2023-01-12, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korrektfia
Detta är en svensk man så du kan sluta upp dina rasistiska påståenden.

Han för fn invandrare ,bott länge i Sverige men still invandrare
Citera
2023-01-12, 15:53
Medlem
JamesFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blacksune
Han för fn invandrare ,bott länge i Sverige men still invandrare

Det finns svenskar och så finns det svenska svenskar. Skillnaden är oerhört stor.
Citera
2023-01-12, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redstar12
Vet du hur många vårdnadstvister det sket varje år. Låt inte en idiot drabba andra pappor. Finns pappor som kämpar för sina barn med sjuka kvinnor men ta mig fan inte att man har tankar att skada sitt barn. Mitt barn är mitt allt och skulle aldrig på något vis utsätta han för fara. Så knip igen.

Rättsväsendet måste kunna för SAMTAL och utbildning för behövande föräldrar. RÄTSSVÄSENDET måste också ta hänsyn till bådas berättelse. Om det finns tecken på att någon påverkar barnet och förstör umgänget så ska den personen också drabbas.

Finns pappor som kämpat i åratal för att få till umgänge och här har vi idioten som hat haft gemensam vårdnad till 2021 maj men fucka det helt.

Stå upp för rättvisa. Ge utbildning och stöd. Vill man inte ha stöd och utbildning så ska man ALDRIG få träffa sitt barn om man är personen som utsätter barnet.

Det är lätt att se vem som är terrorist i en vårdnadstvist. Man behöver inte lyssna på ord alls utan bara se på handlingar. De tar för sig själva ,att lyssna på båda sidor fungerar inte när den ena parten är våldsam och personlighetsstörd. Att ta för givet att det är en "konflikt" är helt fel här finns ju bevisat överfall och stalking på både mamma och barn. Man ska inte resonera med en sån. Han ska stoppas. Men inte i Sverige inte
Citera
2023-01-12, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JamesF
Det finns svenskar och så finns det svenska svenskar. Skillnaden är oerhört stor.

Man kan ta apan ut ur djungeln men inte djungeln ut ur apan.

Annars hade en första generations invandrare varit en mer korrekt beskrivning
Citera
2023-01-12, 15:56
Medlem
vantablacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykbryt76
Det kom väl uppgifter i tråden att pojken blivit dränkt?

När han var med far brukade de bla bada?

De där lägenheterna har de badkar?

Om det är så kommer han hävda att han hittade pojken livlös?

Blir förtvivlad och skär sig själv i underarmar och halsen, men tydligen inte djupt nog och på rätt ställe.

Rättsläkaren har redan fastställt att pojken dött på grund av en annan människa. Han kommer aldrig kunna hävda att han fann pojken död i badkaret och blev så förtvivlad att han försökte ta sitt liv.
Citera
2023-01-12, 15:58
Citat:
Ursprungligen postat av JQP
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...a-mordat-sonen
" Pappan beviljades dock rätt till visst umgänge med sonen, bland annat under några timmar på söndagar ojämna veckor. Vilket söndagen den 8 januari var."

"Tingsrätten ansåg dock att ett visst umgänge ändå var det bästa för sonen."

"Vid ett tillfälle eskalerade konflikten så att polis fick larmas.
Mamman uppger i domstolshandlingar att mannen inte velat samarbeta. Att han försökt manipulera sonen, att han är misstänksam och att han använder sonen som ett maktmedel."

" Han har sedan han kunde lämna sjukhuset där han vårdades för sina skador suttit på en rättspsykiatrisk avdelning. Varför han sitter där vill inte åklagaren gå närmare in på."

Så pojken hann bara komma dit så mördade pappan honom. Pappan bara väntade på första, bästa tillfälle.

Citerar mig själv.
https://www.nck.uu.se/kunskapsbanken...tentId=1010412
"Du vet, särskilt när jag suttit i domstol och jag suttit och är helt förstörd och berättar vad jag och barnen blivit utsatta för. Att vi hotats till livet, att jag nästan fått mina ögon utpetade, att jag blivit ivägkastad höggravid. Och så sitter domaren och bara svarar ’Ja, och hur ska vi göra nu då med umgänget?"

"Det finns en föreställning om att våldet tar slut om kvinnorna bara lämnar mannen, säger Sara Skoog Waller. Men enligt studien fortsätter ofta våldet."

"Många kvinnor uttryckte också i intervjuerna att det värsta var inte mannens våld utan det värsta var det som samhället inte gjorde.”

"Och jag ringde till socialtjänsten och berättade precis allt. Och jag fick ju inte alls något gehör. Dom sa att det där är en process som ni har och vi kan inte bry oss om det. Jag tänkte att dom måste hjälpa när barnen utsätts för våld under umgänget.”

"Barnen måste ses som egna individer men här väger pappans rätt till barnen tyngre. Både kvinnorna och barnen är fast i ett fortsatt trauma och fara när våldet osynliggörs av samhället. Det är oerhört allvarligt och förfärande att det sker."

Citat Mindbusiness:
” 46-årige iraniern Xlexxnder Rxd, bosatt i Luleå, häktades på torsdagen misstänkt för att ha mördat sin egen 8-årige son. Mordet uppges vara kulmen på en vårdnadstvist med mamman som pågått sedan sonen föddes.”
Citera
2023-01-12, 16:02
Medlem
Framstående forskare på Mittuniversitetet som är sämst i Sverige i konkurrens med Slöddertörn. En inkvoterad babbe.
Citera
2023-01-12, 16:03
Medlem
Turtellinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trulse53
Men snälla du dra inte fram detta med rasism , detta har inget med rasism att göra, A är inte svensk, han har sitt ursprung i Iran, däremot har han svenskt medborgarskap sedan 1995, du tror väl inte på fullt allvar att om du flyttar till ex. Kina och får kinesiskt medborgarskap att de kommer att räkna dig som kines, nej du är fortfarande svensk i deras ögon, däremot så har du ett kinesiskt medborgarskap.

