Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-12-14, 12:34
  #229
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Ja? Hur läser du människa?
Lika vanlig i förhållande till vad? Till vad du tycks tro?
Jag återkommer till dden detaljen om en stund.Nej, den nämner inte "bara". Den gör en direkt jämförelse OCH den kopplar det till depression och PTSD.
Vad du än vill diskutera, så utgår jag ifrån den länk du bifogat och INTE två seriösa studier på samma ämne.Ingen har påstått det. Utom du. Wait for it...DÄR!
Ska du visa något genom att bifoga länkar, är det viktigt att du bifogar länkar som faktiskt gör det och inte utgår ifrån att visa något helt annat.
I det här fallet subjektivt, självrapporterat och känslostyrt.

De länkar jag bifogade är den vetenskapliga konsensus som just nu råder och det kan du se på länkarnas hemvist.

Prevalensen av TI "beror på", är vad jag säger och eftersom frågan bygger på icke uppmätt data utan självrapportering finns sanningen någonstans mellan kan förekomma, till "det är lika vanligt som traktortippning i Disneyfilmen Cars". https://youtu.be/4gUpJOQJQU4

Och inte alls ovanligt som begreppet "fainting couch" som "vi" smusslat bort. Men vi har dåndimpen kvar.

Jag tror att funktionen och reaktionen kan finnas. Jag tror att den kan övas bort och jag tror att det vore det bästa för alla om man övade bort den.

Ingen kan förväntas finns till hjälp alltid för dem som inte alls kan hjälpa sig själva.


Jadu. I förhållande till andra reaktioner misstänkte jag att du menade men du kanske menade nåt annat?

Studien visar att ca 70% drabbad av det vilket gör det till en objektivt sett vanlig reaktion.

Vad menade du med att det inte är så vanligt som man kan tro och vad baserar du det på? Inget i dina länkar uppenbarligen eftersom du har duckat den frågan massor av gånger nu.

Jag tror du baserar det på din känsla men du har fel, vilket jag har visat. Motbevisa mig?
Citera
2022-12-14, 13:06
  #230
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Fast majoriteten namngav ingen.
"Majoriteten" räcker inte.
Massor av män fick sina liv och karriärer saboterade för brott de inte ens dömts för.
Några tog livet av sig.
Citera
2022-12-14, 14:50
  #231
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Jadu. I förhållande till andra reaktioner misstänkte jag att du menade men du kanske menade nåt annat?

Studien visar att ca 70% drabbad av det vilket gör det till en objektivt sett vanlig reaktion.

Vad menade du med att det inte är så vanligt som man kan tro och vad baserar du det på? Inget i dina länkar uppenbarligen eftersom du har duckat den frågan massor av gånger nu.

Jag tror du baserar det på din känsla men du har fel, vilket jag har visat. Motbevisa mig?
Som jag redan sagt. Studien är kass för att den inte visar vad den påstås visa och här har du ett praktarsle till bevis för just det jag sa.

Dina 70% är 70% av mindre än 300 personer som fått självskatta sig på en tolvfrågors undersökning som leder dem till ett resultat på en skala man kallar Tonic Immobility Scale.

Man beskriver detta fullständigt godtyckliga hittepå redan år 2000 i https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/16854560/ och hela resten av underlaget till dess existens är ett antal korsreferenser, som varken har en början eller ett slut.
Eller som vi brukar säga, ett cirkelresonemang.

Det roliga är att i stort sett identiska "undersökningar" gjorts av bland annat idioten Tiihonen på SÖS.
Också på 300 personer. Med samma källor och som nu är uppe i nästan 44 citeringar, dvs INGEN jävel bryr sig om den här kvasiforskningen.
Boghossian, Lindsay och Pluckrose fick hundratusentals fler läsare och citeringar för sina studier om
-"Human Reactions to Rape Culture and Queer Performativity at Urban Dog Parks in Portland, Oregon"
-"Who Are They to Judge? Overcoming Anthropometry and a Framework for Fat Bodybuilding"
-"Going in Through the Back Door: Challenging Straight Male Homohysteria and Transphobia through Receptive Penetrative Sex Toy Use"
-"An Ethnography of Breastaurant Masculinity: Themes of Objectification, Sexual Conquest, Male Control, and Masculine Toughness in a Sexually Objectifying Restaurant"
-"Rubbing One Out: Defining Metasexual Violence of Objectification Through Nonconsensual Masturbation"
-"My Struggle to Dismantle My Whiteness: A Critical-Race Examination of Whiteness from within Whiteness"

osv.

Detta är ett resultat av vad genusvetare och forskare kan göra för nytta eller skada för vårt akademiska system.

Det blir bara skit kvar, och trovärdigheten för resten försvinner med dyngan.
Citera
2022-12-14, 15:16
  #232
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Som jag redan sagt. Studien är kass för att den inte visar vad den påstås visa och här har du ett praktarsle till bevis för just det jag sa.

Dina 70% är 70% av mindre än 300 personer som fått självskatta sig på en tolvfrågors undersökning som leder dem till ett resultat på en skala man kallar Tonic Immobility Scale.

Man beskriver detta fullständigt godtyckliga hittepå redan år 2000 i https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/16854560/ och hela resten av underlaget till dess existens är ett antal korsreferenser, som varken har en början eller ett slut.
Eller som vi brukar säga, ett cirkelresonemang.

Det roliga är att i stort sett identiska "undersökningar" gjorts av bland annat idioten Tiihonen på SÖS.
Också på 300 personer. Med samma källor och som nu är uppe i nästan 44 citeringar, dvs INGEN jävel bryr sig om den här kvasiforskningen.
Boghossian, Lindsay och Pluckrose fick hundratusentals fler läsare och citeringar för sina studier om
-"Human Reactions to Rape Culture and Queer Performativity at Urban Dog Parks in Portland, Oregon"
-"Who Are They to Judge? Overcoming Anthropometry and a Framework for Fat Bodybuilding"
-"Going in Through the Back Door: Challenging Straight Male Homohysteria and Transphobia through Receptive Penetrative Sex Toy Use"
-"An Ethnography of Breastaurant Masculinity: Themes of Objectification, Sexual Conquest, Male Control, and Masculine Toughness in a Sexually Objectifying Restaurant"
-"Rubbing One Out: Defining Metasexual Violence of Objectification Through Nonconsensual Masturbation"
-"My Struggle to Dismantle My Whiteness: A Critical-Race Examination of Whiteness from within Whiteness"

osv.

Detta är ett resultat av vad genusvetare och forskare kan göra för nytta eller skada för vårt akademiska system.

Det blir bara skit kvar, och trovärdigheten för resten försvinner med dyngan.

Jo den visar vad den påstår visa men del 2 i studien, dvs uppföljningen 6 månader senare när de kollar vilka som har utvecklat ptsd eller depressioner är inte det vi talar om.

Ditt ordbajsande med andra studier som handlar om helt andra saker är inte heller vad vi pratar om.

Vi pratar om hur vanligt det är att folk fryser till vid våldtäkter och sexuella övergrepp och det visar sig vara en väldigt vanlig reaktion.

Vad har du för källor som visar att det skulle vara mindre vanligt, eller 'inte så vanligt som man kan tro'? De du länkade som belägg innehöll inga belägg för det.

Det var inte genusforskning som gjorde denna studien. Det var obstretiker och gynekologer.
Citera
2022-12-14, 20:02
  #233
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Jo den visar vad den påstår visa men del 2 i studien, dvs uppföljningen 6 månader senare när de kollar vilka som har utvecklat ptsd eller depressioner är inte det vi talar om.

Ditt ordbajsande med andra studier som handlar om helt andra saker är inte heller vad vi pratar om.

Vi pratar om hur vanligt det är att folk fryser till vid våldtäkter och sexuella övergrepp och det visar sig vara en väldigt vanlig reaktion.

Vad har du för källor som visar att det skulle vara mindre vanligt, eller 'inte så vanligt som man kan tro'? De du länkade som belägg innehöll inga belägg för det.

Det var inte genusforskning som gjorde denna studien. Det var obstretiker och gynekologer.
Sidan drivs av dem, men flera av korsreferenskällorna var av genusvetare.

Jag bjuder på detta, så du slipper ordbajserier.
Kolla helst de mest citerade källorna.
Det finns en anledning att ingen av dessa är lika lite citerad som ditt humbug med korsreferenser:

https://scholar.google.com/scholar?h...n+humans&btnG=
Citera
2022-12-15, 04:27
  #234
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GaylordYanker
Sidan drivs av dem, men flera av korsreferenskällorna var av genusvetare.

Jag bjuder på detta, så du slipper ordbajserier.
Kolla helst de mest citerade källorna.
Det finns en anledning att ingen av dessa är lika lite citerad som ditt humbug med korsreferenser:

https://scholar.google.com/scholar?h...n+humans&btnG=

Syftar på de 3 som gjorde studien.
Citera
2022-12-21, 13:47
  #235
Medlem
Här har vi en jurist som diskuterar samtycke (punkt 3 i videon).

https://www.youtube.com/watch?v=hNuYqj__Eqo

"Se till att det finns ett samtycke". Hur fan ska en man kunna bevisa detta? Hur många frågar dagligen om det är ok att knulla ens? Hur ska man sedan kunna bevisa det?? Fyfan det är egentligen kört med att knulla i svedala. För en man.

Ni feministkvigor ska vara jävligt glada att svenne är så tröga så det inte förstår innebörden av lagen annars hade allt knulleri varit över.
Citera
2022-12-21, 14:02
  #236
Medlem
3 års fängelse. Herregud.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback