Citat:
Ursprungligen postat av
expat2021
För det ska män göra, de ska riskera sina liv genom att kriga vid fronten medan du sitter i säkerhet bakom ett skrivbord.
Hur har du det med läsförmågan?
Jag kommer
inte sitta bakom ett skrivbord. Det gör jag inte idag, så varför skulle jag göra det i händelse av krig? Jag kommer snällt få gå till mitt jobb varje dag och göra de arbetsuppgifter jag redan nu utför. Varje dag med risk för mitt liv. Men då du inte ens vet vad jag jobbar med, så fattar du inte att det jag gör verkligen behövs (även i händelse av krig) och att det innebär en risk för eget liv (i händelse av krig) att utföra detta jobb. Det är inte bara folk vid den absoluta fronten som riskerar sina liv vid krig. Samtliga människor som befinner sig i ett land där det råder krig, riskerar sina liv. i synnerhet om man jobbar och är på sin arbetsplats och inte i ett skyddsrum. Men så långt tänkte du givetvis inte.
Och i övrigt ska ju du själv fly. Dvs. du kommer inte riskera ditt liv alls. Så det är som att debattera med en litet frö om, vilket dåligt träd man är som står i en park istället för i en skog. Du är ett litet frö. Väx upp till ett träd och ta lite ansvar, innan du börjar kritisera oss som redan är träd och tar ansvar.