Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-12-08, 22:54
  #193
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Är du och "Pansarvecket" samma person?
Jag håller helt med.

Han skriver ingenstans att det skulle vara okej att sexuellt utnyttja nån, även om både män och kvinnor gör det hela tiden för att få som de vill eller bra positioner. Se chefen för NOA, som låg sig till chefsposten och sen gick till en annan chef för att bli av med honom.
Citera
2022-12-09, 00:42
  #194
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
Jag håller helt med.

Han skriver ingenstans att det skulle vara okej att sexuellt utnyttja nån, även om både män och kvinnor gör det hela tiden för att få som de vill eller bra positioner. Se chefen för NOA, som låg sig till chefsposten och sen gick till en annan chef för att bli av med honom.

I vilket inlägg påstod jag att "Pansarvecket" påstått att det är okej att sexuellt utnyttja någon?
Citera
2022-12-09, 00:56
  #195
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Hur många berör detta per år? Vilken hjälp söker de och vilken hjälp får de? (de som blivit falskt anklagade) Läser gärna dina källor på detta.

Google är din vän….
Citera
2022-12-09, 08:22
  #196
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
I vilket inlägg påstod jag att "Pansarvecket" påstått att det är okej att sexuellt utnyttja någon?
Detta:
"Du påstod att det inte var våldtäkt att våldta en medvetslös person idiotjävel."

Det är helt uppenbart att du inte ens läste vad han skrev innan din reaktion ramlade ut.
Citera
2022-12-09, 09:10
  #197
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Hur många berör detta per år?

Märklig frågeställning, är inte problemet tillräkligt stort om det drabbar 2+ män (vi säger fredrik virtanen och en taxischaffas i uppsala som fick upprätelse https://unt.se/uppland/uppsala/kvinn...n-4168687.aspx )

Citat:
Vilken hjälp söker de och vilken hjälp får de?


I virtanens fall så fick han väll en bok skriven om sig, miste sitt jobb och karriär, i taxichaffisens fall så fick han 31`000kr i skadestånd, (häktning och plåster på såret)

Citat:
(de som blivit falskt anklagade) Läser gärna dina källor på detta.

Den stora massan får dock ingen upprättelse. andelen som döms för falsk tillvitelse/falsk angivning (för alla typer av polisanmälningar) är obetydliga.

enklast vore att likt "vissa brott" kraftig sänka beviskraven på anmälan för falsk tillvitelse/falsk angivning och börja pricka utredare som inte rutinmässigt upprättar en sådan anmälan när de avskriver falskanmälningar, bör rimligtvis även kombineras med kraftigare straffutmätning och skadestånd.

det är ett stort problem som drabbar alla de som inte falskanmäler likväl de oskyldiga som drabbas.
Citera
2022-12-09, 09:20
  #198
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Märklig frågeställning, är inte problemet tillräkligt stort om det drabbar 2+ män (vi säger fredrik virtanen och en taxischaffas i uppsala som fick upprätelse https://unt.se/uppland/uppsala/kvinn...n-4168687.aspx )

I virtanens fall så fick han väll en bok skriven om sig, miste sitt jobb och karriär, i taxichaffisens fall så fick han 31`000kr i skadestånd, (häktning och plåster på såret)

Den stora massan får dock ingen upprättelse. andelen som döms för falsk tillvitelse/falsk angivning (för alla typer av polisanmälningar) är obetydliga.

enklast vore att likt "vissa brott" kraftig sänka beviskraven på anmälan för falsk tillvitelse/falsk angivning och börja pricka utredare som inte rutinmässigt upprättar en sådan anmälan när de avskriver falskanmälningar, bör rimligtvis även kombineras med kraftigare straffutmätning och skadestånd.

det är ett stort problem som drabbar alla de som inte falskanmäler likväl de oskyldiga som drabbas.
Falskanmälningar är satt i system och omfattningen av problemet såg vi under metoo.
ALLA ville delta i offerskapet.
Alla hade sina upprop!
Såvitt jag vet är det bara tolv personer som hittills dömts för grovt förtal.
De borde vara 12 000.
Citera
2022-12-09, 09:32
  #199
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
Falskanmälningar är satt i system och omfattningen av problemet såg vi under metoo.
ALLA ville delta i offerskapet.
Alla hade sina upprop!
Såvitt jag vet är det bara tolv personer som hittills dömts för grovt förtal.
De borde vara 12 000.

det borde hursomhelst uprättas polisanmälningar gällande falsk anmälan/fals tillvitelse i 1000 tals årligen utifrån polisens egna ansvar (dvs en polis är skylldig att anmäla ett brott denna misstänker)

Men visst, även förtalsbrott.
Citera
2022-12-09, 12:15
  #200
Avstängd
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Självklart spelar det roll!
Domaren kan inte veta vad som hänt om det inter finns bevis för det och det var där oskuldspresumtionen var så viktig. Och att det fanns grader av skuld, dvs om det var en olycka, utan uppsåt eller ett vållande man kanske inte helt kontrollerade själv.
Där försöker man också gena och enligt lag har vi idag omvänd bevisbörda.

Men nu till en annan viktig sanning i sammanhanget.
Vet du hur många procent av andra brott som leder till fällande domar?

