2023-01-20, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Det er vel helt åpenbart at noen har finansiert omkostningene Tyrkeren har hatt med å komme til Norge og vitne om hans påståtte informasjon om hendelsene i S4 da AE forsvant?

Og, hvem andre enn Tom Hagen kan ha noen interesse av å få Tyrkeren til Norge?

Som nevnt tidligere, jeg tror ikke TH og Holden har forsøkt å dekke over sitt engasjement med å få Tyrkeren til å avgi politiforklaring. De har ikke forsøkt seg med stråmenn eller stråselskaper.

Antar Holden vil si rett ut at Tom Hagen ikke skyr noen anstrengelser, men er villig til å punge ut, koste hva det koste vil, for angivelig å få saken best mulig opplyst.

Noen har betalt advokaten som representerte Tyrkeren. Det er fullt mulig å finne ut hvem som har betalt. Og politiet er helt sikkert informert.

TH vil jo ha interesse av at tyrkeren forteller det han påstår å vite, selv om han er uskyldig. Men hvis TH har betalt ham for å lyve, slik jeg oppfattet ditt tidligere innlegg, vil det være beviser som kan brukes mot TH. First.spring hevder hensikten kan være å komme med skadelig informasjon mot Erdogan, og da vil det ha lite å si for denne saken.
Citera
2023-01-20, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst

Du må spørre Tom Hagen hvordan han gikk frem med forfalskningen av livsbeviser og alibier.

Det er teknisk mulig å gjennomføre bedrageriet omtrent som jeg har skissert. Ved hjelp av to andre mobiler.

Det heter seg at når man skal finne løsningen på et tilsynelatende umulig problem, så må man luke vekk umulige forklaringer til man sitter igjen med én mulig forklaring.

Den mulige forklaringen må da være den riktige. Uansett hvor usannsynlig den måtte være.

Og når det gjelder bevegelser på AEs mobil forsvinningsdagen, så gjentar jeg på nytt, så lenge ingen navngitte tjenestepersoner bekrefter den nevnte bevegelsen på mobilen, så går jeg ut fra at informasjonen er mediestrategi heller enn nøyaktige opplysninger fra helseappen.

Som jeg allerede har forklart mange ganger tidligere. Så lenge politiet ikke kommer med ny informasjon, så holder jeg fast ved min oppfatning.

Eneste mulighet for at TH står bak er etter min mening at han er bestiller av forbrytelsen.

Hva skulle poenget være med å ha en mediestrategi der politiet lyver om bevegelsene på AEs mobil? Bevegelsene var også tema i TV2-serien, der det virket som TV2 hadde fått tilgang til mye informasjon om åstedet som ikke ellers er kjent.
Citera
2023-01-20, 20:08
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
TH vil jo ha interesse av at tyrkeren forteller det han påstår å vite, selv om han er uskyldig. Men hvis TH har betalt ham for å lyve, slik jeg oppfattet ditt tidligere innlegg, vil det være beviser som kan brukes mot TH. First.spring hevder hensikten kan være å komme med skadelig informasjon mot Erdogan, og da vil det ha lite å si for denne saken.

Jeg tror, som first.spring, at tyrkeren kjører sin egen agenda. Han har sannsynligvis diktet opp et påskudd for å komme til Norge.

I fall det er TH som har arrangert dette, er han ikke særlig smart ihvertfall. Det er ingen som tror
det denne fyren lirer av seg. Et forferdelig dårlig "vitne" å komme trekkende med. Og som du sier, det
ville nok være enkelt å avsløre.
Citera
2023-01-20, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Här är annonsen

(FB) Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31
Takk 👌👌

Dette var 6 måneder før kidnappingen? Litt spesielt at den havnet her da... jeg har ikke sett det før, interessant.
Citera
2023-01-20, 21:05
Medlem
first.springs avatar
Citat:

Det er oppskriftmessig likt flere av de andre stuntene han har gjort tidligere. Formålet den gang var å skade Tyrkiske politikere og for å selv oppnå goder/immunitet. Det er ingen ting som tyder på at det er noe annerledes denne gangen. Det er jo en grunn til at dagbladet ikke ønsket å trykke informasjonen Tyrkeren kom med. Det er helt grunnløse påstander mot personer som kan knyttes til Tyrkisk etterretning.

Bare for å sette det i perspektiv, så ville det blitt som at jeg skulle påstått at siden TH er tidligere av AP-mann, så er han nødt til å kjenne en viss spiondømt nordmann bosatt i Moskva, og derfor er det Putin som står bak bortføringen...
Citera
2023-01-20, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av first.spring
Det er oppskriftmessig likt flere av de andre stuntene han har gjort tidligere. Formålet den gang var å skade Tyrkiske politikere og for å selv oppnå goder/immunitet. Det er ingen ting som tyder på at det er noe annerledes denne gangen. Det er jo en grunn til at dagbladet ikke ønsket å trykke informasjonen Tyrkeren kom med. Det er helt grunnløse påstander mot personer som kan knyttes til Tyrkisk etterretning.

Bare for å sette det i perspektiv, så ville det blitt som at jeg skulle påstått at siden TH er tidligere av AP-mann, så er han nødt til å kjenne en viss spiondømt nordmann bosatt i Moskva, og derfor er det Putin som står bak bortføringen...

Du har nok rett, men jeg skjønner ikke helt hvordan han kan tro at han får noe ut av dette stuntet, dersom han ikke har noe av verdi å fortelle. Og vil han ikke ha nokså dårlige kort på hånd, hvis Tyrkia igjen ønsker å få ham utlevert?
Citera
2023-01-20, 22:31
Medlem
Citat:

Hva skulle poenget være med å ha en mediestrategi der politiet lyver om bevegelsene på AEs mobil? Bevegelsene var også tema i TV2-serien, der det virket som TV2 hadde fått tilgang til mye informasjon om åstedet som ikke ellers er kjent.

Mye tyder på at hun var i live og samtalte med sin sønn. Politiet mener siste kjente sikre livstegn fra henne er den samtalen og mye tyder på at de har rett i det om man tolker de ulike observerte aktivitetene på hennes mobil.
Citera
2023-01-20, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Horgen
Siden du er så opplest. Kan du forklare hvordan TH var sikker på at han fikk et godt alibi når han gikk ut døra den morgenen?

Han hadde en medhjelper. Denne ville sørget for dette om hun ikke hadde sørget for det selv.
Citera
2023-01-20, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Det finnes mange holdepunkter for å anta at han er psykopat.

Siktelsen står vel litt ut i så måte.
Citera
2023-01-21, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Askeladd1
Det er såpass mange her inne som nå påstår at dette er en familiekonspirasjon at det må borres litt mer i detaljene...

For det første, finnes det lignende saker der far og barn dreper kone/mor? For om det er så logisk som mange her påstår så finnes det vel flere saker der en mor blir drept av mann og barn?

Motivet til hvert av barna påstås å være økonomisk. Dersom AEH hadde tatt ut skilsmisse, finnes det da belegg for at barna ikke ville sitte igjen med noe? Jeg er ingen ekspert på arverett, men det høres veldig rart ut. Tenker man da at TH f.eks kan ha sagt: “nå må du være med å drepe mora di, ellers skriver jeg testamente som gjør deg arveløs!”

Når det er snakk om sin egen mor så tror jeg de aller fleste vil si at de aldri ville drept for penger.
Her har vi altså en til flere av barna som påstås å ha gjort nettopp det.

Drap i nære relasjoner må vel alltid ha et sterkt element av ekstremt hat. Og det skjer som oftest i affekt. Her er ingen affekt. Så her har altså en hel familie iskaldt planlagt å drepe sin nærmeste i lang tid. Uten å få kalde føtter pga samvittighet som de aller fleste mennesker har. Og uten å knekke i etterkant.

Det antydes av flere at barna har blitt manipulert til å hate henne intenst og sykelig til et nivå at man vil drepe uten affekt, men finnes det belegg for dette morderiske hatet hos barna? Basert på de beskrivelser vi har fra de som kjente AEH, så fremstår hun som navet i familien, en omsorgsfull, sosial og familiekjær mor. En som samme dag som hun blir drept kommuniserer med barna sine om barnevakt etc. Og de som mener at denne kommunikasjonen er fake, mener de da at AEH ikke kommuniserte slik med barna i det hele tatt lenger, slik mor og barn gjør, for i så fall ville jo Politiet funnet raskt ut at hun ikke hadde en slik kommunikasjon og relasjon til barna?

