2023-01-20, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karamellis
Godt oppsummert.

Slik TT rabler på, så blir jeg ikke overrasket over om noe snart skjer.

Jeg tror TH har gjort dette alene, utover hjelpen fra de medsiktede.

To alternativ ser jeg som om det er en promilles sjans for:

- drept av et av de tre barna, da tror jeg rus og psykiatri er sterke faktorer. En ikke helt uvanlig måte å drepe/bli drept på. Far og søsken beskytter - alle med hver sin skyldfølelse, og de dekker opp for de vet att AE er død og kommer ikke tilbake. De kan føle at de eier sannheten såpass st etterforskning i milliardklassen ikke raker dem - far har allerede skatta.

- mitt wild-card som jeg nevnte tidlig i tråden er om det skulle finnes et annet barn. Et før eldstedatteren. Enten felles eller kun AES eller kun THs. Eller et barn som resultat av senere utroskap. Som har vokst opp uten mors/fars kjærlighet, nærhet eller uten å få del i den rike familiens goder. Det kan nok vekke et hat som blir til en drivkraft vi nå ser konturene av.
Og du påstår andre rabler...
Citera
2023-01-20, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Det har gått rykter om at TH klarte å gjøre en kvinne gravid en gang på åttitallet.
Da jeg hørte det første gang, tenkte jeg på RU.

Men jeg tror ikke man finner noen "person X" i denne ligningen som plutselig
setter i gang en slik huskestue. Hvis det var et forsmådd/oversett/utsttøtt barn
som sto bak, hadde det nok vært mye mindre kalkulert.

Det ryktet er nytt for meg, men følger deg i tankegangen om RU. Selv om jeg kanskje tenker et evt utstøtt barn som dirigerer og konstruerer et slikt prosjekt neppe vil slippe seg så åpenlyst innpå?

Selv om jeg ikke helt har trua, så er det jo noe med disse utklippene som er funnet som ikke stemmer. Plantet? De burde vært fjernet om det var THs egne. Men mye kan glemmes in the heat of the moment. Eller kald kalkulering om at «jeg hadde da fjernet disse om jeg var uskyldig».
Citera
2023-01-20, 10:13
Medlem
Citat:
Godt oppsummert.

Slik TT rabler på, så blir jeg ikke overrasket over om noe snart skjer.

Jeg tror TH har gjort dette alene, utover hjelpen fra de medsiktede.

To alternativ ser jeg som om det er en promilles sjans for:

- drept av et av de tre barna, da tror jeg rus og psykiatri er sterke faktorer. En ikke helt uvanlig måte å drepe/bli drept på. Far og søsken beskytter - alle med hver sin skyldfølelse, og de dekker opp for de vet att AE er død og kommer ikke tilbake. De kan føle at de eier sannheten såpass st etterforskning i milliardklassen ikke raker dem - far har allerede skatta.

- mitt wild-card som jeg nevnte tidlig i tråden er om det skulle finnes et annet barn. Et før eldstedatteren. Enten felles eller kun AES eller kun THs. Eller et barn som resultat av senere utroskap. Som har vokst opp uten mors/fars kjærlighet, nærhet eller uten å få del i den rike familiens goder. Det kan nok vekke et hat som blir til en drivkraft vi nå ser konturene av.

En episode som ikke nevnes her er drapstrusler mot «svogeren» i 1994, hvor våpen var involvert. Bakgrunnen var angivelig utroskap som hadde funnet sted tilbake i 1980, og saken ble anmeldt til politiet. «Svogeren» ble også kontaktet ved flere anledninger i perioden 1997 til 2002 med blant annet trusler om å bli «fjernet for godt via innleid hjelp». «Svogeren» er også nevnt i TH sine dagbøker helt frem til 2018, hvor det fremsettes hatefulle ytringer, og at «dette problemet må få en endelig løsning». Galskap på høyt nivå spør dere meg🤯
Citera
2023-01-20, 10:15
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Det ryktet er nytt for meg, men følger deg i tankegangen om RU. Selv om jeg kanskje tenker et evt utstøtt barn som dirigerer og konstruerer et slikt prosjekt neppe vil slippe seg så åpenlyst innpå?

Det er kun et rykte, på lik linje med at TH er blitt sett sammen med Kr*istin Kir*kemo.
Det dukket opp i et annet forum, enten på Facebook eller Reddit eller noe slikt.
Jeg tror for ordens skyld heller ikke at RU er sønn av TH. Det var bare en tanke der og da.

Det jeg mente i forhold til "utstøtt barn"-teorien er at jeg tror det ville vært et mye større
element av affekt forbundet med noe slikt.

Citat:
Selv om jeg ikke helt har trua, så er det jo noe med disse utklippene som er funnet som ikke stemmer. Plantet? De burde vært fjernet om det var THs egne. Men mye kan glemmes in the heat of the moment. Eller kald kalkulering om at «jeg hadde da fjernet disse om jeg var uskyldig».

Hvis utklippene har hatt den antatte funksjonen, altså som inspirasjon til et konedrap, så
tenker jeg det sier noe om TH sin manglende rasjonalitet. Det er vanskelig for en "normal"
person å anvende rasjonelle forklaringer på en drapsmann. Særlig hvis det dreier seg om
en som angivelig har planlagt tidenes cover-up for å dekke over et drap. Kort sagt - hvis man
tror man bare kan drepe noen og komme unna med det, er man ikke en rasjonell person.
Man mangler åpenbart noe, hvis man gjør slikt. Da blir det også vanskelig å gi noen rasjonell
forklaring på eventuelle feil som er gjort i planleggingen. Men ordet "hybris" er kanskje ikke
så langt unna.
Citera
2023-01-20, 10:51
Medlem
Citat:

Er du høy nok på deg selv noe TH åpenbart er og ditt eget plot så tenker du kanskje heller ikke over at politiet kommer etter akkurat deg men alle andre.
Citera
2023-01-20, 11:19
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dlanod
Er du høy nok på deg selv noe TH åpenbart er og ditt eget plot så tenker du kanskje heller ikke over at politiet kommer etter akkurat deg men alle andre.

Som jeg skrev, hybris. Overdreven tro på egne evner. Å erklære seg selv smartere enn alle andre, er
i de aller fleste tilfeller et tegn på det motsatte. TH trodde han kunne lure politiet, men ble svar skyldig
da han fikk døra i fleisen. Da var det bare å ro til fiskeskjær og enda lenger ut.
Citera
2023-01-20, 12:15
Medlem
Citat:
...
Du mente sikkert skyldig?
Citera
2023-01-20, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
TH trodde han kunne lure politiet, men ble svar skyldig
da han fikk døra i fleisen. Da var det bare å ro til fiskeskjær og enda lenger ut.

Eller

I de lugnaste vatten simmar de fulaste fiskarna
Citera
2023-01-20, 13:14
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Noe eskalerte fra 2017 til 2018. Det var jo ikke bare AE som ville bort fra TH. Det samme gjaldt MB og GHH. Folk rundt ham ville vekk.

Mulig dette var et direkte utslag av en intens periode for TH i forhold til "spesifikke planer" som var under oppseiling, noe som resulterte i kortere lunte og problemer i forhold til andre. Svært viktige ting sto på spill som krevde et helt spesielt fokus og ledet til stress og irritasjon.

När ville MB bort från TH? Vad vet om det? För hon blev uppenbarligen kvar efter mordet, väl?

Kan det inte vara så att de har haft en mångårig relation, där hon till slutade tröttnade och hota att lämna honom på allvar?

Och då satte TH igång planerna som han hade haft förberedda under många år. Och MB fick vara med på ett hörn genom ett fejkat samtal med AEH?

I min teori, som i stor sett varit densamma hela tiden, så slog han ihjäl henne på natten och transporterade bort henne då med.
Senast redigerad av Fröken_Sverige 2023-01-20 kl. 13:18.
Citera
2023-01-20, 13:53
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
När ville MB bort från TH? Vad vet om det? För hon blev uppenbarligen kvar efter mordet, väl?

Kan det inte vara så att de har haft en mångårig relation, där hon till slutade tröttnade och hota att lämna honom på allvar?

Och då satte TH igång planerna som han hade haft förberedda under många år. Och MB fick vara med på ett hörn genom ett fejkat samtal med AEH?

I min teori, som i stor sett varit densamma hela tiden, så slog han ihjäl henne på natten och transporterade bort henne då med.

Stillingen som regnskaps- og økonomiansvarlig ble utlyst på vårparten i 2018.
Noen la ut en screenshot av annonsen tidlig i tråden, mener jeg å huske.

At det har vært et forhold mellom TH og MB har vært diskutert, og det har gått rykter.
Det har også gått rykter om at TH er en "horebukk", dvs. menger seg med eskortepiker
og "sugarbabes". Dette ryktet fikk oppsving med Netflix-serien, der det angivelig blir nevnt.
Citera
2023-01-20, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Vet du at det du skriver er riktig? Da har man jo beviser for at TH forsøker å villede politiet. Hvis det du skriver viser seg å være feil, er det du som villeder.

Det er vel helt åpenbart at noen har finansiert omkostningene Tyrkeren har hatt med å komme til Norge og vitne om hans påståtte informasjon om hendelsene i S4 da AE forsvant?

Og, hvem andre enn Tom Hagen kan ha noen interesse av å få Tyrkeren til Norge?

Som nevnt tidligere, jeg tror ikke TH og Holden har forsøkt å dekke over sitt engasjement med å få Tyrkeren til å avgi politiforklaring. De har ikke forsøkt seg med stråmenn eller stråselskaper.

Antar Holden vil si rett ut at Tom Hagen ikke skyr noen anstrengelser, men er villig til å punge ut, koste hva det koste vil, for angivelig å få saken best mulig opplyst.

Noen har betalt advokaten som representerte Tyrkeren. Det er fullt mulig å finne ut hvem som har betalt. Og politiet er helt sikkert informert.

Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Hvordan fikk TH telefonen til å bevege seg, mens han var på jobb? Hvem la telefonen på bordet?

Du må spørre Tom Hagen hvordan han gikk frem med forfalskningen av livsbeviser og alibier.

Det er teknisk mulig å gjennomføre bedrageriet omtrent som jeg har skissert. Ved hjelp av to andre mobiler.

Det heter seg at når man skal finne løsningen på et tilsynelatende umulig problem, så må man luke vekk umulige forklaringer til man sitter igjen med én mulig forklaring.

Den mulige forklaringen må da være den riktige. Uansett hvor usannsynlig den måtte være.

Og når det gjelder bevegelser på AEs mobil forsvinningsdagen, så gjentar jeg på nytt, så lenge ingen navngitte tjenestepersoner bekrefter den nevnte bevegelsen på mobilen, så går jeg ut fra at informasjonen er mediestrategi heller enn nøyaktige opplysninger fra helseappen.

Som jeg allerede har forklart mange ganger tidligere. Så lenge politiet ikke kommer med ny informasjon, så holder jeg fast ved min oppfatning.
Senast redigerad av kornblomst 2023-01-20 kl. 18:26. Anledning: skrivefeil
Citera
2023-01-20, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige

Här är annonsen

(FB) Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in