försvara kvinnorna, tvärtom. Det är ändå till den gruppen kvinnorna dras eftersom de söker starka män och föraktar soya-pojkar.

Vid ett krig med främmande makt kommer kvinnorna se de angripande männen som starka och då är det självklart dessa män de kommer dras till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in