2023-02-12, 09:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Nope då dödar vi makten. Som jag tänkte, du hängde inte med någon gång, pärlor för svin.
Du väljer alltså att försvara vår folkvalda svenska regering istället för att sitta hemma och vakta mamma?
Citera
2023-02-12, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Läste du ens vad jag skrev? Jag kommer sätta mina barn i säkerhet med släktingar som kan ta hand om dem. Sedan kommer jag återvända, till min krigsplacering, som jag med stor säkerhet kommer få.

Du kommer alltså bryta mot lagen och dra för du är skyldig att omedelbart infinna dig.
Citera
2023-02-12, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m.g.t.o.w
Du kommer alltså bryta mot lagen och dra för du är skyldig att omedelbart infinna dig.

Jag kommer sätta dem i säkerhet innan kriget bryter ut. Dvs.: inte bryta mot lagen.
Om kriget hinner bryta ut, innan jag hinner sätta barnen i säkerhet, så blir det skyddsrum för dem och äldre släktingar. Som sedan får fly med barnen. Medans jag följer min plikt.

Varför engagerar du dig ens i detta? Du har ju redan flyttat från Sverige. Detta berör inte dig överhuvudtaget.
Citera
2023-02-12, 09:24
Avslutad
Citat:
Jag är blatte. Och jag har inte flytt hit. Jag är född och uppvuxen här. Vi är en hel del blattar som är födda och uppvuxna i Sverige.

Citat:
Pga. mitt yrke kommer jag med stor säkerhet få en krigsplacering.

Ja och det är vettigt att civila evakuerar.

...ahhhhHahahahahaha!

Inte en chans i helskotta att du vare sig är blatte eller är anknuten till någon form av krigstjänstgöringsberedskap..!!!

Med alla dina PK-floskelinlägg utan något som helst djup eller insikt, ditt 'lajvande' icke-binär och allmänt ointelligenta framträdande här.. .., nigga please!!

Du är antingen en tonåringstjej eller en övervintrad 50+ svensk grundskoleutbildad kärring som suttit i white trash miljö/jobb hela ditt liv och nu försöker hitta ett alter ego på nätet. (förtidspensionerad?)
Citera
2023-02-12, 09:31
Medlem
Citat:
Jag kommer sätta dem i säkerhet innan kriget bryter ut. Dvs.: inte bryta mot lagen.
Om kriget hinner bryta ut, innan jag hinner sätta barnen i säkerhet, så blir det skyddsrum för dem och äldre släktingar. Som sedan får fly med barnen. Medans jag följer min plikt.

Varför engagerar du dig ens i detta? Du har ju redan flyttat från Sverige. Detta berör inte dig överhuvudtaget.

Om kriget kommer plötsligt då så du inte har hunnit sticka innan dess. Vad gör du då?
Citera
2023-02-12, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
...ahhhhHahahahahaha!

Inte en chans i helskotta att du vare sig är blatte eller är anknuten till någon form av krigstjänstgöringsberedskap..!!!

Med alla dina PK-floskelinlägg utan något som helst djup eller insikt, ditt 'lajvande' icke-binär och allmänt ointelligenta framträdande här.. .., nigga please!!

Du är antingen en tonåringstjej eller en övervintrad 50+ svensk grundskoleutbildad kärring som suttit i white trash miljö/jobb hela ditt liv och nu försöker hitta ett alter ego på nätet. (förtidspensionerad?)

Det märks att du inte bor i Sverige.
Alla som arbetar inom det som kallas för "samhällsviktig" verksamhet, kommer med stor sannolikhet få en krigsplacering. Du kan själv läsa på om vad som menas med "samhällsviktig" verksamhet. Begreppet är ganska brett.

