2022-10-26, 12:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Eponumos
Finns det någon samlad beskrivning av hur Fredrik och Cissi båda på sina respektive vis har beskrivit det som hände den där kvällen, natten, morgonen explicit vad gäller sex - övertramp eller ömsesidigt eller annan art.

Någon?

Fastna inte i en lägre diskussion i utkanterna av diskussionens periferi.

Blicken på bollen. Fokus.

Du skriver mycket initierat och på ett sätt som ger djup åt hela händelsen på ett sätt vi inte sett på flera år.

Fortsätt gärna din analys.

Tack.

Nej men Cissi är kränkt. oavsett om hon talar sanning eller inte slog hon i vredesmod mot Virtanen över något som hänt dem emellan. Om hon är känslig så är det inte första tjejen som låtsas vara en hårding och följer med gubbarna hem men hon är ju inte det. Hon är inte så hårdhudad.

Kan man se den smärtan och att hon hittar kanske på en massa men hon är ju ledsen över något eller är arg över något, vaddå är Virtanen karl för sin hatt får han fejsa det. Det är inte som hon kommer med en oäkting på armen iaf.

Men till sist måste vreden lägga sig, Cissi måste se att Virtanen är någons pappa nu precis som hon är någons mamma. Man får vara besviken på andra men alltså man får lära sig att livet drabbar alla. Livet drabbar.

Vad finns att vinna ur den här konflikten längre? Det har gått för lång tid.
Citera
2022-10-26, 12:58
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L3nn4rt
Virtanen har ju inte heller kunnat komma tillbaka till ett vettigt liv efter alla anklagelser Wallin har kastat mot honom offentligt. Brott kunde ej styrkas och det spelar ingen roll vad du tycker om det beslutet. Han bör därmed ses som ett brottsoffer enligt ditt sätt att resonera.

Nej, eftersom de svenska reglerna för förtal inte tar hänsyn till vad sanningen i vad som sägs kan man inte se Virtanen som ett brottsoffer utan han får tyvärr för honom inordna sig tillsammans med bevisade mördare och våldtäktsmän som också blivit ”förtalade”. Någon som anser sig ha blivit utsatt för ett brott har all moralisk rätt att framföra dessa anklagelser offentligt. Det är omoraliskt och fel av dig att lasta Wallin och bevisade brottsoffer för att de gör så.

Citat:
Däremot gynnade smutskampanjen Wallin, som nu i efterhand hade allt att tjäna på detta. Du ser inget som helst konstigt i detta, att ett offer blev av med allt och brottslingen nu får sitta och skriva i en av landets största tidningar?

Att Virtanen fick sparken från Aftonbladet var hans eget verk och det kan inte Wallin lastas för. Om någon gjort fel där är det Aftonbladet som sparkat honom felaktigt och det får du då kritisera dem för.

Att Wallin skulle tjänat på detta för att hon jobbar som krönikör vilket hon redan tidigare gjorde, men på en annan tidning är ett märkligt påstående. Vad är det hon har tjänat för något?
Citera
2022-10-26, 13:01
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 43dz
Tack.

Nej men Cissi är kränkt. oavsett om hon talar sanning eller inte slog hon i vredesmod mot Virtanen över något som hänt dem emellan. Om hon är känslig så är det inte första tjejen som låtsas vara en hårding och följer med gubbarna hem men hon är ju inte det. Hon är inte så hårdhudad.

Kan man se den smärtan och att hon hittar kanske på en massa men hon är ju ledsen över något eller är arg över något, vaddå är Virtanen karl för sin hatt får han fejsa det. Det är inte som hon kommer med en oäkting på armen iaf.

Men till sist måste vreden lägga sig, Cissi måste se att Virtanen är någons pappa nu precis som hon är någons mamma. Man får vara besviken på andra men alltså man får lära sig att livet drabbar alla. Livet drabbar.

Vad finns att vinna ur den här konflikten längre? Det har gått för lång tid.

Rättsprocesser tar tid. Det är ju oerhört konstigt om parter i en sådan skulle avbryta den av skälet att motparten är någons pappa.
Citera
2022-10-26, 13:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Rättsprocesser tar tid. Det är ju oerhört konstigt om parter i en sådan skulle avbryta den av skälet att motparten är någons pappa.

Det vet jag mycket väl så det har funnits gott om tid att reflektera och ingripa. Jag ser väl mercy och grace som en social kvalitet, jag är en mycket gammal person. Pappor är viktiga människor för mig. Det är också därför jag ser historian som ett utslag av Sveriges lagar. Helvete var FV hade varit rik i USA t.ex. stämt sönder CW totalt.
Citera
2022-10-26, 13:10
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Poängen är väl att det gick att driva en rättsprocess mot henne eftersom det fanns god grund för det. CWs anklagelser av FV utreddes grundligt av polis men där fanns helt enkelt ingen anledning att gå vidare. Inte för att FV nekade, utan för att CWs alla motsägelsefulla versioner tog udden av hennes anklagelser. Händelseförloppet i CWs polisförhör motsäger t o m händelseförloppen (2 olika) i hennes bok. Det skulle krävas någon slags linneansk systematik för att kartlägga alla hennes versioner och hur de utvecklats i samspel med tidsandan. Hon har väl t o m villigt erkänt att hon tycker det är ok att ljuga för att framstå som mer intressant.

Vad får dig att okritiskt svälja hennes historier med hull och hår? Antagligen för att hon tjänar ditt eget syfte att svartmåla FV. Man tycker sig se samma hatiska inställning mot honom från er båda. Sanningen spelar ingen roll för er, bara ni får förstöra livet för honom.

Sanningen spelar stor roll för mig, det är därför jag vill att den skall bli föremål för prövning i ett förtalsmål. Jag anser att offer för felaktiga handlingar av andra skall ha rätt att berätta sin version. Jag är inte intresserad av att förstöra livet för någon, allra minst Virtanen. Jag är intresserad av yttrandefrihet och att förövare skall få stå för sina handlingar. Jag tar avstånd från arbetsgivare om de inte anställer honom pga den här historien av några slags pr-skäl. Jag hoppas han får ett jobb som journalist igen.
Citera
2022-10-26, 13:12
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Det vet jag mycket väl så det har funnits gott om tid att reflektera och ingripa. Jag ser väl mercy och grace som en social kvalitet, jag är en mycket gammal person. Pappor är viktiga människor för mig. Det är också därför jag ser historian som ett utslag av Sveriges lagar. Helvete var FV hade varit rik i USA t.ex. stämt sönder CW totalt.

Eller också hade hennes berättelse räckt i en civilprocess där och hon vunnit. Det vet vi inte på förhand. Det hade också varit möjligt med en förlikning.
Citera
2022-10-26, 13:35
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Hur många andra pappor som riskerar att åka dit för (hur/vad de gör dagligdags)av polis myndigheten?

Nu befinner vi oss i Sverige och inte i USA.

Totalt ointressant vad FV kunde stämt CW på för belopp i
Tex. Colinia,Yap eller Ulan bator, Mongolien.

Förstår du skillnaden?
Citera
2022-10-26, 13:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Eller också hade hennes berättelse räckt i en civilprocess där och hon vunnit. Det vet vi inte på förhand. Det hade också varit möjligt med en förlikning.

Jo fast han vann ju här. Tror att det räckt att han gått loss en gång från misstanken i polisutredning där, double Jeopardy och allt vad de har over there. Sett på CSI osv osv men summorna är högre och insatsen med. Det kanske är bra?
Senast redigerad av 43dz 2022-10-26 kl. 13:45.
Citera
2022-10-26, 15:18
Medlem
ratanax2s avatar
Hon är en skitindivid rakt igenom.
Citera
2022-10-26, 15:37
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Löjligt jävla straff för en gold digger. Hur uppenbart måste man ljuga innan fängelse är på bordet.
Citera
2022-10-26, 17:37
Medlem
vitapumpss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ratanax2
Hon är en skitindivid rakt igenom.

Det får du ju tycka om du vill .Själv är jag som tjej full av beundran att hon trots alla motgångar i vårt mansdominerade samhälle ändå har kraft och ork att stå för sin uppfattning.

Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Löjligt jävla straff för en gold digger. Hur uppenbart måste man ljuga innan fängelse är på bordet.

Skulle inte haft något straff alls. Men tyvärr var det inte oväntat med tanke på mansdominansen i rättsväsendet. Vad du nu har fått gold digger ifrån är väl en rutten frukt från din egen unkna fantasi.
Citera
2022-10-26, 18:02
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vitapumps
Skulle inte haft något straff alls. Men tyvärr var det inte oväntat med tanke på mansdominansen i rättsväsendet. Vad du nu har fått gold digger ifrån är väl en rutten frukt från din egen unkna fantasi.

Hon skulle haft dom åren i fängelse som Virtanen skulle fått givetvis men jag vet att din sort inte kunde bry sig mindre om rättvisa. Att hon ljög om våldtäkten förstår ju vid det här laget alla som inte är med i en nazifeministisk kult. Hon är en gold digger och uppenbarligen en komplett sociopat så träffa en trust fund baby med 50 mille på banken var ju givet, det var otroligt lågt odds för det.

Du bör sluta knarka. Ställ bort alla piller vården har givit dig. För du är så så långt ifrån verkligheten med allt du säger, du verkar inte ens veta att du bor här i feminismens Nordkorea med oss andra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in