F.eks dersom det var slik at TEH løy om at han ringte moren opp igjen pga dårlig samvittighet etter å ha vært kort i første samtale; mener man da at sannheten var at han egentlig i sto i S4 og stirret på slepesporene av avføring fra sin egen mor? Eller var han på vei et sted med henne i bagasjerommet? Ja for hvem i denne familiekonspirasjonen tok med seg sin døde mor til det stedet hvor ingen skulle finne igjen?

Jeg skjønner at de som er overbevist om THs skyld nå klamrer seg til halmstrået om familiekonspirasjon. For om den teorien ryker da har vi fortsatt:

1. TH kan umulig ha utført.
2. Svært lav sannsynlighet for at TH kan ha bestilt utførelsen av profesjonell part (for da hadde han ikke vært i nærheten av S4 denne dagen)

Her er en sak der far dreper mor, og så spiser han middag sammen med sine tre barn mens mor ligger døende på soverommet.
Barna var også hjernevasket så de har deltatt i volden på sin mor.
Så det umulige er mulig.

https://www.document.no/2023/01/21/far-satte-seg-for-a-spise-middag-mens-mor-la-knivstukket-og-doende-pa-barnas-rom/
Citera
2023-01-21, 02:54
Medlem
Enneagrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enneagram
Apropos telefonsamtaler: vil dele en liten historie fra eget liv. Dette skjedde for noen år tilbake. Min kone og voksne datter var på jentetur i utlandet. Siste kvelden før de skulle hjem, ringte jeg min kone for å avtale henting på Gardermoen. Vi ble sittende å snakke minst et kvartes tid. Hun fortalte om hva de hadde sett og opplevd. Men i ettertid viste det seg å være en illusjon. For disse mine to nærmeste som jeg kjenner så godt, kunne i ettertid fortelle (og fremdeles more seg godt over), at de hadde byttet på å snakke med meg den kvelden. De hadde veksla flere ganger uten at jeg hørte det. Jeg hadde aldri tenkt over hvor like de to er i stemmen, spesielt telefonstemmen. Illusjonen var perfekt. Jeg ville aldri funnet det ut om de ikke hadde hatt moro av å vise meg hvor enkelt det var....

Siden alle andre har tatt natt og helgefri, sitter jeg her alene og forsøker å lese litt av tidens seneste diskusjoner. Velger å sitere meg selv for å vise at telefonsamtaler ikke trenger være teknologiske arrangement. Jeg mener på ingen måte at en datter har «spilt» sin mor her. Tror ikke at det er tilfellet i denne saken, men vil bare fortelle hvor lett man kan la seg forlede.
Citera
2023-01-21, 04:59
Medlem
Citat:

Jeg har ikke sagt at TH har instruert Tyrkeren i å lyve. Det ville han neppe tørre å gjøre. Risikoen ville være for stor. Av forskjellige grunner.

Men Tyrkeren har i utgangspunktet lav troverdighet. Ref Tyrkerens tidligere medieutspill.

Tyrkeren oppholdt seg på Sicilia. Heller ikke italienske myndigheter har pågrepet og utlevert Tyrkeren til Tyrkia, i hht til tyrkiske myndigheters internasjonale etterlysninger av ham. Men, Tyrkeren kan ikke ta fly til Norge før etterlysningene er trukket tilbake.

Så, noen må ha hjulpet Tyrkeren å komme seg trygt til Norge, uten å risikere å bli pågrepet underveis.

Det er neppe andre enn Tom Hagen som kan ha hatt interesse av å få Tyrkeren til Norge. Mulig Tyrkeren har kontaktet Holden i forbindelse med dusøren som er utlyst.

Citat:
Eneste mulighet for at TH står bak er etter min mening at han er bestiller av forbrytelsen.

Hensikten med mediestrategi er blant annet å ikke frigi informasjon som kan påvirke vitner, ikke frigi informasjon som kan føre til forhåndsdømming, ikke frigi informasjon som politiet skal bruke til å sile vekk eventuelle falske tilståelser, å holde sentral informasjon om forbrytelsen og åstedet som kun GM og politiet kjenner til, strengt hemmelig fordi informasjonen kan bidra til å oppklare saken og i neste omgang få GM domfelt.

Politiets såkalte mediestrategi er altså ikke det samme som løgn, men, et helt nødvendig redskap i politiets etterforskninger.
Senast redigerad av kornblomst 2023-01-21 kl. 05:06.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in