2023-01-19, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dlanod
Det er jo ikke sikkert vi kommer til å merke så mye til det når fremtiden blir i form av pressemeldinger/pressekonferanser og åpne rettsaler.
Blir i så fall igjen underholdende, spennende og lærerikt for oss.
Citera
2023-01-19, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Blir i så fall igjen underholdende, spennende og lærerikt for oss.

Ja, du har nok mye å lære.
Citera
2023-01-19, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Ja, du har nok mye å lære.
Den var faktisk god. Men det gjelder nok alle.
Citera
2023-01-19, 21:20
Medlem
Citat:
Den var faktisk god. Men det gjelder nok alle.

Det gjør det sikkert. Denne saken er ulikt noe annet, selv om enkeltelementer har parallelle trekk med andre saker.
Citera
2023-01-19, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
TV2 blant annet har bekreftet at kallenavnet dreier seg om nedsettende karakteristikk av AE.
Det er ikke uten grunn at kallenavnet er sladdet. Også uoffisielle kilder bekrefter det samme.

Finnes det noen kilder som påstår at barna kalte AE for "Nullet" på oppfordring fra TH? (Bortsett fra "kilder" i denne tråden)

Påstår du at datteren lyver i brevet?
Citera
2023-01-19, 22:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Kallenavnet som barna skulle bruke var ikke "Lisbeth". Det var et svært nedverdigende kallenavn som jeg ikke kommer til å skrive åpent her. Hvordan bruken av kallenavnet kom i stand vet jeg ikke, men det sier mye om familiedynamikken.
(FB) Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31
Påstand fra Minnimus:
Citat:
Null innsyn fra fiskebryggen til huset.
Vi vet at det er innsyn til huset fra fiskebrygga, ergo er det ingen grunn til å tro at Minnimus har mer innsideinformasjon enn noen andre.

Det er lov å tenke selv.

NB! Det er viktig å få med at det ble opplyst at økenavnet ikke var obskønt (ifm brevet fra HHB2 ble publisert).
Senast redigerad av Havhest 2023-01-19 kl. 22:29.
Citera
2023-01-19, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Finnes det noen kilder som påstår at barna kalte AE for "Nullet" på oppfordring fra TH? (Bortsett fra "kilder" i denne tråden)

Hun som forventer at poltiet skal komme løpende med våpenarsenalet til dem?

Citat:
Han hadde ingen mulighet for å gi oss våpen.

Citera
2023-01-19, 22:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen

Det finnes ingen dokumentasjon på det.

HHB2 hadde aldri valgt å offentliggjøre brevet, dersom det som opplyses var løgn.

Det ville isåfall vært som å skyte seg selv i foten (m.fl.).

Vi ser ingen tegn i tiden, som tyder på at HHB2 lyver.
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Det er svært få som interesserer seg for denne saken. Folk er mette og har det godt i Norge. Nyheter blir fort gamle og uinteressante i en verden hvor det skjer veldig mye. Det er jo derfor politikerne kommer unna med både det ene og det andre. De som interesserer seg, mener i all hovedsak at TH er uskyldig, og er mildt sagt sjokkert over hvor hardt politiet har gått ut mot TH på syltynt grunnlag.

Kanskje etterforskes saken parallelt med en annen sak eller to.

Osen-Slengesol-saken lever videre, fremdeles er ingen dømt for kidnapping i den saken, kun ran og legemsbeskadigelse, enda politiet fant digitale spor, søkehistorikk med blant annet «Hva er straffen i Polen for kidnapping, «Trenger du visum for Dubai», «Trenger du et Sør-Afrika visum», «Polen og Sør-Afrika utlevering», «Straff i Norge» og «Den høyeste straffen i Norge».
Saken er ikke ferdig behandlet i rettsvesenet. TTT, antageligvis fordi kidnapperne har beskyldt Osen og Slengesol for å ha iscenesatt kidnappingen selv.

Ikke vet jeg hvor Osen-Slengesol-kidnapperne fikk den idéen fra, men det kan jo tenkes at de har fulgt med her i tråden.

Jeg ser ikke bort ifra at samme folkene står bak kidnappingen av AEH.
Osen ble kidnappet utenfor politistasjonen i Bergen, så en kidnapping i S4 ville i tilfellet anses som en tur i parken sammenlignet.

TH har selvsagt blitt etterforsket opp og ned i mente, men politiet finner ingenting som sannsynliggjør at han har drept AEH.

Jeg synes det er interessant at politiet har valgt å lekke nøyaktig de opplysninger som bekrefter ryktene som har versert her i tråden - hverken mer eller mindre.

Kan det være tilfeldig?

Jeg tror ikke det. Jeg tror politiets lekkasjer er en del av et stort spill. Et usedvanlig hardt spill, som ikke kunne blitt gjennomført, hvis ikke en usedvanlig sterk familie var involvert.

Kaos VS Kaos er et omfattende og tidkrevende puslespill kan det virke som.
Jeg har fremdeles stor tro på Kaos VS Kaos-hypotesen min.
Senast redigerad av Havhest 2023-01-19 kl. 23:25.
Citera
2023-01-19, 22:49
Medlem
Det er såpass mange her inne som nå påstår at dette er en familiekonspirasjon at det må borres litt mer i detaljene...

For det første, finnes det lignende saker der far og barn dreper kone/mor? For om det er så logisk som mange her påstår så finnes det vel flere saker der en mor blir drept av mann og barn?

Motivet til hvert av barna påstås å være økonomisk. Dersom AEH hadde tatt ut skilsmisse, finnes det da belegg for at barna ikke ville sitte igjen med noe? Jeg er ingen ekspert på arverett, men det høres veldig rart ut. Tenker man da at TH f.eks kan ha sagt: “nå må du være med å drepe mora di, ellers skriver jeg testamente som gjør deg arveløs!”

Når det er snakk om sin egen mor så tror jeg de aller fleste vil si at de aldri ville drept for penger.
Her har vi altså en til flere av barna som påstås å ha gjort nettopp det.

Drap i nære relasjoner må vel alltid ha et sterkt element av ekstremt hat. Og det skjer som oftest i affekt. Her er ingen affekt. Så her har altså en hel familie iskaldt planlagt å drepe sin nærmeste i lang tid. Uten å få kalde føtter pga samvittighet som de aller fleste mennesker har. Og uten å knekke i etterkant.

Det antydes av flere at barna har blitt manipulert til å hate henne intenst og sykelig til et nivå at man vil drepe uten affekt, men finnes det belegg for dette morderiske hatet hos barna? Basert på de beskrivelser vi har fra de som kjente AEH, så fremstår hun som navet i familien, en omsorgsfull, sosial og familiekjær mor. En som samme dag som hun blir drept kommuniserer med barna sine om barnevakt etc. Og de som mener at denne kommunikasjonen er fake, mener de da at AEH ikke kommuniserte slik med barna i det hele tatt lenger, slik mor og barn gjør, for i så fall ville jo Politiet funnet raskt ut at hun ikke hadde en slik kommunikasjon og relasjon til barna?

F.eks dersom det var slik at TEH løy om at han ringte moren opp igjen pga dårlig samvittighet etter å ha vært kort i første samtale; mener man da at sannheten var at han egentlig i sto i S4 og stirret på slepesporene av avføring fra sin egen mor? Eller var han på vei et sted med henne i bagasjerommet? Ja for hvem i denne familiekonspirasjonen tok med seg sin døde mor til det stedet hvor ingen skulle finne igjen?

Jeg skjønner at de som er overbevist om THs skyld nå klamrer seg til halmstrået om familiekonspirasjon. For om den teorien ryker da har vi fortsatt:

1. TH kan umulig ha utført.
2. Svært lav sannsynlighet for at TH kan ha bestilt utførelsen av profesjonell part (for da hadde han ikke vært i nærheten av S4 denne dagen)
Senast redigerad av Askeladd1 2023-01-19 kl. 23:25.
Citera
2023-01-19, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Askeladd1
Det er såpass mange her inne som nå påstår at dette er en familiekonspirasjon at det må borres litt mer i detaljene...