Pojken däremot räknas som svensk, han är född i Sverige blir med det svensk medborgare direkt.

Jag tror inte att om du mött A på gatan och frågat honom vad han kommer i från att han hade svarat dig att han är svensk, nej han är förmodligen stolt över att vara från Iran, hans hemland, trots alla tråkigheter som händer där.

Nej, man blir inte per automatik svensk medborgare bara för man föds på svensk mark. Detta är inte USA.
Citera
2023-01-12, 16:04
Medlem
qups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redstar12
Vet du hur många vårdnadstvister det sket varje år. Låt inte en idiot drabba andra pappor. Finns pappor som kämpar för sina barn med sjuka kvinnor men ta mig fan inte att man har tankar att skada sitt barn. Mitt barn är mitt allt och skulle aldrig på något vis utsätta han för fara. Så knip igen.

Rättsväsendet måste kunna för SAMTAL och utbildning för behövande föräldrar. RÄTSSVÄSENDET måste också ta hänsyn till bådas berättelse. Om det finns tecken på att någon påverkar barnet och förstör umgänget så ska den personen också drabbas.

Finns pappor som kämpat i åratal för att få till umgänge och här har vi idioten som hat haft gemensam vårdnad till 2021 maj men fucka det helt.

Stå upp för rättvisa. Ge utbildning och stöd. Vill man inte ha stöd och utbildning så ska man ALDRIG få träffa sitt barn om man är personen som utsätter barnet.

Exakt! Det är bara min egen livserfarenhet - historier från familj, vänner och bekanta som gör gällande att det alltid är sorgliga små män som är boven. Men det är klart - det finns kvinnor också. Och det spelar ingen roll om det är pappan eller mamman som är tokig - rättsväsendet måste börja jobba utifrån barnets bästa på riktigt. Barnet har rätt till båda sina föräldrar men det mottot kan man inte stirra sig blind på. Är föräldern olämplig så är föräldern olämplig. Det pågår ett jävla daltande med hopplösa föräldrar på barns bekostnad.
Citera
2023-01-12, 16:23
Medlem
OlleLisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mcflurrie
Har du sett bilden på honom eller?
En katt blir inte häst bara för att den föds i stallet.
Och? Hade det varit en helsvensk man hade det varit helt tyst här inne om etnicitet. Det verkar bara vara viktigt om det är en man med invandrarbakgrund av någon konstig anledning. Hur många gånger har man inte läst trådar här inne där det tidigt spekuleras om etnicitet, som sedan visar sig vara fel och etnicitetssnacket magiskt försvinner så fort det visar sig vara en svensk man.
Citera
2023-01-12, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vantablack
Rättsläkaren har redan fastställt att pojken dött på grund av en annan människa. Han kommer aldrig kunna hävda att han fann pojken död i badkaret och blev så förtvivlad att han försökte ta sitt liv.

Självklart kan han hävda det, precis som gruvhålsafghanen hävdade att han aldrig varit på plats vid gruvhålet trots övertygande teknisk bevisning och även den unga kvinnans vittnesmål.

Den här AR kommer neka in absurdum, men har vi tur erkänner han men då för att åberopa att han hamnat i psykos eller liknande för att få lindrigare straff.
Citera
2023-01-12, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LitenSynvilla
Ingen skugga ska falla över mamman, men jag kan ändå inte låta bli att undra hur hon av alla, tydligen utbildad inom psykiatri, kunde missa vilken galenpanna hon träffat?

Om inte hon kunde det, hur ska då en outbildad inom psykiatri, dvs en helt vanlig människa upptäcka det innan det är för sent?

Jag förstår att när man träffar en partner så skimrar allt i rosa. Men ändå. Tids nog kommer en vardag och att ta ett så stort livsavgörande beslut som att skaffa barn tillsammans gör man väl inte efter en kvarts lättvindigt funderande?

Vet man inte innan man skaffar barn ihop vad ens partner har för grundläggande värderingar, åsikter, tankar och funderingar? Det gemensamma målet ska ju vara att ta hand om och uppfostra barnet tillsammans för barnets bästa, ge trygghet, kärlek, uppmuntran, självförtroende mm. Sen om föräldrarna separerar så ska fortfarande barnets bästa ligga i fokus. Alltid.

Barn är inga accessoarer, de är små tillitsfulla människor som inte klarar sig själva eller har en egen röst. VI måste stå upp för dessa då det är vår förbannade skyldighet.

Jag tror inte att myndigheterna brustit, det är våra (värdelösa) lagar som inte hänger med. En snabb lagändring innan fler barn dör.

Denna historia är så sjuk så det är svårt att ta in. Vi vet nog bara en bråkdel av allt som detta barn och mamma fått utstå under flera års tid. Lätt att i efterhand komma med kloka råd vad hon borde ha gjort och inte. Hade hon med sin utbildning kunnat vara stafettläkare, dvs hatta runt Sverige och kanske Norge halvårsvis på olika tjänster? Visserligen hade det blivit ständiga uppbrott för pojken med ett evigt flyttande, nya kompisar etc, men han hade då åtminstone varit vid liv. Svårare också för fanskapet till pappa att hänga med i svängarna och köpa/sälja lägenhet i olika städer varje halvår.
Genom att skriva som du gör så orsakar du en extremt stor skugga över mamman, hur kan du inte se det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in