2022-09-23, 08:28
  #94933
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Det finnes flere bilobservasjoner fra den dagen Fru Hagen forsvant. I området er det opplyst to på gangveien fanget opp av kamera ved hjelpemiddelsentralen og en observert av en i naboblokka som tar en tur over gressplen/gåvei opp mot innkjørsel på huset.
I tillegg har vi, som det nevnes, to observasjoner av en og samme bil i Ås gjort av to ulike vitner.

I tillegg til biler er det også observasjoner av mistenkelige personer som ikke er sjekket ut av saken.
Futurum-mennene, men kanskje enda mer mistenkelig er en av naboenes observasjoner av noen med sovemadrass tidlig om morgenen i skogholtet med utsikt til SV4. Observasjonen ble gjort flere ganger grytidlig om morgenen i forkant av forsvinningen.
Citera
2022-09-23, 08:49
  #94934
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
Jo, hu er sett i en bil i Ås, av to uavhengige vitner. På ett strategisk tidspungt i forhold til overfallet i S4. Merkelig nok var begge mennene i forsetene på bilen maskerte, men det var sikkert tilfeldig, for det var jo helloween. Har du glemt det? Eller vil du bare ikke høre om det?? Fordi du mener det er du som sitter på fasit, og alle andres teorier og spekulasjoner er svada og sludder, og de som tenker anneledes en deg er noen kronidioter? Dersom du veit hva som har skjedd, så må du ringe politiet på Romerike å fortelle dem hendelsesforløpet, så får vi TH bak lås og slå. Mange tror og mener, men felles er vel at det er INGEN som veit. Sannheten er ofte anneledes enn en ser for seg. Jeg veit værtfall ikke.

Du fortsetter å mase om denne bilen, ser jeg. Det er langt fra S4 til Ås. Det finnes ingen observasjoner av denne bilen i nærområdet rundt S4 i aktuelt tidsrom, altså på formiddagen 31. oktober, da AE angivelig forsvant. Og heller ingen andre biler.

Citat:
Ursprungligen postat av Lookielook
https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/kapital-tom-hagen-800-millioner-rikere-enn-da-kona-forsvant/15128915/

Skilsmisse ville blitt dyrere og dyrere, så det var vel best å bare få jobben gjort.

Ja. Og arven som vil tilfalle AEs livsarvinger øker år for år.
Citera
2022-09-23, 09:09
  #94935
Medlem
Om den hektiske aktiviteten på AEs mobil i morgentimene forsvinningsdagen er en del av den tydelige planlagte villedningen, blir neste spørsmål om teaterkvelden skjedde slik "venneparet" fortalte i VG-intervjuet.

Eller, er også teaterkvelden en del av tydelig planlagt villedning? Det mangler bilder av AE fra denne kvelden. Er venneparet medsammensvorne i villedningen av politiet.

Når var det sist AE ble sett i live av uavhengige og troverdige vitner. Var det mandagskvelden, da GHH var på styremøte i Condis i S4? Eller?

Og, det går altså ikke an å mistenke kreti og pleti, som har oppholdt seg i nærheten av S4 og har blitt observert, i uker og måneder før AE angivelig ble bortført fra hjemmet sitt 31. oktober 2018.

Til slutt. Noen som vet hva advokat BB drev med forsvinningsmorgenen. Har han alibi.

Det var også snakk om at TH skulle ha deltatt i et morgenmøte i en næringsforening på morgenen 31. oktober. Hvor kommer disse opplysningene fra. Skulle også adv BB ha deltatt i samme morgenmøtet.

Det er så veldig mange detaljer som ikke er kjent.
Citera
2022-09-23, 09:31
  #94936
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
...
Eller, er også teaterkvelden en del av tydelig planlagt villedning?
...
Når var det sist AE ble sett i live av uavhengige og troverdige vitner. Var det mandagskvelden, da GHH var på styremøte i Condis i S4? Eller?
...
Taxisjåføren er jo også vitne på at AE og TH tok taxi hjem på kvelden den 30/10...
Glemte du det?

Jeg husker ikke om det var du eller noen andre som hadde en ide om at TH var på teater med en annen kvinne enn AE, men venneparet ville jo ha sett at det ikke var AE i så fall.

Hvor mange vitner som lyver er inkludert i din hypotese? Et dusin?

Hvor sannsynlig synes du at din hypotese er?

GHH kontaktet AEH på telefon (var det en sms eller en samtale?) for å si fra om at han var forsinket. Har det blitt opplyst om at AEH sendte sms-svar til GHH dersom det var sms han sendte til AEH?

Det hadde selvsagt vært interessant å fått se AEHs telefoniske kontakt (inkl sms-er og om hun brukte eller ikke brukte emojier da) + bevegelser på hennes app døgnet forut for forsvinningen, for å se om det var noen endring eller ikke sammenlignet med det som var vanlig for AEH.
__________________
Senast redigerad av z-z-z 2022-09-23 kl. 09:54.
Citera
2022-09-23, 09:53
  #94937
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Taxisjåføren er jo også vitne på at AE og TH tok taxi hjem på kvelden den 30/10...
Glemte du det?

Jeg husker ikke om det var du eller noen andre som hadde en ide om at TH var på teater med en annen kvinne enn AE, men venneparet ville jo ha sett at det ikke var AE i så fall. Hvor mange vitner som lyver er inkludert i din hypotese? Et dusin?

Jeg bare spør. Var det ikke denne taxisjåføren som var utlending da. Og utspørringen av TH endte til slutt opp med at TH påsto at politiets avhørsperson var "rasistisk" ...?

Med mindre taxisjåføren kjente AE fra før, ser jeg ikke for meg at han kan si med sikkerhet at AE var med på taxituren hjem. Kanskje sjåføren bare kan bekrefte at det var en kvinne som muligens lignet AE av utseende?

Som sagt, jeg bare spør. Jeg har ikke presentert noen "hypotese".

Jeg bare stiller spørsmål ved når den tydelig planlagte villedningen egentlig startet.

Vi vet jo at planleggingen av kryptorigget startet på forsommeren 2018. Alarmen i S4 ble frakoblet for siste gang før jul 2017. Ektepaktbedrageriet skjedde flere tiår før drapet, helt tilbake til august 1987.

Planleggingen har foregått lenge.
Citera
2022-09-23, 10:01
  #94938
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Jeg bare spør. Var det ikke denne taxisjåføren som var utlending da. Og utspørringen av TH endte til slutt opp med at TH påsto at politiets avhørsperson var "rasistisk" ...?

Med mindre taxisjåføren kjente AE fra før, ser jeg ikke for meg at han kan si med sikkerhet at AE var med på taxituren hjem. Kanskje sjåføren bare kan bekrefte at det var en kvinne som muligens lignet AE av utseende?
...
Fetad: Hvis TH er skyldig, tviler jeg på at han hadde tatt en slik risiko. Noen taxisjåfører filmer passasjerene. Hvis en annen kvinne enn AEH hadde vært i taxien sammen med TH, ville TH ha blitt avslørt dersom sjåføren hadde filmet de to passasjerene.

Politiet har vel forhåpentligvis på et tidlig tidspunkt i saken undersøkt og funnet AEHs DNA og/eller fiber fra hennes klær i den taxien? Eller kan politiet ha glemt å gjøre det?
(DNA og klesfiber kan også plantes, så det har kanskje ingen betydning å foreta slike undersøkelser?)
__________________
Senast redigerad av z-z-z 2022-09-23 kl. 10:13.
Citera
2022-09-23, 10:10
  #94939
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Fetad: Hvis TH er skyldig, tviler jeg på at han hadde tatt en slik risiko. Noen taxisjåfører filmer passasjerene. Hvis en annen kvinne enn AEH hadde vært i taxien sammen med TH, ville TH ha blitt avslørt dersom sjåføren hadde filmet de to passasjerene.

Skynder meg å svare før du rekker å redigere og utbrodere og komme med alskens uvedkommende tillegg i hytt og pine.

Nå spekulerer du helt vilt i at taxisjåføren skal ha filmet passasjerene under hjemturen til S4.

Jeg gidder ikke å diskutere med noen som er så kaotisk rotete og uorganisert som nicket ditt.
Citera
2022-09-23, 10:14
  #94940
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Skynder meg å svare før du rekker å redigere og utbrodere og komme med alskens uvedkommende tillegg i hytt og pine.

Nå spekulerer du helt vilt i at taxisjåføren skal ha filmet passasjerene under hjemturen til S4.

Jeg gidder ikke å diskutere med noen som er så kaotisk rotete og uorganisert som nicket ditt.
Ikke skal ha filmet, men KAN ha filmet. TH kunne ikke vite om sjåføren filmet eller ikke.
Citera
2022-09-23, 10:16
  #94941
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Taxisjåføren er jo også vitne på at AE og TH tok taxi hjem på kvelden den 30/10...
Glemte du det?

Jeg husker ikke om det var du eller noen andre som hadde en ide om at TH var på teater med en annen kvinne enn AE, men venneparet ville jo ha sett at det ikke var AE i så fall.

Hvor mange vitner som lyver er inkludert i din hypotese? Et dusin?

Hvor sannsynlig synes du at din hypotese er?

GHH kontaktet AEH på telefon (var det en sms eller en samtale?) for å si fra om at han var forsinket. Har det blitt opplyst om at AEH sendte sms-svar til GHH dersom det var sms han sendte til AEH?

Det hadde selvsagt vært interessant å fått se AEHs telefoniske kontakt (inkl sms-er og om hun brukte eller ikke brukte emojier da) + bevegelser på hennes app døgnet forut for forsvinningen, for å se om det var noen endring eller ikke sammenlignet med det som var vanlig for AEH.
var aeh sekretær som tok mot beskjeder om ths møtevirksomhet siden hun fikk beskjed om forsinkelser til viktige styremøter.
Citera
2022-09-23, 10:23
  #94942
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
var aeh sekretær som tok mot beskjeder om ths møtevirksomhet siden hun fikk beskjed om forsinkelser til viktige styremøter.
Jeg vet ikke. Det hadde vært interessant å vite om det var vanlig at det var AEH og ikke TH som mottok slike og lignende beskjeder i månedene forut for forsvinningen.
AEH hadde noen måneder før forsvinningen begynt å arbeide for TH igjen. Jeg vet ikke hvilke arbeidsoppgaver hun hadde.

Kanskje det var naturlig å gi AEH beskjeden om forsinkelsen, ettersom det var hun som sto for serveringen av te/kaffe m.m.?
__________________
Senast redigerad av z-z-z 2022-09-23 kl. 10:26.
Citera
2022-09-23, 10:37
  #94943
Medlem
Svartedikets avatar
"Tom Hagen 800 millioner rikere enn da kona forsvant", skriver TV2 i dag, og
baserer seg på Kapital sin oppdaterte liste over Norges rikeste, der han havner
på 184. plass.

Ser ikke ut som om medietrykket og drapssiktelsen har forstyrret hans evne til
å drive forretninger, snarere tvert imot. Inntektskurven stiger faktisk brattere
de siste 3-4 årene enn før AE forsvant.
Citera
2022-09-23, 10:41
  #94944
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Det finnes ingen observasjoner av denne bilen i nærområdet rundt S4 i aktuelt tidsrom, altså på formiddagen 31. oktober, da AE angivelig forsvant.

En vet jo ikke hvilken bil som var på gangstien denne morgenen, kan gjerne være en x3. Forsåvidt bilen over plena ved blokka også.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in