Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-12-09, 16:40
  #205
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Hur många tjejer/kvinnor får 100 000 sek i skadestånd per år?
Oftast ca 100`000 för kränkning enligt

https://www.brottsoffermyndigheten.s...ng-kan-jag-fa/

Citat:
Detta måste det ju finnas statistik på eftersom det då gått till åtal och dom.
det gör det säkert, men sen tillkommer även ersättning från försäkringsbolag. faktiska skador/sjukskrivning

https://www.tystnainte.se/polisanmalan/ersattning/

Citat:
Oavsett om anmälan var falsk eller icke falsk. Så jag läser gärna den statistiken.

enklast är väll att blädra i några domar, ersättning utdöms som en del i dom, så den är ju individuell.
Citera
2022-12-09, 16:44
  #206
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Detta håller jag med om. Hade skadestånden legat på den nivå som Kaj Linna fick så hade nog alla (från polis till jurister) skärpt till sig.

Det skadestånd kaj linna fick utgick från staten, det jag syftade till är att en falskanmälan som döms bör utfallet alltid vara fängelse och kraftiga skadestånd. du kan ta texichaffisen exemplet jag länkade. det är en oerhrt sälssynt dom, sätt till antalet falskanmälningar som inte ens polisanmäls (trots att de läggs ner just för att utredningen pekar på att den är falsk.)

Citat:
Sen satt han ju också många långa år i fängelse för ett mord han inte begått.

Ja. den typen av ersättning landar ju på staten, inte på anmälare. vilket får anses korrekt i det fallet, om det är staten som upprättar anmälan. (svårt att anmäla sitt eget mord....)
Citera
2022-12-10, 00:09
  #207
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Du behöver nog läsa hela konversationen.
Tack, men det där räcker faktiskt.
Citera
2022-12-10, 00:10
  #208
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Fast majoriteten namngav ingen.
Bullshit!
Majoriteten av dem som deltog i uppropen hade inte ens drabbats själva utan deltog i sympati.

Varje bransch ansåg sig behöva göra upprop och sen började man leta syndabockar att hänga ut.
Citera
2022-12-10, 00:12
  #209
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Och andra fryser av skräck och blir handlingsförlamade. Fortfarande våldtäkt.

Fritt fram att våldta alla som ligger i koma eller tillfället svimmar av på gatan alltså.

Du är inte frisk i huvudet.
Du är en fullkomligt bindgalen idiot!
Ingen påstår att det är okej, men det du beskriver innehåller inget våld.
Citera
2022-12-10, 00:17
  #210
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Använd det engelska ordet ”rape” då, om du tycker att våldtäkt betyder nåt annat.
Vad gör det för skillnad?
Om man ändrar definitionen av våldtäkt till något som varken har våld eller är en fysiskt täkt av någon och det fortfarande numera är våldtäkt, är ordet urvattnat och förlorar sin styrka och innebörd.

Och det finns bara ett syfte. Igen.
Fälla fler män.
Citera
2022-12-10, 00:19
  #211
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Kan du citera vart i artiklarna det står hur vanligt det är att folk fryser till vid våldtäkter och sexuella övergrepp, för jag hittar inget om det.

Dina artiklar handlar ju mest om vad som sker i kroppen när folk och djur fryser till och skillnaden mellan djur och människors TI, och de verkar mest hänvisa till studier där man visat bilder för folk och liknande.Jag lämnade däremot en prima studie som handlade om just det och enligt den var det en väldigt vanlig respons

Ditt påstående är att det inte är så vanligt som man tror att folk fryser till när de blir våldtagna.

Från studien 'Tonic immobility during sexual assault – a common reaction predicting post-traumatic stress disorder and severe depression'

"Of the 298 women, 70% reported significant tonic immobility and 48% reported extreme tonic immobility during the assault."

https://obgyn.onlinelibrary.wiley.co...111/aogs.13174
Nej, du har inte lämnat en prima studie om den är falsifierad på mindre än två minuter.

Och de gör inte ens en vettig ansats att styrka det man beskriver att man ska göra i sin abstrakt.
Och källorna finns inte och i några fall är det korsreferenser.
Rundgång, som i ett cirkelresonemang, du vet.
Sopor!
Citera
2022-12-10, 00:20
  #212
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Din dumme fan, det är fortfarande våldtäkt trots att våldtäktsoffret frös till is och blev handlingsförlamad eller är medvetslös.
Du säger det och jag håller inte med.
En våldtäkt utan våld eller hot om våld är ingen våldtäkt enligt mig utan ett sexuellt utnyttjande.
Citera
2022-12-10, 05:37
  #213
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Nej, du har inte lämnat en prima studie om den är falsifierad på mindre än två minuter.

Och de gör inte ens en vettig ansats att styrka det man beskriver att man ska göra i sin abstrakt.
Och källorna finns inte och i några fall är det korsreferenser.
Rundgång, som i ett cirkelresonemang, du vet.
Sopor!

Falsifierad på 2 minuter? Hur? Vad har du för invändningar mot studien? Var specifik.

Vilka källor är det som saknas? Alla länkar jag har klickat på har fungerat och för nästan alla referenser finns alternativa länkar.

Den är peer-reviewed och publicerad av nordiska unionen för obstretik och gynekologi.

Vart i dina länkar nämner man hur vanligt TI är i samband med våldtäkter och sexuella övergrepp? Du svarade aldrig på det och jag kan inte hitta det.
Citera
2022-12-10, 07:46
  #214
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Vad gör det för skillnad?
Om man ändrar definitionen av våldtäkt till något som varken har våld eller är en fysiskt täkt av någon och det fortfarande numera är våldtäkt, är ordet urvattnat och förlorar sin styrka och innebörd.

Och det finns bara ett syfte. Igen.
Fälla fler män.
Eftersom du menar att det hörs på namnet om det varit en våldtäkt eller inte. På engelska har det aldrig hörts på namnet.
Citera
2022-12-11, 19:10
  #215
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Falsifierad på 2 minuter? Hur? Vad har du för invändningar mot studien? Var specifik.

Vilka källor är det som saknas? Alla länkar jag har klickat på har fungerat och för nästan alla referenser finns alternativa länkar.

Den är peer-reviewed och publicerad av nordiska unionen för obstretik och gynekologi.

Vart i dina länkar nämner man hur vanligt TI är i samband med våldtäkter och sexuella övergrepp? Du svarade aldrig på det och jag kan inte hitta det.
Jag har redan sagt det.
Två gånger.
Sokal Squarred fick Hitlers Mein Kampf peer reviewead och publicerad.
Sån är en del forskning idag, tyvärr.
Citera
2022-12-11, 19:12
  #216
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Eftersom du menar att det hörs på namnet om det varit en våldtäkt eller inte. På engelska har det aldrig hörts på namnet.
Nu pratar inte vi engelska i vår lagstiftning, men de har inte infört omvänd bevisföring eller avsaknad av mens rea ännu.
För de är väl inga bananrepubliker heller?
Läs Lagrådets avslag tills du fattar vad det står där.
Historien kommer ge mig rätt, precis som den gör som bäst i metoo-fallet.

De oskyldigt dömda männen i hundratal kommer också upp på bordet mer och mer.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback