Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-10-05, 23:36
  #1
Medlem
akademikerfyllos avatar
Mot bakgrund av den pågående konflikten i Ukraina (egentligen mellan väst och Ryssland), så kan man inte utesluta att Sverige dras in i ett framtida storkrig. I synnerhet om vi blir medlemmar i NATO.

Min fråga till er är följande: svenska kvinnor står bakom en feministisk politik. Många män anser att en sådan politik missgynnar dem på flera sätt. Sverige kan nog beskrivas som världens mest feministiska och gynocentriska land.

Är svenska kvinnor värda att försvara i krig mot bakgrund av deras feministiska ideologi?
Citera
2022-10-05, 23:40
  #2
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Mot bakgrund av den pågående konflikten i Ukraina (egentligen mellan väst och Ryssland), så kan man inte utesluta att Sverige dras in i ett framtida storkrig. I synnerhet om vi blir medlemmar i NATO.

Min fråga till er är följande: svenska kvinnor står bakom en feministisk politik. Många män anser att en sådan politik missgynnar dem på flera sätt. Sverige kan nog beskrivas som världens mest feministiska och gynocentriska land.

Är svenska kvinnor värda att försvara i krig mot bakgrund av deras feministiska ideologi?

Är du ledsen för att du får dela makten med kvinnor?

Annars så försvarar man landet dvs den geografiska arean, infrastrukturer och fabriker. Man försvarar inte människor.
Citera
2022-10-05, 23:42
  #3
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neuron-drone
Är du ledsen för att du får dela makten med kvinnor?

Annars så försvarar man landet dvs den geografiska arean, infrastrukturer och fabriker. Man försvarar inte människor.

Makt ska inte delas blint. Det är inte rättvisa.
Citera
2022-10-05, 23:44
  #4
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Makt ska inte delas blint. Det är inte rättvisa.

Som det var tidigare, att blint fördela den bara till män, var det bra?
Citera
2022-10-05, 23:44
  #5
Medlem
Helvete heller
Citera
2022-10-05, 23:46
  #6
Medlem
BRASKAMINSKIs avatar
Nej, inte som grupp. Om Ryssland skulle anfalla hoppas jag att den feministiskapolitiken bibehölls och att man förbjöd kvinnor att fly precis som de gjorde i Ukraina fast där förbjöd man män att fly vilket är direkt ofeministiskt. Kvinnor ska till fronten. Massinvandringen och feminismen får de bäst försvara själva om de önskar.

Tänk dig att dö eller bli av med benen för att du försvarat Kakan Hermansson, Annika Strandhäll och Jonna Sima. Nej, dra åt helvete.
Citera
2022-10-05, 23:47
  #7
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varys92
Helvete heller

Var god utveckla resonemanget!
Citera
2022-10-05, 23:47
  #8
Medlem
Så jag ska svika mitt land och folk för att de tycker något som gynnar mig mindre? Hört talas om lojalitet? T.om. dig skulle jag skydda om så krävs.
Citera
2022-10-05, 23:50
  #9
Avstängd
klart kvinnor ska försvaras
Citera
2022-10-05, 23:54
  #10
Medlem
BRASKAMINSKIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neix
Så jag ska svika mitt land och folk för att de tycker något som gynnar mig mindre? Hört talas om lojalitet? T.om. dig skulle jag skydda om så krävs.

Lojaliteten med svenska kvinnor är som bortblåst. De har röstat för att göra Sverige, vårt land, mitt land, till ett multietniskt helvete.

Jag kommer försvara min fru, mina barn, min släkt, mina vänner, mina grannar men längre ut i periferin så försvinner mitt intresse att utsätta mig för farliga situationer som kan leda till att jag dör eller skadas. Om Stockholm, eller socialdemokratiska Norrland, skulle invaderas skulle jag inte rusa dit för att hjälpa dem.

Jag tror att ett krig hade ruskat om svensken. Gett svensken i gemen en, som man säger på engelska, reality check. Kanske tiden där man sagt "Vem kan man säga är svensk eller inte? Vi har ju alla invandrat någon gång."

Som sagt är det absolut viktigaste att kvinnor, speciellt i våra storstäder, tvångsrekryteras om de inte ställer upp frivilligt att dö och döda om vi blir invaderade.
Citera
2022-10-05, 23:54
  #11
Medlem
Stenballes avatar
Klart att vi ska försvara oss.
Vi ska försvara män, kvinnor, barn och framtida generationers.
Vi ska försvara landet, vårt arv, vår historia och vår framtid.
Citera
2022-10-05, 23:57
  #12
Medlem
BRASKAMINSKIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Belter
Är du ledsen för att ingen kvinna vill ha dig eller?

Kan du komma med ett bra argument på varför man skulle vilja försvara svenska kvinnor som aktivt röstat för att göra Sverige till en blandning av Kabul, Mogadishu, Teheran och Kosovo? Vart ligger kvinnors lojalitet sett mot den bakgrunden?

Två muslimska terrordåd i Stockholm, otaliga våldtäkter, förnedringsrån och allmänt hat mot svenskar och sedan förväntas man att försvara kaozet? Vad är det för fantasivärld egentligen?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback