2023-04-27, 01:41
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
I det specifika fallet är det bara en förälder som har visat omsorg om barnet

Den 7 år långa bittra vårdnadstvisten tyder på något helt annat.

När man läser FUP så pekar dessutom en hel del på att båda föräldrarna har använt barnet som en bricka i sin personliga konflikt.
Citera
2023-04-27, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011

När man läser FUP så pekar dessutom en hel del på att båda föräldrarna har använt barnet som en bricka i sin personliga konflikt.

Sluta upprepa dig om den "7år långa BITTRA vårdnadstvisten". Ingen här håller med dig, dina "fakta" är inte fakta, det är lösryckta grejer hela bunten.

Det framgår inte heller någonstans i FUP att mamman använt T*nt*n som en bricka i något "spel". Det är pappan som gjort det!

Fattar du inte att det är du som har fel i allt du skriver? Nä du är såpass rättshaveristisk du också såklart...
Citera
2023-04-27, 12:59
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nanooo
Sluta upprepa dig om den 7år långa bittra vårdnadstvisten.

Det framgår inte heller någonstans i FUP att mamman använt T*nt*n som en bricka i något "spel". Det är pappan som gjort det

Tack men då har du tolkat FUP fel. Det är rätt tydligt att båda föräldrarna har använt barnet som en bricka i sin personliga konflikt.

Jag är snart klar med min andra genomgång av FUP. Det intressanta är att jag misstänkte redan från första början när jag hörde talas om fallet att pappan hade upplevt att han blivit diskriminerad och nu framgår det faktiskt av de uppgifter som finns där.

Du verkar dock inte ha läst FUP utifrån vad du skriver. Jag vet inte varför du engagerar dig när du inte är seriöst intresserad?
Citera
2023-04-27, 15:44
Medlem
Citat:

Oj, du misstänkte det och sen visar sig att allt du läser stämmer precis med din tes trots att INGEN annan håller med dig. Det säger allt om dina svårigheter.
Citera
2023-04-27, 18:49
Medlem
Citat:

Hur många föräldrar mördar sitt barn som resultat av en vårdnadstvist? Har du någon procent där?

På vilket sätt använda mamman barnet som en bricka?
Och vad har det isf med pappans mord på sin helt oskyldiga son att göra?
Citera
2023-04-27, 21:09
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kranskommun
Oj, du misstänkte det och sen visar sig att allt du läser stämmer precis med din tes trots att INGEN annan håller med dig.

Tack men nu är det endast 4-5 envisa varelser som vägrar att erkänna att det är rätt tydligt att båda föräldrarna har använt barnet som en bricka i sin personliga konflikt.

Man kan dessutom bara spekulera i hur detta drama hade kunnat sluta om socialtjänsten och domstolarna hade gett pappan en rättvis prövning?
Citera
2023-04-27, 21:16
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
@NoelAyel123

Du borde läsa FUP:et, tyvärr verkar du inte ha gjort det. Det är beskyllningar och påståenden från båda hållen.

Du kan knappast övertyga någon om att det endast är den ena förälderns skuld om en bitter vårdnadstvist pågår i hela 7 år.
Citera
2023-04-27, 21:28
Medlem
Varför blev @Ericccas senaste inlägg borttaget?

Som sagt, det finns inga bevis nånstans för att båda föräldrarna var lika goda kålsupare. Bara påståenden utifrån egen erfarenhet. En del människor har inga problem med det, men vi är några som hellre ser till fakta i det här specifika fallet.
Citera
2023-04-27, 22:22
Medlem
Citat:
@NoelAyel123

Du borde läsa FUP:et, tyvärr verkar du inte ha gjort det. Det är beskyllningar och påståenden från båda hållen.

Du kan knappast övertyga någon om att det endast är den ena förälderns skuld om en bitter vårdnadstvist pågår i hela 7 år.

Jag behöver inte läsa Fupen, känner till föräldrarna och han är dåren i det hela! Du kan tjata i all evighet om din 7åriga vårdnadstvist och brickan .....
Om han ville att barnet skulle vara "ifred" så borde han ha tagit sitt egna patetiska liv och låtit den fina ängeln leva gott med sin mor!!!
Citera
2023-04-27, 22:41
Medlem
Citat:
@NoelAyel123

Jag tror du sagt "bitter vårdnadstvist 7 år" och "diskriminering" nu ca 100 ggr. Vad har det med barnamord att göra? Kan du inte bara svara på det nån gång?

Och du verkar inte heller kunna svara på vilket sätt mamman använt barnet som en bricka, om det inte handlar om att hon försökte skydda?

Det har även framkommit att pappan lämnade barnet hos mamman efter skilsmässan och stack utomlands. Väldigt engagerad far det!
Men det var väl också hennes fel? Eller så blev bubben diskriminerad på ica när han inte fick köpa rätt blöjor?
Det var så det var eller hur?
Citera
2023-04-27, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
I det specifika fallet är det bara en förälder som har visat omsorg om barnet, den andra dödade honom. Vad gäller orsaker till filicid så finns gott om statistik för den som är intresserad av sanningen, det gäller inte dig så klart.
Att bli kallad naiv av dig är en ren komplimang, jag hade börjat tvivla på mitt förstånd om du hade instämt i något jag har skrivit.

Fan vad idisslaren fulciterar! Följande klippte han av " I det specifika fallet är det bara en förälder som har visat omsorg om barnet"

Hela inlägget han förkortat citerar jag istället.
Slutet som utelämnas på den mening gödselhögen citerar, att Rad dödade sonen, talar tydligt för att mamman som visade omsorg om sonen och att Rad visade endast omsorg om sitt eget ego.
Senast redigerad av kusinvitamin65 2023-04-28 kl. 00:01.
Citera
2023-04-28, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nicke2012
Jag behöver inte läsa Fupen, känner till föräldrarna och han är dåren i det hela! Du kan tjata i all evighet om din 7åriga vårdnadstvist och brickan .....
Om han ville att barnet skulle vara "ifred" så borde han ha tagit sitt egna patetiska liv och låtit den fina ängeln leva gott med sin mor!!!

I FUP är det väl bara en enda människa som ger Rad ett positivt omdöme som pappa och för all del som person? Minns jag rätt att kvinnan var åklagare och dessutom hade nån personlig (kärleks?)relation till Rad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in