Citat:
Ursprungligen postat av
Redstar12
Vet du hur många vårdnadstvister det sket varje år. Låt inte en idiot drabba andra pappor. Finns pappor som kämpar för sina barn med sjuka kvinnor men ta mig fan inte att man har tankar att skada sitt barn. Mitt barn är mitt allt och skulle aldrig på något vis utsätta han för fara. Så knip igen.
Rättsväsendet måste kunna för SAMTAL och utbildning för behövande föräldrar. RÄTSSVÄSENDET måste också ta hänsyn till bådas berättelse. Om det finns tecken på att någon påverkar barnet och förstör umgänget så ska den personen också drabbas.
Finns pappor som kämpat i åratal för att få till umgänge och här har vi idioten som hat haft gemensam vårdnad till 2021 maj men fucka det helt.
Stå upp för rättvisa. Ge utbildning och stöd. Vill man inte ha stöd och utbildning så ska man ALDRIG få träffa sitt barn om man är personen som utsätter barnet.
Helt rätt.
Min pappa skaffade barn med min styvmor, allt var bra, tills dem skilde sig, då förvandlades hon till en häxa som försökte få ensam vårdnad av deras gemensamma barn. Efter många år vann min pappa och fick delad vårdnad, min pappa är en fantastisk pappa, och fanns ingen anledning att ta ifrån honom hans barn.
Även min styvfar var i en vårdnadstvist när han träffade min mamma, han kämpade i många år och även där vann han rätten till gemensam vårdnad över ett barn han hade med sitt ex.
Min väns nya kille blev flera ggr anmäld till soc av sitt ex på rena lögner, om och om igen blev han utredd av soc och friades från allt eftersom allt var rena lögner, först när exet skaffade sig en ny man slutade hon soc anmäla honom.
Så det finns absolut sjuka kvinnor som bara vill ha ensam vårdnad eller förstöra för mannen utan orsak.
Sedan finns det fall där det är helt rätt att kvinnan ska ha ensam vårdnad.
En nära vän skaffade barn med en kille, när hon var gravid började han missbrukar, och hon lämnade honom, hon fick kämpa för ensam vårdnad trots att killen åkte in och ut på sjukhus och rehab pga sitt missbruk (så hans missbruk fanns väl dokumenterat) eftersom "barn har rätt till båda sina föräldrar"
Och i detta fall där nu ett barn blev mördade, där är ju också ett solklart fall där mamman skulle haft ensam vårdnad.