2022-05-02, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Huzzah
Hon är ju så spontan å galen!
Tycker det ska bli kul att försöka läsa mellan raderna i de ”bröllops”-relaterade inläggen.

Drömde att jag var inbjuden som spion men det var nog bara en önskedröm tyvärr.

Gud det hade varit otroligt!
Citera
2022-05-03, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Citronfjeril
Hmm. Alltså jag hade också blivit lite knäpp om jag hade varit vän med en bloggare som tog foton hela tiden. Men samtidigt, den Sandra du beskriver var ju i början av 20års åldern och fick massvis med läsare pga hennes narrativ. Att det fanns en diskrepans mellan hennes formuleringar i stilen ”spenderade kvällen med pojkar med tändstickeben som skjutsar en på pakethållare genom soluppgången” och vad som *egentligen* hände är väl ganska uppenbart. Sandra blev ju stor som bloggare pga hennes målande sätt att skriva om vanliga utekvällar. Tycker din kompis låter riktigt osoft om han inte förstod det.
Nja, vi var typ 28-29 så vi var alla vuxna och inte några små ungdomar.
Citera
2022-05-03, 18:20
Medlem
dracculas avatar
Jag trodde länge att Elsa, trots sin ålder, inte hade några rynkor i pannan. Men på senare tid har jag sett att de finns där. Hon verkar dock retuschera bort dem på vissa bilder, ofta är pannan helt slät. Hoppas hon vågar gå sin egen väg och inte börja botoxa pannan som sin kompis Soffan (och typ alla andra kvinnliga kändisar). Vackert med en naturlig panna.
Citera
2022-05-04, 08:15
Medlem
SunshineUnits avatar
Nu skriver hon att hallen ska renoveras för att få till förvaring. Jag fattar att det ta tid att hitta nytt boende som passar både med storlek, läge, pris etc, särskilt för någon som har kravet att allt ska vara drömmigt, men vore det inte bättre att bara flytta till något som man ser som mer tillfälligt medan man letar om det börjar bli trångt, än att plöja ned en massa pengar i en bostadsrätt som man ändå tänker flytta ifrån? Man kan väl egentligen inte säga att de renoveringar de har gjort kan ha höjt läggans attraktionskraft med Lynns skrubb och köket som också blev en skrubb. Spricker bostadsbubblan, vilket inte är osannolikt, kommer de dessutom få svårare att ha råd med något större på fashionabla adresser.
Citera
2022-05-04, 10:03
Medlem
Huzzahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SunshineUnit
Nu skriver hon att hallen ska renoveras för att få till förvaring. Jag fattar att det ta tid att hitta nytt boende som passar både med storlek, läge, pris etc, särskilt för någon som har kravet att allt ska vara drömmigt, men vore det inte bättre att bara flytta till något som man ser som mer tillfälligt medan man letar om det börjar bli trångt, än att plöja ned en massa pengar i en bostadsrätt som man ändå tänker flytta ifrån? Man kan väl egentligen inte säga att de renoveringar de har gjort kan ha höjt läggans attraktionskraft med Lynns skrubb och köket som också blev en skrubb. Spricker bostadsbubblan, vilket inte är osannolikt, kommer de dessutom få svårare att ha råd med något större på fashionabla adresser.

Tror du inte bara att det är så att hon måste ha minst ett, helst 17 pågående projekt så hon överröstar det ensamma skriket inombords?
Tror aldrig hon kommer bli färdig liksom?
Citera
2022-05-04, 10:58
Medlem
SunshineUnits avatar
Citat:
Tror du inte bara att det är så att hon måste ha minst ett, helst 17 pågående projekt så hon överröstar det ensamma skriket inombords?

Det har du rätt i, det får ju inte stå still!
Kan inte låta bli att undra hur Poppe ser på saken, han måste ha en ängels tålamod.
Citera
2022-05-04, 11:00
Medlem
Branogbitters avatar
Citat:
Jag tror det handlar om att hon är typ ”nöjd” tills hon plötsligt ser en bild där ngn annan coool och svaaaal influencer har på ett visst sätt och då direkt känner hon att hon måste göra om/ha likadant/köpa samma.
Citera
2022-05-04, 11:01
Medlem
Branogbitters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SunshineUnit
Det har du rätt i, det får ju inte stå still!
Kan inte låta bli att undra hur Poppe ser på saken, han måste ha en ängels tålamod.
Han hoppas väl bara att hon ska bli nöjd och glad så han får en chans att vika in den efter ett par glas naturvin
Citera
2022-05-04, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Branogbitter
Jag tror det handlar om att hon är typ ”nöjd” tills hon plötsligt ser en bild där ngn annan coool och svaaaal influencer har på ett visst sätt och då direkt känner hon att hon måste göra om/ha likadant/köpa samma.

Jag tror också att hon faktiskt tror att hon är nöjd, tills hon blir "inspirerad" och måste härma någon kompis. Hon är verkligen den perfekta konsumenten, helt obrydd vad beträffar klimatavtryck och vill alltid ha något nytt.

Är så nyfiken kring bröllopsklänningen, undrar om hon visar alla på, och undra vilken det blir. Tror hon övergivit den så kallade färgglada, kanske använder hon flera under kvällen?
Citera
2022-05-04, 16:25
Medlem
Branogbitters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rocky.horror
Jag tror också att hon faktiskt tror att hon är nöjd, tills hon blir "inspirerad" och måste härma någon kompis. Hon är verkligen den perfekta konsumenten, helt obrydd vad beträffar klimatavtryck och vill alltid ha något nytt.

Är så nyfiken kring bröllopsklänningen, undrar om hon visar alla på, och undra vilken det blir. Tror hon övergivit den så kallade färgglada, kanske använder hon flera under kvällen?
Precis. ”Inspiration” som typ är att jämföra med att känna sig som den trista fula tjejen i klassen och vilja vara som dom ”coola”. Typ ”om jag bara ändrar på det här, och det där, så blir jag som dom”
Citera
2022-05-05, 08:05
Medlem
Tycker hennes kläder ser så fruktansvärt opraktiska ut. Gigantiska puffärmar som gör det omöjligt att ha en vanlig kofta över. Den vita wrap-klänningen ser ut att vara sydd av ett urtvättat lakan. Hade aldrig tagit på mig en sån helvit klänning till vardags.
Citera
2022-05-05, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av victoria92
Tycker hennes kläder ser så fruktansvärt opraktiska ut. Gigantiska puffärmar som gör det omöjligt att ha en vanlig kofta över. Den vita wrap-klänningen ser ut att vara sydd av ett urtvättat lakan. Hade aldrig tagit på mig en sån helvit klänning till vardags.

Jag tror att man kan se Elsas delvis opraktiska sätt att klä sig nu som en slags förlängning av hennes tidigare 50-tals-stil som ju var väldigt puffig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in