For det første, finnes det lignende saker der far og barn dreper kone/mor? For om det er så logisk som mange her påstår så finnes det vel flere saker der en mor blir drept av mann og barn?

Motivet til hvert av barna påstås å være økonomisk. Dersom AEH hadde tatt ut skilsmisse, finnes det da belegg for at barna ikke ville sitte igjen med noe? Jeg er ingen ekspert på arverett, men det høres veldig rart ut. Tenker man da at TH f.eks kan ha sagt: “nå må du være med å drepe mora di, ellers skriver jeg testamente som gjør deg arveløs!”

Når det er snakk om sin egen mor så tror jeg de aller fleste vil si at de aldri ville drept for penger.
Her har vi altså en til flere av barna som påstås å ha gjort nettopp det.

Drap i nære relasjoner må vel alltid ha et sterkt element av ekstremt hat. Og det skjer som oftest i affekt. Her er ingen affekt. Så her har altså en hel familie iskaldt planlagt å drepe sin nærmeste i lang tid. Uten å få kalde føtter pga samvittighet som de aller fleste mennesker har. Og uten å knekke i etterkant.

Det antydes av flere at barna har blitt manipulert til å hate henne intenst og sykelig til et nivå at man vil drepe uten affekt, men finnes det belegg for dette morderiske hatet hos barna? Basert på de beskrivelser vi har fra de som kjente AEH, så fremstår hun som navet i familien, en omsorgsfull, sosial og familiekjær mor. En som samme dag som hun blir drept kommuniserer med barna sine om barnevakt etc. Og de som mener at denne kommunikasjonen er fake, mener de da at AEH ikke kommuniserte slik med barna i det hele tatt lenger, slik mor og barn gjør, for i så fall ville jo Politiet funnet raskt ut at hun ikke hadde en slik kommunikasjon og relasjon til barna?

F.eks dersom det var slik at TEH løy om at han ringte moren opp igjen pga dårlig samvittighet etter å ha vært kort i første samtale; mener man da at sannheten var at han egentlig i sto i S4 og stirret på slepesporene av avføring fra sin egen mor? Eller var han på vei et sted med henne i bagasjerommet? Ja for hvem i denne familiekonspirasjonen tok med seg sin døde mor til det stedet hvor ingen skulle finne igjen?

Jeg skjønner at de som er overbevist om THs skyld nå klamrer seg til halmstrået om familiekonspirasjon. For om den teorien ryker da har vi fortsatt:

1. TH kan umulig ha utført.
2. Svært lav sannsynlighet for at TH kan ha bestilt utførelsen av profesjonell part (for da hadde han ikke vært i nærheten av S4 denne dagen)
Barna har arverett på både mors og fars formue. For dem er det et fett, hvem formuen lyder på.

For dem er faktisk nåværende situasjon verre. TH kan bli samboer med en eller annen Anna Nicole Smith

Formuen var nok tryggere med AEH i huset.
Senast redigerad av OleStoltenberg 2023-01-20 kl. 00:07.
Citera
2023-01-20, 00:07
Medlem
Citat:
Barna har arverett på både mors og fars formue. For dem er det et fett, hvem formuen lyder på.

Uten morra har faren et pressmiddel det er umulig for oss med en vanlig inntekt å forstå.

Det er ikke rare greiene de har krav på hvis faren skulle ønske det annerledes.
Citera
2023-01-20, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dlanod
Uten morra har faren et pressmiddel det er umulig for oss med en vanlig inntekt å forstå.

Det er ikke rare greiene de har krav på hvis faren skulle ønske det annerledes.
Med andre ord er morens bortgang noe de overhode ikke er tjent med. Teorien om at hun forsvant med deres velsignelse, er med andre ord helt meningsløs.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in