2023-01-12, 22:57
Medlem
Ingen annan som tittat närmre på vad han skrivit på LinkedIn?

https://www.linkedin.com/in/importantmatters (Se inlägg #569)

Här har han väldigt aktiv senaste veckorna. Särskilt intressant med tanke på händelserna är artikeln han skrivit och publicerat 2022-12-20, ”The death of death …” där han bl a skriver

”Euthanasia, although under development, delegates to humans a more significant mandate to end life.”

Att avsluta någons liv verkar vara något han gått och tänkt på ett tag.
Citera
2023-01-12, 23:05
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redstar12
Vet du hur många vårdnadstvister det sket varje år. Låt inte en idiot drabba andra pappor. Finns pappor som kämpar för sina barn med sjuka kvinnor men ta mig fan inte att man har tankar att skada sitt barn. Mitt barn är mitt allt och skulle aldrig på något vis utsätta han för fara. Så knip igen.

Rättsväsendet måste kunna för SAMTAL och utbildning för behövande föräldrar. RÄTSSVÄSENDET måste också ta hänsyn till bådas berättelse. Om det finns tecken på att någon påverkar barnet och förstör umgänget så ska den personen också drabbas.

Finns pappor som kämpat i åratal för att få till umgänge och här har vi idioten som hat haft gemensam vårdnad till 2021 maj men fucka det helt.

Stå upp för rättvisa. Ge utbildning och stöd. Vill man inte ha stöd och utbildning så ska man ALDRIG få träffa sitt barn om man är personen som utsätter barnet.
Helt rätt.
Min pappa skaffade barn med min styvmor, allt var bra, tills dem skilde sig, då förvandlades hon till en häxa som försökte få ensam vårdnad av deras gemensamma barn. Efter många år vann min pappa och fick delad vårdnad, min pappa är en fantastisk pappa, och fanns ingen anledning att ta ifrån honom hans barn.
Även min styvfar var i en vårdnadstvist när han träffade min mamma, han kämpade i många år och även där vann han rätten till gemensam vårdnad över ett barn han hade med sitt ex.

Min väns nya kille blev flera ggr anmäld till soc av sitt ex på rena lögner, om och om igen blev han utredd av soc och friades från allt eftersom allt var rena lögner, först när exet skaffade sig en ny man slutade hon soc anmäla honom.

Så det finns absolut sjuka kvinnor som bara vill ha ensam vårdnad eller förstöra för mannen utan orsak.

Sedan finns det fall där det är helt rätt att kvinnan ska ha ensam vårdnad.
En nära vän skaffade barn med en kille, när hon var gravid började han missbrukar, och hon lämnade honom, hon fick kämpa för ensam vårdnad trots att killen åkte in och ut på sjukhus och rehab pga sitt missbruk (så hans missbruk fanns väl dokumenterat) eftersom "barn har rätt till båda sina föräldrar"

Och i detta fall där nu ett barn blev mördade, där är ju också ett solklart fall där mamman skulle haft ensam vårdnad.
Citera
2023-01-12, 23:10
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosingen
Det är lätt att se vem som är terrorist i en vårdnadstvist. Man behöver inte lyssna på ord alls utan bara se på handlingar. De tar för sig själva ,att lyssna på båda sidor fungerar inte när den ena parten är våldsam och personlighetsstörd. Att ta för givet att det är en "konflikt" är helt fel här finns ju bevisat överfall och stalking på både mamma och barn. Man ska inte resonera med en sån. Han ska stoppas. Men inte i Sverige inte
Var för bevisat överfall och stalkning fanns innan sonen mördades?
Citera
2023-01-12, 23:15
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlleLiss
Och? Hade det varit en helsvensk man hade det varit helt tyst här inne om etnicitet. Det verkar bara vara viktigt om det är en man med invandrarbakgrund av någon konstig anledning. Hur många gånger har man inte läst trådar här inne där det tidigt spekuleras om etnicitet, som sedan visar sig vara fel och etnicitetssnacket magiskt försvinner så fort det visar sig vara en svensk man.
Hur många svenska män uppfostras att mörda kvinnor och barn för skit saker som att de inte klär sig rätt, inte lyder, osv?

Eftersom visa invandrar kommer från en kultur där man mördar kvinnor och barn för skiter saker, och lär sig under sin uppväxt att detta är helt normalt, så är det såklart intressant om dessa människor sen kommer till Sverige och fortsätter tro på det dem lärt sig under sin uppfostran.
Det finns en anledning att herdersvåld och tvångsgiftermål av barn oftast inte sker av svenskar...
Citera
2023-01-12, 23:41
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sickmyduck
Oväntat att farsan är blatte. Morsan också?
Mamman är inte helsvensk. Vet dock inte om hon är svenskfödd med utländsk härkomst eller utlandsfödd.
Citera
2023-01-12, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Miacara
Han lär hävda att mordet skedde under tillfällig psykisk sinnesförvirring. När han väl kom till sans och upptäckte vad han gjort ville han inte längre leva.

Han är smart med tanke på att han kunnat dupera en psykiater till att gifta sig och skaffa barn med honom. Säkerligen har han dessutom lärt sig ett och annat tack vare hennes yrke.

Detta tror jag blir facit!
Iofs det enda han kan komma med, såvida han inte erkänner vilket är föga troligt
Citera
2023-01-12, 23:44
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Mamman är inte helsvensk. Vet dock inte om hon är svenskfödd med utländsk härkomst eller utlandsfödd.
Det stod någonstans att hon kom till Sverige med sina föräldrar, som politisk flykting.
Citera
2023-01-12, 23:44
Medlem
snooper123s avatar
När är det häktningsförhandling?
Citera
2023-01-12, 23:47
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snooper123
vet ej, men åtal ska vara väckt senast 26 januari
Citera
2023-01-12, 23:49
Medlem
snooper123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
vet ej, men åtal ska vara väckt senast 26 januari
Fast förundersökningen är aldrig klar på bara 2,5 veckor.
Dom kommer bara omhäkta honom.
Åtal kommer inte förrän förundersökningen är klar vilket blir nog minst 4 månader till.
Citera
2023-01-12, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snooper123

Framställan är gjord:
https://www.flashback.org/leave.php?u=https%3A%2F%2Fgofile.io%2Fd%2FRlYYoT
Citera
2023-01-13, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trulse53
Men snälla du dra inte fram detta med rasism , detta har inget med rasism att göra, A är inte svensk, han har sitt ursprung i Iran, däremot har han svenskt medborgarskap sedan 1995, du tror väl inte på fullt allvar att om du flyttar till ex. Kina och får kinesiskt medborgarskap att de kommer att räkna dig som kines, nej du är fortfarande svensk i deras ögon, däremot så har du ett kinesiskt medborgarskap.

Pojken däremot räknas som svensk, han är född i Sverige blir med det svensk medborgare direkt.

Jag tror inte att om du mött A på gatan och frågat honom vad han kommer i från att han hade svarat dig att han är svensk, nej han är förmodligen stolt över att vara från Iran, hans hemland, trots alla tråkigheter som händer där.

Det är fel!!! Man blir inte svensk medborgare bara för att man föds i Sverige. Jag är född i Sverige men föddes inte med svenskt medborgarskap utan med det medborgarskapet min pappa hade som är född i ett annat europeiskt land. Båda mina föräldrar kom från var sitt europeiskt land. Vi barn fick automatiskt vår pappas medborgarskap.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in