Citat:
Ursprungligen postat av
suppose
Vad har det för betydelse då, i den här diskussionen, menar du?
Att jag är skeptisk till de alarmerande budskapen?
På sättet du skriver får jag intrycket att du fördömer mig på moralisk grund?
Jag fördömer dig absolut på moralisk grund. Men i minst lika hög utsträckning på intellektuell grund.
Genom att ställa vissa frågor får man förnekare att tydligt ge sig till känna. Även om de aldrig vill erkänna det själva. Ofta försöker ni ge sken av att vara intresserade av vetenskap. Och den är inte direkt otydlig med att vi behöver minska våra utsläpp. Du undrar fortsatt "behövs det verkligen?".
Istället för att säga som det är "det är inget problem. Jag förnekar det" används glidiga pseudoargument oärlig i form av "det är signalpolitik" eller liknande. Ni står inte för var ni står. Ni skäms. Ni är närsomhelst välkomna in till oss andra som ser en utmaning i det som vetenskapen framlagt, som du kallar "religion".
Den som inte erkänner problemet kommer naturligtvis inte heller anse att något behöver göras. Lika lite som jag tycker att vi behöver åtgärder för att göra stora stenar i skogen mindre. Jag ser inga större problem med att låta stenarna i skogen vara som de är. Borde väl vara enkelt för Big Schackt att lura oss religiösa. Genom att köpa 99 procent av publicerade geologer samt alla de tidskrifter i vilka de publicerar tillsammans med världens alla regeringar och styren och vetenskapliga organisationer. Där finns nog mer pengar än någon grön rörelse kan drömma om.