Nej. Fel. Jag är inte tonåring och inte över 50. Och fel. Jag är högutbildad och fullt arbetsför (arbetar och betalar skatt). Men här skrivs åsikter på låg nivå, ofta. Och jag håller debattstil efter den jag debatterar med. Om du anser att jag skriver floskler, så säger detta alltså mer om min motdebattör, än vad det säger om mig.
Citera
2023-02-12, 09:39
Avslutad
Citat:
Alla som arbetar inom det som kallas för "samhällsviktig" verksamhet, kommer med stor sannolikhet få en krigsplacering. Du kan själv läsa på om vad som menas med "samhällsviktig" verksamhet. Begreppet är ganska brett.

Nej. Fel. Jag är inte tonåring och inte över 50. Och fel. Jag är högutbildad och fullt arbetsför (arbetar och betalar skatt). Men här skrivs åsikter på låg nivå, ofta. Och jag håller debattstil efter den jag debatterar med. Om du anser att jag skriver floskler, så säger detta alltså mer om min motdebattör, än vad det säger om mig.

Vad för utbildning och vilket / vilka lärosäte?

..nej, att berätta enbart de uppgifterna röjer inte din identitet.
Citera
2023-02-12, 09:40
Medlem
Citat:
Om kriget kommer plötsligt då så du inte har hunnit sticka innan dess. Vad gör du då?

Det skrev jag ju. Läs mitt inlägg igen.
Citera
2023-02-12, 09:40
Medlem
Citat:

Så det blir inget krigande för dig, du ska bara fortsätta arbeta och låta andra riskera sina liv.

Men inte ens detta, för du ska först fly och sedan eventuellt komma tillbaks. Men vi vet vad det betyder, du kommer hitta en undanflykt för att inte kunna återvända.
Citera
2023-02-12, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Vad för utbildning och vilket / vilka lärosäte?

..nej, att berätta enbart de uppgifterna röjer inte din identitet.

Det finns saker jag inte vill skriva. Då jag redan berättat allt för mycket som skulle kunna röja min identitet. Så lärosäten och utbildning och nuvarande yrke, könstillhörighet, exakt ålder på mig själv, exakt ålder på mina barn osv. är sådant jag inte vill uppge.

Men jag kan skriva att jag har universitetsutbildning.
Har även forskat. Så. Jag kan kalla mig högutbildad, utan att överdriva.
Citera
2023-02-12, 09:45
Medlem
Citat:
Det finns saker jag inte vill skriva. Då jag redan berättat allt för mycket som skulle kunna röja min identitet. Så lärosäten och utbildning och nuvarande yrke, könstillhörighet, exakt ålder på mig själv, exakt ålder på mina barn osv. är sådant jag inte vill uppge.

Men jag kan skriva att jag har universitetsutbildning.
Har även forskat. Så. Jag kan kalla mig högutbildad, utan att överdriva.

Du behöver inte berätta, det är säkert genusvetenskap.
Citera
2023-02-12, 09:53
Medlem
Citat:
Så det blir inget krigande för dig, du ska bara fortsätta arbeta och låta andra riskera sina liv.

Men inte ens detta, för du ska först fly och sedan eventuellt komma tillbaks. Men vi vet vad det betyder, du kommer hitta en undanflykt för att inte kunna återvända.

Nej, jag ses nog som för gammal för det. Men man vet ju aldrig. Men mycket troligare är att det blir en krigsplacering i civilförsvaret. Där kommer jag göra betydligt mer nytta med min ålder och kvaddade rygg, än vad jag skulle göra med ett vapen i hand. Som 20-åring hade jag gjort betydligt mer nytta med vapen i hand.

Jag vill att mina barn ska ha ett land som är deras att växa upp i. Och Sverige är deras land. Så jag kommer kämpa för Sverige. Men först placera mina barn i säkerhet. Så kan de återvända till deras land Sverige när kriget är över. Slippa vara invandrare i något annat land. Så jo, jag kommer återvända. Av den orsaken.

Nu är dock så att jag starkt misstänker att om kriget väl når Sverige så är det kört för oss alla i Sverige. Går det så långt, så är det kärnvapen man har börjat ta till. Så ingen kommer kunna fly. Ingen kommer strida. Ingen kommer jobba i civilförsvaret. Utan vi kommer slås ut som små flugor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in