Uppklarningsprocenten hos Polisen är katastrofalt låg idag och kunde de inte fälla för fortkörningar osv så hade folk börjat fråga hur det gick till att rasera polisen på relativt kort tid, till att bara kosta mycket och inte åstadkomma särskilt mycket.
Av runt 800 000 sk. mängdbrott (tillgrepp, skadegörelse, div. fridsbrott, osv) är uppklarningen under 10%

Jag hade för mig att uppklarningsprocenten endast är ynkliga 2-3% och det inklusive fortkörarna.



Citat:
Ursprungligen postat av ossianassar
För helvetet lär era kamrater / söner spela in / smygfilma in knullandet. Annars är de helt utlämnade till kvinnors godtycke och ånger! Fler män måste få veta!

Det var ju en man i Stockholm som anmäldes för våldtäkt som friades eftersom han hade mobilen på röstinspelning. När domaren frågade honom varför sa han att det var för säkerhets skulle eftersom man aldrig vet om man blir anmäld.



Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Nej!
Jag säger att man vill ha fler dömda, så man vänder på steken, så att mannen måste ha bevis för att han haft samtycke.

När det kommer till detta samt tex riksdagsvalet då man presenterar hur män/kvinnor röstat, ja då finns det plötsligt inga tveksamheter på vad en man respektive kvinna är men annars råder det total förvirring.



Citat:
Ursprungligen postat av ossianassar
I sverige är det 90% svenska fläskiga tanter som säljer sex. Ni lever inte i verkligheten. Finns ingen jävla trafficing här idiotjävlar. Annars hade det vara hundratals dokumentärer om det på SVT och på feministfyran. Jävlar vad det hade vältrats i det oj oj oj.

Ja att köpa sex är att rekommendera, framför att ligga med en svensk kvinna, tyvärr. Samtyckeslagen är komplett rättsosäker som konstaterats av lagrådet, kvinnliga advokater som måste försvara killarna mot ångersex - våldtäktsanklagelser. Kvinnan har all sexuell makt i Sverige. Inklusive ångermöjligheten.

Lyckligtvis för svenska kvinnor har majoriteten av svenska män inte fattat lagen ännu, men det kommer ju framöver allteftersom.

Det krävs nog att de borgerliga illa kvickt tar bort godtyckliga lagar som gör samhället rättsosäkert för medborgarna, samtyckeslagen, HMF osv.



Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Mellan 2-10% av anmälda sexualbrott är falska. Dessa leder aldrig till något utan läggs ner direkt.

Det är 100 000 tusende gången jag upprepar detta nu på det här forumet.

Om det vet du inget. Jag har ett ex som själv blev våldtagen i unga år. Hon hävdade att det till och med är rätt vanligt att kvinnor anmäler för våldtäkt. Det kan vara att man varit otrogen och ångrar sig och plötsligt låtsas att man blivit våldtagen för att döva sitt dåliga samvete eller det kan vara den ekonomiska ersättningen på 100 lax.
Citera
2022-12-09, 15:00
  #201
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
Detta:
"Du påstod att det inte var våldtäkt att våldta en medvetslös person idiotjävel."

Det är helt uppenbart att du inte ens läste vad han skrev innan din reaktion ramlade ut.

Du behöver nog läsa hela konversationen.
Citera
2022-12-09, 15:07
  #202
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Den stora massan får dock ingen upprättelse. andelen som döms för falsk tillvitelse/falsk angivning (för alla typer av polisanmälningar) är obetydliga.

enklast vore att likt "vissa brott" kraftig sänka beviskraven på anmälan för falsk tillvitelse/falsk angivning och börja pricka utredare som inte rutinmässigt upprättar en sådan anmälan när de avskriver falskanmälningar, bör rimligtvis även kombineras med kraftigare straffutmätning och skadestånd.

det är ett stort problem som drabbar alla de som inte falskanmäler likväl de oskyldiga som drabbas.

Detta håller jag med om. Hade skadestånden legat på den nivå som Kaj Linna fick så hade nog alla (från polis till jurister) skärpt till sig.

Sen satt han ju också många långa år i fängelse för ett mord han inte begått.
__________________
Senast redigerad av Jenny9 2022-12-09 kl. 15:15.
Citera
2022-12-09, 15:08
  #203
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
Falskanmälningar är satt i system och omfattningen av problemet såg vi under metoo.
ALLA ville delta i offerskapet.
Alla hade sina upprop!
Såvitt jag vet är det bara tolv personer som hittills dömts för grovt förtal.
De borde vara 12 000.

Fast majoriteten namngav ingen.
Citera
2022-12-09, 15:14
  #204
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Om det vet du inget. Jag har ett ex som själv blev våldtagen i unga år. Hon hävdade att det till och med är rätt vanligt att kvinnor anmäler för våldtäkt. Det kan vara att man varit otrogen och ångrar sig och plötsligt låtsas att man blivit våldtagen för att döva sitt dåliga samvete eller det kan vara den ekonomiska ersättningen på 100 lax.

Hur många tjejer/kvinnor får 100 000 sek i skadestånd per år?
Detta måste det ju finnas statistik på eftersom det då gått till åtal och dom. Oavsett om anmälan var falsk eller icke falsk. Så jag läser gärna den statistiken.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback