2023-01-19, 19:50
Medlem
RayOfLights avatar
Bordet ifall ni missade det på Stories
https://www.flickr.com/photos/elsabillgren/52631949022/

Jag tycker bordet är snyggt men det är en väldigt specifik stil som Elsa garanterat kommer tröttna på snabbt. Som andra redan nämnt, det ser otympligt ut i deras lilla vardagsrum och bockdetaljerna äter upp rummet så att säga.

Elsa har nu betat av minst 4 matbord och lika många soffor de senaste 4-5 åren.

ETA: Går det ens att dra ut stolarna med den nya möbleringen? Ser riktigt trångt ut
https://www.flickr.com/photos/elsabillgren/52632719134/
Senast redigerad av RayOfLight 2023-01-19 kl. 19:54.
Citera
2023-01-19, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saga.Lind
Dock så har ju Elsa ett så enormt mycket drömmigare hem än Flora. Det är lite inne här på FB att kritisera Elsas hem men faktum är att det ju är betydligt mer drömskt och ljuvligt än majoriteten av hem i Sverige.
Enligt dig ja, jag tycker faktiskt inte det. Kul för Elsa om hon trivs och det är ju verkligen inte fult utan genomtänkt inrett men personligen tycker jag att Floras hem är mycket charmigare.
Citera
2023-01-19, 20:04
Medlem
RayOfLights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allaredan
Enligt dig ja, jag tycker faktiskt inte det. Kul för Elsa om hon trivs och det är ju verkligen inte fult utan genomtänkt inrett men personligen tycker jag att Floras hem är mycket charmigare.
Och framförallt är Floras hem en plats med liv och funktion. Elsas lägenhet är jättefin men den är inte särskilt levande eller välplanerad. Mer ett konstant stylingprojekt än ett fungerande hem.
Citera
2023-01-19, 20:20
Medlem
Stroganovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RayOfLight
Bordet ifall ni missade det på Stories
https://www.flickr.com/photos/elsabillgren/52631949022/

Jag tycker bordet är snyggt men det är en väldigt specifik stil som Elsa garanterat kommer tröttna på snabbt. Som andra redan nämnt, det ser otympligt ut i deras lilla vardagsrum och bockdetaljerna äter upp rummet så att säga.

Elsa har nu betat av minst 4 matbord och lika många soffor de senaste 4-5 åren.

ETA: Går det ens att dra ut stolarna med den nya möbleringen? Ser riktigt trångt ut
https://www.flickr.com/photos/elsabillgren/52632719134/

Väldigt fint bord, men det ser otroligt malplacerat och osmidigt ut.
Citera
2023-01-19, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saga.Lind
Dock så har ju Elsa ett så enormt mycket drömmigare hem än Flora. Det är lite inne här på FB att kritisera Elsas hem men faktum är att det ju är betydligt mer drömskt och ljuvligt än majoriteten av hem i Sverige.

Drömmigt kanske, men också som en kuliss? Hos Flora ser man ju att de bor och lever (det finns tex en bokhylla, med BÖCKER herreminje). Elsas lägga är verkligen superfin men det är så stylat att jag får känslan att de som bor där mer är som statister i sitt hem.
Citera
2023-01-19, 22:26
Medlem
Hon har nämnt att hon läser eller ska läsa böcker nu i några inlägg. Undrar om hon tagit till sig av kommentarer härifrån 😬
Usch, hade mått så dåligt av att läsa här om det handlade om mig
Citera
2023-01-20, 10:45
Medlem
dracculas avatar
På bloggen idag visar hon sina nya röda ballerinaskor för 1200 pix. Det är bara en månad sen hon visade ett par nya rosa ballerinaskor för nästan 5000 pix. Fascinerande!
Citera
2023-01-20, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av draccula
På bloggen idag visar hon sina nya röda ballerinaskor för 1200 pix. Det är bara en månad sen hon visade ett par nya rosa ballerinaskor för nästan 5000 pix. Fascinerande!
Och bägge paren var lika fula. Och vem fan vill ha rosetter på skorna som vuxen?
Citera
2023-01-20, 11:46
Medlem
Sardinbruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nattvindensgrat
Och bägge paren var lika fula. Och vem fan vill ha rosetter på skorna som vuxen?
Infantiliseringen är skum alltså, vad handlar det om?
Citera
2023-01-20, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sardinbrus
Infantiliseringen är skum alltså, vad handlar det om?
No idea. Volanger, rosetter, barnsliga skärningar på kläder. Jag skulle aldrig…
Citera
2023-01-20, 12:24
Medlem
Sardinbruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nattvindensgrat
No idea. Volanger, rosetter, barnsliga skärningar på kläder. Jag skulle aldrig…
Det är verkligen _barn_ som idealiseras ibland, de där klänningarna på väggarna ser ut som kläder till dockor som ska föreställa, säg, fyra år gamla flickor. Slejfskor likaså, och stora uppspärrade ögon med rund, putande barnmun som hon körde mycket förr. Läbbigt. Gillar att hon blir allt mer vuxen i sin stil.
Citera
2023-01-20, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sardinbrus
Det är verkligen _barn_ som idealiseras ibland, de där klänningarna på väggarna ser ut som kläder till dockor som ska föreställa, säg, fyra år gamla flickor. Slejfskor likaså, och stora uppspärrade ögon med rund, putande barnmun som hon körde mycket förr. Läbbigt. Gillar att hon blir allt mer vuxen i sin stil.
Jag håller med, jag tycker att även om den nya Elsa är tråkigare och ser _exakt_ ut som alla andra kvinnorna hennes krets så passar det henne bättre mer en mer mogen stil. Det trista är väl att hennes stil plus mimik numera inte ÄR pga ”mognad” utan bara helt kopierat (oops sorry, menar INSPIRERAT) av andra bla Sofia Wood. Så det är liksom inte äkta utan inövat, precis som de gamla uppspärrade-ögon-med-fiskmun-poserna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in