2023-02-12, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av expat2021
Yadda yadda yadda, vapen i hand vid fronten säger du nej till, sådana risker ska andra ta för dig. Hycklare

Jag har inte sagt nej till det. Men det är inte troligt att jag kommer stå med vapen vid fronten. Det är troligare att man bedömer att mina kunskaper gör sig bättre i civilförsvaret. I synnerhet med tanke på min ålder. Som sagt: häng med i debatten.

I övrigt är det du som är en hycklare. Du kommer ju fly i händelse av krig. Så varför i hela fridens dar engagerar du dig ens? För att stilla ditt eget dåliga samvete? Lägg ner.
Citera
2023-02-12, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Jag har inte sagt nej till det. Men det är inte troligt att jag kommer stå med vapen vid fronten. Det är troligare att man bedömer att mina kunskaper gör sig bättre i civilförsvaret. Som sagt: häng med i debatten.

I övrigt är det du som är en hycklare. Du kommer ju fly i händelse av krig. Så varför i hela fridens dar engagerar du dig ens? För att stilla ditt eget dåliga samvete? Lägg ner.

För det ska män göra, de ska riskera sina liv genom att kriga vid fronten medan du sitter i säkerhet bakom ett skrivbord.
Citera
2023-02-12, 11:05
Medlem
Citat:
För det ska män göra, de ska riskera sina liv genom att kriga vid fronten medan du sitter i säkerhet bakom ett skrivbord.

Hur har du det med läsförmågan?
Jag kommer inte sitta bakom ett skrivbord. Det gör jag inte idag, så varför skulle jag göra det i händelse av krig? Jag kommer snällt få gå till mitt jobb varje dag och göra de arbetsuppgifter jag redan nu utför. Varje dag med risk för mitt liv. Men då du inte ens vet vad jag jobbar med, så fattar du inte att det jag gör verkligen behövs (även i händelse av krig) och att det innebär en risk för eget liv (i händelse av krig) att utföra detta jobb. Det är inte bara folk vid den absoluta fronten som riskerar sina liv vid krig. Samtliga människor som befinner sig i ett land där det råder krig, riskerar sina liv. i synnerhet om man jobbar och är på sin arbetsplats och inte i ett skyddsrum. Men så långt tänkte du givetvis inte.

Och i övrigt ska ju du själv fly. Dvs. du kommer inte riskera ditt liv alls. Så det är som att debattera med en litet frö om, vilket dåligt träd man är som står i en park istället för i en skog. Du är ett litet frö. Väx upp till ett träd och ta lite ansvar, innan du börjar kritisera oss som redan är träd och tar ansvar.
Citera
2023-02-12, 11:07
Medlem
Citat:
Jag kommer inte sitta bakom ett skrivbord. Det gör jag inte idag, så varför skulle jag göra det i händelse av krig? Jag kommer snällt få gå till mitt jobb varje dag och göra de arbetsuppgifter jag redan nu utför. Varför dag med risk för mitt liv. Men då du inte ens vet vad jag jobbar med, så fattar du inte att det jag gör verkligen behövs (även i händelse av krig) och att det innebär en risk för eget liv (i händelse av krig) att utföra detta jobb. Det är inte bara folk vid den absoluta fronten som riskerar sina liv vid krig. Samtliga människor som befinner sig i ett land där det råder krig, riskerar sina liv. i synnerhet om man jobbar och är på sin arbetsplats och inte i ett skyddsrum. Men så långt tänkte du givetvis inte.

Och i övrigt ska ju du själv fly. Dvs. du kommer inte riskera ditt liv alls. Så det är som att debattera med en litet frö om, vilket dåligt träd man är som står i en park istället för i en skog. Du är ett litet frö. Väx upp till ett träd och ta lite ansvar, innan du börjar kritisera oss som redan är träd och tar ansvar.

För vapen vid fronten är inget för dig, andra ska riskera sina liv på det sättet för att skydda dig för du vill sitta i säkerhet.

Du är en hycklare som kräver saker av andra som du själv inte lever upp till.
Citera
2023-02-12, 11:11
Avslutad
Citat:
För vapen vid fronten är inget för dig, andra ska riskera sina liv på det sättet för att skydda dig för du vill sitta i säkerhet.

Du är en hycklare som kräver saker av andra som du själv inte lever upp till.
Du förstår inte varför inte alla blir krigsplacerade vid fronten med vapen i hand?
Citera
2023-02-12, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Du förstår inte varför inte alla blir krigsplacerade vid fronten med vapen i hand?

Hur ska annars kvinnorna kunna sitta i säkerhet när männen riskerar sina liv?
Citera
2023-02-12, 11:16
Avslutad
Citat:
Hur ska annars kvinnorna kunna sitta i säkerhet när männen riskerar sina liv?
Så du förstår inte varför inte alla krigsplaceringar är vid fronten med vapen i handen alltså.
Citera
2023-02-12, 11:18
Medlem
Citat:
Så du förstår inte varför inte alla krigsplaceringar är vid fronten med vapen i handen alltså.

Kvinnorna vill inte riskera sina liv, de låter männen göra det.
Hade kvinnorna stått för jämlikhet skulle lika många män som kvinnor stå vid fronten med vapen.
Citera
2023-02-12, 11:20
Avslutad
Citat:
Kvinnorna vill inte riskera sina liv, de låter männen göra det.
Hade kvinnorna stått för jämlikhet skulle lika många män som kvinnor stå vid fronten med vapen.
Och varför blir folk krigsplacerade även på andra ställen än vid fronten med vapen i handen?
Citera
2023-02-12, 11:23
Medlem
Citat:
Och varför blir folk krigsplacerade även på andra ställen än vid fronten med vapen i handen?

Jämlikhet, lika många män som kvinnor...
Men nja, inte jämlikhet på detta område
Citera
2023-02-12, 11:29
Avslutad
Citat:
Jag kommer inte sitta bakom ett skrivbord. Det gör jag inte idag, så varför skulle jag göra det i händelse av krig? Jag kommer snällt få gå till mitt jobb varje dag och göra de arbetsuppgifter jag redan nu utför. Varje dag med risk för mitt liv. Men då du inte ens vet vad jag jobbar med, så fattar du inte att det jag gör verkligen behövs (även i händelse av krig) och att det innebär en risk för eget liv (i händelse av krig) att utföra detta jobb. Det är inte bara folk vid den absoluta fronten som riskerar sina liv vid krig. Samtliga människor som befinner sig i ett land där det råder krig, riskerar sina liv. i synnerhet om man jobbar och är på sin arbetsplats och inte i ett skyddsrum. Men så långt tänkte du givetvis inte.

..det blir bara bättre och bättre.

Du är alltså:
Högutbildad
Forskare
Kommer få krigstjänstgöring
Det (samhällsviktiga) jobb du gör idag är med fara för ditt liv dessutom. (Jane Bond?)

Något mer? ..bergbestigare? Minnesmästare..? ..eller kanske ett världsrekord i varpa?
Citera
2023-02-12, 11:30
Medlem
Givet man skulle försöka rädda kvinnor ändå.

Det är väl nu man får visa att män är män?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in