Citat:
Ursprungligen postat av
JQP
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...a-mordat-sonen
" Pappan beviljades dock rätt till visst umgänge med sonen, bland annat under några timmar på söndagar ojämna veckor. Vilket söndagen den 8 januari var."
"Tingsrätten ansåg dock att ett visst umgänge ändå var det bästa för sonen."
"Vid ett tillfälle eskalerade konflikten så att polis fick larmas.
Mamman uppger i domstolshandlingar att mannen inte velat samarbeta. Att han försökt manipulera sonen, att han är misstänksam och att han använder sonen som ett maktmedel."
" Han har sedan han kunde lämna sjukhuset där han vårdades för sina skador suttit på en rättspsykiatrisk avdelning. Varför han sitter där vill inte åklagaren gå närmare in på."
Så pojken hann bara komma dit så mördade pappan honom. Pappan bara väntade på första, bästa tillfälle.
Citerar mig själv.
https://www.nck.uu.se/kunskapsbanken...tentId=1010412
"Du vet, särskilt när jag suttit i domstol och jag suttit och är helt förstörd och berättar vad jag och barnen blivit utsatta för. Att vi hotats till livet, att jag nästan fått mina ögon utpetade, att jag blivit ivägkastad höggravid. Och
så sitter domaren och bara svarar ’Ja, och hur ska vi göra nu då med umgänget?"
"Det finns en föreställning om att våldet tar slut om kvinnorna bara lämnar mannen, säger Sara Skoog Waller. Men enligt studien fortsätter ofta våldet."
"Många kvinnor uttryckte också i intervjuerna att det värsta var inte mannens våld utan det värsta var det som samhället inte gjorde.”
"Och jag ringde till socialtjänsten och berättade precis allt. Och jag fick ju inte alls något gehör. Dom sa att det där är en process som ni har och vi kan inte bry oss om det. Jag tänkte att dom måste hjälpa när barnen utsätts för våld under umgänget.”
"Barnen måste ses som egna individer men här väger pappans rätt till barnen tyngre. Både kvinnorna och barnen är fast i ett fortsatt trauma och fara när våldet osynliggörs av samhället. Det är oerhört allvarligt och förfärande att det sker."
Citat Mindbusiness:
” 46-årige iraniern Xlexxnder Rxd, bosatt i Luleå, häktades på torsdagen misstänkt för att ha mördat sin egen 8-årige son. Mordet uppges vara kulmen på en
vårdnadstvist med mamman som pågått sedan sonen föddes.”